Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání plynu

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
eskoun
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: stř 16.03.2022 16:43

E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání plynu

#1 Příspěvek od eskoun »

Ahoj,

mám Bmw e93 330i N53 200 KW. Najeto 170 tis km a dva dotazy:

a)motor na piču vím, ale mám ho. Zeptám se nevíte proč auto nepříjemně cuká, když dám nohu z plynu. Je to pocit jako ze staré škodovky. Musím s plynem a spojkou zacházet citlivě, abych jel plynule

b) nevíte kdo by seřídil střechu, při střeše normálně nahoře mi klepe v interiéru ze zadní části

Díky a Hezký den. Subham Astu Sarvadžagatam :-)

Adam
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání pl

#2 Příspěvek od pavproch »

Neporadím proč, ale potvrzuju (že je to asi vrozená vada N53): najel sem s ním (330i e91) asi 1/4mio km a dělal mi to taky (celou dobu, od novoty) - pomáhala tak jak píšeš jen velmi citlivá a přesná práce s plynovým pedálem a spojkou. Fčíl mám dva N52 a ani jeden tohle nedělá, uffff.
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

Re: E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání pl

#3 Příspěvek od BudVlad »

Mám 2008 E92 s motorem N53B30 297 PS. Auto jsem koupil nové a žádné vrozené cukání nikdy nemělo. Za posledních 13 let mě ten motor na piču nestál ani korunu na opravách (jen jsem nechal odstranit nesmysly na emise). Oproti N52 nemusim mezi roční výměně oleje dolívat ani kapku oleje.
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání pl

#4 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

Já ho měl 4 roky a taky mi necukal a nic nechtěl. Jezdil hlavně město.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání pl

#5 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Jako prvni pomoc bych zkusil aktualizaci softwaru. U N52 i N53 je puvodni software od vyroby hodne utazeny na emise a pozdejsi verze zacaly pocitat i s nejakym opotrebenim. Za zkousku to stoji.

Pokud jde o strechu, vetsinou na to klepani pomuzou podlozky pod trny, co zajizdeji do ramu celniho skla.

Zaroven u kabria doporucuju mrknout do leve kapsy v kufru, jestli ti nekoupe zesilovac ve vode. Vymena je draha a zatekani vic nez caste.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání pl

#6 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Jakou Euro verzi N53 to máte, 4 nebo 5 ? Jak se někde psalo lze cítit u obou rozdíly v chování motoru ve prospěch Euro4.
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

Re: E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání pl

#7 Příspěvek od BudVlad »

Já mám první verzi N53B30, která se začala vyrábět koncem roku 2007. N53 a N54 motory měly problém s HPFP. Přeztože jsem hned na novém autě nechal upravit SW, v záruce mi vyměnili HPFP, všechny vstřiky a všechny cívky. Od té doby jsem neměl problém. Měl jsem několik verzí a několik úprav SW, ale nikdy auto neškubalo při ubrání plynu. Jediný problé jsem měl (a to jen na okruhu při závodě) po poslední úpravě motoru na téměř 300 hp, při plné zátěži motor vynechával. Problém byl nedostatek paliva (starving). Vyřešilo to stage2 LPFP a nový modul M3.
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání pl

#8 Příspěvek od jirka330i »

Sohlasím s BudVlad...při správné údržbě je N53 výborný motor (vím že mediálně populární mechoš někde od Kolína tvrdí pravý opak, ale je to jeho názor ke kterému asi taky nějak došel...ale tipuju, že mnoha majitelům n53 nejspíš nepomohl); sám už mám v rodině tři a o dalších XX se starám kamarádům a známým...někteří mají nalítáno už i 400tkm (kromě hloubkové diagnostiky, aktualizací sw atd taky dělám dekarbonizaci sání walnutblastem- i když n53 netrpí na karbonizaci tak silně jako turbomotory N54/55, či koncernový bwa, které mají valve overlap timing neboli vnitřní egr).
S popisovaným cukáním jsem se taky zatím nesetkal; jako časté "závady" (kromě již zmiňované hpfp a vstřiků z generace 5. a 7.) vidím neaktualizovaný sw v msd80 (ten má má i velký vliv na správné fungování nox systému) , používání nekvalitních druhoškových svíček a cívek (na ty je n53 fakt vysazená...osobně jsem s tímhle hodně experimenoval a testoval všechno možné...abych skončil u originálu), úniky podtlaku v odvětrání klikovky- prasklá ccv membrána, mikropraskliny ve ventideklu nebo plastové trubce odvětrání; motory s větším najezdem okolo 200tkm pak můžou někdy mít potíž s pravidelným chodem díky nevyměněnému lpfp filtru/regulátoru...popř když se vymění za nějakou nepovedenou druhošku. U aut dovezených z Německa které najezdily 150tkm na longlife interval výměny oleje pak umí pozlobit i vanosy.
Uživatelský avatar
Petr55 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 162
Registrován: ned 01.02.2009 01:00

