Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Ztrácí se voda a neprohřeje celej okruh E61
Ztrácí se voda a neprohřeje celej okruh E61
Ahoj, pořád se mi někde ztrácí voda a neprohřívá celej okruh.. vyměněný všechny termostaty i 2x, těsnění pod hlavou, jedno plastový kolínko, který mělo trhlinku, ale stejně se mi po měsíci rozsvítila kontrolka na vodu. Zároveň se prohřeje jen malej okruh. Přijde mi, že je to horký jen po ten chladič výfukových plynů, či co to je (železnej hranol) a dál jsou hadice studený. Na jakým principu ten chladič vůbec funguje? Jim prochází voda a plyny z výfuku a zároveň se ohřívají nebo ? Nemůže to bejt ucpaný a ta voda se třeba ztrácet tam ? A kam by ta voda šla, k výfuku ? Jsem laik, tak se ptám. První start bílé začoudí (dpf off), tak jestli to nemá nějakou spojitost.. Tak pokud byste měl někdo podobnou zkušenost nebo radu, budu rád, díky. E61 lci, 530D.
Re: Ztrácí se voda a neprohřeje celej okruh E61
Úplne ti asi neporadím, akurát ma zaujal ten biely dym po naštartovaní. Stáva sa ti to zakaždým? To znamená aj vtedy, keď auto stojí maximálne 1 deň? Totiž je normálne, ak to trochu nabielo začudí, ak auto mesiac stálo, kedy je to len skondenzovaná voda z výfuku, ale po krátkom státí to značí, že je KO tesnenie pod hlavou alebo prasknutá hlava/blok motoru, cez ktorú sa do spaľovacieho priestoru dostáva chladiaca kvapalina.
Re: Ztrácí se voda a neprohřeje celej okruh E61
Ten výměník od AGR (ten hranol
) občas praskne a pak jde voda do motoru přes sání. Ona teda stéká do výfuku, ale motor si ji nacucne přes AGR.
A CO test už někdo dělal?

A CO test už někdo dělal?
Re: Ztrácí se voda a neprohřeje celej okruh E61
I kdyz mam egr zaslepenej tak by to mohlo tu vodu natahnout ? Proto jsem se ptal, jak ten vymenik funguje, takle by mi to smysl davalo.
Ja jsem prave mel asi 2 roky zpatky tu hlavu zbrousit a davalo se novy tesneni. To by si asi nekdo vsimnul, ze je prasklej blok, nebo ?
CO test je co ?
Ja jsem prave mel asi 2 roky zpatky tu hlavu zbrousit a davalo se novy tesneni. To by si asi nekdo vsimnul, ze je prasklej blok, nebo ?

CO test je co ?

Re: Ztrácí se voda a neprohřeje celej okruh E61
Jak máš to AGR vyřazeny? Máš ucpávku na straně výfuku nebo na straně sání?
Výměník funguje tak, že uvnitř jsou kanálky skrz tu "krychli", kterýma prochází spaliny. Ve zbytku je voda. Je to vlastně klasický chladič, jen v jiném balení. Pokud praskne, tak v chladícím okruhu je vyšší tlak než "ve výfuku" a voda se tlačí ven.
CO2 test je zkouška přítomnosti spalin v chladícím okruhu. Je na to sada. Modrá tekutina, která se v případě výskytu CO2 ve vodě zbarví do žluto/zelena. Takže pokud by si měl poškozenou hlavu, těsnění, prasklý válec....tak tohle by ti to řeklo.
Výměník funguje tak, že uvnitř jsou kanálky skrz tu "krychli", kterýma prochází spaliny. Ve zbytku je voda. Je to vlastně klasický chladič, jen v jiném balení. Pokud praskne, tak v chladícím okruhu je vyšší tlak než "ve výfuku" a voda se tlačí ven.
CO2 test je zkouška přítomnosti spalin v chladícím okruhu. Je na to sada. Modrá tekutina, která se v případě výskytu CO2 ve vodě zbarví do žluto/zelena. Takže pokud by si měl poškozenou hlavu, těsnění, prasklý válec....tak tohle by ti to řeklo.
Re: Ztrácí se voda a neprohřeje celej okruh E61
Toto je úplně klasická situace - praskl chladič EGRu, voda z něj proteče u studenýho motoru do vyfukovych svodu a po startu to pak bíle čoudí.
Já jsem toto řešil na E61 na cca 400.000km/10let stáří...EGR chladič a EGR termostat jsem vyndal, zaslepil vyfukove svody, vodní hadice a vstup do EGRu. A samozřejmě jsem nechal vypnout EGR přes kódování.
Motoru to jen prospěje a máš po problému. Emisí se bát nemusíš.
Já jsem toto řešil na E61 na cca 400.000km/10let stáří...EGR chladič a EGR termostat jsem vyndal, zaslepil vyfukove svody, vodní hadice a vstup do EGRu. A samozřejmě jsem nechal vypnout EGR přes kódování.
Motoru to jen prospěje a máš po problému. Emisí se bát nemusíš.
Re: Ztrácí se voda a neprohřeje celej okruh E61
Jirke, moc diky za tip! Presne tohle jsem potreboval slyset, jestli je ta spojitost vubec mozna. Jak rikam, menil jsem termostaty vsechny, tesneni pod hlavou taky. Driv sla voda ven z nadobky, ted bejva sucha a cista, ale ztraci se porad.
Ten egr mi pri koupi nekdo zatajil, az od mechanika jsem se dozvedel, ze je u nej schvalne zacpana nejaka hadicka. Tak ho nechal zaslepit(nevim z ktery strany) a vypnout pres pc. Akorat se to asi hur ohriva a topi, kdyz je vyplej ne ? Kort u tebe kdyz tam ten chladic uz nemas, nebo ?
Ten egr mi pri koupi nekdo zatajil, az od mechanika jsem se dozvedel, ze je u nej schvalne zacpana nejaka hadicka. Tak ho nechal zaslepit(nevim z ktery strany) a vypnout pres pc. Akorat se to asi hur ohriva a topi, kdyz je vyplej ne ? Kort u tebe kdyz tam ten chladic uz nemas, nebo ?

