Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
M3 e46 co mi ještě chybí vědět
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 44
- Registrován: pon 03.11.2008 01:00
- Bydliště: Ludgeřovice
- Klubové ID: 1879
- Kontaktovat uživatele:
zdravím parto:)
pečlivě jsem pročetl celé forum a tak si chci par informaci sam pro sebe tak trochu sesumírovat a Vy bando zkušená určitě příjdete na něco na co jsem zapomněl.
o mém m3:
11/2001, 18", původní stav, do výměny oleje podle palubního kompu 2650km, je tam smg, gumy letni (michelin pilot) zimni continental ts810, oboje nove, před 1500 nové brzdy a komplet diagnostika (vše doklad)
bude se pohybovat hlavně brno-ostrava a v těch dvou městech
1)olej - pochopil jsem, že jediný co má smysl je castrol tws 10w-60, ok, objednáno dneska v noci par litrů...ale jak je to se spotřebou oleje??je nutné hlídat ho častěji, nebo prostě počkat až se ozve žlutá kontrolka..?
2)brzdovka - FTE DOT 5.1
3)brzdy obecně, naštěstí tam mám nové komplet i s třemnama před 1500km, tak to snad na nějakou dobu nebudu řešit:)
4)hlavní co mi teď dělá starosti jsou zvuky na které nejsem u aut zvykly...rozumějte mi - zavodím na motorkách a u těch vám vysvětlím a dobře poradím u uuuuplně všech možných i nemožných problému, ale tady jsem tak nějak mimo, protože moto nemá žádný diferáky:) - no o čem píšu - už když jsem to kupoval v malých rychlostech při rejdu jde slyšet bez rádia a klimy takové mechanické zvuky...většina lidí mi říkala, je to mko, prostě to nikdy nebude "silky smooth" jen se chci poradit, abych něco nepropásl...a jak s olejem do toho?jak a kdy kontrolovat a jak měnit?spolu s normálním olejem?
5)něco podobného je asi SMG...bylo mi již několikráte řečeno, že není špatné, ale že dělá rázy..na což jsem taky brzy přišel sám - mám osobní pocit, že v pomalém řežimu když řadí okolo 2-3 tis otáček tak ten ráz při řazení se tomu nelibí...ael kdykoli vyše už je to jak má být...chápu prostě závodní převodovka, sám to znám z motorek, kdy v nizkých otáčkach je řazení se sekvencí o poznání horší..a jak je to s olejem do něj?po jaké době a kde a jak kontrolovat???
6)už kosh, když jsme to byli projet říkal, že to bude chtít max pár silentbloků zatím, spíše by mě zajímalo u jakých zvuků se už mám mít napozoru, nechci aby mi něco uniklo. na servis v okolí ostravy asi vím kam, ale kam v okolí brna, víte někdo?taky jsem se tady dočetl, jak kosh slyšel mechanický zvuk a nakonec to byl naštěstí jen nějaký bordel v kolech, ok, to by mě vůůbec nenapadlo, takže tohle si sem tam projedu...
7)taky moc díky tomu (bohužel si teď přesně nevzpomenu na nick) který tady psal, jak "spojkovat" s smg, velice užitečná věc na dragy.
8)sportovní použití - tady se spíše jako dítě teším na zkušenosti...těším se na každou chvíli kdy prší a dcs jde do polohy off!!!juhů...ale co nědělat abych při driftech neublížil něčemu na autě, jako je převodovka nebo tak?jsou nějaké pravidla, prostě přidávat pomalu, netrhat s tím nebo tak..?
9)navigace - jde někde sehnat nějaké nové cd do té velké navigace co v tom je?protože je to uplně ale úplně bez informaci o česku a je tam jen cd, ne dvd:(už z toho uplně bláázním, když na mě ta televize pořád bliká, že jedu krajinou nikoho:)jde do toho velkého panelu nahrát i něco co v tom původně není..?třeba jako televize nebo tak něco..?ptám se spíše ze zvědavosti:)
vím, že jsem udělal dlouhý thread, ale snad jsem sem napsal vše co jsem se chtěl optat:)díky všem za jakoukoli pomoc a radu, jsem nový jak ve světě rychlých 4kol, tak ve světě bmw tak ve světe zadokolek, takže prostě benjami¨ínek:)
btw, pokud někdo potřebuje radu s moto, jsem furt online:)
pečlivě jsem pročetl celé forum a tak si chci par informaci sam pro sebe tak trochu sesumírovat a Vy bando zkušená určitě příjdete na něco na co jsem zapomněl.
o mém m3:
11/2001, 18", původní stav, do výměny oleje podle palubního kompu 2650km, je tam smg, gumy letni (michelin pilot) zimni continental ts810, oboje nove, před 1500 nové brzdy a komplet diagnostika (vše doklad)
bude se pohybovat hlavně brno-ostrava a v těch dvou městech
1)olej - pochopil jsem, že jediný co má smysl je castrol tws 10w-60, ok, objednáno dneska v noci par litrů...ale jak je to se spotřebou oleje??je nutné hlídat ho častěji, nebo prostě počkat až se ozve žlutá kontrolka..?
