Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e92 - výběr benzínového motoru

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
dajvo
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: stř 16.02.2022 20:18

e92 - výběr benzínového motoru

#1 Příspěvek od dajvo »

Zdravím, jsem poměrně nováček v bmw segmentu a chci si pořizovat e92 v benzínu, potřeboval bych poradit, jakého motoru se vyvarovat a jaký teda upřednostnit.
Děkuji
Uživatelský avatar
m4zzy
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: sob 11.02.2012 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: Výběr motora do e92

#2 Příspěvek od m4zzy »

Řekl bych asi 325i nebo 330i N52 Měl jsem v E91) - stejne motory, jen 330i jede trochu víc od spodu a u 325i se tvrdí, že je náchylnější k větší spotřebě oleje.

No a nebo pak 335i N55 ale tam už je větší finanční zátěž na servis, ikdyž i ta N52 není žádná láce. U 335i máš velký potenciál na zvýšení výkonu a úpravy, které se dají poměrně rychle najít a sehnat potřebné info a zkušenosti jiných. Ale je to prostě dražší jak na provoz, tak na servis.

Pro náročného s větším fin. limitem asi 335i a pro běžného 330i.

no a pak už chybí jen M3 s V8.
Uživatelský avatar
HyndaDan
Registrovaný
Příspěvky: 358
Registrován: sob 25.03.2017 20:20
Bydliště: Písek

Re: Výběr motora do e92

#3 Příspěvek od HyndaDan »

Přesně tak, Chceš N52, Případně N54 a N55.
N53 a čtyřválcům se vyhni.
e66 750Li
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

Re: Výběr motora do e92

#4 Příspěvek od BudVlad »

HyndaDan píše:Přesně tak, Chceš N52, Případně N54 a N55.
N53 a čtyřválcům se vyhni.
Proč se vyhybat N53? Měl jsi někdy ten motor?
Oproti N52 nežere olej, má lepší spotřebu a větší výkon. Já mám 2008 E92 s N53B30 a zatím jsem neplatil nic za opravy a mezi výměnou oleje nemusi nic dolívat. Když bylo auto dva roky staré, v záruce mi vyměnili HPFP, vstřiky a cívky. Od té doby jsem investoval jen do úpravy motoru (297 PS), performance spojka a brzdy a kompletní M3 podvozek.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e92 - výběr benzínového motoru

#5 Příspěvek od pavproch »

Jestli teda můžu (s N53 v 330ix se nalítal 1/4mio km, fčíl mám dva N52 = dohromady už přes 100kkm) - N52 žere (o trochu víc) olej a o (dost) víc benzín (rozdíl 1 až 3 litry na 100). Ale! N52 (co mám já) jsou EUR4 = nejsou "pokřivené" EU pičičandama, a velmi příjemně se s nima (sportovně = často redline) jezdí, N53 (co se měl) byl EUR5 a choval se opravdu "divně" - nejezdilo se s ním příjemně (nepadání otáček při odřazení). Oba motory (N52 i N53) mají vyloženě lineární charakteristiku = nejvíc zábavy s nima je v redline, netáhnou ale odspoda (od volnoběhu) - to "umí" oturbené N54 a N55.
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

Re: e92 - výběr benzínového motoru

#6 Příspěvek od BudVlad »

Problém s EUR5 jsem neměl, protože hned na novém autě jsem nechal upravit SW. U přímého vstřiku je důležité odstranit EGR a nevětrat klikovou skříň do sacího potrubí.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr motora do e92

#7 Příspěvek od MattyX Moderátor »

BudVlad píše:
HyndaDan píše:Přesně tak, Chceš N52, Případně N54 a N55.
N53 a čtyřválcům se vyhni.
Proč se vyhybat N53? Měl jsi někdy ten motor?
Oproti N52 nežere olej, má lepší spotřebu a větší výkon. Já mám 2008 E92 s N53B30 a zatím jsem neplatil nic za opravy a mezi výměnou oleje nemusi nic dolívat. Když bylo auto dva roky staré, v záruce mi vyměnili HPFP, vstřiky a cívky. Od té doby jsem investoval jen do úpravy motoru (297 PS), performance spojka a brzdy a kompletní M3 podvozek.
Zásadní rozdíl je v tom, že ty jsi auto měl od novasa a staral jsi se...
Problém drtivé většiny N53 dneska je, že jsou to vyjeté ludry,kterým nikdo nějakou extra péči nedával a když se to potká, tak to končí velmi špatně :D COž se dá říct i o N54/55 , kde jsou jako bonus turbíčka :D
V konečném důsledku, se nedá říct, že by to bylo špatný, ale problém , je že koupitelný je jedno auto z 50 :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Michal43210
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: ned 19.12.2021 23:23

