Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#481 Příspěvek od pavproch »

I tak kuju za názor.
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#482 Příspěvek od inspi1981 »

Tak hlavne se programoval jen CAS a FRM, takze to nemuze s tim souviset
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#483 Příspěvek od pavproch »

Kuju za upřesnění.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#484 Příspěvek od pavproch »

Tosem zvjedaff, esli to bude cimrmanova slepá ulička nabo si polepším.... aktuálně mám na bramborovi2 Michelin Pilot Sport4 a jsou vynikající na hluboké vodě, na suchu ale v podélných kolejích dost tahají za volant. Vzorku tam ještě pár mm nad limit je, pár tisíc km ještě vydrží, ale.... přečet sem si recenze na PS5 a píšou o nich v superlativech, taxem je rovnou objednááál. Jak ale píšu, nepudou na auto hned....
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#485 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

jirka330i píše:
pavproch píše:od té doby brambor2 blbě startuje poloteplý (studené i horké starty jsou na první otočení startéru, poloteplý = hodina, dvě stání po jízdě = startér točí snad 10-15 sekund než chytne). Diagnostika (v Cartecu) nic neukázala, nic na palubovce nesvítí. Mně to ale séře....
přehrání SW téměř vždy způsobí výmaz uložených adaptací a je potřeba spustit co nejrychleji tvorbu nových (musí to začít adaptací setrváku a od toho se to vše začně odvíjet....a ttvá pár desítek jízdních cyklů než si to jednotka "osahá" a uloží)
10-15s rozhodně není jakoukoliv adaptací… může to dělat netesnost palivového systému, prip. KO zpětný ventil čerpadla - zkus oddělat zadní sicnu, na straně spolujezdce je pod řití kryt a pod ním palivové čerpadlo - najdi plus/minus a nech ho před startem běžet tech 15s a pak nastartovat…
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#486 Příspěvek od pavproch »

Dík za tip.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#487 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Mě tohle dělalo odcházející čidlo klikovky ...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#488 Příspěvek od jirka330i »

Hanz píše:
jirka330i píše:
pavproch píše:od té doby brambor2 blbě startuje poloteplý (studené i horké starty jsou na první otočení startéru, poloteplý = hodina, dvě stání po jízdě = startér točí snad 10-15 sekund než chytne). Diagnostika (v Cartecu) nic neukázala, nic na palubovce nesvítí. Mně to ale séře....
přehrání SW téměř vždy způsobí výmaz uložených adaptací a je potřeba spustit co nejrychleji tvorbu nových (musí to začít adaptací setrváku a od toho se to vše začně odvíjet....a ttvá pár desítek jízdních cyklů než si to jednotka "osahá" a uloží)
10-15s rozhodně není jakoukoliv adaptací… může to dělat netesnost palivového systému, prip. KO zpětný ventil čerpadla - zkus oddělat zadní sicnu, na straně spolujezdce je pod řití kryt a pod ním palivové čerpadlo - najdi plus/minus a nech ho před startem běžet tech 15s a pak nastartovat…
Pravda...tolik by adaptace udelat nemely...ja spis spekuloval na zaklade info ze se to zacalo dit hned po prehrani sw (ale s ohledem na pozdejsi upresneni ze se prehraval en cas a frm to stejne bylo pase)
U n52 nejde aktivace palivoveho cepadla pres diag a zaroven sledovat jak to drzi tlak? A jak to ma reseny palivovy filtr/regulator...nemuze byt pricpany?

Na ten start by to pak mit vliv urcite mohlo...

Edit: tak jsem se dival a u n52 aktivace pres diag nejde a senzor tlaku tam neni (coz mne celke prekvapilo protoze moje podobne zastarale volvo tohle ma...a "soubehova" n53 taky)...zajimave je ze inpa v menu n52 tlak paliva ma... Takze manometr do railu a sledovat co delaji tlaky pri nastartovani/vypnuti zatepla i zastudena melo by tam byt 5bar. A krome te manualni aktivace primo na pumpe doporucuji taky zmerit pokles napeti na cerpadle ve stavech neaktivni/aktivni
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#489 Příspěvek od pavproch »

Přišel mi z CarTecu mail o akci na OEM náhradní díly "4th Level Campaign - Parts basket" - sem si s nima vyměnil maily a jako jo, sleva až 25% z katalogových cen, to je slušné. Protože se bramborovi2 blíží "óbr" preventivní servis 150kkm (budu preventivně měnit půlku auta), taxem to hned se slevou i objednááál.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#490 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Tak hlavně, aby měli co ještě na ta auta montovat ... protože už u některých dílů ... hmm...no víte... teď to není :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#491 Příspěvek od pavproch »

Rád si přečtu názory, zajíma mě to:

