Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C - VYŘEŠENO

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C - VYŘEŠENO

#1 Příspěvek od Brátn Moderátor »

Řeším velmi zajímavý problém
motor N62B44 tedy 545i 645i 745i cuká za studena nad 2000 ot. (konkrétně E61 545i manuál)

Studený start pod 5°C naskočí na brnk, prvních 50 m jízdy bez výrazného zhoršení (je tam drobná nerovnováha, to bych probral případně později)
po 50 m jízdy při zařazení jakéhokoliv rychlostního stupně při otáčkách nad 2000 motor cuká a jakoby zavírá přívod směsi
simulace cukání pro představu rychlost do 15 km/hod zařazená dvojka a plný plyn a bez plynu v intervalech 1 sekundy, prostě to dokáže vyrazit dech a trhá asfalt

čím vyšší otáčky nad 2000 tím horší chování, jedno který rychlostní stupeň, změna přichází postupně s ohříváním motoru, jak ubývají čárky na otáčkoměru, tak motor povoluje zvyšovat otáčky nad 2000 bez cukání, po dosažení hodnoty "zahřátý motor" (otázka cca 5 minut jizdy, 8 minut volnoběh) tedy zmizí všechny čárky na otáčkoměru, se motor chová naprosto normálně

další zjištěné faktory:
jakmile palubák ukáže nad 5,5°C včetně tento problém se neděje a auto se chová normálně
i pokud vyjedu s hodnotu 4°C a tedy cuká a dojedu po pár metrech do teplejší oblasti, jak ukáže 5,5°C cukání okamžitě přestane i když otáčkoměr stále hlásí studený motor (tedy skoro všechy čárky)
pokud je pod 5°C a auto je zahřáté jízdou, nechám jej schládnout na cca 80% (tedy skoro všechny čárky pryč) stejně cuká, tedy dojedu do nákupáku už bez cukání, venku pod nulou, po dvou hodinách čekání lehce zchládl motor a pokud je více čárek než minimum stejně cuká (samozřejmě jen chvíli než se po chvíli dohřeje a čárky zmizí)

pokusy o řešení:
výměna váhy vzduchu, jiná funkční stejný problém, nová stejný problém, všechny BOSCH
iridiové svíčky problém nevyřešily, daly se zpět NGK equp nové včetně nových cívek problém zůstal
nové předkatové lambdy a opět beze změny
jiná půjčená klapka opět beze změny, další na pokus nemám
cuká na benzín i LPG, tedy jsem zkusil odpojit jednotku a celý LPG "demontovat" a stejně nepomohlo
odpojit relé sekundárního vzduchu nepomohlo
zahřát motorovou jednotku nepomohlo (vzal jsem si ji na noc domů do tepla a ráno zapojil teplou)

řešení:
problém okamžitě přestane jakmile odpojím váhu, vytáhnu konektor a chová se normálně (tedy v nouzáku reakce na plyn katastrofa atd) nechám zahřát zapojím a vše jak pohádka, tedy dokud neschládne


chyby na diag:
29A8 Power Management Network Failure
2783 Heated Film at Air Mass Measuring Sensor (clean, test and maybe replace) na live datech ukazuje nasávanou teplotu normálně
278C Intake-air temperature sensor

jelikož to vypadá na chybu čidla, tak bych jej rád vyměnil, ale které?
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
PetoK
Registrovaný
Příspěvky: 987
Registrován: čtv 19.07.2007 00:00
Bydliště: Žilina, SK

Re: N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C

#2 Příspěvek od PetoK »

Daj tam novu vahu, orig BMW.
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C

#3 Příspěvek od Brátn Moderátor »

máš k tomu nějakou zkušenost? Jako přece jen je to desítka a nerad bych to udělal jako pokus.
kadli
Registrovaný
Příspěvky: 483
Registrován: úte 20.11.2012 01:00

Re: N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C

#4 Příspěvek od kadli »

Necháváš to chvilku zahřát po startu na volnoběh n místě? Auto si prvních 20 vteřin zahřívá katy a motor jde v jiném režimu.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C

#5 Příspěvek od Filozof »

Cukání apod opravdu je většinou od váhy.

Mě když cukalo auto vyčistil jsem váhu sprejem a pak byl zase klid.

Pokud můžeš někde pujčit na zkoušku váhu tak vyzkoušej.

14dní na vrácení máš přes eshop.