Re: E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání pl

#9 Příspěvek od Petr55 Člen Klubu »

Cau, tady popularni mechos z Kolina. Pravy opak netvrdim, ja bych s tim motorem klidne jezdil, ale od novoty nebo temer od novoty. A ty moje zkusenosti s tim motoru prameni prave z aut zakazniku a ze jich uz bylo. Jen jednomu z nich ten motor sel na vrstvenou smes, jinak vsichni ostatni meli vice ci mene problem a casto drazsi. Co ja rikam je, ze ten motor vyzaduje peclivejsiho majitele, malokdo od novoty treba meni olej po polovine ci tretine udavane hodnoty. A vetsina i majitelu i prvnich proste neresi nestara se vic, nez by byla potreba. To jsou MOJE zkusenosti. A pravda je i co rika FX, aktualizace casto pomuze. Zrovna pristi tyden prijede dalsi novej zakaznik s N53 a problem.
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání pl

#10 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

To je přesně ono. Většina majitelů se o to stará blbě. A je úplně jedno, co je to za auto. Pro většinu lidí je auto spotřebák.
Jinak vemte taky v potaz to, kdy ten motor vznikl, co bylo předtím za motorizace a jak se o ně bylo potřeba starat.
Uživatelský avatar
Petr55 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 162
Registrován: ned 01.02.2009 01:00

Re: E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání pl

#11 Příspěvek od Petr55 Člen Klubu »

No jasne Pajku, jenze nektery motory, auta, jsou proste blbuvzdornejsi a snesou takovy zachazeni spis a dlouho, N53/43 podle me rozhodne ne. Mimochodem ten co to mel celkem v poradku to mel taky od novoty ale presto ve 170000 byly vstriky uz pomalu na vymenu. Po vymene mi posilal fotky ja je to zas uplne bezvadny. Problem byl jen v obcasnych studenych startech, ale jen v zime a jen obcas, blbe se to hledalo. Rekl tak je vymente a ani neceknul. Ale to je vyjimka.
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání pl

#12 Příspěvek od jirka330i »

Souhlasím, n53 není pro idioty...a koneckonců ani není potřeba umět číst mezi řádky- je to tak uvedeno i v jednom z těch kritičtějších mediálních výstupů zabývající se n53- "Největším problémem motoru N53 ale není motor jako takový, nýbrž uživatel". Těch příkladů mám desítky-nejede vrstvená směs? A co tam máte za svíčky? Druhoškové ngk? A zkontroloval na nich mechoš aspoň odtrh? (origo mají kalibrovaný 1,25mm). Tak se na to pojďme podívat (a ejhle- 0,8mm nebo 1,4mm opravdu budou mít potíž ochuzenou směs zapált zejména když jsou navíc "hnány" druhoškovými civkami s ošizeným návinem bůhvijaké kvality drátu...takže když pak zátěž neunesou a odporoučejí se do věčných lovišť vezmou sebou i mosfety v msd80...a že už jsem jich vyměňoval...). Někdy mám takový pocit, že si ti majitelé sice pořídili z různých důvodů bmw, ale s představou, že ho uservisují za cenu felicie...takže z něj pak časem (často na základě nezištných rad přátel z fejkbůku) udělají druhoškový vrak (a znám i pár opěvovaných n52, které byly v necelých 200tkm zralé na nákladnou resuscitaci)
Za těch 22let co jezdím s benzínovými bmw jsem měl M54, N52, N54, N53 (a pošilhávám ještě po nějaké N55, ale ve slušném stavu jich fakt moc není...v e90/f30) a nemám pocit, že by zrovna N53 byl takový průšvih jak se někteří motonovináři zásobení zprávami z jednoho servisu pokoušejí laickému publiku vsugerovat. Ano, ty nepovedené hpfp (první generace) a vstřiky (5. a 7. generace) co se v civilizovaných zemích měnily ve svolávačkách na záruku (která byla v usa prodloužena až na 10let) se nepovedly....ale úplně stejné byly v N54 a tam to takový dopad na image nemělo. NOX?, podobný příběh- nepovedená první generace, zejména pokud jde o provozní algoritmy nastavené v sw (jakoby N54 neměla dost slabých míst třeba u turba). Vodní čerpadlo? To že většinou odejde po nějakých 10-12 letech jeden kondík v elektrické části (podobně jako stejné kondíky odcházejí ve zdrojích televizí, rádií, zesilovačů atd) a stačí ho přepájet je bohužel daň za to, že je to spotřební elektrická součástka (a pravděpodobně je pořád lepší oprava toho starého origo čerpadla než nákup druhoškového kde ty střeva nevydrží ani 5let...).
Mohl bych pokračovat dál a vytvořit TOP10 slabin každého z těch výše uvedených motorů...to ale není potřeba- na mnoha zahraničních fórech je tohle celkem objektivně shrnuto takže stačí trošku gůglit.
V každém případě máme všichni nějaké zkušenosti a na jejich základě si utváříme odlišné názory, což je normální...mne jen někdy lehce prudí ty často nevyvážené medializované výstupy, které něco silně zatracují nebo vyzvedávají bez hlubšího pochopení tématu.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání pl