2)brzdovka - FTE DOT 5.1
3)brzdy obecně, naštěstí tam mám nové komplet i s třemnama před 1500km, tak to snad na nějakou dobu nebudu řešit:)
4)hlavní co mi teď dělá starosti jsou zvuky na které nejsem u aut zvykly...rozumějte mi - zavodím na motorkách a u těch vám vysvětlím a dobře poradím u uuuuplně všech možných i nemožných problému, ale tady jsem tak nějak mimo, protože moto nemá žádný diferáky:) - no o čem píšu - už když jsem to kupoval v malých rychlostech při rejdu jde slyšet bez rádia a klimy takové mechanické zvuky...většina lidí mi říkala, je to mko, prostě to nikdy nebude "silky smooth" jen se chci poradit, abych něco nepropásl...a jak s olejem do toho?jak a kdy kontrolovat a jak měnit?spolu s normálním olejem?
5)něco podobného je asi SMG...bylo mi již několikráte řečeno, že není špatné, ale že dělá rázy..na což jsem taky brzy přišel sám - mám osobní pocit, že v pomalém řežimu když řadí okolo 2-3 tis otáček tak ten ráz při řazení se tomu nelibí...ael kdykoli vyše už je to jak má být...chápu prostě závodní převodovka, sám to znám z motorek, kdy v nizkých otáčkach je řazení se sekvencí o poznání horší..a jak je to s olejem do něj?po jaké době a kde a jak kontrolovat???
6)už kosh, když jsme to byli projet říkal, že to bude chtít max pár silentbloků zatím, spíše by mě zajímalo u jakých zvuků se už mám mít napozoru, nechci aby mi něco uniklo. na servis v okolí ostravy asi vím kam, ale kam v okolí brna, víte někdo?taky jsem se tady dočetl, jak kosh slyšel mechanický zvuk a nakonec to byl naštěstí jen nějaký bordel v kolech, ok, to by mě vůůbec nenapadlo, takže tohle si sem tam projedu...
7)taky moc díky tomu (bohužel si teď přesně nevzpomenu na nick) který tady psal, jak "spojkovat" s smg, velice užitečná věc na dragy.
8)sportovní použití - tady se spíše jako dítě teším na zkušenosti...těším se na každou chvíli kdy prší a dcs jde do polohy off!!!juhů...ale co nědělat abych při driftech neublížil něčemu na autě, jako je převodovka nebo tak?jsou nějaké pravidla, prostě přidávat pomalu, netrhat s tím nebo tak..?
9)navigace - jde někde sehnat nějaké nové cd do té velké navigace co v tom je?protože je to uplně ale úplně bez informaci o česku a je tam jen cd, ne dvd:(už z toho uplně bláázním, když na mě ta televize pořád bliká, že jedu krajinou nikoho:)jde do toho velkého panelu nahrát i něco co v tom původně není..?třeba jako televize nebo tak něco..?ptám se spíše ze zvědavosti:)
vím, že jsem udělal dlouhý thread, ale snad jsem sem napsal vše co jsem se chtěl optat:)díky všem za jakoukoli pomoc a radu, jsem nový jak ve světě rychlých 4kol, tak ve světě bmw tak ve světe zadokolek, takže prostě benjami¨ínek:)
btw, pokud někdo potřebuje radu s moto, jsem furt online:)
- Lion
- Registrovaný
- Příspěvky: 7639
- Registrován: pát 25.10.2002 00:00
- Bydliště: Vysočina
- Klubové ID: 865
- Kontaktovat uživatele:
No k tomu bodu 1) Výměna oleje. Ano nic jinýho než Castrol TWS 10W-60 tam nelij. Co se týče intervalu pro výměnu, tak třeba já vyměňuju olej zhruba po 6-7000 km. Ono je to i lepší. Máš záruku, že motor dostává ty správné hodnoty. (mít v pucu motor je základ) Takže podle kontrolek na palubním počítači se neřídím, vždy dávám olej dřív. Rovněž záleží jak Mku nakládáš, pokud jezdíš často okruhy, prostě dopřáváš mu pořádnou sport jízdu, tak ta častější výměna oleje je na místě. 

