Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
motor 3.0d 150kw do e36?
Ahoj chtěl sem se zeptat jestli tady nemá někdo zkušenost se zástavbou motoru z 330d popřípadě 530d do e36 ted tam mám motor 2.5TDS, případně někdo kdo se vyzná v 330d nebo 530d a zná ty motory, co všechno mudu potřebovat abych motor rozběhl, jestli se dá kabeláž motoru vydělat z auta bez toho abych tahal zbytečnou kabeláž z interieru, nebo je to všechno složitě propletene? a taky jestli použít origo převodovku z 2.5tds nebo z 3.0d? díky za každou radu.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
mechanicky bych problem nevidel , prevodovku pouzijes z M57 , kardan se upravi na miru podle toho esi to bude 5q nebo 6q ... drzaky motoru z E46tky pujdou do E36tky , pak v hodnyma silacema to poladit , hadice , intercooler dodelat nebude problem , obr problem vidim v elektrice kdy ten disesel bude te kabelaze mit trosku vic jak benzin... ale videl sem nekoho tady u nas co mel v e34 tendle motor takze to jde , jen ten problem s elektrikou musis pohledat spis v zahranici jak u nas 

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
díky konečně někdo se ozval
jinak ohledně te elektriky, asi bych to viděl tak, že bych sehnal celé bourané auto a nějak s něj tu kabeláž se pokusil vykuchat, asi to bude pakárna, ale snad výsledek bude stát za to... jo a ohledně toho kardanu, jak se zkracujou ty délky? dělá to někdo nebo to udělám doma? a kardan je jen trubka nabo je uvnitř plný? díky za rady

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
takhle plug and play s tou elektrikou neni no
M57 funguje uz uplne na jinym zapojeni nez tds ... kardan je trubka , zariznes na miru a obvaris a nechas vyvazit , idealne todle vsechno aby ti udelali v kardan servisu 


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
tak s tou elektrikou je mi jesne, že je to uplně jine zapojeni, spiš mě zajimalo jestli je motorovy svazek odděleny od ostatní kabeláže tak nějak jak je to u toho TDS nebo jestli budu muset brat vsechnu kabelaž i tu z kokpitu... a co se té převodovky týče, jak je to s napojením řadičky, bude to nějaky velký problem? nebo jen upravím nějak táhla? jo a je docela problém sehnat 330d ale sehnal sem 530d e39, ale to by nemusel byt problem když si držáky motoru udělám, ale co s převodovkou, mohl bych použít tu z 530d? nebo bude lepší sehnat z 330d? jinak je mi jasné že vana pasovat nebude z 530d takže asi sehnat i vanu a tu trubku k olejovému čerpadlu z 330d že...?
Zkus vrakce, neco tam urcite sezenes a spojku nejlip novou, ale mam takovej pocit ze rj motoru komunikuje s rj prevodovky, takze jeste jednotku motoru, mozna bude jenom stacit prehrat soft, vyresit ews a spoustu dalsi improvizace s tou elektrikou, prece jenom common rail toho ma o hodne vic. Ne ze bych te chtel podcenovat ale mam takovy blby tuseni ze to bude stat hromadu penez a do finale to stejne nedotahnes tak aby to bylo 100% funkcni.. Ale fandim ti a kdyz se ti to povede tak nezapomen na poradny brzdy a podvozek:) Kazdopadne si myslim ze by za cenu takove srandy sla sehnat m3 ve velice slusnym stavu:)
co si myslel tim ews? jinak nevím to jistě, ale mám dojem, že když děláš přestavbu automatu na manuál že je to fuk, řídíci jednotka posílá tuším info řídící jednotce automatu, ale na motor to vliv nemá, pokud se pletu tak budu rád za každé info, tím pádem automat řešit nemusím, dále co se spojky týče nechce se mi kupovat nový dvouhmotový setrvák, jinak lamela a přítlačák ještě uvidím ale plánuju upravy vykonu někam k hranici 300hp a 700Nm takže spojku nějakou race, jen nevím kde ji shánět, zatím sem na netu nic nenašel, a co se týče brzd tak ty budou bud s té 5ky e61 nebo M3 a podvozek už mám vyhlídlí koni... a HaR stabylizátory, a ohledně té koupě M3 je to možná pravda, že by vyšla možná na stejne peníze, ale zase je to o tom co mě táhne k tomuto motoru a to turbo, krouták a hlavně spotřeba, chci to auto jednak jako hračku na víkendy, ale taky na denní ježdění a jestli srovnáte co je na denní ježdění vhodnější, je to 3.0d a proč tedy nejít do e46 330d mám zase další důvody... jako absence samosvoru, o více jak 200kg vyšší hmotnost a taky za cenu kdy budu mít kompletně upravené auto s motorem, brzdama, podvozkem seženu auto v lepším případě v základu a v horším v žalostném stavu... ale je to každého názor, mě se e36 líbí a jelikož mám top kastli tak řeším přestavbu, to že hrabat se v autě a dávat si ho sám do kupy je další věc, proto bych raději auto postavyl než si ho hotové koupil... neměl bych pak radost s odvedené práce...
ews je jednotka imobilizeru, s tim ti poradi nejlip FX, jak presne komunikuje motor s prevodovkou nevim, nikdy sem to nepotreboval nak zkoumat, ale taky se tady urcite najde nekdo kdo ti s tim poradi, ale neverim tomu ze to bude stacit odpojit:) ze to mas jako konicka a mas rad e36 naprosto chapu, taky uz v ni mam nacpany nehorazny penize a spoustu casu
Jeste je taky jeden dost zasadni problem papiry, stk, pripadne pojistovna.. kdyz potkas "blbyho" policajta a posle te na stk tak to bude hoodne drahy a to auto uz si hned tak nezajezdi..

