Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

motor 3.0d 150kw do e36?

upravené vozy :)
Zpráva
Autor
mev1
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: pon 23.01.2012 01:00

#1 Příspěvek od mev1 »

Ahoj chtěl sem se zeptat jestli tady nemá někdo zkušenost se zástavbou motoru z 330d popřípadě 530d do e36 ted tam mám motor 2.5TDS, případně někdo kdo se vyzná v 330d nebo 530d a zná ty motory, co všechno mudu potřebovat abych motor rozběhl, jestli se dá kabeláž motoru vydělat z auta bez toho abych tahal zbytečnou kabeláž z interieru, nebo je to všechno složitě propletene? a taky jestli použít origo převodovku z 2.5tds nebo z 3.0d? díky za každou radu.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

mechanicky bych problem nevidel , prevodovku pouzijes z M57 , kardan se upravi na miru podle toho esi to bude 5q nebo 6q ... drzaky motoru z E46tky pujdou do E36tky , pak v hodnyma silacema to poladit , hadice , intercooler dodelat nebude problem , obr problem vidim v elektrice kdy ten disesel bude te kabelaze mit trosku vic jak benzin... ale videl sem nekoho tady u nas co mel v e34 tendle motor takze to jde , jen ten problem s elektrikou musis pohledat spis v zahranici jak u nas ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
mev1
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: pon 23.01.2012 01:00

#3 Příspěvek od mev1 »

díky konečně někdo se ozval :-) jinak ohledně te elektriky, asi bych to viděl tak, že bych sehnal celé bourané auto a nějak s něj tu kabeláž se pokusil vykuchat, asi to bude pakárna, ale snad výsledek bude stát za to... jo a ohledně toho kardanu, jak se zkracujou ty délky? dělá to někdo nebo to udělám doma? a kardan je jen trubka nabo je uvnitř plný? díky za rady
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od MattyX Moderátor »

takhle plug and play s tou elektrikou neni no ;) M57 funguje uz uplne na jinym zapojeni nez tds ... kardan je trubka , zariznes na miru a obvaris a nechas vyvazit , idealne todle vsechno aby ti udelali v kardan servisu ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
mev1
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: pon 23.01.2012 01:00

#5 Příspěvek od mev1 »

tak s tou elektrikou je mi jesne, že je to uplně jine zapojeni, spiš mě zajimalo jestli je motorovy svazek odděleny od ostatní kabeláže tak nějak jak je to u toho TDS nebo jestli budu muset brat vsechnu kabelaž i tu z kokpitu... a co se té převodovky týče, jak je to s napojením řadičky, bude to nějaky velký problem? nebo jen upravím nějak táhla? jo a je docela problém sehnat 330d ale sehnal sem 530d e39, ale to by nemusel byt problem když si držáky motoru udělám, ale co s převodovkou, mohl bych použít tu z 530d? nebo bude lepší sehnat z 330d? jinak je mi jasné že vana pasovat nebude z 530d takže asi sehnat i vanu a tu trubku k olejovému čerpadlu z 330d že...?
mev1
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: pon 23.01.2012 01:00

#6 Příspěvek od mev1 »

tak mám sehnaný motor z 530d e61 160kw 500Nm problém je, že je to automat, takže musím sehnat manuální 6ti stupnovou převodovku + setrvák a spojku, bud z 330d nebo 530d to je celkem jedno, jsou defakto stejné jen to musí být 6tikvalt, nevěděl by někdo o něčem? případně jaká by byla cenovka? díky...
roman320
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: pon 24.05.2010 00:00
Bydliště: kousek od kyjova

#7 Příspěvek od roman320 »

Zkus vrakce, neco tam urcite sezenes a spojku nejlip novou, ale mam takovej pocit ze rj motoru komunikuje s rj prevodovky, takze jeste jednotku motoru, mozna bude jenom stacit prehrat soft, vyresit ews a spoustu dalsi improvizace s tou elektrikou, prece jenom common rail toho ma o hodne vic. Ne ze bych te chtel podcenovat ale mam takovy blby tuseni ze to bude stat hromadu penez a do finale to stejne nedotahnes tak aby to bylo 100% funkcni.. Ale fandim ti a kdyz se ti to povede tak nezapomen na poradny brzdy a podvozek:) Kazdopadne si myslim ze by za cenu takove srandy sla sehnat m3 ve velice slusnym stavu:)
mev1
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: pon 23.01.2012 01:00

