Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Spojka E39 M5
Takze budto rovnou nejaky komplet set keramicke (predpokladam, ze lamela stacit nebude?) a nebo proste origo?
Co jsem resil s byvalym majitelem auta, menil spojku i se setrvakem pred 20k km, takze bych to videl jen na spalenou lamelu, nerad bych ale za dalsich 20k km resil to same..
Co repase lamely-nekde jsem tenkrat cetl, ze je repasuji na Subaru a Eva, potahuji je nejakym jinym materialem a pry dobre, uz si ale nevzpomenu na detaily..
Co jsem resil s byvalym majitelem auta, menil spojku i se setrvakem pred 20k km, takze bych to videl jen na spalenou lamelu, nerad bych ale za dalsich 20k km resil to same..
Co repase lamely-nekde jsem tenkrat cetl, ze je repasuji na Subaru a Eva, potahuji je nejakym jinym materialem a pry dobre, uz si ale nevzpomenu na detaily..
Meda píše:Ceka me spojka a koukal jsem, ze maji v elitu Sachs performance 2 druhy lamel-ma s tim nekdo zkusenost?
Chci neco co vydrzi dele, ale nic extremne draheho, ani extremniho na pouzivani..
Nejlepší "trvanlivý" spojkový kit na E39 M5 pro silniční provoz je od CNS Racing viz. http://www.cnsracing.com/CNS-Racing-BMW ... 1E39M5.htm
Ale hádám, že ta je mimo tvé možnosti.
Vetšina klasických keramických lamel dost snižuje komfort řazení a dělá i pazvuky, já bych to do svý limuzíny nechtěl...
- TT
- Registrovaný
- Příspěvky: 1358
- Registrován: ned 25.08.2002 00:00
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
... v BMW origo set 24tis + 2 tácy práce , repasi jsem nezkoušel a ani jsem o ní nikdy neuvažoval. Už jsem dával dvě. Počítej , že na ní stejně víc jak 30tis nedáš, teda pakliže chceš , aby fungovala tak jak má. Je tam tak obrovská síla , že to prostě nevydrží. Ať tam dáš co tam dáš stejně tam nakonec dáš origo nový díl. 

BMW E63 LCI - 650i Manuál + E84 - X1 20dX + E87 - 120i
Keramika snese hodně, ale má to dvě necnosti:
a) nesmíš ji nechat klouzat, jinak spálí setrvák i přítlačák a tím pádem se s tím blbě rozjíždí-přískokem vpřed
b) vlivem bodu a) brzo odejde odrpužení na setrváku, rychleji odchází hardyna, silace na motoru i napravach, pneu atd.
Ale pokud s M5 jezdíš sportovně, tak máš dvě možnosti:
1) měnit často spojku
2) dáš kovokeramiku a budeš měnit vše kolem
driftu zdar
a) nesmíš ji nechat klouzat, jinak spálí setrvák i přítlačák a tím pádem se s tím blbě rozjíždí-přískokem vpřed
b) vlivem bodu a) brzo odejde odrpužení na setrváku, rychleji odchází hardyna, silace na motoru i napravach, pneu atd.
Ale pokud s M5 jezdíš sportovně, tak máš dvě možnosti:
1) měnit často spojku
2) dáš kovokeramiku a budeš měnit vše kolem
driftu zdar

Meda píše:Nejezdim s ni neustale naplno, mam ji chvili, takze jeste ani drifty nejsou kazdodenni rutina a ani nebudou, rad mam vykon pod nohou, rad se svezu, ale nerad porad neco nicim
Kazdopadne dekuji za rady, uz je objednana nova, uvidime jak dlouho vydrzi a jak bude vypadat stara
Správné rozhodnutí. Repase je v tomto případě blbost. Ta CNS sice stojí balík, ale garantuju ti, že už bys pak spojku nikdy neřešil. Je to oblíbená volba pro M5 s kompressorem...
Jinak opatrně při zajíždění nové, než si "sedne". Na živostnost je taky dobrý naučit se pořádně řadit s meziplyny...
