Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e92 - výběr benzínového motoru
e92 - výběr benzínového motoru
Zdravím, jsem poměrně nováček v bmw segmentu a chci si pořizovat e92 v benzínu, potřeboval bych poradit, jakého motoru se vyvarovat a jaký teda upřednostnit.
Děkuji
Děkuji
Re: Výběr motora do e92
Řekl bych asi 325i nebo 330i N52 Měl jsem v E91) - stejne motory, jen 330i jede trochu víc od spodu a u 325i se tvrdí, že je náchylnější k větší spotřebě oleje.
No a nebo pak 335i N55 ale tam už je větší finanční zátěž na servis, ikdyž i ta N52 není žádná láce. U 335i máš velký potenciál na zvýšení výkonu a úpravy, které se dají poměrně rychle najít a sehnat potřebné info a zkušenosti jiných. Ale je to prostě dražší jak na provoz, tak na servis.
Pro náročného s větším fin. limitem asi 335i a pro běžného 330i.
no a pak už chybí jen M3 s V8.
No a nebo pak 335i N55 ale tam už je větší finanční zátěž na servis, ikdyž i ta N52 není žádná láce. U 335i máš velký potenciál na zvýšení výkonu a úpravy, které se dají poměrně rychle najít a sehnat potřebné info a zkušenosti jiných. Ale je to prostě dražší jak na provoz, tak na servis.
Pro náročného s větším fin. limitem asi 335i a pro běžného 330i.
no a pak už chybí jen M3 s V8.
Re: Výběr motora do e92
Přesně tak, Chceš N52, Případně N54 a N55.
N53 a čtyřválcům se vyhni.
N53 a čtyřválcům se vyhni.
e66 750Li
Re: Výběr motora do e92
Proč se vyhybat N53? Měl jsi někdy ten motor?HyndaDan píše:Přesně tak, Chceš N52, Případně N54 a N55.
N53 a čtyřválcům se vyhni.
Oproti N52 nežere olej, má lepší spotřebu a větší výkon. Já mám 2008 E92 s N53B30 a zatím jsem neplatil nic za opravy a mezi výměnou oleje nemusi nic dolívat. Když bylo auto dva roky staré, v záruce mi vyměnili HPFP, vstřiky a cívky. Od té doby jsem investoval jen do úpravy motoru (297 PS), performance spojka a brzdy a kompletní M3 podvozek.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e92 - výběr benzínového motoru
Jestli teda můžu (s N53 v 330ix se nalítal 1/4mio km, fčíl mám dva N52 = dohromady už přes 100kkm) - N52 žere (o trochu víc) olej a o (dost) víc benzín (rozdíl 1 až 3 litry na 100). Ale! N52 (co mám já) jsou EUR4 = nejsou "pokřivené" EU pičičandama, a velmi příjemně se s nima (sportovně = často redline) jezdí, N53 (co se měl) byl EUR5 a choval se opravdu "divně" - nejezdilo se s ním příjemně (nepadání otáček při odřazení). Oba motory (N52 i N53) mají vyloženě lineární charakteristiku = nejvíc zábavy s nima je v redline, netáhnou ale odspoda (od volnoběhu) - to "umí" oturbené N54 a N55.
Re: e92 - výběr benzínového motoru
Problém s EUR5 jsem neměl, protože hned na novém autě jsem nechal upravit SW. U přímého vstřiku je důležité odstranit EGR a nevětrat klikovou skříň do sacího potrubí.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr motora do e92
Zásadní rozdíl je v tom, že ty jsi auto měl od novasa a staral jsi se...BudVlad píše:Proč se vyhybat N53? Měl jsi někdy ten motor?HyndaDan píše:Přesně tak, Chceš N52, Případně N54 a N55.
N53 a čtyřválcům se vyhni.
Oproti N52 nežere olej, má lepší spotřebu a větší výkon. Já mám 2008 E92 s N53B30 a zatím jsem neplatil nic za opravy a mezi výměnou oleje nemusi nic dolívat. Když bylo auto dva roky staré, v záruce mi vyměnili HPFP, vstřiky a cívky. Od té doby jsem investoval jen do úpravy motoru (297 PS), performance spojka a brzdy a kompletní M3 podvozek.
Problém drtivé většiny N53 dneska je, že jsou to vyjeté ludry,kterým nikdo nějakou extra péči nedával a když se to potká, tak to končí velmi špatně


V konečném důsledku, se nedá říct, že by to bylo špatný, ale problém , je že koupitelný je jedno auto z 50

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4
- Registrován: ned 19.12.2021 23:23
Re: e92 - výběr benzínového motoru
Jak už bylo řečeno - určitě bych bral N52 nebo N54 a N55. Každopádně by to byl 6ti válec.
Re: e92 - výběr benzínového motoru
Děkuji za pomoc, a co třeba 325i 160kw manuál, našel jsem co má najeto 220000km.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e92 - výběr benzínového motoru
Nemám patent na rozum ale domnívám se, že (všechny?) 325i 160kW e9x mají strašně dlouhé převody (byla to verze pro šetřílky - dlouhé převody = nízká spotřeba), takže moc nejede. Zkrátit diff ovšem samozřejmě lze.
Re: e92 - výběr benzínového motoru
to platí i u 330i 190kw nebo tam je to kratší?
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e92 - výběr benzínového motoru
Nepovím, já totiž už brambora2 (330i N52 190 kW e90 preface) koupil zkrácenýho (asi o 15%) a náramně si tu ochotu a lehkost "se točit a jet" až do redline užívám. A jemi jedno, že to víc žere.
Re: e92 - výběr benzínového motoru
325i má převodovku Getrag GS6-17BG, 330i má ZF GS6-37BZ. Obě převodovky mají stejné stupně převodů. Rozdíl je v diferenciálech, 325i má 3.07 a 330i má 3.15. Dá se to vyměnit za 3.46 nebo 3.64. Spojka u 325i je také menší ale také se to dá vyměnit, setrvačník je stejný.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: e92 - výběr benzínového motoru
Jinak vláken o každým z těch benziňáků je tady plno dá se pohledat. Zatím bylo uvedeno málo parametrů jak/kdy/kde se bude auto používat, aby se dalo nějak přesnějc radit. Za mě i 325i umí v 3er spokojeně povozit, někoho uspokojí max. až 335x/i/d.
forum/search.php?keywords=N53%2B330i&te ... mit=Hledat
+bonus 335i: forum/viewtopic.php?f=24&t=101583&hilit=kupujeme+335i

forum/search.php?keywords=N53%2B330i&te ... mit=Hledat
+bonus 335i: forum/viewtopic.php?f=24&t=101583&hilit=kupujeme+335i
Re: e92 - výběr benzínového motoru
I tohle téma tu x krát je.
STAČÍ POUŽÍT “HLEDAT”!!!!
STAČÍ POUŽÍT “HLEDAT”!!!!
Re: e92 - výběr benzínového motoru
Třeba by nebylo špatné ty věčně omýlané témata připnout hned nahoru, ať to dotyčný jedinec nemusí hledat na 10. stránce fóra 

Re: e92 - výběr benzínového motoru
2.5 160kw nebrat . Slabé pístní kroužky v kombinaci s longlife programem na který ty auta jezdily od nova vpodstatě všechny ty motory totálně dojebali. Žere to oleje víc jak benzínu. Vpodstate neřešitelná oprava. 3.0 190kw má kroužky jiný širší. Tenhle problém nemá takže jasná volba...dajvo píše:Děkuji za pomoc, a co třeba 325i 160kw manuál, našel jsem co má najeto 220000km.