#8 Příspěvek od mev1 »

co si myslel tim ews? jinak nevím to jistě, ale mám dojem, že když děláš přestavbu automatu na manuál že je to fuk, řídíci jednotka posílá tuším info řídící jednotce automatu, ale na motor to vliv nemá, pokud se pletu tak budu rád za každé info, tím pádem automat řešit nemusím, dále co se spojky týče nechce se mi kupovat nový dvouhmotový setrvák, jinak lamela a přítlačák ještě uvidím ale plánuju upravy vykonu někam k hranici 300hp a 700Nm takže spojku nějakou race, jen nevím kde ji shánět, zatím sem na netu nic nenašel, a co se týče brzd tak ty budou bud s té 5ky e61 nebo M3 a podvozek už mám vyhlídlí koni... a HaR stabylizátory, a ohledně té koupě M3 je to možná pravda, že by vyšla možná na stejne peníze, ale zase je to o tom co mě táhne k tomuto motoru a to turbo, krouták a hlavně spotřeba, chci to auto jednak jako hračku na víkendy, ale taky na denní ježdění a jestli srovnáte co je na denní ježdění vhodnější, je to 3.0d a proč tedy nejít do e46 330d mám zase další důvody... jako absence samosvoru, o více jak 200kg vyšší hmotnost a taky za cenu kdy budu mít kompletně upravené auto s motorem, brzdama, podvozkem seženu auto v lepším případě v základu a v horším v žalostném stavu... ale je to každého názor, mě se e36 líbí a jelikož mám top kastli tak řeším přestavbu, to že hrabat se v autě a dávat si ho sám do kupy je další věc, proto bych raději auto postavyl než si ho hotové koupil... neměl bych pak radost s odvedené práce...
roman320
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: pon 24.05.2010 00:00
Bydliště: kousek od kyjova

#9 Příspěvek od roman320 »

ews je jednotka imobilizeru, s tim ti poradi nejlip FX, jak presne komunikuje motor s prevodovkou nevim, nikdy sem to nepotreboval nak zkoumat, ale taky se tady urcite najde nekdo kdo ti s tim poradi, ale neverim tomu ze to bude stacit odpojit:) ze to mas jako konicka a mas rad e36 naprosto chapu, taky uz v ni mam nacpany nehorazny penize a spoustu casu :lol: Jeste je taky jeden dost zasadni problem papiry, stk, pripadne pojistovna.. kdyz potkas "blbyho" policajta a posle te na stk tak to bude hoodne drahy a to auto uz si hned tak nezajezdi..
mev1
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: pon 23.01.2012 01:00

#10 Příspěvek od mev1 »

tak co se týče imobilizéru, chtěl sem to řešit tak že ho vemu z toho auta i s řídící jednotkou motoru atd a číp s klíčku přilepím přímo ke snímači imobilizéru, jinak to s tou řídící jednotkou a automatem sem už dneska řešil s mechanikem a říkal že řídící jednotky sou stejne a že s nich jde pouze vyvod k ŘJ převodovky nebo tak něco a jedine co se liši je prý mapa, že křivka oproti manuálu není tak ostrá kvůli převodovce aby na ni nebyly takové rázy, ale to není problém protože se mapy stejně budou přehrávat při chipu... a co se týče papírů to je jediný problém co zatím řeším, někdo mi říkal, že by to udajně na STK neměl být ani problém, ale tomu taky moc nevěřím, takže bud stk projde nebo se to bude muset řešit jako přestavba a nechat schválit, udajně by to mělo jít, ale zajímalo by mě kolik to stojí...
BOOST
Registrovaný
Příspěvky: 210
Registrován: pon 01.03.2004 01:00
Bydliště: Někde kolem středu

