Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

výměna spojky M3 3.0

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Zpráva
Autor
Nevra
Registrovaný
Příspěvky: 121
Registrován: ned 06.04.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Nevra »

zdravíčko...čeká mě výměna spojky a chci se zeptat jak moc je složitá výměna (montáž a demontáž skříně) ???? Jelikož s BMW zkušenosti nemám tak se raději ptám at při demontáži nenarazím na nějaký zádrhel :wink: ...kdyby měl někdo z etky schéma budu jen rád :) díky za event. nějaké rady a pomoc!
Uživatelský avatar
Lion
Registrovaný
Příspěvky: 7639
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Lion »

Pokud s tím nemáš zkušenosti, tak to radči hod do servisu, já bych si to asi netroufl. :wink:

BTW.: Co tam budeš dávat za spojku? Nebyla tam ted keramická?
Nevra
Registrovaný
Příspěvky: 121
Registrován: ned 06.04.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Nevra »

....tak zase tak moc bych se toho nebál :)
Bohhy
Registrovaný
Příspěvky: 455
Registrován: úte 11.05.2004 00:00
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Bohhy »

Nevim jak u eMka, ale co na tom muze oproti klasikymu motoru bejt jiny. Pokud je to manual (ne SMG, tam nevim), tak odpojis razeni, kardan, cidlo zpetcky, odsroubujes prevodovku od motoru na sroubech dokola a sundas ji, odsroubujes pritlacak, sundas spojku, nasadis novou spojku, chytnes (novej) pritlacak, vycentrujes lamelu (bud trnem, nebo okometrem :D ) nasadis (nove) lozisko a namazes dosedaci plochu loza na pace a vse zase nasroubujes zpet.
Je u eMka neco jinak????rad se poucim.....
honzibmw
Registrovaný
Příspěvky: 695
Registrován: ned 22.10.2006 00:00
Bydliště: mlada boleslav
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od honzibmw »

Bohhy píše:Nevim jak u eMka, ale co na tom muze oproti klasikymu motoru bejt jiny. Pokud je to manual (ne SMG, tam nevim), tak odpojis razeni, kardan, cidlo zpetcky, odsroubujes prevodovku od motoru na sroubech dokola a sundas ji, odsroubujes pritlacak, sundas spojku, nasadis novou spojku, chytnes (novej) pritlacak, vycentrujes lamelu (bud trnem, nebo okometrem :D ) nasadis (nove) lozisko a namazes dosedaci plochu loza na pace a vse zase nasroubujes zpet.
Je u eMka neco jinak????rad se poucim.....


ne jen ze je to M-ko je to prace max na dve hodky
Bohhy
Registrovaný
Příspěvky: 455
Registrován: úte 11.05.2004 00:00
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Bohhy »

honzibmw píše:
Bohhy píše:Nevim jak u eMka, ale co na tom muze oproti klasikymu motoru bejt jiny. Pokud je to manual (ne SMG, tam nevim), tak odpojis razeni, kardan, cidlo zpetcky, odsroubujes prevodovku od motoru na sroubech dokola a sundas ji, odsroubujes pritlacak, sundas spojku, nasadis novou spojku, chytnes (novej) pritlacak, vycentrujes lamelu (bud trnem, nebo okometrem :D ) nasadis (nove) lozisko a namazes dosedaci plochu loza na pace a vse zase nasroubujes zpet.
Je u eMka neco jinak????rad se poucim.....


ne jen ze je to M-ko je to prace max na dve hodky


Presne jak sem si myslel.

A zalezi jestli je trn nebo ne, pokud neni a je spatny oko, tak se to muze o par hodin klidne natahnout :D
Nevra
Registrovaný
Příspěvky: 121
Registrován: ned 06.04.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Nevra »

ouuuu na 2 hodky ? :) heh to rád slyším ale moc tomu něvěřím ..
ze spod by to šlo dobře ale když jsem se díval na šrouby které jsou blíž k podlaze tak se mi dělalo mdlo :) ... spíš mi přišlo že je tam dost málo místa na klíč ... pak ten startér :/
honzibmw
Registrovaný
Příspěvky: 695
Registrován: ned 22.10.2006 00:00
Bydliště: mlada boleslav
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od honzibmw »

Nevra píše:ouuuu na 2 hodky ? :) heh to rád slyším ale moc tomu něvěřím ..
ze spod by to šlo dobře ale když jsem se díval na šrouby které jsou blíž k podlaze tak se mi dělalo mdlo :) ... spíš mi přišlo že je tam dost málo místa na klíč ... pak ten startér :/


delam to cele ze spodu dostanes se vsude racnou a treba rti nastavce zadny klic nepotrebujes.kdyz neni zarezly starter na cepu tak ji mas za 25min venku.ne tedy kdyz ji delas po prve :D :D :D
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#9 Příspěvek od Helldiver »

ked odsrobujes silenty prevodovky a zhodis kardan, tak cely motor aj s prevodovkou mozes trocha naklonit dozadu a hned je k tym srobom lepsi pristup:))) akurat pozor aby sa ti motor vpredu neoprel o chladic, neviem kolko je tam miesta, radsej na to davaj bacha, nech nemusis kupovat novy chladic.
Uživatelský avatar
Lion
Registrovaný
Příspěvky: 7639
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Lion »

Nechci zakládat nový téma ohledně spojky, proto použiji toto.

