Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e90 preface (N52B30) - "brambor2"
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
I tak kuju za názor.
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Tak hlavne se programoval jen CAS a FRM, takze to nemuze s tim souviset
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Kuju za upřesnění.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Tosem zvjedaff, esli to bude cimrmanova slepá ulička nabo si polepším.... aktuálně mám na bramborovi2 Michelin Pilot Sport4 a jsou vynikající na hluboké vodě, na suchu ale v podélných kolejích dost tahají za volant. Vzorku tam ještě pár mm nad limit je, pár tisíc km ještě vydrží, ale.... přečet sem si recenze na PS5 a píšou o nich v superlativech, taxem je rovnou objednááál. Jak ale píšu, nepudou na auto hned....
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
10-15s rozhodně není jakoukoliv adaptací… může to dělat netesnost palivového systému, prip. KO zpětný ventil čerpadla - zkus oddělat zadní sicnu, na straně spolujezdce je pod řití kryt a pod ním palivové čerpadlo - najdi plus/minus a nech ho před startem běžet tech 15s a pak nastartovat…jirka330i píše:přehrání SW téměř vždy způsobí výmaz uložených adaptací a je potřeba spustit co nejrychleji tvorbu nových (musí to začít adaptací setrváku a od toho se to vše začně odvíjet....a ttvá pár desítek jízdních cyklů než si to jednotka "osahá" a uloží)pavproch píše:od té doby brambor2 blbě startuje poloteplý (studené i horké starty jsou na první otočení startéru, poloteplý = hodina, dvě stání po jízdě = startér točí snad 10-15 sekund než chytne). Diagnostika (v Cartecu) nic neukázala, nic na palubovce nesvítí. Mně to ale séře....
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Dík za tip.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Mě tohle dělalo odcházející čidlo klikovky ...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Pravda...tolik by adaptace udelat nemely...ja spis spekuloval na zaklade info ze se to zacalo dit hned po prehrani sw (ale s ohledem na pozdejsi upresneni ze se prehraval en cas a frm to stejne bylo pase)Hanz píše:10-15s rozhodně není jakoukoliv adaptací… může to dělat netesnost palivového systému, prip. KO zpětný ventil čerpadla - zkus oddělat zadní sicnu, na straně spolujezdce je pod řití kryt a pod ním palivové čerpadlo - najdi plus/minus a nech ho před startem běžet tech 15s a pak nastartovat…jirka330i píše:přehrání SW téměř vždy způsobí výmaz uložených adaptací a je potřeba spustit co nejrychleji tvorbu nových (musí to začít adaptací setrváku a od toho se to vše začně odvíjet....a ttvá pár desítek jízdních cyklů než si to jednotka "osahá" a uloží)pavproch píše:od té doby brambor2 blbě startuje poloteplý (studené i horké starty jsou na první otočení startéru, poloteplý = hodina, dvě stání po jízdě = startér točí snad 10-15 sekund než chytne). Diagnostika (v Cartecu) nic neukázala, nic na palubovce nesvítí. Mně to ale séře....
U n52 nejde aktivace palivoveho cepadla pres diag a zaroven sledovat jak to drzi tlak? A jak to ma reseny palivovy filtr/regulator...nemuze byt pricpany?
Na ten start by to pak mit vliv urcite mohlo...
Edit: tak jsem se dival a u n52 aktivace pres diag nejde a senzor tlaku tam neni (coz mne celke prekvapilo protoze moje podobne zastarale volvo tohle ma...a "soubehova" n53 taky)...zajimave je ze inpa v menu n52 tlak paliva ma... Takze manometr do railu a sledovat co delaji tlaky pri nastartovani/vypnuti zatepla i zastudena melo by tam byt 5bar. A krome te manualni aktivace primo na pumpe doporucuji taky zmerit pokles napeti na cerpadle ve stavech neaktivni/aktivni
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Přišel mi z CarTecu mail o akci na OEM náhradní díly "4th Level Campaign - Parts basket" - sem si s nima vyměnil maily a jako jo, sleva až 25% z katalogových cen, to je slušné. Protože se bramborovi2 blíží "óbr" preventivní servis 150kkm (budu preventivně měnit půlku auta), taxem to hned se slevou i objednááál.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Tak hlavně, aby měli co ještě na ta auta montovat ... protože už u některých dílů ... hmm...no víte... teď to není 

