Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E87 118d a 120d V čem se liší?

vše o E81/E82, E87/E88, F20/F21/F22/F23, F40
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
adam
Registrovaný
Příspěvky: 1151
Registrován: úte 11.03.2003 01:00
Bydliště: MSK

#1 Příspěvek od adam »

Chtěl bych se zeptat jestli někdo neví v čem se přesně liší tyto dva motory. Jestli je to pouze jiný "číp", nebo jsou tam i nějaké mechanické rozdíly.

Pokud je zde nějaký majitel 118d nebo 120d, byl bych vděčný i za zkušenosti s provozem a servisem těchto motorů.

Jedná se mi o předfaceliftové verze.
charlie5775
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: stř 24.03.2010 01:00

#2 Příspěvek od charlie5775 »

Nazdar.Mám 118d r.v05 a taky jsem o tomto motoru toho moc nevěděl.Když si skočíš do Renocaru,tak Ti dají dost obsáhlou brožuru k BMW 1.Jinak tyto dva motory mají stejný zdvihový objem,zdvih a vrtání.Takže je tam čip,který dává výkon 130kw oproti 118d,která má 105kw.Jinak jsem si napsal o příručku na cd a poslali mě ji dvakrát,takže pokud budeš mít zájem,jednu Ti přenechám. Předání v Brně. čauky
Tom_120i
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 20.12.2009 01:00

#3 Příspěvek od Tom_120i »

A co je na té příručce na CD? Já jsem myslel, že je tam jenom "uživatelský manuál", který dostanete s autem při koupi. Můžeš se podělit o info?
Tam asi nebude "repair manual" že?
charlie5775
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: stř 24.03.2010 01:00

#4 Příspěvek od charlie5775 »

Je to uživatelský manuál. Repair manuál seženeš pokud Ti ho někdo stáhne v servisu.
Uživatelský avatar
adam
Registrovaný
Příspěvky: 1151
Registrován: úte 11.03.2003 01:00
Bydliště: MSK

#5 Příspěvek od adam »

charlie5775 píše:Nazdar.Mám 118d r.v05 a taky jsem o tomto motoru toho moc nevěděl.Když si skočíš do Renocaru,tak Ti dají dost obsáhlou brožuru k BMW 1.Jinak tyto dva motory mají stejný zdvihový objem,zdvih a vrtání.Takže je tam čip,který dává výkon 130kw oproti 118d,která má 105kw.Jinak jsem si napsal o příručku na cd a poslali mě ji dvakrát,takže pokud budeš mít zájem,jednu Ti přenechám. Předání v Brně. čauky


Můžu je zeptat jak dlouho ho máš, kolik jsi s tím najel, kolik má najeto celkově a jestli jsi řešil nějaké opravy/údržbu?

Tu příručku bych si rád vzal a pokud bych se přitom mohl kouknout na tvoji 1er, budu moc rád.
Uživatelský avatar
Misa Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3383
Registrován: pát 01.10.2004 00:00
Bydliště: Praha východ

#6 Příspěvek od Misa Moderátor »

adam píše:Pokud je zde nějaký majitel 118d nebo 120d, byl bych vděčný i za zkušenosti s provozem a servisem těchto motorů.

Jedná se mi o předfaceliftové verze.


Mám předfaceliftovou 120d (120kW), nalítala jsem s ní necelých 30k km a motůrek šlape jako hodinky, kromě dotažení jednoho vstřiku jsem zatím nic neřešila. Za dva roky je to jediná zkušenost se servisováním 8)
Spotřeba je strašně variabilní v závislosti na stylu jízdy, umím s ní jet stejnou cestu za 6 i 8.5 litrů.
Přimlouvám se za tuhle silnější verzi, v jedničce je s tímhle motorem docela slušná zábava a nadchne i kluky, zvyklé na vyšší výkony ...
E87 120dA & E36 325iC & G07 xDrive40d
ex E36 316iCompact
Uživatelský avatar
adam
Registrovaný
Příspěvky: 1151
Registrován: úte 11.03.2003 01:00
Bydliště: MSK

#7 Příspěvek od adam »

Míšo děkuji za zkušenosti, přesně něco takhle povzbudivého jsem chtěl slyšet :wink:

118d jsem už asi zavrhl a na 120d jsem zvědav. Čekám od ní dost, tak snad mě nezklame. Představuju si to nějak tak, že bude mít podobnou dynamiku jako e46 330i v nízkých otáčkách. Uvidíme až budu mít možnost nějakou projet. Spotřebu až tak neřešim, jako prase nejezdím, jenom občas trochu spěchám, takže počítám kolem 7l dlouhodobě by to být mohlo.
Sonic
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: sob 20.09.2008 00:00

