Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

katy ven ano či ne?

upravené vozy :)
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#21 Příspěvek od BudVlad »

Primary cats jsem odstranil na minulém autě a secondary jsem vyměnil za hi-flow. Neměl jsem problém projít emisema, ale motor musel být zahřátý. Musí se také použít O2 simulátor.
Koupil jsem OBX svody bez cats na E92. S instalací čekám na simulátory které na zakázku vyrábí Burger Motorsports.

Obrázek
Obrázek
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od MattyX Moderátor »

no ten šestej válec nemá asi stejnou délku potrubí jako ten první viď ? :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#23 Příspěvek od BudVlad »

První 3 a zadní 3 válce mají oddělené potrrubí až do zadu, takže nerovnost mezi 1 a 6 není tak důležitá. V každém případě je to lepší než orig.
Obrázek
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Celkom zaujimavy programcek ktory pomocou jednoducheho vypoctu zvukovej vlny vypocitava idealnu dlzku zvodov pre rezonancne vyprazdnovanie v urcitych otackach


http://www.kamware.com/vtr1000f/exhaust.htm

trošku teorie o laděných svodech aby to nějak fungovalo :)

Zkusím shrnout celý proces vypláchnutí kompresního prostoru. Nabývá na ůčinnosti především, když je do stejných otáček sladěno i sání . (když chcete dobře vyplachovat, musíte i dobře nasávat) Pro základ počítání se bere objem celého válce (zdvihový objem+kompresní objem). Vypláchnutí zajistí tlakové kmity ve výfuku. Při uzavření nebo otevření ventilu vzniká ve výfuku tlaková vlna, která se šíří ke konci výfuku zhruba rychlostí zvuku. Když se dostane ke konci výfuku, odrazí se a vrací se zpátky potrubím až k ventilu. Tato vlna proběhne během otevření ventilu několikrát a je potřeba, aby k ventilu doběhla vlna podtlaková, když se uzavírá. Rychlost šíření vln není závislá na otáčkách motoru (je vždy stejná), takže se zlepšení může dosáhnout jen při určitých otáčkách. Na šíření vln má vliv každá překážka. (rozvětvení výfuku, změna průměru - zde dochází ke zpomalení či odražení vlny)
Takže pokud proběhne výfukem o půl vlny více nebo méně, zhorší se plnění a pokud o jednu, dvě tři vlny více nebo méně, plnění se zlepší. Na výkonnostní křivce se to projevuje nerovnoměrným průběhem výkonu při určitých otáčkách. Obecná poučka pro ty, co mě nepochopili: Čím delší potrubí, tím větší výkon v nižších otáčkách a naopak. Na závěr ještě poučky: Samostatné potrubí pro každý válec = větší výkon
Společné potrubí pro všechny válce = větší točivý moment
Kvůli impulsům zapalování u čtyřválce spojit: 1.se 4. a 2. se 3.
válcem, u šestiválce 123 a 456
Potubí od jednotlivých válců až po své spojení musí být stejně
dlouhé
Čím větší průměr potrubí, tím se maximální kompresní tlak
Přesouvá do vyšších otáček

U závoďáků můžete vidět výfuk končící v prahu - snaha o dosažení většího výkonu ve vyšších otáčkách pomocí zkrácení výfuku.( škodovkáři mají výhodu, protože mají motor vzadu, takže sim výfuk naladí bez nutnosti řezat prahy)
Na sání mají závoďáci vyměnitelné natrubky různé délky - zase kvůli naladění na různé otáčky podle charakteru trati, kterou pojedou
Na všechno co jsem napsal má vliv samozřejmě časování, drsnost stěn trubek, tvar vyůstění, rezonátory atd.
Doufám, že vás už přešla chuť naladit si výfuk, protože je to pro naše podmínky jen ztráta času a peněz.
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#25 Příspěvek od BudVlad »

“Doufám, že vás už přešla chuť naladit si výfuk, protože je to pro naše podmínky jen ztráta času a peněz.”

