Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C - VYŘEŠENO
-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C - VYŘEŠENO
Řeším velmi zajímavý problém
motor N62B44 tedy 545i 645i 745i cuká za studena nad 2000 ot. (konkrétně E61 545i manuál)
Studený start pod 5°C naskočí na brnk, prvních 50 m jízdy bez výrazného zhoršení (je tam drobná nerovnováha, to bych probral případně později)
po 50 m jízdy při zařazení jakéhokoliv rychlostního stupně při otáčkách nad 2000 motor cuká a jakoby zavírá přívod směsi
simulace cukání pro představu rychlost do 15 km/hod zařazená dvojka a plný plyn a bez plynu v intervalech 1 sekundy, prostě to dokáže vyrazit dech a trhá asfalt
čím vyšší otáčky nad 2000 tím horší chování, jedno který rychlostní stupeň, změna přichází postupně s ohříváním motoru, jak ubývají čárky na otáčkoměru, tak motor povoluje zvyšovat otáčky nad 2000 bez cukání, po dosažení hodnoty "zahřátý motor" (otázka cca 5 minut jizdy, 8 minut volnoběh) tedy zmizí všechny čárky na otáčkoměru, se motor chová naprosto normálně
další zjištěné faktory:
jakmile palubák ukáže nad 5,5°C včetně tento problém se neděje a auto se chová normálně
i pokud vyjedu s hodnotu 4°C a tedy cuká a dojedu po pár metrech do teplejší oblasti, jak ukáže 5,5°C cukání okamžitě přestane i když otáčkoměr stále hlásí studený motor (tedy skoro všechy čárky)
pokud je pod 5°C a auto je zahřáté jízdou, nechám jej schládnout na cca 80% (tedy skoro všechny čárky pryč) stejně cuká, tedy dojedu do nákupáku už bez cukání, venku pod nulou, po dvou hodinách čekání lehce zchládl motor a pokud je více čárek než minimum stejně cuká (samozřejmě jen chvíli než se po chvíli dohřeje a čárky zmizí)
pokusy o řešení:
výměna váhy vzduchu, jiná funkční stejný problém, nová stejný problém, všechny BOSCH
iridiové svíčky problém nevyřešily, daly se zpět NGK equp nové včetně nových cívek problém zůstal
nové předkatové lambdy a opět beze změny
jiná půjčená klapka opět beze změny, další na pokus nemám
cuká na benzín i LPG, tedy jsem zkusil odpojit jednotku a celý LPG "demontovat" a stejně nepomohlo
odpojit relé sekundárního vzduchu nepomohlo
zahřát motorovou jednotku nepomohlo (vzal jsem si ji na noc domů do tepla a ráno zapojil teplou)
řešení:
problém okamžitě přestane jakmile odpojím váhu, vytáhnu konektor a chová se normálně (tedy v nouzáku reakce na plyn katastrofa atd) nechám zahřát zapojím a vše jak pohádka, tedy dokud neschládne
chyby na diag:
29A8 Power Management Network Failure
2783 Heated Film at Air Mass Measuring Sensor (clean, test and maybe replace) na live datech ukazuje nasávanou teplotu normálně
278C Intake-air temperature sensor
jelikož to vypadá na chybu čidla, tak bych jej rád vyměnil, ale které?