#13 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Třeba v E93 člověk ani volbu N52 nemá takže kdo chce jezdit s atmosférou možnost padá leda na přímošpric. ;)
Zřejmě ta technika byla sešitá horkou jehlou z nedostatku času na vývoj, kdy EU hrozila ekoterorem pro NA motory. Zkrátka konstrukční chyba těch cívek, vstřikovačů a NoX, potažmo "neodladěnej" SW způsobil mnohejm nesmazatelný vrásky na čele. Naštěstí je to dořešený update dílama.

Ostatně statisticky už to konstatoval v roce 2018 s N53 zkušenostma nabitej Snejk mechanik ;)
forum/viewtopic.php?f=24&t=89592&p=1131 ... 0#p1131554
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání pl

#14 Příspěvek od jirka330i »

Totic píše:Třeba v E93 člověk ani volbu N52 nemá takže kdo chce jezdit s atmosférou možnost padá leda na přímošpric. ;)
Zřejmě ta technika byla sešitá horkou jehlou z nedostatku času na vývoj, kdy EU hrozila ekoterorem pro NA motory. Zkrátka konstrukční chyba těch cívek, vstřikovačů a NoX, potažmo "neodladěnej" SW způsobil mnohejm nesmazatelný vrásky na čele. Naštěstí je to dořešený update dílama.

Ostatně statisticky už to konstatoval v roce 2018 s N53 zkušenostma nabitej Snejk mechanik ;)
forum/viewtopic.php?f=24&t=89592&p=1131 ... 0#p1131554

JJ...dobrá poznámka...na tuhle diskuzi ve vlákně o n53 už jsem zapomněl...škoda, že Snejka (nebo někoho dalšího kdo to všechno nevidí jen úplně černě) občas někteří motonovináři z médií s větším dosahem nepoužijí jako zdroj informací...i když kdo se o věc zajímá tak si vyvážené zdroje určitě najde.

Jinak tu E93 můžeš mít i s n52...celou dobu se dělaly pro usa jako verze 328i (protože tam n53 vůbec nešly)...a co tak sleduju třeba mobile.de tak se tam skoro pořád dá nějaká najít i v Německu (jen je potřeba dávat bacha na americké bouračky dotažené zpět do evropy Turkama...to stejné ale platí i pro novější 335i s n55 nebo 340i s b58)
Naposledy upravil(a) jirka330i dne pát 25.03.2022 12:55, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání pl

#15 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Já bych to shrnul asi takhle:
- Za sebe třeba nákup N53 v dnešní době doporučit úplně nemůžu, pokud zájemce úplně neví, do čeho jde, a není připraven do ní nasypat vysoké desetitisíce (stát se může a nemusí, ale ten člověk na to připraven být musí).
- Motory samy o sobě to rozhodně nejsou špatné, ALE kromě jejich obvyklých nemocí výrazně záleží na jejich předchozích majitelích, jak vůz servisovali. Ani auto, do kterého je "nasypáno" není zárukou ničeho, protože pokud si to člověk nedělal sám, nemusí úplně tušit, co tam servis dal za díly - viz třeba ty cívky - takže sice se mohl snažit starat, ale veškeré peníze padly do kanálu druhovýrobních dílů pochybné kvality. Shodou okolností teď zrovna tu máme jeden ten motor na rozvody - ty byly sice dělané, ALE nějaký mamlas tam prohodil sací a výfukový VANOS. Jaké mohly být důsledky si každý domyslí. Problém těch motorů je i jejich složitost pro běžné servisy, prostě to není motor "pro každého".