#8 Příspěvek od Sonic »

Ty motory jistě rozdíly mají. Minimálně jiné turbo a vstřikovače... A to je jen to co je jasný hned. Ty rozdíly můžou být víc než důležité...
FreeMaroStyle
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: pát 07.01.2011 01:00

#9 Příspěvek od FreeMaroStyle »

118d a 120d podle informaci i z BMW jsou totožná, jde jen o software-ově zvýšení výkonu, turbo a vstřiky jsou "prý" stejné. Jen brzdy má co jsem já osobně našel 118d menší...

V tom případě by mě zajímalo, jestli když bych nahradil celou ŘJ ze 120d do 118d (ziskal bych z 90kW 120kW) a kdybych pak nechal auto načipovat tak dejme tomu 140kW.. Je to realne?? Nebo je ještě realnějši načipovat přimo z 90kW na 140kW?? :D
FrankDrebin
Registrovaný
Příspěvky: 149
Registrován: pon 29.11.2010 01:00

#10 Příspěvek od FrankDrebin »

FreeMaroStyle píše:118d a 120d podle informaci i z BMW jsou totožná, jde jen o software-ově zvýšení výkonu, turbo a vstřiky jsou "prý" stejné. Jen brzdy má co jsem já osobně našel 118d menší...

V tom případě by mě zajímalo, jestli když bych nahradil celou ŘJ ze 120d do 118d (ziskal bych z 90kW 120kW) a kdybych pak nechal auto načipovat tak dejme tomu 140kW.. Je to realne?? Nebo je ještě realnějši načipovat přimo z 90kW na 140kW?? :D


Kdyz jsme si kupovali e87, tak byl rozdil mezi 118d a 120d 60 tisic. Krome motoru se verze 120d lisila od 118d tim, ze mela spodni dily narazniku+ kliky dveri v barve vozu a zadnima oknama v elektrice (za ty byl u 118d priplatek). Rekl bych, ze kdyby byl rozdil jen v SW motoru, tak by si moc lidi 120d nekupovalo :D

U zadnyho dealera BMW ti nereknou jestli nahodou neni 118d jenom priskrcena 120d, to by byli blazni :lol:

A ten chip? Je zajimavy, ze u 320d nabizi BMW Performance Kit za 45 tisic (v Nemecku to lze sehnat levneji, ale o to tu ted nejde), zvysi tim vykon ze 130 na 145 kw a tocivy moment na 390 Nm. Cili narust o nejakych 11%. Tu dardu si za to rikaj proto, ze vymeni spoustu mechanickych dilu, aby i pomerne nepatrny narust vykonu neodnesly nektere (vyssim vykonem) namahane casti motoru. Proto mi prijde zvyseni vykonu z 90 na 140 kw bez vymeny hodne dilu jako naproste blaznovstvi, ktere clovek drive nebo pozdeji odnese znicenim nekterych casti motoru a pak bude bulet, ze oprava stoji moc penez :lol:

Ja bych s dieselem na chipovani motoru mimo autorizak nikdy nesel, na to mam nase auto prilis rad :D

Pokud jde o srovnani 118d a 120d - vzhledem k tomu, ze budes kupovat ojetinu, tak rozdil v cene nebude velky a 120d by byla lepsi volba. Ale zalezi na jaky kus clovek natrefi..

Jinak i 118d staci na dobry svezeni - jezdim v ni vetsinou sam a i tech 90 Kw staci.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#11 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

FrankDrebin píše:Jinak i 118d staci na dobry svezeni - jezdim v ni vetsinou sam a i tech 90 Kw staci.
s touhle logikou se hlavně nesvez v 135i :-)
225 kW (306 k) při 5800/min, 400 N.m mezi 1200 až 5000/min, z klidu na 100 km/h za 5,2 s, kombinovaná spotřeba 8,5 l/100
“Ability is what you're capable of doing.”
FrankDrebin
Registrovaný
Příspěvky: 149
Registrován: pon 29.11.2010 01:00

#12 Příspěvek od FrankDrebin »

Hanz píše:
FrankDrebin píše:Jinak i 118d staci na dobry svezeni - jezdim v ni vetsinou sam a i tech 90 Kw staci.
s touhle logikou se hlavně nesvez v 135i :-)
225 kW (306 k) při 5800/min, 400 N.m mezi 1200 až 5000/min, z klidu na 100 km/h za 5,2 s, kombinovaná spotřeba 8,5 l/100