Re: Ztrácí se voda a neprohřeje celej okruh E61
Však to tu máš celou dobu napsaný.
A bude tam zacpana jedna hadice, protože předchozí majitel byl dekl a aby ušetřil 1000 za AGR termostat, tak zabránil průtoku chladící kapaliny.......
A bude tam zacpana jedna hadice, protože předchozí majitel byl dekl a aby ušetřil 1000 za AGR termostat, tak zabránil průtoku chladící kapaliny.......
Re: Ztrácí se voda a neprohřeje celej okruh E61
Jo však tobe dekuju taky
Noo uz bych se nedivil nicemu.. stacilo mi, jak pekne vylestil vejfuk od sazi a tvrdil ze je dpf v poradku. A do mesice cernej jak komin
Da se na tom chladici aspon poznat, jestli je fakt ko, nebo se musi vymenit stylem pokus/omyl ?


Da se na tom chladici aspon poznat, jestli je fakt ko, nebo se musi vymenit stylem pokus/omyl ?

Re: Ztrácí se voda a neprohřeje celej okruh E61
Můžeš si ho vyzkoušet tak, že buď odděláš trubku od výfuku k chladiči, natlakuješ chladící okruh a budeš čekat jestli se ukáže kapka a nebo (a to budeš vědět hned) ho demontovat, ucpat jeden vývod (od vody) natlakovat ho vzduchem (hlavně s citem, ne 12 baru
, ale do cca 2 baru) a potopit do kýble. Hned uvidíš jestli jdou bublinky. Je taky možný, že uvidíš jak je uvnitř mokrý hned při demontáži.

Re: Ztrácí se voda a neprohřeje celej okruh E61
No mne se to blbe v zime ohrivalo z duvodu vadneho vymeniku tepla olej/voda u automatický převodovky...ale ja to auto uz 4 roky nemam, takze nevim, ale vim, ze furt jezdi a ma kolem 500.000km.Myse7 píše:Jirke, moc diky za tip! Presne tohle jsem potreboval slyset, jestli je ta spojitost vubec mozna. Jak rikam, menil jsem termostaty vsechny, tesneni pod hlavou taky. Driv sla voda ven z nadobky, ted bejva sucha a cista, ale ztraci se porad.
Ten egr mi pri koupi nekdo zatajil, az od mechanika jsem se dozvedel, ze je u nej schvalne zacpana nejaka hadicka. Tak ho nechal zaslepit(nevim z ktery strany) a vypnout pres pc. Akorat se to asi hur ohriva a topi, kdyz je vyplej ne ? Kort u tebe kdyz tam ten chladic uz nemas, nebo ?
- Giovany1971
- Registrovaný
- Příspěvky: 357
- Registrován: ned 11.05.2014 00:00
- Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ztrácí se voda a neprohřeje celej okruh E61
Jirke..přesně jsi to napsal...tyhle kurvitka jsou tam jen na problémy..u 535d mi přes chlad egr..bralo vodu..zlikvidoval jsem to komlet..jako ty..U f10 mi začal ten výměník pouštět vodu do oleje automatu..štěstí že jsem měnil v té době olej a přišel jsem na to..už tam taky neni..a je klid..Navíc se mi nepřehřívá olej 

Re: Ztrácí se voda a neprohřeje celej okruh E61
A čím se teď chladí převodovka, když jsi udělal takový OFF?!
Re: Ztrácí se voda a neprohřeje celej okruh E61
Obalem
S tím EGR chladičem tady vymýšlíte již dávno vymyšlené. Prostě vyměnit při prvním náznaku ztráty kapaliny. Ten chladič je známá věc a umí po čase hezky vytopit motor

S tím EGR chladičem tady vymýšlíte již dávno vymyšlené. Prostě vyměnit při prvním náznaku ztráty kapaliny. Ten chladič je známá věc a umí po čase hezky vytopit motor

- Giovany1971
- Registrovaný
- Příspěvky: 357
- Registrován: ned 11.05.2014 00:00
- Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ztrácí se voda a neprohřeje celej okruh E61
No chladičem se mi chladi...mám prevodovku připojednou na externí chladíč v levo pred predním kolem..s restrikci prutoku vzduchu. Jinak ten originál vyměnik té převodovky tam pusobil opačně ..teplota oleje se dostavala až na 101 stupnu..v létě i více..čož je pro převodovku peklo..Pajk85 píše:A čím se teď chladí převodovka, když jsi udělal takový OFF?!