- Lion
- Registrovaný
- Příspěvky: 7639
- Registrován: pát 25.10.2002 00:00
- Bydliště: Vysočina
- Klubové ID: 865
- Kontaktovat uživatele:
Bod 4) Olej do diferáku. Pro klid duše ho nech rovněž vyměnit pokud nebyl měněnej někdy nedávno a neni to někde uvedený na účtech, který si od minulýho majitele dostal. Normálně se olej do diferáku často nemění, měl by vydržet cca 90 000 km. U Mka bych, ale měnil opět častěji např. po 30 000 km. Stojí to šul nul nic a ničemu tím neuškodíš ba naopak. 

je dobre radit, pokud mam co poradit .-)
1- v samosvoru se samozrejme olej MENI pravidelne po 20tis, pri blbnuti i casteji, po 90tis muzes samosvor leda vyhodit .-) je tam spec olej, zajdi pro nej do Renocaru, nic jineho tam nedavej, ten dif ma sam o sobe problem prezit (to jsou ty zvuky co popisujes)
2- brzdovka se meni po case (2roky), nezalezi tak na km, prijima vzdusnou vlhkost... pokud bude auto stat 2 roky a najede 5km, bude treba brzdovku stejne vymenit... zrovna tak nemrzka v chladici (2roky)... osobne doporucuju nechat to udelat bud nekoho kdo to opravdu umi (odsat starou, radne odvzdusnit brzdy i u chladici kapaliny okruh)
1- v samosvoru se samozrejme olej MENI pravidelne po 20tis, pri blbnuti i casteji, po 90tis muzes samosvor leda vyhodit .-) je tam spec olej, zajdi pro nej do Renocaru, nic jineho tam nedavej, ten dif ma sam o sobe problem prezit (to jsou ty zvuky co popisujes)
2- brzdovka se meni po case (2roky), nezalezi tak na km, prijima vzdusnou vlhkost... pokud bude auto stat 2 roky a najede 5km, bude treba brzdovku stejne vymenit... zrovna tak nemrzka v chladici (2roky)... osobne doporucuju nechat to udelat bud nekoho kdo to opravdu umi (odsat starou, radne odvzdusnit brzdy i u chladici kapaliny okruh)
“Ability is what you're capable of doing.”
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 44
- Registrován: pon 03.11.2008 01:00
- Bydliště: Ludgeřovice
- Klubové ID: 1879
- Kontaktovat uživatele:
ok ok, kapalina je tam měněná spolu s celýma brzdama...vyměním teda olej i s tím co je v dif a uvidime jak dlouho vydrzi cely diff:)podle čeho mimo zvuku poznám, že je už je to vážně úplně v háji?zatim s tim jezdim spise klidne, jen sem tam si to poslu dverma napred, ale zatim se proste jen ucim a bavim..Lion píše:Bod 4) Olej do diferáku. Pro klid duše ho nech rovněž vyměnit pokud nebyl měněnej někdy nedávno a neni to někde uvedený na účtech, který si od minulýho majitele dostal. Normálně se olej do diferáku často nemění, měl by vydržet cca 90 000 km. U Mka bych, ale měnil opět častěji např. po 30 000 km. Stojí to šul nul nic a ničemu tím neuškodíš ba naopak.

- Lion
- Registrovaný
- Příspěvky: 7639
- Registrován: pát 25.10.2002 00:00
- Bydliště: Vysočina
- Klubové ID: 865
- Kontaktovat uživatele:
Pravda těch 90 tis. km na diferák je moc, někde sem to v minulosti četl a je to zřejmě hodnota pro normál auta. U Mka jsem našel ted soupis intervalů výměn náplní a ruzných dílů pro BMW ///M a pro diferencial uvádějí max 30 mil což je bez mála 50 tis km. Ale každopádně čím dřív se mění tím lépe. Jak napsal Hanz.Hanz píše:je dobre radit, pokud mam co poradit .-)
1- v samosvoru se samozrejme olej MENI pravidelne po 20tis, pri blbnuti i casteji, po 90tis muzes samosvor leda vyhodit .-) je tam spec olej, zajdi pro nej do Renocaru, nic jineho tam nedavej, ten dif ma sam o sobe problem prezit (to jsou ty zvuky co popisujes)
2- brzdovka se meni po case (2roky), nezalezi tak na km, prijima vzdusnou vlhkost... pokud bude auto stat 2 roky a najede 5km, bude treba brzdovku stejne vymenit... zrovna tak nemrzka v chladici (2roky)... osobne doporucuju nechat to udelat bud nekoho kdo to opravdu umi (odsat starou, radne odvzdusnit brzdy i u chladici kapaliny okruh)
Zde je zajímavý soupis těch výměn, je to anglicky.
http://m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=120736
Asi záleží, jak se s tím autem zachází, a veškerý nestandardní způsoby používání se projeví na životnosti jednotlivejch agregátů. Já měl M3 po p. Bychlovi, kterej si už nemusel nic dokazovat, a auto bylo i v 90k km jako by sjelo z výrobní linky.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2414
- Registrován: pát 21.11.2003 01:00
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Klubové ID: 1036
- Kontaktovat uživatele:
Nechci zakládat nové téma, tak se přifařím tady 
Prohledal jsem celý internet a nenašel jsem informaci k E46 M3 a diodám na otáčkoměru. Chápu k čemu jsou, ale informace k teplotě oleje jednotlivých diod nikde. Potřeboval bych informaci typu :
Dioda 01 (4000 ot./min.) ... 30°C
Dioda 02 (4500 ot./min.) ... 40°C
Dioda 03 (5000 ot./min.) ... 45°C
.
