Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

snížení hlavy

upravené vozy :)
Odpovědět
Zpráva
Autor
tom28
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 12.09.2006 00:00

#1 Příspěvek od tom28 »

Ahoj tak to vypadá, že budu dávat hlavu dolů, protože se mi z motoru ozývá nějaký rachotivý zvuk při deceleraci na neutrál. Chci se zeptat, o kolik se tak rozumně snižuje hlava, aby to bylo ok. Popřípadě jestli je tam nějaká ryska. Také když už to budu mít dole, kde by eventuelně mohla praskat hlava, abych to zkouknul jestli je to ok. Bojuji totiž pořád s přehříváním motoru. Je to 2,8 vanos předem díky
Pete
Registrovaný
Příspěvky: 508
Registrován: pát 06.04.2007 00:00
Bydliště: Karlovarsko

#2 Příspěvek od Pete »

zacal bych u toho přehřívání - chladič (profouknout) nebo novej, pak overit funkci termostatu, musis to udelat driv nez to rozeberes, pak uz na nic nemusis prijit
crumar
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: sob 28.07.2007 00:00

#3 Příspěvek od crumar »

A nezabudnut na vodnu pumpu.
tom28
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 12.09.2006 00:00

#4 Příspěvek od tom28 »

vodní pumpa ok, termostat nový, nový klínový řemen. Už fakt nevím
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#5 Příspěvek od Mirda328 »

1.co treba praskla hlava, prave ten problem resim taky 2.8 :) bude nejspis praskla mezi sedlama,typuju 4nebo 5 spalovak:) vyndej svicky a podivej se jak vypadaji, jestli nema nejaka znich rezave puchejrky

2.jinak hlavu nesnizuj zbytecne pokud neni potreba, jo a to znaceni tam je kam az muzes zajit ,jsou tam takove kulate plosky kdyz mas nesnizovanou hlavu je tam tusim cca max 2mm ale tobych urcite nedelal, vetsinou ti ji srovnaj tak 3desetiny mm...mimochodem cim vice snizujes tak se dava silnejsi tesneni abys zachoval seriove tlaky, nebo se ti taky muze stat ze budes mit vytahany rozvody a urzis nebo ohnes ventil, nepocitej ze poznas zmenu ve vykonu a akorat ti ta hlava rupne znova drive
Pete
Registrovaný
Příspěvky: 508
Registrován: pát 06.04.2007 00:00
Bydliště: Karlovarsko

#6 Příspěvek od Pete »

Malem bych zapomnel u M52 byly vodní pumpy s plastovýma lopatkama a ty odchazely, takze vymenit za kovove - cena kolem tága tipuju.Ale jestli rikas ze je v poradku tak je v poradku, ale nevim podle ceho to poznas....
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#7 Příspěvek od Mirda328 »

mozna podle toho ze ji vyndal :) ale doporucuji kovovou jak pise pete, taky mam :wink:
tom28
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 12.09.2006 00:00

#8 Příspěvek od tom28 »

Pumpu jsem měl venku. A nic nenormálního jsem na ni nenašel. Zkoušel jsem jestli není uvolněná na z hřidelky a taky ok. Proč by kovová měla být lepší?
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#9 Příspěvek od Mirda328 »

umela hmota krehne a popraska az se ti casem rozlame, koukals na ty svicky?
tom28
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 12.09.2006 00:00

#10 Příspěvek od tom28 »

Jsou nové.
Slyšel už někdo z Vás, že na emisích se dá zjistit, jestli je v háji těsnění pod hlavou?
Jeden mechanik to tady u nás takhle řeší. Pokud motor bere vodu, projeví se to prý na emisích s vetším podílem vody ve spalinách.
Otázkou je jestli při drobném uniku je to znát.
Jinak na počítaci to ukazuje teplotu od 90 - 103 stupňů celsia.
Je tedy pravda, že ještě jsem neslyšel že by mi bublal motor. Tak už fakt nevím.
shade120l
Registrovaný
Příspěvky: 231
Registrován: stř 27.02.2008 01:00
Bydliště: Příšovice
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od shade120l »

není takhle diskuze náhodou o snížení hlavy? já že tu řešíte chlazení
zupi
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: čtv 05.02.2009 01:00
Bydliště: Trutnov
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od zupi »

ta kebule muze bejt zkroucena,taky sem myslel ze mi praskla,ztracela se mi voda a nakonec sem to zapek kdyz sem stal v kolone a nevedel sem ze mi odesla viskoza :( no a fouklo mi to vzadu,bylo to i videt na bloku. Kdyz sem hlavu nechal natlakovat tak nikde nic jen byla o dve desitky prohla
fx-nuclear
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: čtv 01.06.2006 00:00
Bydliště: Brno

#13 Příspěvek od fx-nuclear »

mirda2 píše:
2.jinak hlavu nesnizuj zbytecne pokud neni potreba, jo a to znaceni tam je kam az muzes zajit ,jsou tam takove kulate plosky kdyz mas nesnizovanou hlavu je tam tusim cca max 2mm ale tobych urcite nedelal, vetsinou ti ji srovnaj tak 3desetiny mm...mimochodem cim vice snizujes tak se dava silnejsi tesneni abys zachoval seriove tlaky, nebo se ti taky muze stat ze budes mit vytahany rozvody a urzis nebo ohnes ventil, nepocitej ze poznas zmenu ve vykonu a akorat ti ta hlava rupne znova drive