tak co se týče imobilizéru, chtěl sem to řešit tak že ho vemu z toho auta i s řídící jednotkou motoru atd a číp s klíčku přilepím přímo ke snímači imobilizéru, jinak to s tou řídící jednotkou a automatem sem už dneska řešil s mechanikem a říkal že řídící jednotky sou stejne a že s nich jde pouze vyvod k ŘJ převodovky nebo tak něco a jedine co se liši je prý mapa, že křivka oproti manuálu není tak ostrá kvůli převodovce aby na ni nebyly takové rázy, ale to není problém protože se mapy stejně budou přehrávat při chipu... a co se týče papírů to je jediný problém co zatím řeším, někdo mi říkal, že by to udajně na STK neměl být ani problém, ale tomu taky moc nevěřím, takže bud stk projde nebo se to bude muset řešit jako přestavba a nechat schválit, udajně by to mělo jít, ale zajímalo by mě kolik to stojí...
mev1 píše:tak co se týče imobilizéru, chtěl sem to řešit tak že ho vemu z toho auta i s řídící jednotkou motoru atd a číp s klíčku přilepím přímo ke snímači imobilizéru, jinak to s tou řídící jednotkou a automatem sem už dneska řešil s mechanikem a říkal že řídící jednotky sou stejne a že s nich jde pouze vyvod k ŘJ převodovky nebo tak něco a jedine co se liši je prý mapa, že křivka oproti manuálu není tak ostrá kvůli převodovce aby na ni nebyly takové rázy, ale to není problém protože se mapy stejně budou přehrávat při chipu... a co se týče papírů to je jediný problém co zatím řeším, někdo mi říkal, že by to udajně na STK neměl být ani problém, ale tomu taky moc nevěřím, takže bud stk projde nebo se to bude muset řešit jako přestavba a nechat schválit, udajně by to mělo jít, ale zajímalo by mě kolik to stojí...
Až zjistíš kolik stojí schválení takový přestavby, tak tě to rychle přejde.

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
mev1 píše:kolik? ja co sem zatim našel tak žadost 800 a na stk kolem 1800 nebo je toho více?
hm to mozna tak kdyz vymenuje za motor co tam patri...tzn jako by jsi třebas z 320i chtěl ofico 328i tak potom se dá říct že to stojí podobné peníze , to co chceš ty ti v životě nikdo neschválí

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Oficiálně vyměnit to půjde, přes proces individuální stavba vozu (google poradí), ale nebude to na jednu STK za poplatek jedné bankovky s obrázkem Palackého.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
no, tak sem volal do BMW jestli je to možné a řekli mi, že jako přestavba to nejde, že se tam ten motor nikdy nedával, takže jediná možnost je jako stavba a to nejde z důvodu, že by ten motor musí plnit euro 5 a navíc by to stálo nehorázne prachy za zkušebnu, takže tam motoj zůstane jaký je a bude se šetřit na 330d... 

Nemusí to být individuální stavba, dá se to třeba přes Dekru pořešit jako individuální přestavba. Ale při této přestavbě musíš absolvovat různé testy a zkoušky, které ve finále vyjdou na min. 170tKč a pořád to může ztrozkotat na tom, že v Dekře budou chtít nakonec vyjádření od BMW a ty řeknou na 100% ne a 170 táců je v kanálu 