10k za váhu ?
Jiná než origo nefunguje ?

https://autoblink.cz/porucha-vahy-vzduc ... i-vyresit/
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C

#6 Příspěvek od Brátn Moderátor »

Píšu první pokus o řešení jiná váha půjčená beze změny, další váha koupená nová beze změny všechny BOSCH

A jak píše PetoK dát originální, je na pokus trošku drahé, jako nemám problém dát 10K, ale když to nebude zase ono, tak už mě to začíná srát :?
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C

#7 Příspěvek od Brátn Moderátor »

kadli píše:Necháváš to chvilku zahřát po startu na volnoběh n místě? Auto si prvních 20 vteřin zahřívá katy a motor jde v jiném režimu.
No to je těch cca 50 až 100 m co se to chová tak nějak ještě normálně, obvykle v té době běží sekundární vzduch a pak začne rodeo
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
kadli
Registrovaný
Příspěvky: 483
Registrován: úte 20.11.2012 01:00

Re: N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C

#8 Příspěvek od kadli »

Co membrány? Máš nové? Jedině ale origo. To dělá jak na benzín, tak na lpg?
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C

#9 Příspěvek od Brátn Moderátor »

membrány vyměněny v rámci přetěsnění vík za neoriginální včetně trubek, tak jsem si říkal, že to může být taky tím a vrátil jsem tam zpět ty co tam byly, nejspíše originální BMW, které byly bez poškození a beze změny cuká dál,

je to moc pravidelné na to, aby to byl mechanický problém, o tom vypovídá i to, že stačilo přejet do oblasti, kde venkovní teplota šla nad 5°C ikdyž auto bylo studené a problém ihned přestal

dělá to jak na benzín tak na LPG, LPG jsem kvůli tomu z auta i demontoval, tedy odstavil jednotku a proklemoval benzínové vstřiky, opět beze změny cuká dál
kadli
Registrovaný
Příspěvky: 483
Registrován: úte 20.11.2012 01:00

Re: N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C

#10 Příspěvek od kadli »

Tak musí být problém jedině s teplotou nasávaného vzduchu, který je špatně vyhodnocený. Půjčil bych ti origo váhu vzduchu, mám ve všem originál, ale jsi moc daleko…
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

Re: N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C

#11 Příspěvek od horan »

Ve Znojmě bych ti taky mohl půjčit mou. Jestli tudy jezdíš.
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C

#12 Příspěvek od Brátn Moderátor »

kadli píše:Tak musí být problém jedině s teplotou nasávaného vzduchu, který je špatně vyhodnocený. Půjčil bych ti origo váhu vzduchu, mám ve všem originál, ale jsi moc daleko…
Odkud jsi?
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C

#13 Příspěvek od Brátn Moderátor »

horan píše:Ve Znojmě bych ti taky mohl půjčit mou. Jestli tudy jezdíš.
Díky, uvidíme možná by to vyšlo jen musí být pod 5 stupňů, ideálně stavit se za tebou, když bude mrznout. Pak se jít na pár hodin třeba projít s mladou a pak test váhy.
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C

#14 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

pro zajímavost, jak se chová valvetronic při těch problémech, jaký má hodnoty (cílový/aktuální), jede vůbec?
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C

#15 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

- trošku mi tu chybí nějaké pokročilé diagnostikování, todle je prostě jen výměna dílů pokus omyl
- zkus napsat nějaké info o live datech, kolik je třeba hodnota lambd na teplý a studený volnoběh?
- kolik ukazuje váha průtok vzduchu
- jakou to ukazuje tu teplotu nasávaného vzduchu v porovnání s čidlem teploty venku
- jakou teplotu ukazuje čidlo na vodní pumpě?
- určitě bych nekupoval BMW váhu za 10k, tydle váhy prakticky neodchází a starší je tak řešení, stejně jako ta Bosch
- kalibrace VVT normálně proběhne jak má?
- jaký je zdvih za tepla na volnoběh? A má nějaky vliv změna zdvihu VVT přes diag?
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C

#16 Příspěvek od Brátn Moderátor »

tak už je to u toho nejpovolanějšího a ten to přebral se slovy "To jsem ještě nikdy neviděl"

tak schválně co to asi nakonec bude
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2610
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C

#17 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

Určitě dej vědět, čím to bylo....

Jinak mě napadlo Ti poradit zkusit kontaktovat Libora Fleischhanse - to je diagnostický guru.

https://www.youtube.com/results?search_ ... leischhans

Ale vidím, že už to asi není potřeba.
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N62B44 545i E61 cukání za studena pod 5°C

#18 Příspěvek od Brátn Moderátor »

tak vyřešeno, vyřešilo se to společně s klasickou Snejkovou opravou N62,
tedy to mohlo opravit spoustu věcí, ale s největší pravděpodobností to jsou dvě možnosti přehrál se soft v jednotce a vyměnil konektor ke klapce

konečně jede jak má a dělá radost
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Odpovědět