Re: e92 - výběr benzínového motoru

#8 Příspěvek od Michal43210 »

Jak už bylo řečeno - určitě bych bral N52 nebo N54 a N55. Každopádně by to byl 6ti válec.
dajvo
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: stř 16.02.2022 20:18

Re: e92 - výběr benzínového motoru

#9 Příspěvek od dajvo »

Děkuji za pomoc, a co třeba 325i 160kw manuál, našel jsem co má najeto 220000km.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e92 - výběr benzínového motoru

#10 Příspěvek od pavproch »

Nemám patent na rozum ale domnívám se, že (všechny?) 325i 160kW e9x mají strašně dlouhé převody (byla to verze pro šetřílky - dlouhé převody = nízká spotřeba), takže moc nejede. Zkrátit diff ovšem samozřejmě lze.
kourk
Registrovaný
Příspěvky: 499
Registrován: čtv 05.06.2008 00:00

Re: e92 - výběr benzínového motoru

#11 Příspěvek od kourk »

to platí i u 330i 190kw nebo tam je to kratší?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e92 - výběr benzínového motoru

#12 Příspěvek od pavproch »

Nepovím, já totiž už brambora2 (330i N52 190 kW e90 preface) koupil zkrácenýho (asi o 15%) a náramně si tu ochotu a lehkost "se točit a jet" až do redline užívám. A jemi jedno, že to víc žere.
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

Re: e92 - výběr benzínového motoru

#13 Příspěvek od BudVlad »

325i má převodovku Getrag GS6-17BG, 330i má ZF GS6-37BZ. Obě převodovky mají stejné stupně převodů. Rozdíl je v diferenciálech, 325i má 3.07 a 330i má 3.15. Dá se to vyměnit za 3.46 nebo 3.64. Spojka u 325i je také menší ale také se to dá vyměnit, setrvačník je stejný.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: e92 - výběr benzínového motoru

#14 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Jinak vláken o každým z těch benziňáků je tady plno dá se pohledat. Zatím bylo uvedeno málo parametrů jak/kdy/kde se bude auto používat, aby se dalo nějak přesnějc radit. Za mě i 325i umí v 3er spokojeně povozit, někoho uspokojí max. až 335x/i/d. ;)

forum/search.php?keywords=N53%2B330i&te ... mit=Hledat
+bonus 335i: forum/viewtopic.php?f=24&t=101583&hilit=kupujeme+335i
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: e92 - výběr benzínového motoru

#15 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

I tohle téma tu x krát je.
STAČÍ POUŽÍT “HLEDAT”!!!!
Uživatelský avatar
m4zzy
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: sob 11.02.2012 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: e92 - výběr benzínového motoru

#16 Příspěvek od m4zzy »

Třeba by nebylo špatné ty věčně omýlané témata připnout hned nahoru, ať to dotyčný jedinec nemusí hledat na 10. stránce fóra ;)
stellaM3
Registrovaný
Příspěvky: 358
Registrován: stř 01.05.2013 00:00

Re: e92 - výběr benzínového motoru

#17 Příspěvek od stellaM3 »

dajvo píše:Děkuji za pomoc, a co třeba 325i 160kw manuál, našel jsem co má najeto 220000km.
2.5 160kw nebrat . Slabé pístní kroužky v kombinaci s longlife programem na který ty auta jezdily od nova vpodstatě všechny ty motory totálně dojebali. Žere to oleje víc jak benzínu. Vpodstate neřešitelná oprava. 3.0 190kw má kroužky jiný širší. Tenhle problém nemá takže jasná volba...
Odpovědět