EDIT: Když se na to podívám optikou, co člověka může a pravděpodobně bude čekat, tak jen vstřiky v poslední době výrazně zdražily, a to skoro o polovinu. Takže jestli sada vstřiků dřív vyšla "baj voko" na 45tis, dneska je to 12340 Kč za kus = 74 040 Kč jen za vstřiky. HPFP, pokud odejde, 25 131 Kč. Tak to máme kilo bez práce a jen za "běžný servis" těchto motorů, který je ale oproti těm starším "navíc". V poměru k ceně auta to pak dneska už prostě znamená, že tam musí být to srdce, nervy a chuť. To nemá každý.
Naposledy upravil(a) Fx dne stř 23.03.2022 13:01, celkem upraveno 1 x.
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání pl

#16 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

Co se týče toho plynu ještě, tak mi trochu vadila jeho reakce, dělaly se mi s tím blbě meziplyny. Docela škoda, že si je to neumí dávat samo, jako novější BMW.
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání pl

#17 Příspěvek od jirka330i »

Pajk85 píše:Co se týče toho plynu ještě, tak mi trochu vadila jeho reakce, dělaly se mi s tím blbě meziplyny. Docela škoda, že si je to neumí dávat samo, jako novější BMW.
nevím sice co řesně dělají s meziplynem novější bmw (ničeho podstatného jsem si při projížďkách nevšimnul), ale pokud jde o reakci na plynový pedál u n53 tak se dá určitě pohrát s průběhem/odezvou na stlačení pedálu...stačí vytáhnout mapy z msd80, najít tu správnou a pořešit co od toho chci; podobný efekt (dokonce i s možností několika stupňů nastavení) umí i různé další "šidítka"- pedálboxy (ceny okolo 300éček), které se zapojí mezi pedál a svazek.
Naposledy upravil(a) jirka330i dne stř 23.03.2022 14:30, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání pl

#18 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Jen poupravím pár detailů:
- n53 dává smysl jen v případě “snahy” ušetřit nebo z neznalosti problémů, příp. v kastli e60 LCI (kde není moc na výběr);
- n54 je z principu podstatně odolnější, protože se po něm nechce aby jel za suché z nosu (což v praxi stejně pokulhává, protože i za ideálních podmínek bere pouze o 2 litry méně - 330i v. 335i, o tom jak jinak 335i jede může polemizovat jen někdo, kdo koukal na tabulky);
- el. vodní pumpa má tendence umřít i věkem, kdy se rozpadne plast plášť (UV, vibrace, teplotní cykly);
- při “refresh” za kilo si jeden musí položit otázku, kdy a jestli se mu to vrátí… a pořád má jen auto, které jede jako svižnější golfík, ale s úplně jinými náklady.
- turba u n54 vydrží klidně 250tis km, ve finále “pouze” rachotí wg, nicméně nové origo se dají sehnat do 30tis.
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání pl

#19 Příspěvek od jirka330i »

Fx píše:Já bych to shrnul asi takhle:
- Za sebe třeba nákup N53 v dnešní době doporučit úplně nemůžu, pokud zájemce úplně neví, do čeho jde, a není připraven do ní nasypat vysoké desetitisíce (stát se může a nemusí, ale ten člověk na to připraven být musí).
- Motory samy o sobě to rozhodně nejsou špatné, ALE kromě jejich obvyklých nemocí výrazně záleží na jejich předchozích majitelích, jak vůz servisovali. Ani auto, do kterého je "nasypáno" není zárukou ničeho, protože pokud si to člověk nedělal sám, nemusí úplně tušit, co tam servis dal za díly - viz třeba ty cívky - takže sice se mohl snažit starat, ale veškeré peníze padly do kanálu druhovýrobních dílů pochybné kvality. Shodou okolností teď zrovna tu máme jeden ten motor na rozvody - ty byly sice dělané, ALE nějaký mamlas tam prohodil sací a výfukový VANOS. Jaké mohly být důsledky si každý domyslí. Problém těch motorů je i jejich složitost pro běžné servisy, prostě to není motor "pro každého".

