Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

seřízení ventilových vůlí

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Odpovědět
Zpráva
Autor
Plesoun_cz
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: sob 03.05.2008 00:00
Bydliště: Čáslav

#1 Příspěvek od Plesoun_cz »

Čau pánové potřeboval bych u někoho (středočeský kraj) nechat seřídit ventily na m3 3.0i v BMW Hradci Králové(Březhrad) mě poslali k šípku že to nedělaj 8O 8O prej si mám ty podložky vyndat změřit mikrometrem dopočítat do stanovený vůle a že my obědnaj nový docela mě zklamalo že v autorizovanym servisu nemaj takový díly skladem a kam jezděj lidi z východních čech se svojí m3?
LadenaM3
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: pát 24.11.2006 01:00

#2 Příspěvek od LadenaM3 »

Zkus Horimex Vysoké Mýto. Dělají tam šikovní lidi, vetilový vůle Ti určitě změří. Podložky se samo musejí objednat podle potřeby...
Uživatelský avatar
Lion
Registrovaný
Příspěvky: 7639
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Lion »

Já je ted nechával dělat před 14 dny v BMW Renocaru Brno a spokojenost. :wink:
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

V Litomyšli http://www.bmwpower.cz, Tomáš Hajro.
Plesoun_cz
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: sob 03.05.2008 00:00
Bydliště: Čáslav

#5 Příspěvek od Plesoun_cz »

dík zkusím si to u zmíněných dohodnout
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#6 Příspěvek od troutny »

Dobrý den.
Na těch stránkách bmwpower,jsem našel,že u motoru M5(S38) jsou ventilové vůle při teplotě 90°C 0.28-0.33mm.
Přijdemi docela divný to dělat při tak vysoké teplotě,a pak proč je ta vůle u teplého motoru tak relativně velká.Děkuji za odpověď.
ironpipi
Registrovaný
Příspěvky: 950
Registrován: pát 28.03.2008 01:00
Bydliště: Přerov

#7 Příspěvek od ironpipi »

Tepelná roztažnost materiálů...jinak vůle by se měly nastavovat při teplým motoru je tak tak přesnější. Když se nastaví za studena po zahřátí motoru se vůle zvětší a může dojít k podpálení ventilů...jestli se teda nemýlím.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#8 Příspěvek od Kami1 »

rek bych, zes to cet spatne nebo to bylo spatne napsany,
je to za studena (pod 30 stupnu) a po zahrati se vule zmensi,
uz vidim mechaniky jak rozdelavaj taborak, kdyz jim vychladne rozebranej motor :)
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#9 Příspěvek od troutny »

No,ono to píšou obecně u všech motorů s ručním seřizováním ventilů,že za studena řeknu příklad 0.2 a za tepla 0.3mm.
Spíše mě zarazilo to,že u té M5(S38) udávali jen za tepla a to pořádnýho (90°C),tu vůli 0.28-0.33mm.
Myslel jsem,že vůle ventilů se dělá právě proto,že u teplého motoru se vymezí ta vůle ,aby se zbytečně nepřicházelo o účinný zdvih toho ventilu,ale asi to tak není.Zkrátka to nějaký účel má,že to takhle dělaj.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#10 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Jak bys chtěl ohřát motor po opravě?
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#11 Příspěvek od Kami1 »

tech 90st. je preklep
vule tam musi malicka byt aby se ventil radne zavrel,
ale ne moc velka aby nedochazelo k narazum mezi sedlem, ventilem, zdvihatkem a vackou(klepani ventilu)
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#12 Příspěvek od troutny »

Vy mne asi ale nerozumíte.
Mně jde o to proč ta ventilová vůle je větší u teplého motoru než u studeného kde je menší.A to opravdu není teorie ,ale fakticky to tak je.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#13 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

myslim, ze S38 je idealni motor na experimenty JPP (jedna paní povídala), jdi do toho :wink:
“Ability is what you're capable of doing.”
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Hanz píše:myslim, ze S38 je idealni motor na experimenty JPP (jedna paní povídala), jdi do toho :wink:


jasne dej to frantovi do sotdole ten ti to za tepla udela :D co ja vim tak ventili se serizujou za studena,udelas 0.33za tepla a kolik budes met za studena?! to je uz na urvani vahadel nemyslis ?:D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#15 Příspěvek od troutny »

Tak dle Vás to je údaj (0.28-0.33mm) za studena a při změření za tepla tam vůle podle Vás je teda kolik cca?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od MattyX Moderátor »

troutny píše:Tak dle Vás to je údaj (0.28-0.33mm) za studena a při změření za tepla tam vůle podle Vás je teda kolik cca?


za tepla se to ale nedela,alespon co ja vim...za tepla je ta hodnota pokazde jina podle teploty a proto se to dela za studena... najdi si tabulkovou hodntou s38 za studena a na tolik to udelej...tech 0.28-0.33 se tvari realne...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#17 Příspěvek od Kami1 »

MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od MattyX Moderátor »

no tam to mas napsany :D max do 35C pac pak uz ten matros ma jiny vlastnosti...proste za studena a neni co resit a plati ty hodnoty 0.28-0.33 ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#19 Příspěvek od troutny »

Hanz píše:myslim, ze S38 je idealni motor na experimenty JPP (jedna paní povídala), jdi do toho :wink:



Si změř ventilový vůle na teplom motoru a uvidíš.
Odpovědět