Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Nutnost dělat proplach ///M motoru při výměně oleje?

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Lion
Registrovaný
Příspěvky: 7639
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Lion »

Ted budu na jaře měnit opět motorový olej v mý M3 a chci se zeptat jestli by se měl dělat po vypuštění starýho oleje proplach motoru nějakým proplachovacím olejem a pak terpve nalít nový Castrol TWS 10W-60? A nebo to nemá význam a jen olej vypustit do mrtě (něco tam stejně zústane) a nalít olej nový? Vcelku by mě to zajímalo jaký s tím máte zkušenosti vy? :wink:
Oldman
Registrovaný
Příspěvky: 836
Registrován: stř 07.11.2007 01:00
Bydliště: Ostrava,Čr,Žilina,Sr
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Oldman »

Asi jen všeobecně, páč nemám Mko, nejspíš ne, neproplachovat, kdo ví co může udělat nejaký proplachový s novým olejem. Když budeš měnit, zvedni levou stranu vozu, a nech to pořádně všechno vytéct, klidně i 30 minut, možná se budeš divit co z auta vyteče, jestli to necháš stát v rovině, zůstane tam tak 3/4litru starého oleje. Pak ještě jedna věc, v polovině intervalu výměny měním filtr, možná je to zbytečné, ale nemůže to uškodit, myslím že nový filtr umožní lepší cirkulaci oleje :palec:
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

U M3 je vypustak na druhy strane ;-) Ale asi bych vyplachoval tak, ze bych na poslednich par km nalil do oilu nejaky sragoru. nejlepe se optat "majora", jeslit by vedel. Ja nevyplachuju, ale menim pravidelne po 10kkm.
DFender
Registrovaný
Příspěvky: 206
Registrován: pon 05.05.2008 00:00

#4 Příspěvek od DFender »

Proplach je nesmysl, zbytečnost a přežitek, to se už fakt desítky let nedělá :wink:
Uživatelský avatar
Lion
Registrovaný
Příspěvky: 7639
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Lion »

Jojo dva mechanici mě taky tvrdí, že v dnešní době, kdy jsou oleje na slušný úrovni a pokud se mění v předepsaný interval či ještě dřív, tak se už proplach ani nedělá. Já měním po cca 6 - 7000 km... :twisted:
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#6 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Lion píše:Jojo dva mechanici mě taky tvrdí, že v dnešní době, kdy jsou oleje na slušný úrovni a pokud se mění v předepsaný interval či ještě dřív, tak se už proplach ani nedělá. Já měním po cca 6 - 7000 km... :twisted:


Tak to má bejt,já mám na csl do výměny ještě 18500km podle tacha,ale prostě půjde na jaro novej :wink: spíš vypust olejovej chladič,vždy tam zůstaně bordel,90% lidí to nedělá tudiž vždy v něm zůstane stará sračka :wink:
vilejs
Registrovaný
Příspěvky: 976
Registrován: pát 27.06.2008 00:00
Bydliště: kaufland

#7 Příspěvek od vilejs »

M3maniac píše:
Lion píše:Jojo dva mechanici mě taky tvrdí, že v dnešní době, kdy jsou oleje na slušný úrovni a pokud se mění v předepsaný interval či ještě dřív, tak se už proplach ani nedělá. Já měním po cca 6 - 7000 km... :twisted:


Tak to má bejt,já mám na csl do výměny ještě 18500km podle tacha,ale prostě půjde na jaro novej :wink: spíš vypust olejovej chladič,vždy tam zůstaně bordel,90% lidí to nedělá tudiž vždy v něm zůstane stará sračka :wink:


presne tak.ja som z chladica vyberal cierny bordel, podobny asfaltu.negustiozne.
kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice

#8 Příspěvek od kosh »

když jsem pucoval i chladič tak jsem místo 5,5l do auta nalil 7 a nějaké drobné :D
JaIvan
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: pon 10.11.2008 01:00
Bydliště: Bernartice

#9 Příspěvek od JaIvan »

neví ale já používám pravidelně proplach,u aut které proplachuji při každé výměně se motor ztiší. Myslím že i vydrží víc km mám 540 a má kolem 500tis a to ji dávám co proto ale je to BMW tak nevím
matrose
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: sob 20.10.2007 00:00
Bydliště: jak kdy
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od matrose »

Ja udelal proplah 1x a uz nikdy,sice ne M3 ale 316ti compact..po ujeti cca. 200km se mi ve 160km,h rozsvitilo mazani...okamzite jsem motor tipl...oleje dostatek,dalsi start a vse ok. ale po ujeti cca.1000km zacalo jemne klepani v motoru...pridreny salek,prej se ucpal mazaci kanalek...stalo me to 40tis...uz bych to nikdy neudelal
LadenaM3
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: pát 24.11.2006 01:00

