Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

provoz e36 3,0

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#1 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

po 44tis km a 5 letech (jeto i v zimě):
měněno těsnění pod víkem ventilů (začalo rosit) - 1200,-
repase-přetěsnění hřebenu řízení (kapalo) - 1800,- sada
termostat - 1400,-
vlnovec na svodech - 500,-?
o-krouzek na regulátoru tlaku oleje v hlavě - 20,-
čidlo ABS (LP) - 500,- (jeté, měl jsem ho doma)
4x olej, filtr - obecně snad 2tis/výměna
2x olej v difu - po 800,-?
4x tlumiče KoniSport - cca 13tis (přední jen patrony)
4x kotouče Zimmerman vrtané + 4x desky Ate - cca 16tis
1x benzínová pumpa (vyměněna za Walbro) - obecně asi 1-2000,- jetá
1x přední horní uložení tlumičů - cca 4tis
1x baterie 1500,-
xy_krát výměna kol a pneu - netuším, ale asi hodně :-)
3x geometrie - po 600,-
1x test tlumičů - 200,-
1x velká diagnostika - 500,-
1x vážení auta - obecně 200,-
dlohodobá spotřeba - 10,6 (jezdím spíš dálky a moc nebrzdím :-) )

takže něco kolem 55tis za díly + pneu + kolem 130tis za benál + tuším 65tis pojištění... to dává kolem 6 Kč na 1km (bez pneu) :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od psena »

No a pak ze je Mko drahy...
Koby
Registrovaný
Příspěvky: 1352
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Koby »

hanz: to je super :) Díkes, to se mi hodí :))
arnig
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: pon 29.08.2005 00:00
Bydliště: Plzeň

#4 Příspěvek od arnig »

Po 26t. a dva roky (taky jeto v zimě)
3x olej,filtr,svíčky +-2500
1x olej diferák okolo 400
1x termostat 1400,-
1x poťák asi 1200,-
1x destičky předek asi nějak 1200,-
?x gumy,gumy,gumy ale zadek,předek koupen nový a drží do dnes
1x taky jsem vážil :lol:
1x diagnostika kvuli tomu poťáku 500,-
1x vrtule whisky 400,-tu sem si sám sk**vil
2x repase vzpěry kapoty
Na víc si nevzpomínám.Spotřeba okolo 13 L
Je pravda že teď mi čekali větší výdaje-tlumiče přední,uložení,tyčka stabilizatoru,ale prodávám to zpět bývalemu majiteli,tak mi to ASI mine.
Takže to je docela podobný :D
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#5 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

psena píše:No a pak ze je Mko drahy...

on neni drahej provoz jako spis ty nasledky nemoci "HNUS" (Hanzův Nutkavý Upravovací Syndrom) :-)
sport lamino kapoty, lehké sicny (Koenig, výhřev, sklopky, kůže, loga), OMP volant, hifi dle představ, typový výfuk Sebring, pružiny Eibach, zadní náprava z M3,2+oba stabilizátory, lehké zadní opěradlo, částečné zakrytí spodku auta a pod...
“Ability is what you're capable of doing.”
Skopek
Registrovaný
Příspěvky: 406
Registrován: pát 27.02.2004 01:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od Skopek »

Hehe, no ja sem raději svoje náklady psát nebudu, abych někoho neodradil! :)
No je ale fakt, že občas se něco posere na každém autě :roll:
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Spajky »

Skopek píše:Hehe, no ja sem raději svoje náklady psát nebudu, abych někoho neodradil! :)


Jen to napiš,jen moula si může myslet že provoz M3 bude stejně náročnej jako ochcávky :)
Mirek
Registrovaný
Příspěvky: 205
Registrován: úte 27.07.2004 00:00
Bydliště: P10

#8 Příspěvek od Mirek »