Chuť mě v žádném případě nepřešla! O jaké „naše podmínky“ jde?
Obrázek
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od MattyX Moderátor »

mě se neptej ja to jenom cituji :) ja jen pokud chceš mít něco funkčního tak to i něco stojí takže asi finanční podmínky :) pokud chceš můžu ti dát odkaz na forum kdo to napsal a můžes se ho zeptat klidně :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#27 Příspěvek od BudVlad »

To je samozřejmé, že to stojí peníze. Kdyby jsem chtěl šetřit, tak si asi nekoupím BMW. Odstranění primary cats je ale cenově nejefektivnější zvýšení výkonu.
Obrázek
drakbmw
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: úte 12.05.2009 00:00

#28 Příspěvek od drakbmw »

Ja chcem davat na moju E36 328i Komplet svody,potrubie a vyfuk z M3 3.0..a mam otazku..Myslim si ze katy na tom potruby su po smrti tak ich chcem odstranit!A chcel by som vediet ci tam staci dat len neaku nerez trubku alebo rezonator..No a este chcem dat aj sanie z M50 motora!Potom by som chcel ist na meranie ze kolko to pridalo vykonu...Ma tu niekto nieco podobne..Napr aspon tie svody z M3 na motore M52B28?
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#29 Příspěvek od Paavo »

cus, po rozmluve s tejpkem tady z klubu jsem dospel k nazoru, ze na civil je asi idealni katy nechat,nebo max je nahradit rezonatorem.Prej straight pipes rvou jako krava a neda se s autem na civil rozumne jezdit.Ono, pokud mas zadni dil pruchozi, atk toho moc neutlumi
drakbmw
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: úte 12.05.2009 00:00

#30 Příspěvek od drakbmw »

uz som rozmyslal aj nad alternativou ze nahodim tie zvody z Mka ale potrubie neham seriove teda z 328i..Koncovej tlmic mam origo remus...Lebo neviem co to urobi ked sa zvadsi priemer vyfukoveho potrubia..Kedze Mkove potrubie je od zvodou hrubsie ako na 328i...Ale mozno to bude len prinos pre auto...No uvidim ked nahodim max to prerobim na stred z 328i :?
Wita
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: pát 11.01.2008 01:00

#31 Příspěvek od Wita »

Ahoj mel bych taky dotaz. Mam 325i e30 a zvazuju dat kat pryc ale otazkou je co dat misto nej? Jen tak namatkou http://www.sportovniautodoplnky.cz/vyfu ... ezonatory/
a ted co vybrat? Dik Wita
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od noname »

Zdar, mám tady tento rezonátor: http://www.sportovniautodoplnky.cz/spor ... -mm-60-mm/
V kobinaci se svodama kopie supersprint a průchozím tlumičem - absorbčním a sáním z M50 auto neskutečně ožilo, takže nebát se a experimentovat.... http://www.youtube.com/watch?v=UQAm1krwwhU
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#33 Příspěvek od Mirda328 »

noname píše:Zdar, mám tady tento rezonátor: http://www.sportovniautodoplnky.cz/spor ... -mm-60-mm/
V kobinaci se svodama kopie supersprint a průchozím tlumičem - absorbčním a sáním z M50 auto neskutečně ožilo, takže nebát se a experimentovat.... http://www.youtube.com/watch?v=UQAm1krwwhU


ty mas 323 puvodne ?
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od noname »

ano je to 323 :wink:
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#35 Příspěvek od Mirda328 »

noname píše:ano je to 323 :wink:

difer?
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od noname »

origo 2,93... :)
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#37 Příspěvek od Paavo »

no, tak to mas pekne postelovany.....
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše

#38 Příspěvek od Tompo »

za 3 prohrab? Pěkné!!!
Keviiin
Registrovaný
Příspěvky: 479
Registrován: ned 21.02.2010 01:00
Bydliště: Bruntálos
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od Keviiin »

ted jsem kuchal na ISu... a jsem rozhodnut, při dalším autě co si koupim sundam taky kat... mam k tomu jeste koncák ulter sport a simota vložku vzd.filtr- a ted? jde to lépe do otáček, občas si zabuble při podřazování s meziplynem a celkově se brutálně prohloubí zvuk.... je to super..ale nevim, jestli mam ted na diagnostice nejak pretaktovat mapy.. poradite mi prosim nekdo ? jeste jsem tam menil lambdu- nasleduje jeste chip..tak doufam, ze to pak poletí
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Keviiin píše:te to pak poletí


ze skály určitě :lol: hodně aut má kat skoro ucpanej tudíž odstraněný je pak poznat ;) no akorát pak ty studený starty budou trošku smrádek no :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Odpovědět