Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E87 118d a 120d V čem se liší?
Chtěl bych se zeptat jestli někdo neví v čem se přesně liší tyto dva motory. Jestli je to pouze jiný "číp", nebo jsou tam i nějaké mechanické rozdíly.
Pokud je zde nějaký majitel 118d nebo 120d, byl bych vděčný i za zkušenosti s provozem a servisem těchto motorů.
Jedná se mi o předfaceliftové verze.
Pokud je zde nějaký majitel 118d nebo 120d, byl bych vděčný i za zkušenosti s provozem a servisem těchto motorů.
Jedná se mi o předfaceliftové verze.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 10
- Registrován: stř 24.03.2010 01:00
Nazdar.Mám 118d r.v05 a taky jsem o tomto motoru toho moc nevěděl.Když si skočíš do Renocaru,tak Ti dají dost obsáhlou brožuru k BMW 1.Jinak tyto dva motory mají stejný zdvihový objem,zdvih a vrtání.Takže je tam čip,který dává výkon 130kw oproti 118d,která má 105kw.Jinak jsem si napsal o příručku na cd a poslali mě ji dvakrát,takže pokud budeš mít zájem,jednu Ti přenechám. Předání v Brně. čauky
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 10
- Registrován: stř 24.03.2010 01:00
charlie5775 píše:Nazdar.Mám 118d r.v05 a taky jsem o tomto motoru toho moc nevěděl.Když si skočíš do Renocaru,tak Ti dají dost obsáhlou brožuru k BMW 1.Jinak tyto dva motory mají stejný zdvihový objem,zdvih a vrtání.Takže je tam čip,který dává výkon 130kw oproti 118d,která má 105kw.Jinak jsem si napsal o příručku na cd a poslali mě ji dvakrát,takže pokud budeš mít zájem,jednu Ti přenechám. Předání v Brně. čauky
Můžu je zeptat jak dlouho ho máš, kolik jsi s tím najel, kolik má najeto celkově a jestli jsi řešil nějaké opravy/údržbu?
Tu příručku bych si rád vzal a pokud bych se přitom mohl kouknout na tvoji 1er, budu moc rád.
adam píše:Pokud je zde nějaký majitel 118d nebo 120d, byl bych vděčný i za zkušenosti s provozem a servisem těchto motorů.
Jedná se mi o předfaceliftové verze.
Mám předfaceliftovou 120d (120kW), nalítala jsem s ní necelých 30k km a motůrek šlape jako hodinky, kromě dotažení jednoho vstřiku jsem zatím nic neřešila. Za dva roky je to jediná zkušenost se servisováním

Spotřeba je strašně variabilní v závislosti na stylu jízdy, umím s ní jet stejnou cestu za 6 i 8.5 litrů.
Přimlouvám se za tuhle silnější verzi, v jedničce je s tímhle motorem docela slušná zábava a nadchne i kluky, zvyklé na vyšší výkony ...
E87 120dA & E36 325iC & G07 xDrive40d
ex E36 316iCompact
ex E36 316iCompact
Míšo děkuji za zkušenosti, přesně něco takhle povzbudivého jsem chtěl slyšet
118d jsem už asi zavrhl a na 120d jsem zvědav. Čekám od ní dost, tak snad mě nezklame. Představuju si to nějak tak, že bude mít podobnou dynamiku jako e46 330i v nízkých otáčkách. Uvidíme až budu mít možnost nějakou projet. Spotřebu až tak neřešim, jako prase nejezdím, jenom občas trochu spěchám, takže počítám kolem 7l dlouhodobě by to být mohlo.