Hanz píše:po 38tis km a 2 letech (jeto i v zimě):
měněno těsnění pod víkem ventilů (začalo rosit) - 1200,-
termostat - 1400,-
čidlo ABS (LP) - 500,- (jeté, měl jsem ho doma)
4x olej, filtr - obecně snad 2tis/výměna
4x tlumiče KoniSport - cca 13tis (přední rep. patrony)
4x kotouče Zimmerman vrtané + 4x desky Ate - cca 16tis
benzínová pumpa (vyměněna za Walbro) - obecně asi 1-2000,- jetá
přední horní uložení tlumičů (výměna za D2) - cca 4tis
xy_krát výměna kol a pneu - netuším, ale asi hodně :-)
2x geometrie - po 600,-
1x test tlumičů - 200,-
1x velká diagnostika - 500,-
1x vážení auta - obecně 200,-
dlohodobá spotřeba - 10,6 (jezdím spíš dálky a moc nebrzdím :-) )

takže něco kolem 50tis za díly + pneu + kolem 125tis za benál + tuším 65tis pojištění... to dává kolem 6,3 Kč na 1km (bez pneu) :-)


Tyhle naklady vypadaji fakt rozumne, ale hodne moc zalezi na tom, v jakem stavu to auto poridis.
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Mno tak já přihodím dorbný info o M3 3,2. Seštelování Vanosu, výměna sítek a gumiček v něm, výměna řemenů a kladek a jednoho čidla sací vačky, a taky svíčky + seštelování CO a změření tlaků válců vyjde asi na 20k. Pokud pominu ty kladky, čidlo a tlaky, tak 15k každých 50kkm jenom za tohle :-)
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#10 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

myslel jsem si, že mi teče gufero na klice a ono ejhle, byl to ventil v bloku, kterej měl úplně zpuchřelý o-kroužek... doporučuju na něj mrknout, mě to z něj táhlo olejovej film přes blok až na převodovku... je na plochej šroubovák a není tam moc dobrej přístup, takže motivovat přítulky s malýma ručkama :-))
Přílohy
pozice č.5
pozice č.5
Picture 3.png (72.4 KiB) Zobrazeno 5349 x
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Lion
Registrovaný
Příspěvky: 7639
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Lion »

Hanzi myslíš tenhle ventil? Ten sem kupoval taky zrovna letos nový, taky mě to tam začalo protíkat. :wink:
Obrázek
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#12 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

jasný, č.5 na rozpadu... stačí vyměnit ten o-kroužek, zbytku nic není, mám pocit, že to jen drží olej v hlavě, aby nepadal hned samospádem dolů (aby po startu vačky nejely nasucho)
“Ability is what you're capable of doing.”
Deathbox
Registrovaný
Příspěvky: 1640
Registrován: úte 04.12.2007 01:00
Bydliště: Morava

#13 Příspěvek od Deathbox »

Sakra já budu mít asi stejný problém, myslel jsem že to teče guferem na klice, ale asi to bude také tohle, při volnoběhu to trochu tak nepravidelně kape...
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#14 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Mě něco teče pod vyfukovym vanosem. A nemuzu prijit na to, co to je :-(
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od paveld »

Měl bych dotaz - je nějaký zásadní rozdíl v údržbě M3 3.0 vs 3.2?
Uživatelský avatar
Lion
Registrovaný
Příspěvky: 7639
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Lion »

paveld píše:Měl bych dotaz - je nějaký zásadní rozdíl v údržbě M3 3.0 vs 3.2?
Řekl bych, že zásadních rozdílů tam moc nebude. Vše je hodně podobné. Jediný co člověka může u 3.2 při udržbě zaskočit je Double Vanos, který při "nesprávné údržbě" (rovněž životnost samotného Vanosu) může začít dělat neplechu v podobě poklesu kroutícího momentu a bude produkovat nepříjemný vrčivý zvuk (mnohdy stačí pouze vyměnit filtr Vanosu + přetěsnit Vanosy novýmy O-kroužky či vyměnit solenoidový ventily jako komplet i se sítkama). Pak je tu jiná převodovka, která je u 3.2 6-kvaltová a pokud se vysype, tak se zrepásnout jako třeba u 3.0 nedá. Nic jinýho co bych označil za zásadní rozdíl není. Většinou vše šlape jak má. :wink:
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od paveld »

Dík za vyčerpávající odpověď :-)
Odpovědět