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Rád si přečtu názory, zajíma mě to:
Brambor2 má (jako každá e90) ukazatel servisního intervalu (výměny oleje), vyměním olej, vyresetuju ten interval (= ukazuje 15.000km) a jezdím - jak přibývají kilometry na tachu, tak ubývají (v tisících km) z toho ukazatele. Co je mi ale divné (jezdím pořád stejně - zahřát a pak ráth a často redline), že na začátku to víceméně koresponduje - najedu ca 1000km a z toho intervalu zmizí jedna tisícovka, když ale od výměny oleje najedu 8-10tis km, ten servisní interval zrychlí ubývání (odečítá 1000km po každých skutečně ujetých už 500 až 700 km) - PROČ?
Brambor2 má (jako každá e90) ukazatel servisního intervalu (výměny oleje), vyměním olej, vyresetuju ten interval (= ukazuje 15.000km) a jezdím - jak přibývají kilometry na tachu, tak ubývají (v tisících km) z toho ukazatele. Co je mi ale divné (jezdím pořád stejně - zahřát a pak ráth a často redline), že na začátku to víceméně koresponduje - najedu ca 1000km a z toho intervalu zmizí jedna tisícovka, když ale od výměny oleje najedu 8-10tis km, ten servisní interval zrychlí ubývání (odečítá 1000km po každých skutečně ujetých už 500 až 700 km) - PROČ?
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4005
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Možná to zjistí, že jezdíš jak dobytek a řekne si, že to radši vezme na výměnu oleje dřív?




-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Přesně tak. A taky jak mají např. F10/F11 čidlo vyhodnocování oleje na saze, tak s tím interval podle mě postupně počítá v čase jak se olej zakyseluje a degraduje i když motor stojí.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Taxem zase (vynuceně) utrácel..... brambora2 mám tři roky, celou dobu mi nevadilo, že od mmiry sem ho dostal jen s jedním klíčem (FOB s dálkou). Až fčera... klíč mi (nechtě) spadnul na zem a (asi) se v něm něco (baterka) hnulo a klíč přestal odemykat/zamykat.... sem nutně potřeboval odjet, taxem se pokoušel do klíče dostat abych se podíval dovnitř, nepovedlo se... taxem s ním podruhé (záměrně) šlehnul o zem a ono se to zase rozběhlo... to je ovšem řešení nespolehlivé naprd, já vím... takže sem objednááál druhý klíč.... sedmička vyletí komínem... ale budu ušetřen stresů, že ....
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Ty aláče (schválně se mrkni i tam kolik stojí) má můj kluk na hraní. To je z nouze ctnost.
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
To ti nešlo vytáhnout z klíče planžetu a odemknout ručně?pavproch píše:Taxem zase (vynuceně) utrácel..... brambora2 mám tři roky, celou dobu mi nevadilo, že od mmiry sem ho dostal jen s jedním klíčem (FOB s dálkou). Až fčera... klíč mi (nechtě) spadnul na zem a (asi) se v něm něco (baterka) hnulo a klíč přestal odemykat/zamykat.... sem nutně potřeboval odjet, taxem se pokoušel do klíče dostat abych se podíval dovnitř, nepovedlo se... taxem s ním podruhé (záměrně) šlehnul o zem a ono se to zase rozběhlo... to je ovšem řešení nespolehlivé naprd, já vím... takže sem objednááál druhý klíč.... sedmička vyletí komínem... ale budu ušetřen stresů, že ....
edit:
Jinak problém s baterkou to být může a k tý se dostaneš snadno právě po vytažení planžety. Je tam pak mezera na zapáčení. Platí samozřejmě pro CA, který ty myslím máš, i když nepoužíváš.

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
O tom (mechanickém) klíči vím, já to chcu mít ale pohodlné. Té mezery pro páčení sem si taky všimnul, ale nešlo to malou silou "rozlomit" a já to nechtěl zničit, proto sem větší sílu radši nevyvíjel.
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Jasný, já to myslel jako první pomoc místo házení klíče o zem.
Ale když jsi tím ten klíč opravil, tak jedině dobře. Každopádně rozumím novému origo klíči místo náhrady z bazoše potažmo z aliexpressu. A nech si pak zkontrolovat spárování klíčů. Do CAS jde myslím registrovat maximálně 10 klíčů. Kdybys ale chtěl někdy zase používat CA, tak s ním jdou najednou používat jen dva klíče. To znamená, že pokud nemáš ten ztracenej klíč v CAS zablokovanej, tak ti ten novej s CA nebude fungovat. 


-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Mám ten vystřelovák už pár let v šuplíku za několik stovek z daleké číny, nachystanej na upgrade z kosočtverce tj. <o>== klíč. Překvapilo mě právě celkem přesný zpracování a váha, opravdu kov s povrchovou úpravou tam kde má být. Tady bych uvěřil i původ z origo výroby, pravda nedržel jsem je k porovnání vedle sebe. Myslím že je používají všichni aftermarket BMW klíčníci, neslyšel jsem na to stížnosti. No nezkuste to za 15% ceny.Pajk85 píše:Ty aláče (schválně se mrkni i tam kolik stojí) má můj kluk na hraní. To je z nouze ctnost.