Brambor2 má (jako každá e90) ukazatel servisního intervalu (výměny oleje), vyměním olej, vyresetuju ten interval (= ukazuje 15.000km) a jezdím - jak přibývají kilometry na tachu, tak ubývají (v tisících km) z toho ukazatele. Co je mi ale divné (jezdím pořád stejně - zahřát a pak ráth a často redline), že na začátku to víceméně koresponduje - najedu ca 1000km a z toho intervalu zmizí jedna tisícovka, když ale od výměny oleje najedu 8-10tis km, ten servisní interval zrychlí ubývání (odečítá 1000km po každých skutečně ujetých už 500 až 700 km) - PROČ?
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#492 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Možná to zjistí, že jezdíš jak dobytek a řekne si, že to radši vezme na výměnu oleje dřív? :? :D :D
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#493 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Přesně tak. A taky jak mají např. F10/F11 čidlo vyhodnocování oleje na saze, tak s tím interval podle mě postupně počítá v čase jak se olej zakyseluje a degraduje i když motor stojí.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#494 Příspěvek od pavproch »

Taxem zase (vynuceně) utrácel..... brambora2 mám tři roky, celou dobu mi nevadilo, že od mmiry sem ho dostal jen s jedním klíčem (FOB s dálkou). Až fčera... klíč mi (nechtě) spadnul na zem a (asi) se v něm něco (baterka) hnulo a klíč přestal odemykat/zamykat.... sem nutně potřeboval odjet, taxem se pokoušel do klíče dostat abych se podíval dovnitř, nepovedlo se... taxem s ním podruhé (záměrně) šlehnul o zem a ono se to zase rozběhlo... to je ovšem řešení nespolehlivé naprd, já vím... takže sem objednááál druhý klíč.... sedmička vyletí komínem... ale budu ušetřen stresů, že ....
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#495 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#496 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

Ty aláče (schválně se mrkni i tam kolik stojí) má můj kluk na hraní. To je z nouze ctnost.
ph132008
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 09.04.2012 00:00

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#497 Příspěvek od ph132008 »

pavproch píše:Taxem zase (vynuceně) utrácel..... brambora2 mám tři roky, celou dobu mi nevadilo, že od mmiry sem ho dostal jen s jedním klíčem (FOB s dálkou). Až fčera... klíč mi (nechtě) spadnul na zem a (asi) se v něm něco (baterka) hnulo a klíč přestal odemykat/zamykat.... sem nutně potřeboval odjet, taxem se pokoušel do klíče dostat abych se podíval dovnitř, nepovedlo se... taxem s ním podruhé (záměrně) šlehnul o zem a ono se to zase rozběhlo... to je ovšem řešení nespolehlivé naprd, já vím... takže sem objednááál druhý klíč.... sedmička vyletí komínem... ale budu ušetřen stresů, že ....
To ti nešlo vytáhnout z klíče planžetu a odemknout ručně?

edit:
Jinak problém s baterkou to být může a k tý se dostaneš snadno právě po vytažení planžety. Je tam pak mezera na zapáčení. Platí samozřejmě pro CA, který ty myslím máš, i když nepoužíváš. ;)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#498 Příspěvek od pavproch »

O tom (mechanickém) klíči vím, já to chcu mít ale pohodlné. Té mezery pro páčení sem si taky všimnul, ale nešlo to malou silou "rozlomit" a já to nechtěl zničit, proto sem větší sílu radši nevyvíjel.
ph132008
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 09.04.2012 00:00

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#499 Příspěvek od ph132008 »

Jasný, já to myslel jako první pomoc místo házení klíče o zem. :D Ale když jsi tím ten klíč opravil, tak jedině dobře. Každopádně rozumím novému origo klíči místo náhrady z bazoše potažmo z aliexpressu. A nech si pak zkontrolovat spárování klíčů. Do CAS jde myslím registrovat maximálně 10 klíčů. Kdybys ale chtěl někdy zase používat CA, tak s ním jdou najednou používat jen dva klíče. To znamená, že pokud nemáš ten ztracenej klíč v CAS zablokovanej, tak ti ten novej s CA nebude fungovat. ;)
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#500 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Pajk85 píše:Ty aláče (schválně se mrkni i tam kolik stojí) má můj kluk na hraní. To je z nouze ctnost.
Mám ten vystřelovák už pár let v šuplíku za několik stovek z daleké číny, nachystanej na upgrade z kosočtverce tj. <o>== klíč. Překvapilo mě právě celkem přesný zpracování a váha, opravdu kov s povrchovou úpravou tam kde má být. Tady bych uvěřil i původ z origo výroby, pravda nedržel jsem je k porovnání vedle sebe. Myslím že je používají všichni aftermarket BMW klíčníci, neslyšel jsem na to stížnosti. No nezkuste to za 15% ceny.
Odpovědět