.
.
.
Dioda 10 (5000 ot./min.) ... 150°C
Nevíte to někdo, nemáte to někdo v nějaké moudré příručce ?
Moc díky !

Prohledal jsem celý internet a nenašel jsem informaci k E46 M3 a diodám na otáčkoměru. Chápu k čemu jsou, ale informace k teplotě oleje jednotlivých diod nikde. Potřeboval bych informaci typu :
Dioda 01 (4000 ot./min.) ... 30°C
Dioda 02 (4500 ot./min.) ... 40°C
Dioda 03 (5000 ot./min.) ... 45°C
.
.
.
.
Dioda 10 (5000 ot./min.) ... 150°C
Nevíte to někdo, nemáte to někdo v nějaké moudré příručce ?
Moc díky !
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2393
- Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
- Bydliště: Albrechtice
- Klubové ID: 238
no jo, ale když se ti zahřeje motor tak ještě nebude teplá převodovka a diff už vůbec ne. Takže nespěchej mladej. Pro správné zahřátí by to chtělo alespoň 40 minutek jízdyFatal Design píše:Nechci zakládat nové téma, tak se přifařím tady
Prohledal jsem celý internet a nenašel jsem informaci k E46 M3 a diodám na otáčkoměru. Chápu k čemu jsou, ale informace k teplotě oleje jednotlivých diod nikde. Potřeboval bych informaci typu :
Dioda 01 (4000 ot./min.) ... 30°C
Dioda 02 (4500 ot./min.) ... 40°C
Dioda 03 (5000 ot./min.) ... 45°C
.
.
.
.
Dioda 10 (5000 ot./min.) ... 150°C
Nevíte to někdo, nemáte to někdo v nějaké moudré příručce ?
Moc díky !
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2414
- Registrován: pát 21.11.2003 01:00
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Klubové ID: 1036
- Kontaktovat uživatele:
Co to ? Zajímá mě jen, jestli někdo zná ty hodnoty.kosh píše:no jo, ale když se ti zahřeje motor tak ještě nebude teplá převodovka a diff už vůbec ne. Takže nespěchej mladej. Pro správné zahřátí by to chtělo alespoň 40 minutek jízdyFatal Design píše:Nechci zakládat nové téma, tak se přifařím tady
Prohledal jsem celý internet a nenašel jsem informaci k E46 M3 a diodám na otáčkoměru. Chápu k čemu jsou, ale informace k teplotě oleje jednotlivých diod nikde. Potřeboval bych informaci typu :
Dioda 01 (4000 ot./min.) ... 30°C
Dioda 02 (4500 ot./min.) ... 40°C
Dioda 03 (5000 ot./min.) ... 45°C
.
.
.
.
Dioda 10 (5000 ot./min.) ... 150°C
Nevíte to někdo, nemáte to někdo v nějaké moudré příručce ?
Moc díky !
Koshi tobě na E92 zhasínají diodky až při jízdě ?
říká se 20km, ale záleží, jak jedeš. Určitě bych tomu nedal po 10minutách, kdy je teplota vody na půlcekosh píše:no jo, ale když se ti zahřeje motor tak ještě nebude teplá převodovka a diff už vůbec ne. Takže nespěchej mladej. Pro správné zahřátí by to chtělo alespoň 40 minutek jízdyFatal Design píše:Nechci zakládat nové téma, tak se přifařím tady
Prohledal jsem celý internet a nenašel jsem informaci k E46 M3 a diodám na otáčkoměru. Chápu k čemu jsou, ale informace k teplotě oleje jednotlivých diod nikde. Potřeboval bych informaci typu :
Dioda 01 (4000 ot./min.) ... 30°C
Dioda 02 (4500 ot./min.) ... 40°C
Dioda 03 (5000 ot./min.) ... 45°C
.
.
.
.
Dioda 10 (5000 ot./min.) ... 150°C
Nevíte to někdo, nemáte to někdo v nějaké moudré příručce ?
Moc díky !

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2414
- Registrován: pát 21.11.2003 01:00
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Klubové ID: 1036
- Kontaktovat uživatele: