Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Ztrácí se voda a neprohřeje celej okruh E61

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Myse7
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: stř 13.06.2018 15:56

Ztrácí se voda a neprohřeje celej okruh E61

#1 Příspěvek od Myse7 »

Ahoj, pořád se mi někde ztrácí voda a neprohřívá celej okruh.. vyměněný všechny termostaty i 2x, těsnění pod hlavou, jedno plastový kolínko, který mělo trhlinku, ale stejně se mi po měsíci rozsvítila kontrolka na vodu. Zároveň se prohřeje jen malej okruh. Přijde mi, že je to horký jen po ten chladič výfukových plynů, či co to je (železnej hranol) a dál jsou hadice studený. Na jakým principu ten chladič vůbec funguje? Jim prochází voda a plyny z výfuku a zároveň se ohřívají nebo ? Nemůže to bejt ucpaný a ta voda se třeba ztrácet tam ? A kam by ta voda šla, k výfuku ? Jsem laik, tak se ptám. První start bílé začoudí (dpf off), tak jestli to nemá nějakou spojitost.. Tak pokud byste měl někdo podobnou zkušenost nebo radu, budu rád, díky. E61 lci, 530D.
Uživatelský avatar
Pilifo
Registrovaný
Příspěvky: 301
Registrován: ned 29.09.2013 00:00

Re: Ztrácí se voda a neprohřeje celej okruh E61

#2 Příspěvek od Pilifo »

Úplne ti asi neporadím, akurát ma zaujal ten biely dym po naštartovaní. Stáva sa ti to zakaždým? To znamená aj vtedy, keď auto stojí maximálne 1 deň? Totiž je normálne, ak to trochu nabielo začudí, ak auto mesiac stálo, kedy je to len skondenzovaná voda z výfuku, ale po krátkom státí to značí, že je KO tesnenie pod hlavou alebo prasknutá hlava/blok motoru, cez ktorú sa do spaľovacieho priestoru dostáva chladiaca kvapalina.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

Re: Ztrácí se voda a neprohřeje celej okruh E61

#3 Příspěvek od horan »

Ten výměník od AGR (ten hranol ;) ) občas praskne a pak jde voda do motoru přes sání. Ona teda stéká do výfuku, ale motor si ji nacucne přes AGR.
A CO test už někdo dělal?
Myse7
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: stř 13.06.2018 15:56

Re: Ztrácí se voda a neprohřeje celej okruh E61

#4 Příspěvek od Myse7 »

I kdyz mam egr zaslepenej tak by to mohlo tu vodu natahnout ? Proto jsem se ptal, jak ten vymenik funguje, takle by mi to smysl davalo.
Ja jsem prave mel asi 2 roky zpatky tu hlavu zbrousit a davalo se novy tesneni. To by si asi nekdo vsimnul, ze je prasklej blok, nebo ? :shock:
CO test je co ? :D
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

Re: Ztrácí se voda a neprohřeje celej okruh E61

#5 Příspěvek od horan »

Jak máš to AGR vyřazeny? Máš ucpávku na straně výfuku nebo na straně sání?
Výměník funguje tak, že uvnitř jsou kanálky skrz tu "krychli", kterýma prochází spaliny. Ve zbytku je voda. Je to vlastně klasický chladič, jen v jiném balení. Pokud praskne, tak v chladícím okruhu je vyšší tlak než "ve výfuku" a voda se tlačí ven.
CO2 test je zkouška přítomnosti spalin v chladícím okruhu. Je na to sada. Modrá tekutina, která se v případě výskytu CO2 ve vodě zbarví do žluto/zelena. Takže pokud by si měl poškozenou hlavu, těsnění, prasklý válec....tak tohle by ti to řeklo.
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: Ztrácí se voda a neprohřeje celej okruh E61

#6 Příspěvek od Jirke »

Toto je úplně klasická situace - praskl chladič EGRu, voda z něj proteče u studenýho motoru do vyfukovych svodu a po startu to pak bíle čoudí.
Já jsem toto řešil na E61 na cca 400.000km/10let stáří...EGR chladič a EGR termostat jsem vyndal, zaslepil vyfukove svody, vodní hadice a vstup do EGRu. A samozřejmě jsem nechal vypnout EGR přes kódování.
Motoru to jen prospěje a máš po problému. Emisí se bát nemusíš.
Myse7
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: stř 13.06.2018 15:56

Re: Ztrácí se voda a neprohřeje celej okruh E61

#7 Příspěvek od Myse7 »