motor N62B44 tedy 545i 645i 745i cuká za studena nad 2000 ot. (konkrétně E61 545i manuál)
Studený start pod 5°C naskočí na brnk, prvních 50 m jízdy bez výrazného zhoršení (je tam drobná nerovnováha, to bych probral případně později)
po 50 m jízdy při zařazení jakéhokoliv rychlostního stupně při otáčkách nad 2000 motor cuká a jakoby zavírá přívod směsi
simulace cukání pro představu rychlost do 15 km/hod zařazená dvojka a plný plyn a bez plynu v intervalech 1 sekundy, prostě to dokáže vyrazit dech a trhá asfalt
čím vyšší otáčky nad 2000 tím horší chování, jedno který rychlostní stupeň, změna přichází postupně s ohříváním motoru, jak ubývají čárky na otáčkoměru, tak motor povoluje zvyšovat otáčky nad 2000 bez cukání, po dosažení hodnoty "zahřátý motor" (otázka cca 5 minut jizdy, 8 minut volnoběh) tedy zmizí všechny čárky na otáčkoměru, se motor chová naprosto normálně
další zjištěné faktory:
jakmile palubák ukáže nad 5,5°C včetně tento problém se neděje a auto se chová normálně
i pokud vyjedu s hodnotu 4°C a tedy cuká a dojedu po pár metrech do teplejší oblasti, jak ukáže 5,5°C cukání okamžitě přestane i když otáčkoměr stále hlásí studený motor (tedy skoro všechy čárky)
pokud je pod 5°C a auto je zahřáté jízdou, nechám jej schládnout na cca 80% (tedy skoro všechny čárky pryč) stejně cuká, tedy dojedu do nákupáku už bez cukání, venku pod nulou, po dvou hodinách čekání lehce zchládl motor a pokud je více čárek než minimum stejně cuká (samozřejmě jen chvíli než se po chvíli dohřeje a čárky zmizí)
pokusy o řešení:
výměna váhy vzduchu, jiná funkční stejný problém, nová stejný problém, všechny BOSCH
iridiové svíčky problém nevyřešily, daly se zpět NGK equp nové včetně nových cívek problém zůstal
nové předkatové lambdy a opět beze změny
jiná půjčená klapka opět beze změny, další na pokus nemám
cuká na benzín i LPG, tedy jsem zkusil odpojit jednotku a celý LPG "demontovat" a stejně nepomohlo
odpojit relé sekundárního vzduchu nepomohlo
zahřát motorovou jednotku nepomohlo (vzal jsem si ji na noc domů do tepla a ráno zapojil teplou)
řešení:
problém okamžitě přestane jakmile odpojím váhu, vytáhnu konektor a chová se normálně (tedy v nouzáku reakce na plyn katastrofa atd) nechám zahřát zapojím a vše jak pohádka, tedy dokud neschládne
chyby na diag:
29A8 Power Management Network Failure
2783 Heated Film at Air Mass Measuring Sensor (clean, test and maybe replace) na live datech ukazuje nasávanou teplotu normálně
278C Intake-air temperature sensor
jelikož to vypadá na chybu čidla, tak bych jej rád vyměnil, ale které?
Re: N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C
Daj tam novu vahu, orig BMW.
-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C
máš k tomu nějakou zkušenost? Jako přece jen je to desítka a nerad bych to udělal jako pokus.
Re: N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C
Necháváš to chvilku zahřát po startu na volnoběh n místě? Auto si prvních 20 vteřin zahřívá katy a motor jde v jiném režimu.
Re: N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C
Cukání apod opravdu je většinou od váhy.
Mě když cukalo auto vyčistil jsem váhu sprejem a pak byl zase klid.
Pokud můžeš někde pujčit na zkoušku váhu tak vyzkoušej.
14dní na vrácení máš přes eshop.
10k za váhu ?
Jiná než origo nefunguje ?
https://autoblink.cz/porucha-vahy-vzduc ... i-vyresit/
Mě když cukalo auto vyčistil jsem váhu sprejem a pak byl zase klid.
Pokud můžeš někde pujčit na zkoušku váhu tak vyzkoušej.
14dní na vrácení máš přes eshop.
10k za váhu ?
Jiná než origo nefunguje ?
https://autoblink.cz/porucha-vahy-vzduc ... i-vyresit/
-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C
Píšu první pokus o řešení jiná váha půjčená beze změny, další váha koupená nová beze změny všechny BOSCH
A jak píše PetoK dát originální, je na pokus trošku drahé, jako nemám problém dát 10K, ale když to nebude zase ono, tak už mě to začíná srát
A jak píše PetoK dát originální, je na pokus trošku drahé, jako nemám problém dát 10K, ale když to nebude zase ono, tak už mě to začíná srát

-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C
No to je těch cca 50 až 100 m co se to chová tak nějak ještě normálně, obvykle v té době běží sekundární vzduch a pak začne rodeokadli píše:Necháváš to chvilku zahřát po startu na volnoběh n místě? Auto si prvních 20 vteřin zahřívá katy a motor jde v jiném režimu.
Re: N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C
Co membrány? Máš nové? Jedině ale origo. To dělá jak na benzín, tak na lpg?
-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C
membrány vyměněny v rámci přetěsnění vík za neoriginální včetně trubek, tak jsem si říkal, že to může být taky tím a vrátil jsem tam zpět ty co tam byly, nejspíše originální BMW, které byly bez poškození a beze změny cuká dál,
je to moc pravidelné na to, aby to byl mechanický problém, o tom vypovídá i to, že stačilo přejet do oblasti, kde venkovní teplota šla nad 5°C ikdyž auto bylo studené a problém ihned přestal
dělá to jak na benzín tak na LPG, LPG jsem kvůli tomu z auta i demontoval, tedy odstavil jednotku a proklemoval benzínové vstřiky, opět beze změny cuká dál
je to moc pravidelné na to, aby to byl mechanický problém, o tom vypovídá i to, že stačilo přejet do oblasti, kde venkovní teplota šla nad 5°C ikdyž auto bylo studené a problém ihned přestal
dělá to jak na benzín tak na LPG, LPG jsem kvůli tomu z auta i demontoval, tedy odstavil jednotku a proklemoval benzínové vstřiky, opět beze změny cuká dál
Re: N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C
Tak musí být problém jedině s teplotou nasávaného vzduchu, který je špatně vyhodnocený. Půjčil bych ti origo váhu vzduchu, mám ve všem originál, ale jsi moc daleko…
Re: N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C
Ve Znojmě bych ti taky mohl půjčit mou. Jestli tudy jezdíš.
-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C
Odkud jsi?kadli píše:Tak musí být problém jedině s teplotou nasávaného vzduchu, který je špatně vyhodnocený. Půjčil bych ti origo váhu vzduchu, mám ve všem originál, ale jsi moc daleko…
-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C
Díky, uvidíme možná by to vyšlo jen musí být pod 5 stupňů, ideálně stavit se za tebou, když bude mrznout. Pak se jít na pár hodin třeba projít s mladou a pak test váhy.horan píše:Ve Znojmě bych ti taky mohl půjčit mou. Jestli tudy jezdíš.
Re: N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C
pro zajímavost, jak se chová valvetronic při těch problémech, jaký má hodnoty (cílový/aktuální), jede vůbec?
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Re: N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C
- trošku mi tu chybí nějaké pokročilé diagnostikování, todle je prostě jen výměna dílů pokus omyl
- zkus napsat nějaké info o live datech, kolik je třeba hodnota lambd na teplý a studený volnoběh?
- kolik ukazuje váha průtok vzduchu
- jakou to ukazuje tu teplotu nasávaného vzduchu v porovnání s čidlem teploty venku
- jakou teplotu ukazuje čidlo na vodní pumpě?
- určitě bych nekupoval BMW váhu za 10k, tydle váhy prakticky neodchází a starší je tak řešení, stejně jako ta Bosch
- kalibrace VVT normálně proběhne jak má?
- jaký je zdvih za tepla na volnoběh? A má nějaky vliv změna zdvihu VVT přes diag?
- zkus napsat nějaké info o live datech, kolik je třeba hodnota lambd na teplý a studený volnoběh?
- kolik ukazuje váha průtok vzduchu
- jakou to ukazuje tu teplotu nasávaného vzduchu v porovnání s čidlem teploty venku
- jakou teplotu ukazuje čidlo na vodní pumpě?
- určitě bych nekupoval BMW váhu za 10k, tydle váhy prakticky neodchází a starší je tak řešení, stejně jako ta Bosch
- kalibrace VVT normálně proběhne jak má?
- jaký je zdvih za tepla na volnoběh? A má nějaky vliv změna zdvihu VVT přes diag?
-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C
tak už je to u toho nejpovolanějšího a ten to přebral se slovy "To jsem ještě nikdy neviděl"
tak schválně co to asi nakonec bude
tak schválně co to asi nakonec bude
Re: N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C
Určitě dej vědět, čím to bylo....
Jinak mě napadlo Ti poradit zkusit kontaktovat Libora Fleischhanse - to je diagnostický guru.
https://www.youtube.com/results?search_ ... leischhans
Ale vidím, že už to asi není potřeba.
Jinak mě napadlo Ti poradit zkusit kontaktovat Libora Fleischhanse - to je diagnostický guru.
https://www.youtube.com/results?search_ ... leischhans
Ale vidím, že už to asi není potřeba.
-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C
tak vyřešeno, vyřešilo se to společně s klasickou Snejkovou opravou N62,
tedy to mohlo opravit spoustu věcí, ale s největší pravděpodobností to jsou dvě možnosti přehrál se soft v jednotce a vyměnil konektor ke klapce
konečně jede jak má a dělá radost
tedy to mohlo opravit spoustu věcí, ale s největší pravděpodobností to jsou dvě možnosti přehrál se soft v jednotce a vyměnil konektor ke klapce
konečně jede jak má a dělá radost