
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Nutnost dělat proplach ///M motoru při výměně oleje?
- Lion
- Registrovaný
- Příspěvky: 7639
- Registrován: pát 25.10.2002 00:00
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Ted budu na jaře měnit opět motorový olej v mý M3 a chci se zeptat jestli by se měl dělat po vypuštění starýho oleje proplach motoru nějakým proplachovacím olejem a pak terpve nalít nový Castrol TWS 10W-60? A nebo to nemá význam a jen olej vypustit do mrtě (něco tam stejně zústane) a nalít olej nový? Vcelku by mě to zajímalo jaký s tím máte zkušenosti vy? 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 836
- Registrován: stř 07.11.2007 01:00
- Bydliště: Ostrava,Čr,Žilina,Sr
- Kontaktovat uživatele:
Asi jen všeobecně, páč nemám Mko, nejspíš ne, neproplachovat, kdo ví co může udělat nejaký proplachový s novým olejem. Když budeš měnit, zvedni levou stranu vozu, a nech to pořádně všechno vytéct, klidně i 30 minut, možná se budeš divit co z auta vyteče, jestli to necháš stát v rovině, zůstane tam tak 3/4litru starého oleje. Pak ještě jedna věc, v polovině intervalu výměny měním filtr, možná je to zbytečné, ale nemůže to uškodit, myslím že nový filtr umožní lepší cirkulaci oleje :palec:
Lion píše:Jojo dva mechanici mě taky tvrdí, že v dnešní době, kdy jsou oleje na slušný úrovni a pokud se mění v předepsaný interval či ještě dřív, tak se už proplach ani nedělá. Já měním po cca 6 - 7000 km...
Tak to má bejt,já mám na csl do výměny ještě 18500km podle tacha,ale prostě půjde na jaro novej


M3maniac píše:Lion píše:Jojo dva mechanici mě taky tvrdí, že v dnešní době, kdy jsou oleje na slušný úrovni a pokud se mění v předepsaný interval či ještě dřív, tak se už proplach ani nedělá. Já měním po cca 6 - 7000 km...
Tak to má bejt,já mám na csl do výměny ještě 18500km podle tacha,ale prostě půjde na jaro novejspíš vypust olejovej chladič,vždy tam zůstaně bordel,90% lidí to nedělá tudiž vždy v něm zůstane stará sračka
presne tak.ja som z chladica vyberal cierny bordel, podobny asfaltu.negustiozne.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 173
- Registrován: sob 20.10.2007 00:00
- Bydliště: jak kdy
- Kontaktovat uživatele:
Ja udelal proplah 1x a uz nikdy,sice ne M3 ale 316ti compact..po ujeti cca. 200km se mi ve 160km,h rozsvitilo mazani...okamzite jsem motor tipl...oleje dostatek,dalsi start a vse ok. ale po ujeti cca.1000km zacalo jemne klepani v motoru...pridreny salek,prej se ucpal mazaci kanalek...stalo me to 40tis...uz bych to nikdy neudelal
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 266
- Registrován: sob 08.11.2008 01:00
- Bydliště: Brüx-město kruhových objezdů
- Kontaktovat uživatele:
LadenaM3 píše:Poraďte, prosím, jak dostat co nejúčinněji olej z olejového chladiče...? Je jasný, že olej musí být ohřátý, ale jak dál... Mám ///M3 E36 3,0. Dík předem.
Já to udělal takhle:odpojil hadice pod filtrem,na jeden konec napasoval nádobu,do druhého konce ofukovačkou cpal vzduch,vylítalo vše ven,pak sem ješte do ni vystřikal pul odmaštovacího spreje,třeba na brzdy,a zas vzduch..........nevím jestli je to nej,ale mě to šlo fajn




- Přílohy
-
- 28012009052-smal.jpg (35.39 KiB) Zobrazeno 3910 x
nebo dpojit dole u chaldice a chladic vylejt. Nemusis mit zadny foukatko a taky to vytece. lejt tam benzin je podle me blbost, nicemu tim nepomuzes a kdzytam neco zbyde, tak se to smicha s oilem, ktery to degraduje. Vseobecne v olejovym systemu nemuze byt zadna necistota, pokud tma nekdo nenalil nejaky humus, ktery se prodava v teleshopingu 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 266
- Registrován: sob 08.11.2008 01:00
- Bydliště: Brüx-město kruhových objezdů
- Kontaktovat uživatele:
Speedy píše:nebo dpojit dole u chaldice a chladic vylejt. Nemusis mit zadny foukatko a taky to vytece. lejt tam benzin je podle me blbost, nicemu tim nepomuzes a kdzytam neco zbyde, tak se to smicha s oilem, ktery to degraduje. Vseobecne v olejovym systemu nemuze byt zadna necistota, pokud tma nekdo nenalil nejaky humus, ktery se prodava v teleshopingu



- Lion
- Registrovaný
- Příspěvky: 7639
- Registrován: pát 25.10.2002 00:00
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
tukan píše:Hele čistíte ty sítka u vanosu každou výměnu nebo to neděláte?
Nedělal sem to, ale od ted dělat budu. Možná rovnou budu kupovat sítko nové, stojí to jen pár kaček. Čistota oleje je velice důležitá na bezproblémový chod Vanosu. Protože jakmile se Ti dostane sajrajt do sítek solenoidových ventilů, tak to začne celkově dělat neplechu.

Pokud ty sítka nejosu děravá, tak je stačí vyčistit. Důležité jsou taky ty těsnící gumičky(o kroužky), které když netěsní, tak Vanos špatně vystavuje. Ty se dají koupit podle rozměru, ale sítka na těch ventilech se koupit nedaj jinde, než v německu v motorsportu. není to totiž běžný díl a není uveden ani v ETK 