Je pravda, že snížení hlavy má samozřejmě vliv na celkovou životnost motoru, ale chlapi, tyhle šestihrnky jsou při správné údržbě skoro nesmrtelný, takže jestli ti vydrží 500 000, nebo 400 000 je skoro jedno. Do tý doby budeš mít stejně jiný. :) A že nepoznáš nárůst výkonu? Proboha, říká to něco fyzika? Stačí sjet hlavu o milimetr (víc ee) a to byste koukali, co to dělá za divy. Motor to zvládne. I větší tlaky. Ale nedoporučoval bych to u čtyřválce, tam už je takovej zásah propustka na motorovej hřbitov. Šestihrnky mají delší klikovku, vačice, síly jsou rozloženy na větší délce, čímž dochází k menší zátěži, přirozeně... U čtyřhrnku by se po snížení hlavy motor namáhal a opotřebovával daleko rychleji. Ale jak už jsem psal, v případě šestihrnku bych se nebál. Prověřeno praxí :wink:
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#14 Příspěvek od Mirda328 »

fx-nuclear píše:
mirda2 píše:
2.jinak hlavu nesnizuj zbytecne pokud neni potreba, jo a to znaceni tam je kam az muzes zajit ,jsou tam takove kulate plosky kdyz mas nesnizovanou hlavu je tam tusim cca max 2mm ale tobych urcite nedelal, vetsinou ti ji srovnaj tak 3desetiny mm...mimochodem cim vice snizujes tak se dava silnejsi tesneni abys zachoval seriove tlaky, nebo se ti taky muze stat ze budes mit vytahany rozvody a urzis nebo ohnes ventil, nepocitej ze poznas zmenu ve vykonu a akorat ti ta hlava rupne znova drive


Je pravda, že snížení hlavy má samozřejmě vliv na celkovou životnost motoru, ale chlapi, tyhle šestihrnky jsou při správné údržbě skoro nesmrtelný, takže jestli ti vydrží 500 000, nebo 400 000 je skoro jedno. Do tý doby budeš mít stejně jiný. :) A že nepoznáš nárůst výkonu? Proboha, říká to něco fyzika? Stačí sjet hlavu o milimetr (víc ee) a to byste koukali, co to dělá za divy. Motor to zvládne. I větší tlaky. Ale nedoporučoval bych to u čtyřválce, tam už je takovej zásah propustka na motorovej hřbitov. Šestihrnky mají delší klikovku, vačice, síly jsou rozloženy na větší délce, čímž dochází k menší zátěži, přirozeně... U čtyřhrnku by se po snížení hlavy motor namáhal a opotřebovával daleko rychleji. Ale jak už jsem psal, v případě šestihrnku bych se nebál.
Prověřeno praxí :wink:


jak myslis :)

mezi nama to vydrzi nesmysl, ale nechci byt ten o kom pak rek nou:" to mi poradil on :) "
fx-nuclear
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: čtv 01.06.2006 00:00
Bydliště: Brno

#15 Příspěvek od fx-nuclear »

Vydrží...:)
tom28
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 12.09.2006 00:00

#16 Příspěvek od tom28 »

Tak jsem od té doby trochu pokročil, a potřebuji snížit tu hlavu. Nejde mi o to že se zvýší tlak. Naopak spalovací prostory budou prepracované, a tím že je trochu "vydlabu", budu potřebovat tu hlavu trochu slíznout, abych se dostal alespoň na seriový kompresní poměr. Jde mi o to kdo z vás prodělal nějaké rapidní snížení hlavy a motor maká. Myšleno kolik mužu jít dolů aby se nepotkali písty s ventily. Ono když to snížím tako 1 mm, tak bude dosedačka hlavy pomalu s hranou sedla.
Díky
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#17 Příspěvek od Mirda328 »

jednoduchy, na hlave mas plosku zapustenou zespoda kde je srovnana je to tusim kolecko a to ti udava max snizeni....vic bych to nedelal...

mimochodem ikdyz vykuchas spalovaky tak ti akorat praskne, ono vseho s mirou, jinak vacka se ti nepohne tudis ventil nezapustis :) porad bude niz v otevrenem stavu... na to nezapomen, taky se to da poresit tesnenim, vzakladu se de prodavaji 3 ruzne tloustky...
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#18 Příspěvek od Kami1 »

mezeru mezi pistem a ventilem muzes zmerit plastelinou,
rozdil zbrouseni by mel vyrovnat hydrostel, pripadne by sel trosku zbrousit ventil
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#19 Příspěvek od Mirda328 »

Kami1 píše:mezeru mezi pistem a ventilem muzes zmerit plastelinou,
rozdil zbrouseni by mel vyrovnat hydrostel, pripadne by sel trosku zbrousit ventil


teda do ventilu bych nebrousil, ma povrch upravu
Odpovědět