#11 Příspěvek od LadenaM3 »

Poraďte, prosím, jak dostat co nejúčinněji olej z olejového chladiče...? Je jasný, že olej musí být ohřátý, ale jak dál... Mám ///M3 E36 3,0. Dík předem.
macam3
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: sob 08.11.2008 01:00
Bydliště: Brüx-město kruhových objezdů
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od macam3 »

LadenaM3 píše:Poraďte, prosím, jak dostat co nejúčinněji olej z olejového chladiče...? Je jasný, že olej musí být ohřátý, ale jak dál... Mám ///M3 E36 3,0. Dík předem.


Já to udělal takhle:odpojil hadice pod filtrem,na jeden konec napasoval nádobu,do druhého konce ofukovačkou cpal vzduch,vylítalo vše ven,pak sem ješte do ni vystřikal pul odmaštovacího spreje,třeba na brzdy,a zas vzduch..........nevím jestli je to nej,ale mě to šlo fajn
8) 8) 8)mám 3.2 ale mělo by to byt asi stejne 8O
Přílohy
28012009052-smal.jpg
28012009052-smal.jpg (35.39 KiB) Zobrazeno 3915 x
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

nebo dpojit dole u chaldice a chladic vylejt. Nemusis mit zadny foukatko a taky to vytece. lejt tam benzin je podle me blbost, nicemu tim nepomuzes a kdzytam neco zbyde, tak se to smicha s oilem, ktery to degraduje. Vseobecne v olejovym systemu nemuze byt zadna necistota, pokud tma nekdo nenalil nejaky humus, ktery se prodava v teleshopingu :-)
LadenaM3
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: pát 24.11.2006 01:00

#14 Příspěvek od LadenaM3 »

Kluci, dík za radu :wink:

Tzn. dle přiloženého obrázku odšroubovat šroub 7 a vytáhnout hadice, jo...
Přílohy
240.png
240.png (13.22 KiB) Zobrazeno 3876 x
macam3
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: sob 08.11.2008 01:00
Bydliště: Brüx-město kruhových objezdů
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od macam3 »

Speedy píše:nebo dpojit dole u chaldice a chladic vylejt. Nemusis mit zadny foukatko a taky to vytece. lejt tam benzin je podle me blbost, nicemu tim nepomuzes a kdzytam neco zbyde, tak se to smicha s oilem, ktery to degraduje. Vseobecne v olejovym systemu nemuze byt zadna necistota, pokud tma nekdo nenalil nejaky humus, ktery se prodava v teleshopingu :-)

8O o benzinu sem nic nepsal,sprej na brzdy se vic než rychle vypaří,já je vyplachoval hlavně proto páč sem je musel měnit :) tak sem nechtel aby mi celou dobu co je to rozdělany kapkal olej z chladiče 8)
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#16 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

sprej na brzdy = technicky benzin v natlakovane plechovce. Nebo dneska se tomu možná říká benzínový čistič apod.
tukan
Registrovaný
Příspěvky: 575
Registrován: čtv 01.11.2007 01:00
Bydliště: M3 pááááwááááá

#17 Příspěvek od tukan »

Hele čistíte ty sítka u vanosu každou výměnu nebo to neděláte?
Uživatelský avatar
Lion
Registrovaný
Příspěvky: 7639
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Lion »

tukan píše:Hele čistíte ty sítka u vanosu každou výměnu nebo to neděláte?

Nedělal sem to, ale od ted dělat budu. Možná rovnou budu kupovat sítko nové, stojí to jen pár kaček. Čistota oleje je velice důležitá na bezproblémový chod Vanosu. Protože jakmile se Ti dostane sajrajt do sítek solenoidových ventilů, tak to začne celkově dělat neplechu. :wink:
Uživatelský avatar
Lion
Registrovaný
Příspěvky: 7639
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Lion »

Vzal sem ted rovnou vše nové. Tobě by stačilo opravdu jen to malé sítko co je na obrázku uprostřed. Je to objednací číslo v ETK.: 11 36 1 401 973 a těsnění pod něj je 07 11 9 963 073.
Obrázek
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#20 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Pokud ty sítka nejosu děravá, tak je stačí vyčistit. Důležité jsou taky ty těsnící gumičky(o kroužky), které když netěsní, tak Vanos špatně vystavuje. Ty se dají koupit podle rozměru, ale sítka na těch ventilech se koupit nedaj jinde, než v německu v motorsportu. není to totiž běžný díl a není uveden ani v ETK :-(
Odpovědět