Měl bych dotaz, když se vymění stará spojka za novou, tak zda se musí určitý čas zajíždět než se s ní začne "závodit"? A nebo stačí jen cca 200 - 500 km a může se jezdit ostřeji? Díky.
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

zalezi, jak moc mas krivy setrvak. pokud je krivy(drazky), musi si lamela sednout a to chvilku trva. Pokud si nesedne celou plochou, tak bude klouzata brzo ji spalis a muzes to menit znova. Nejlepsi je setrvak sundata liznout ho na frezce do roviny a pak teprve poskladat z5.
Uživatelský avatar
Lion
Registrovaný
Příspěvky: 7639
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Lion »

Speedy píše:zalezi, jak moc mas krivy setrvak. pokud je krivy(drazky), musi si lamela sednout a to chvilku trva. Pokud si nesedne celou plochou, tak bude klouzata brzo ji spalis a muzes to menit znova. Nejlepsi je setrvak sundata liznout ho na frezce do roviny a pak teprve poskladat z5.

Aha, sakryš, tak ještě takovádle komplikace. No novej setrvák stojí cca 17 klacků. Pokud tam budou drážky (nebude to prostě ono), tak to by měli v servise hned vidět ne? V BMW mě to asi nikdo nepřeleští...:( Snad to budu mít rovný.
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#13 Příspěvek od Mirda328 »

No kdyz jste tu nakousli ten setrvacnik, uplne to sem nepatri, ale je rozdil ve venci na setrvacniku z M3 3.0 oproti setrvacniku z 2.8, kvuli starteru?respektive v ozubeni? chci polozim kopletni set z m3 3.0 (setrvak+lamela +pritlacak+lozo) na 328i a zajima me zda je kompatibilni i starter pro tuto zamenu, nebo zda budu muset dat jiny pastorek. Ja to liznu ty mam tak jsem zvedav jak se bude zakousavat. Diky
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#14 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

mirda2 píše:No kdyz jste tu nakousli ten setrvacnik, uplne to sem nepatri, ale je rozdil ve venci na setrvacniku z M3 3.0 oproti setrvacniku z 2.8, kvuli starteru?respektive v ozubeni? chci polozim kopletni set z m3 3.0 (setrvak+lamela +pritlacak+lozo) na 328i a zajima me zda je kompatibilni i starter pro tuto zamenu, nebo zda budu muset dat jiny pastorek. Ja to liznu ty mam tak jsem zvedav jak se bude zakousavat. Diky


Tím věncem si nejsem jistej, ale v tom přehození nevidím žádnou výhodu, pokud zachováš seriový výkon motoru.
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#15 Příspěvek od Mirda328 »

Speedy píše:
mirda2 píše:No kdyz jste tu nakousli ten setrvacnik, uplne to sem nepatri, ale je rozdil ve venci na setrvacniku z M3 3.0 oproti setrvacniku z 2.8, kvuli starteru?respektive v ozubeni? chci polozim kopletni set z m3 3.0 (setrvak+lamela +pritlacak+lozo) na 328i a zajima me zda je kompatibilni i starter pro tuto zamenu, nebo zda budu muset dat jiny pastorek. Ja to liznu ty mam tak jsem zvedav jak se bude zakousavat. Diky


Tím věncem si nejsem jistej, ale v tom přehození nevidím žádnou výhodu, pokud zachováš seriový výkon motoru.


Ja vtom taky zadnou vyhodu nehledam, proste odchazi setrvacnik a naskytl se cely spojkovy set vcetne setrvacniku, ktery uz mam, resim to protoze si taky nejsem jisty tim ozubenim.
tukan
Registrovaný
Příspěvky: 575
Registrován: čtv 01.11.2007 01:00
Bydliště: M3 pááááwááááá

#16 Příspěvek od tukan »

nevite někdo jestli je to na SMG nějak složitější?? taky mě to čeká :?
Uživatelský avatar
Lion
Registrovaný
Příspěvky: 7639
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Lion »

tukan píše:nevite někdo jestli je to na SMG nějak složitější?? taky mě to čeká :?

Dle ETK by měl být spojkový SET totožný s manualem (přítlačák, lamela, ložisko). Nerozlišuje se zde jestli je to pro SMG či Manual. Takže by si to měl mít v klídku. :wink:

Tohle sou mechanický díly, které u manualu ovládáš spojkovým pedálem.V tvým případě se o todle stará hydraulika sama.
tukan
Registrovaný
Příspěvky: 575
Registrován: čtv 01.11.2007 01:00
Bydliště: M3 pááááwááááá

#18 Příspěvek od tukan »

jj to jo mě šlo spíš o demontáž jestli tam neni třeba nějaká p*kovina abych na to pak nečuměl jak tele na zamrzly piti až se do toho pustim :lol: :lol:
macam3
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: sob 08.11.2008 01:00
Bydliště: Brüx-město kruhových objezdů
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od macam3 »

mám to už za sebou,je to samy jak u man.,kupoval sem set v elitu za 6ku
kdyby si třeba něco chtěl,klidně se ozvi,ten hydr.system nemusíš vůbec rozpojovat,jen se vyndaj ty čípky na řazeni a dá se to celé bokem :lol: ,ani to lanko od voliče raději ne,měl sem s tím pak trochu hoňku :oops:
tukan
Registrovaný
Příspěvky: 575
Registrován: čtv 01.11.2007 01:00
Bydliště: M3 pááááwááááá

#20 Příspěvek od tukan »

ok thx za radu :wink:
Odpovědět