118d jsem už asi zavrhl a na 120d jsem zvědav. Čekám od ní dost, tak snad mě nezklame. Představuju si to nějak tak, že bude mít podobnou dynamiku jako e46 330i v nízkých otáčkách. Uvidíme až budu mít možnost nějakou projet. Spotřebu až tak neřešim, jako prase nejezdím, jenom občas trochu spěchám, takže počítám kolem 7l dlouhodobě by to být mohlo.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 251
- Registrován: pát 07.01.2011 01:00
118d a 120d podle informaci i z BMW jsou totožná, jde jen o software-ově zvýšení výkonu, turbo a vstřiky jsou "prý" stejné. Jen brzdy má co jsem já osobně našel 118d menší...
V tom případě by mě zajímalo, jestli když bych nahradil celou ŘJ ze 120d do 118d (ziskal bych z 90kW 120kW) a kdybych pak nechal auto načipovat tak dejme tomu 140kW.. Je to realne?? Nebo je ještě realnějši načipovat přimo z 90kW na 140kW??
V tom případě by mě zajímalo, jestli když bych nahradil celou ŘJ ze 120d do 118d (ziskal bych z 90kW 120kW) a kdybych pak nechal auto načipovat tak dejme tomu 140kW.. Je to realne?? Nebo je ještě realnějši načipovat přimo z 90kW na 140kW??

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 149
- Registrován: pon 29.11.2010 01:00
FreeMaroStyle píše:118d a 120d podle informaci i z BMW jsou totožná, jde jen o software-ově zvýšení výkonu, turbo a vstřiky jsou "prý" stejné. Jen brzdy má co jsem já osobně našel 118d menší...
V tom případě by mě zajímalo, jestli když bych nahradil celou ŘJ ze 120d do 118d (ziskal bych z 90kW 120kW) a kdybych pak nechal auto načipovat tak dejme tomu 140kW.. Je to realne?? Nebo je ještě realnějši načipovat přimo z 90kW na 140kW??
Kdyz jsme si kupovali e87, tak byl rozdil mezi 118d a 120d 60 tisic. Krome motoru se verze 120d lisila od 118d tim, ze mela spodni dily narazniku+ kliky dveri v barve vozu a zadnima oknama v elektrice (za ty byl u 118d priplatek). Rekl bych, ze kdyby byl rozdil jen v SW motoru, tak by si moc lidi 120d nekupovalo

U zadnyho dealera BMW ti nereknou jestli nahodou neni 118d jenom priskrcena 120d, to by byli blazni

A ten chip? Je zajimavy, ze u 320d nabizi BMW Performance Kit za 45 tisic (v Nemecku to lze sehnat levneji, ale o to tu ted nejde), zvysi tim vykon ze 130 na 145 kw a tocivy moment na 390 Nm. Cili narust o nejakych 11%. Tu dardu si za to rikaj proto, ze vymeni spoustu mechanickych dilu, aby i pomerne nepatrny narust vykonu neodnesly nektere (vyssim vykonem) namahane casti motoru. Proto mi prijde zvyseni vykonu z 90 na 140 kw bez vymeny hodne dilu jako naproste blaznovstvi, ktere clovek drive nebo pozdeji odnese znicenim nekterych casti motoru a pak bude bulet, ze oprava stoji moc penez

Ja bych s dieselem na chipovani motoru mimo autorizak nikdy nesel, na to mam nase auto prilis rad

Pokud jde o srovnani 118d a 120d - vzhledem k tomu, ze budes kupovat ojetinu, tak rozdil v cene nebude velky a 120d by byla lepsi volba. Ale zalezi na jaky kus clovek natrefi..
Jinak i 118d staci na dobry svezeni - jezdim v ni vetsinou sam a i tech 90 Kw staci.
s touhle logikou se hlavně nesvez v 135iFrankDrebin píše:Jinak i 118d staci na dobry svezeni - jezdim v ni vetsinou sam a i tech 90 Kw staci.