EDIT: Když se na to podívám optikou, co člověka může a pravděpodobně bude čekat, tak jen vstřiky v poslední době výrazně zdražily, a to skoro o polovinu. Takže jestli sada vstřiků dřív vyšla "baj voko" na 45tis, dneska je to 12340 Kč za kus = 74 040 Kč jen za vstřiky. HPFP, pokud odejde, 25 131 Kč. Tak to máme kilo bez práce a jen za "běžný servis" těchto motorů, který je ale oproti těm starším "navíc". V poměru k ceně auta to pak dneska už prostě znamená, že tam musí být to srdce, nervy a chuť. To nemá každý.
V podstatě souhlasím...jen si osobně nemyslím, že zrovna u n53 je potřeba vždy při výměně vstřiků násobit šesti (i když to mnozí mechoši z různých důvodů doporučují...a někteří pak dalším pacientům nebo na bazoši nabízejí použité vstřiky...asi optimalizace výnosů či co...). Co sleduju německé autorizáky tak tam dnes u n53/54 běžně mění pouze vstřik, který je vadný. Navíc jsem poslední dobou zaznamenal, že několik německých (bavorsko) autorizáků nabízí kromě možnosti nového vstřiku za cca 450éček taky "repasované" vstřiky za 250 éček...protože mne zajímalo o co se jedná, chvíli jsem si s nimi psal a dozvěděl se, že jde o originální repasované vstřiky s 2letou záruku od BMW (v případě, že si je dám měnit u nich a starý vstřik si ponechají); žádné bližší info jsem ale zatím nevypátral tak se ještě chystám napsat dotaz na zákaznický servis BMW AG...
Jinak jsem neměl až takový problém pár n53 doporučit, zejména pokud byla na pozicích "obvyklých podezřelých" zjevně servisovaná originálními díly...jen jsem po předkupní prohlídce doporučil jednat o ceně (třeba s ohledem na to, že hpfp byla ve voze původní a s největší pravděpodobností problematická první generace i když se zatím na chodu nijak neprojevovala, a 3 vstřiky už též byly postarší...). Srdce, nervy a peněženky se svým kamarádům snažím šetřit- proto doporučuju chladný pragmatický přístup s dobře připraveným finančním plánem.

Na závěr dám filozofickou otázku- jaký motor se dneska doporučit dá? Sám se už 2 roky poohlížím po nějaké n55 v řadě 3 a zatím jsem si žádnou nedoporučil...a už rok se snažím kamarádovi pomoct s výběrem B58 a taky jsem mu s čistým svědomím zatím doporučil jen jednu 340i českého původu a s relativně snesitelnými intervaly výměn oleje, ta se ale zas nehodila jemu kvůli spartánštější výbavě
Naposledy upravil(a) jirka330i dne stř 23.03.2022 14:29, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání pl

#20 Příspěvek od jirka330i »

Hanz píše:Jen poupravím pár detailů:
- n53 dává smysl jen v případě “snahy” ušetřit nebo z neznalosti problémů, příp. v kastli e60 LCI (kde není moc na výběr);
- n54 je z principu podstatně odolnější, protože se po něm nechce aby jel za suché z nosu (což v praxi stejně pokulhává, protože i za ideálních podmínek bere pouze o 2 litry méně - 330i v. 335i, o tom jak jinak 335i jede může polemizovat jen někdo, kdo koukal na tabulky);
- el. vodní pumpa má tendence umřít i věkem, kdy se rozpadne plast plášť (UV, vibrace, teplotní cykly);
- při “refresh” za kilo si jeden musí položit otázku, kdy a jestli se mu to vrátí… a pořád má jen auto, které jede jako svižnější golfík, ale s úplně jinými náklady.
- turba u n54 vydrží klidně 250tis km, ve finále “pouze” rachotí wg, nicméně nové origo se dají sehnat do 30tis.

Souhlas...ovšem ve stejné kastli a se stejnou výbavou je cenovka ojetiny n54 posazena minimálně o kilo výš...a navíc se všemi riziky toho, že n54 magneticky přitahovala všechny možné typy excentrických majitelů a "uživatelů", kteří ji dali co proto
Odpovědět