#11 Příspěvek od BOOST »

mev1 píše:tak co se týče imobilizéru, chtěl sem to řešit tak že ho vemu z toho auta i s řídící jednotkou motoru atd a číp s klíčku přilepím přímo ke snímači imobilizéru, jinak to s tou řídící jednotkou a automatem sem už dneska řešil s mechanikem a říkal že řídící jednotky sou stejne a že s nich jde pouze vyvod k ŘJ převodovky nebo tak něco a jedine co se liši je prý mapa, že křivka oproti manuálu není tak ostrá kvůli převodovce aby na ni nebyly takové rázy, ale to není problém protože se mapy stejně budou přehrávat při chipu... a co se týče papírů to je jediný problém co zatím řeším, někdo mi říkal, že by to udajně na STK neměl být ani problém, ale tomu taky moc nevěřím, takže bud stk projde nebo se to bude muset řešit jako přestavba a nechat schválit, udajně by to mělo jít, ale zajímalo by mě kolik to stojí...

Až zjistíš kolik stojí schválení takový přestavby, tak tě to rychle přejde. :lol:
mev1
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: pon 23.01.2012 01:00

#12 Příspěvek od mev1 »

kolik? ja co sem zatim našel tak žadost 800 a na stk kolem 1800 nebo je toho více?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od MattyX Moderátor »

mev1 píše:kolik? ja co sem zatim našel tak žadost 800 a na stk kolem 1800 nebo je toho více?


hm to mozna tak kdyz vymenuje za motor co tam patri...tzn jako by jsi třebas z 320i chtěl ofico 328i tak potom se dá říct že to stojí podobné peníze , to co chceš ty ti v životě nikdo neschválí :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
mara30
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: úte 22.12.2009 01:00
Bydliště: praha9

#14 Příspěvek od mara30 »

na stk zapomen...to ti nikdo neda..
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Oficiálně vyměnit to půjde, přes proces individuální stavba vozu (google poradí), ale nebude to na jednu STK za poplatek jedné bankovky s obrázkem Palackého.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
mev1
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: pon 23.01.2012 01:00

#16 Příspěvek od mev1 »

ja sem už něco hledal na nedu a zjistil sem, že by to jít mělo, ale nikde sem nenašel kolik to tak bude stát, nemáte někdo zkušenost kolik to tak může ve výsledku vyjít?
mev1
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: pon 23.01.2012 01:00

#17 Příspěvek od mev1 »

no, tak sem volal do BMW jestli je to možné a řekli mi, že jako přestavba to nejde, že se tam ten motor nikdy nedával, takže jediná možnost je jako stavba a to nejde z důvodu, že by ten motor musí plnit euro 5 a navíc by to stálo nehorázne prachy za zkušebnu, takže tam motoj zůstane jaký je a bude se šetřit na 330d... :-(
BOOST
Registrovaný
Příspěvky: 210
Registrován: pon 01.03.2004 01:00
Bydliště: Někde kolem středu

#18 Příspěvek od BOOST »

Nemusí to být individuální stavba, dá se to třeba přes Dekru pořešit jako individuální přestavba. Ale při této přestavbě musíš absolvovat různé testy a zkoušky, které ve finále vyjdou na min. 170tKč a pořád to může ztrozkotat na tom, že v Dekře budou chtít nakonec vyjádření od BMW a ty řeknou na 100% ne a 170 táců je v kanálu :)
mev1
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: pon 23.01.2012 01:00

#19 Příspěvek od mev1 »

no řešit už to nebudu, na běžné ježdění to nemá smysl protože s papírama by bylo moc problémů a to mi za to nestojí, kdybych to chtěl vyloženě na závody bylo by to něco ale takhle to řešit nebudu...
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#20 Příspěvek od Kail »

No,hlavně bych chtěl vidět zástavbu jiného motoru od někoho kdo ani neví jak pořádně vypadá kardan,a nejradši by ho doma upižlal pilkou :roll: .
Odpovědět