225 kW (306 k) při 5800/min, 400 N.m mezi 1200 až 5000/min, z klidu na 100 km/h za 5,2 s, kombinovaná spotřeba 8,5 l/100
“Ability is what you're capable of doing.”
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 149
- Registrován: pon 29.11.2010 01:00
Hanz píše:s touhle logikou se hlavně nesvez v 135iFrankDrebin píše:Jinak i 118d staci na dobry svezeni - jezdim v ni vetsinou sam a i tech 90 Kw staci.
225 kW (306 k) při 5800/min, 400 N.m mezi 1200 až 5000/min, z klidu na 100 km/h za 5,2 s, kombinovaná spotřeba 8,5 l/100
Tak doma mame vykonnejsi vozy nez tech 90 kw (a diky znamostem v BMW AG jsem mel moznost najet tisice km skoro ve vsech modelovych radach vcetne tech nejvykonnejsich verzi, tak vim, co auta s opravdu velkym vykonem dokazou


A tech 8,5 l/100 km? Tak kdyz clovek jede klobouka, tak mozna jo, ale staci tomu davat trochu sodu a uz to leze o dost vejs

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 548
- Registrován: stř 09.09.2009 00:00
- Bydliště: těrlicko
- Kontaktovat uživatele:
FrankDrebin píše:A ten chip? Je zajimavy, ze u 320d nabizi BMW Performance Kit za 45 tisic (v Nemecku to lze sehnat levneji, ale o to tu ted nejde), zvysi tim vykon ze 130 na 145 kw a tocivy moment na 390 Nm. Cili narust o nejakych 11%. Tu dardu si za to rikaj proto, ze vymeni spoustu mechanickych dilu, aby i pomerne nepatrny narust vykonu neodnesly nektere (vyssim vykonem) namahane casti motoru. Proto mi prijde zvyseni vykonu z 90 na 140 kw bez vymeny hodne dilu jako naproste blaznovstvi, ktere clovek drive nebo pozdeji odnese znicenim nekterych casti motoru a pak bude bulet, ze oprava stoji moc penez....
kolik těch mechanický dílů u toho performance kitu vymění? Podle katalogu performance jen ventilátor

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 149
- Registrován: pon 29.11.2010 01:00
mike-ee píše:kolik těch mechanický dílů u toho performance kitu vymění? Podle katalogu performance jen ventilátorA jak moc líp se to nechá sehnat levněji? Jinak sry za OT, i když to není ta úplně protože se to nabízí i pro 120d ve verzi 130kW...
Daj tam i vetsi intercooler a jeste par dalsich serepeticek


No, neviem, ci to bude len v cipe alebo preprogramovani riadiacej jednotky...ja som sa sice pytal na rozdiel 318d a 320d ale predajca mi odpovedal, ze je tam vela odlisneho. (neviem teraz presne, ale ak budes chciet, niekde ten mail aj vyhrabem)..
kazdopadne, maju tam byt aj mechanicke rozdiely v motore...ja som sa totiz pytal, ze ci by sa nejak pohodlne nedal dosiahnut vykon 320d..
takze zrejme to bude take iste..
ci si predajca vymyslal ja neoverim..
tot my two cents
------------------------------------
Ako jazdi nova 530xd v M-Packete? - Citam BENZINACIKA!
kazdopadne, maju tam byt aj mechanicke rozdiely v motore...ja som sa totiz pytal, ze ci by sa nejak pohodlne nedal dosiahnut vykon 320d..
takze zrejme to bude take iste..
ci si predajca vymyslal ja neoverim..
tot my two cents
------------------------------------
Ako jazdi nova 530xd v M-Packete? - Citam BENZINACIKA!
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 251
- Registrován: pát 07.01.2011 01:00
Když jsem porovnával náhradní díly 118d a 120d tak bylo jen rozdilne turbo, vstriky byly stejne, takze ja to vyresim tak, ze dam casem vetsi chladic stlaceneho vzduchu, mozna teda turbo ze 120d a vyfuk asi Eisenmann + samozrejmne upravim soft
A uvidime jak na tom vykonove budu
Kazdopadne ten InterCooler je no.1

