Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 525d ŘJ motoru

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

E39 525d ŘJ motoru

#1 Příspěvek od horan »

Ahojte.
Mám takovou otázku (blbou), kterou snad někdo dokáže zodpovědět, abych nemusel úplně laborovat.
Snažím se zachránit jednu E39 525d 2001 rok, které mi bylo líto, tak jsem ji koupil. Stála 6 let se zlomenou hřídelkou na turbu, s mrtvou baterkou..... Výfuk a IC bylo plné oleje. Z turbínky nic nechybí. Lopatky jsou sice pomlácené, ale nevidím nic, co by chybělo. Matička z hřídelky také nechybí. Motor už vrčí. Vstřik na pátém válci byl KO. Úplně. Dal se jiný. Motor vrčel krásně na všech 6, ale jen asi 10 minut. Odpadl 6 válec. Na korekcích 5 válců je -2 a na šestém +6. I po odpojení vstřiku se chod nezmění. Občas se na pár vteřin vzpamatuje a běží krásně. Dal jsem mu další (funkční) vstřik, ale žádná změna. Jen přestane cvakat vstřik. Jediná chyba po tom, když motor chvíli běží je vadné relé žhavení.
Kompresi jsem měřil pouze přes diag. Na měření budíkem jsem se ještě nedostal. Každopádně dle diag v pořádku. Komprese by se asi sama na pár vteřin občas neopravila. :)
No a teď k otázce. Mám druhou E39 525d rok 2002 na díly (moje ex, kterou švagr rozháněl srnky).
Rozdíl je, že ex je manuál a ta "nová" automat.
A mě se asi před 2 lety stalo na 330d, která taky stála několik roků, že odešla ŘJ motoru. Odešel nějaký kondenzátor pro 4,5,6 vstřik. Motor šel nastartovat pouze pokud se odpojil jeden z těch 3 vstřikovačů. Jinak ne. Tak mě napadlo, jestli se nemohlo stát něco podobného tady. A jelikož mám celé auto na díly, tak jsem chtěl použít ŘJ motoru z toho manuálu.
Jenže rozdíl jsou klapky v sání, automat......
Je nějaká šance tu jednotku použít alespoň na start, nebo je to úplně mimo?
Vím, že je to taková debilni otázka, ale někdy i hovadina na první pohled pomůže.
Děkuji každému, kdo to dočetl a hlavně těm, co dokáží nějak odpovědět. :D
Beru i odpověď " Ti jebe?"
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

Re: E39 525d ŘJ motoru

#2 Příspěvek od ACDC »

Jednotka z man a aut různé piny +/-. Navíc by se musela nakódovat.
Nevím, proč tolik práce z nafťákem, i když je třeba kastle hezká.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

Re: E39 525d ŘJ motoru

#3 Příspěvek od horan »

Ok. Děkuji. :(
Mě ta E39 tenkrát přirostla k srdci. S e66 to tak nemám. Tak se s ní chci vozit znovu. Navíc tažné.......
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

Re: E39 525d ŘJ motoru

#4 Příspěvek od ACDC »

To mně taky přirostla k srdci. Hodně moc. Ale 545i :D
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

Re: E39 525d ŘJ motoru

#5 Příspěvek od horan »

Tu měl kolega. Sice v blbé konfiguraci, ale několik let lituje, že ji prodal. Automat a šedá kůže.
Jinak mě ta nafta v E39 neurážela. Bylo to auto na denní ježdění a ta 525d v manuálu dokázala jezdit s perfektní spotřebou. Je možný, že mě ten tour s automatem vůbec nechytne a půjde pryč.
745li je super, ale nemám v ní takový pocit jako v ty starý pětce.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

Re: E39 525d ŘJ motoru

#6 Příspěvek od ACDC »

Ale jo, na denní ježdění. Ale v LPG taky nejezdíš tak :lol: draho
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

Re: E39 525d ŘJ motoru

#7 Příspěvek od horan »

No jen ta pořizovací cena je jinde :lol:
Odpovědět