Tak doma mame vykonnejsi vozy nez tech 90 kw (a diky znamostem v BMW AG jsem mel moznost najet tisice km skoro ve vsech modelovych radach vcetne tech nejvykonnejsich verzi, tak vim, co auta s opravdu velkym vykonem dokazou :wink: ), ale odpovidal jsem tazateli o zkusenostech se 118d a napsal jsem to, co je pravda - jede to celkem svizne (v ramci moznosti samozrejme, neni to zadna raketa) se slusnou spotrebou.. 135i fajn, ale na to se tu on neptal :D

A tech 8,5 l/100 km? Tak kdyz clovek jede klobouka, tak mozna jo, ale staci tomu davat trochu sodu a uz to leze o dost vejs :lol:
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od mike-ee »

FrankDrebin píše:A ten chip? Je zajimavy, ze u 320d nabizi BMW Performance Kit za 45 tisic (v Nemecku to lze sehnat levneji, ale o to tu ted nejde), zvysi tim vykon ze 130 na 145 kw a tocivy moment na 390 Nm. Cili narust o nejakych 11%. Tu dardu si za to rikaj proto, ze vymeni spoustu mechanickych dilu, aby i pomerne nepatrny narust vykonu neodnesly nektere (vyssim vykonem) namahane casti motoru. Proto mi prijde zvyseni vykonu z 90 na 140 kw bez vymeny hodne dilu jako naproste blaznovstvi, ktere clovek drive nebo pozdeji odnese znicenim nekterych casti motoru a pak bude bulet, ze oprava stoji moc penez :lol: ....


kolik těch mechanický dílů u toho performance kitu vymění? Podle katalogu performance jen ventilátor :lol: A jak moc líp se to nechá sehnat levněji? Jinak sry za OT, i když to není ta úplně protože se to nabízí i pro 120d ve verzi 130kW...
FrankDrebin
Registrovaný
Příspěvky: 149
Registrován: pon 29.11.2010 01:00

#14 Příspěvek od FrankDrebin »

mike-ee píše:kolik těch mechanický dílů u toho performance kitu vymění? Podle katalogu performance jen ventilátor :lol: A jak moc líp se to nechá sehnat levněji? Jinak sry za OT, i když to není ta úplně protože se to nabízí i pro 120d ve verzi 130kW...


Daj tam i vetsi intercooler a jeste par dalsich serepeticek :lol: A dela se to pro 130 kW i 135 kW verze do 1er, 3er a 5er, to neni zadna tajna informace :D
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od mike-ee »

tajné info to není ale já si tím zdůvodnil moji OT otázku :-D i když sem nevěděl že to lze i pro 135kW verzi, ale je to celkem logické :)
Watto
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: sob 14.05.2011 00:00

#16 Příspěvek od Watto »

No, neviem, ci to bude len v cipe alebo preprogramovani riadiacej jednotky...ja som sa sice pytal na rozdiel 318d a 320d ale predajca mi odpovedal, ze je tam vela odlisneho. (neviem teraz presne, ale ak budes chciet, niekde ten mail aj vyhrabem)..

kazdopadne, maju tam byt aj mechanicke rozdiely v motore...ja som sa totiz pytal, ze ci by sa nejak pohodlne nedal dosiahnut vykon 320d..

takze zrejme to bude take iste..

ci si predajca vymyslal ja neoverim..

tot my two cents

------------------------------------
Ako jazdi nova 530xd v M-Packete? - Citam BENZINACIKA!
FreeMaroStyle
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: pát 07.01.2011 01:00

#17 Příspěvek od FreeMaroStyle »

Když jsem porovnával náhradní díly 118d a 120d tak bylo jen rozdilne turbo, vstriky byly stejne, takze ja to vyresim tak, ze dam casem vetsi chladic stlaceneho vzduchu, mozna teda turbo ze 120d a vyfuk asi Eisenmann + samozrejmne upravim soft :) A uvidime jak na tom vykonove budu :-P Kazdopadne ten InterCooler je no.1
wat69
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: pon 08.11.2010 01:00
Bydliště: Praha

#18 Příspěvek od wat69 »

MAJI 1ER POVEDENE MOTORY, NAFTOVE???
Tom_120i
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 20.12.2009 01:00

#19 Příspěvek od Tom_120i »

ano :D
FrankDrebin
Registrovaný
Příspěvky: 149
Registrován: pon 29.11.2010 01:00

#20 Příspěvek od FrankDrebin »

Ano :lol:
Odpovědět