Jirke, moc diky za tip! Presne tohle jsem potreboval slyset, jestli je ta spojitost vubec mozna. Jak rikam, menil jsem termostaty vsechny, tesneni pod hlavou taky. Driv sla voda ven z nadobky, ted bejva sucha a cista, ale ztraci se porad.
Ten egr mi pri koupi nekdo zatajil, az od mechanika jsem se dozvedel, ze je u nej schvalne zacpana nejaka hadicka. Tak ho nechal zaslepit(nevim z ktery strany) a vypnout pres pc. Akorat se to asi hur ohriva a topi, kdyz je vyplej ne ? Kort u tebe kdyz tam ten chladic uz nemas, nebo ? :D
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

Re: Ztrácí se voda a neprohřeje celej okruh E61

#8 Příspěvek od horan »

Však to tu máš celou dobu napsaný.
A bude tam zacpana jedna hadice, protože předchozí majitel byl dekl a aby ušetřil 1000 za AGR termostat, tak zabránil průtoku chladící kapaliny.......
Myse7
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: stř 13.06.2018 15:56

Re: Ztrácí se voda a neprohřeje celej okruh E61

#9 Příspěvek od Myse7 »

Jo však tobe dekuju taky :-) Noo uz bych se nedivil nicemu.. stacilo mi, jak pekne vylestil vejfuk od sazi a tvrdil ze je dpf v poradku. A do mesice cernej jak komin :D
Da se na tom chladici aspon poznat, jestli je fakt ko, nebo se musi vymenit stylem pokus/omyl ? :)
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

Re: Ztrácí se voda a neprohřeje celej okruh E61

#10 Příspěvek od horan »

Můžeš si ho vyzkoušet tak, že buď odděláš trubku od výfuku k chladiči, natlakuješ chladící okruh a budeš čekat jestli se ukáže kapka a nebo (a to budeš vědět hned) ho demontovat, ucpat jeden vývod (od vody) natlakovat ho vzduchem (hlavně s citem, ne 12 baru :), ale do cca 2 baru) a potopit do kýble. Hned uvidíš jestli jdou bublinky. Je taky možný, že uvidíš jak je uvnitř mokrý hned při demontáži.
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: Ztrácí se voda a neprohřeje celej okruh E61

#11 Příspěvek od Jirke »

Myse7 píše:Jirke, moc diky za tip! Presne tohle jsem potreboval slyset, jestli je ta spojitost vubec mozna. Jak rikam, menil jsem termostaty vsechny, tesneni pod hlavou taky. Driv sla voda ven z nadobky, ted bejva sucha a cista, ale ztraci se porad.
Ten egr mi pri koupi nekdo zatajil, az od mechanika jsem se dozvedel, ze je u nej schvalne zacpana nejaka hadicka. Tak ho nechal zaslepit(nevim z ktery strany) a vypnout pres pc. Akorat se to asi hur ohriva a topi, kdyz je vyplej ne ? Kort u tebe kdyz tam ten chladic uz nemas, nebo ? :D
No mne se to blbe v zime ohrivalo z duvodu vadneho vymeniku tepla olej/voda u automatický převodovky...ale ja to auto uz 4 roky nemam, takze nevim, ale vim, ze furt jezdi a ma kolem 500.000km.
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztrácí se voda a neprohřeje celej okruh E61

#12 Příspěvek od Giovany1971 »

Jirke..přesně jsi to napsal...tyhle kurvitka jsou tam jen na problémy..u 535d mi přes chlad egr..bralo vodu..zlikvidoval jsem to komlet..jako ty..U f10 mi začal ten výměník pouštět vodu do oleje automatu..štěstí že jsem měnil v té době olej a přišel jsem na to..už tam taky neni..a je klid..Navíc se mi nepřehřívá olej ;)
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: Ztrácí se voda a neprohřeje celej okruh E61

#13 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

A čím se teď chladí převodovka, když jsi udělal takový OFF?!
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: Ztrácí se voda a neprohřeje celej okruh E61

#14 Příspěvek od TANN3R »

Obalem :D

S tím EGR chladičem tady vymýšlíte již dávno vymyšlené. Prostě vyměnit při prvním náznaku ztráty kapaliny. Ten chladič je známá věc a umí po čase hezky vytopit motor :lol:
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztrácí se voda a neprohřeje celej okruh E61

#15 Příspěvek od Giovany1971 »

Pajk85 píše:A čím se teď chladí převodovka, když jsi udělal takový OFF?!
No chladičem se mi chladi...mám prevodovku připojednou na externí chladíč v levo pred predním kolem..s restrikci prutoku vzduchu. Jinak ten originál vyměnik té převodovky tam pusobil opačně ..teplota oleje se dostavala až na 101 stupnu..v létě i více..čož je pro převodovku peklo..
Odpovědět