Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 potíže po vybití baterie

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Gash
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 19.01.2023 08:11

E39 potíže po vybití baterie

#1 Příspěvek od Gash »

Ahoj, v E39 540i se mi vybila baterie, tak jsem ji demontoval a umístil na nabíječku. Po nabití do plna jsem ji namontoval zpět, ale na autě se začaly projevovat různé potíže:
- kontrolka alarmu, umístěná v madle vnitřního zpětného zrcátka, po zamčení auta nebliká
- při couvání nepípají couvací čidla

Je možné, že by odstavení auta od šťávy změnilo nějaké nastavení? Jak je možné tyto závady opět uvést do funkčního stavu? Děkuji
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: E39 potíže po vybití baterie

#2 Příspěvek od Jirke »

No jasně že - baterka v BMW se při nabíjení nevyndává - nabíjí se to přes + a - póly v motoru.
Asi budeš muset navštívit diagnostiku... A navíc baterka musí být do auta správně přes diagnostiku zaregistrovaná !
Uživatelský avatar
Gash
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 19.01.2023 08:11

Re: E39 potíže po vybití baterie

#3 Příspěvek od Gash »

Auto bylo na místě, kam je nemožné natáhnout šňůru. Jediná možnost byla vyndat baterii a odvézt k nabití.
Tak či onak, baterie zůstala původní, jen proběhlo dobití.
Registrace baterie je, dle dostupných informací, nutní od r.v. 2002 a mladší, já mám ročník 98.
Ať tak či onak, po napíchnutí na diag bude potřeba si v nastavení pozapínat mnou uvedené závady a zkontrolovat ostatní nastavení?
Uživatelský avatar
Pilifo
Registrovaný
Příspěvky: 301
Registrován: ned 29.09.2013 00:00

Re: E39 potíže po vybití baterie

#4 Příspěvek od Pilifo »

Pri vybratí baterky môžu niektoré RJ vyhodiť chybu a jej následkom môžu byť niektoré moduly nefunkčné. V tomto prípade je nutné spraviť diagnostiku a vymazať tieto chyby.

Ak boli tie menované problémy naozaj spôsobené len vybratím baterky, tak po vymazaní cez diagnostiku by mali znovu začať fungovať bezchybne.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

Re: E39 potíže po vybití baterie

#5 Příspěvek od ACDC »

Mně se teda vybil aku dostkrát (dvě 39) ale chyby jsem snad nemusel mazat nikdy. Ono když se teda vybíjí hodně pomalu, zblbnou jednotky víc. Když jenom nenastartuje, je to rychlý skok dolů
Uživatelský avatar
Pilifo
Registrovaný
Příspěvky: 301
Registrován: ned 29.09.2013 00:00

Re: E39 potíže po vybití baterie

#6 Příspěvek od Pilifo »

Mne sa prednedávnom po vybití baterky, keď moja E61 dlhšie stála, objavila chyba drivetrainu a autu skapínal motor. Po dobití baterky a vymazaní chyby sa už pár tisíc kilometrov chyba neobjavila, takže predpokladám, že naozaj bola spôsobená len tou vybitou baterkou.
PetoK
Registrovaný
Příspěvky: 987
Registrován: čtv 19.07.2007 00:00
Bydliště: Žilina, SK

Re: E39 potíže po vybití baterie

#7 Příspěvek od PetoK »

Je usmevne citat, co tu tarate... E39 nema ZIADNY pwr management, ma obyc alternator, ked nieco nefunguje, je problem inde a nie v nabitej bat. A samozrejme ziadna reg bat netreba, kedze DME/DDE nic take nepozna...
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

Re: E39 potíže po vybití baterie

#8 Příspěvek od ACDC »

Nikdo neříká, že má přiblblý menedžment, naštěstí.
Elektro
Registrovaný
Příspěvky: 327
Registrován: úte 30.01.2007 01:00

Re: E39 potíže po vybití baterie

#9 Příspěvek od Elektro »

Jirke píše:No jasně že - baterka v BMW se při nabíjení nevyndává - nabíjí se to přes + a - póly v motoru.
Asi budeš muset navštívit diagnostiku... A navíc baterka musí být do auta správně přes diagnostiku zaregistrovaná !
U E39 se registrace podle mě nedělá. To je nutné od E60 a novějších, ale je to kvůli životnosti baterie. Power management si hlídá nabíjení a vybíjení na základě dat z IBS senzoru na "+" kontaktu u baterie. Na mojí E60 je a na E39 určitě není.

To co popisuje Gash spíše vypadá na špatnou zem popřípadě "+" kontakt. Zaměřil bych se na odběry popřípadě jestli ti například nenateklo do nějaké jednotky.Odběr by jsi měl mít maximálně kolem 0,02A po zavření auta a 15 minutách (doba za kterou auto usne). U automatu to jde poznat, že pohasne osvětlení řadičky.

Jako zdroj vybíjení může být klaska: Alternátor, starter , Ježek topení ...

P.S.: jestli ti nejdou park sensory, tak může být vytopená jednotka park senzorů. To může být příčinou vybíjení.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

Re: E39 potíže po vybití baterie

#10 Příspěvek od ACDC »

U E39 nemá co kam zatéct. Není to 60
Elektro
Registrovaný
Příspěvky: 327
Registrován: úte 30.01.2007 01:00

Re: E39 potíže po vybití baterie

#11 Příspěvek od Elektro »

ACDC píše:U E39 nemá co kam zatéct. Není to 60
Souhlasím, E39 je poctivá kovářská práce s minimem elektroniky. Za načtení chyb nic nedáš. Jestli máš diagnostiku, tak bych tím začal.
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

Re: E39 potíže po vybití baterie

#12 Příspěvek od inspi1981 »

A IBS je na minusu. Na plusu je pyropatrona. E39 IBS nema
Odpovědět