Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
INZ na M5
Pánové, na tu světle modrou M5 jsem se byl také podívat a projel jsem jí. Předesílám, že rozhodně nejsem odborník na M5ky. Rád bych si nějakou také pořídil, tak mě ta nízká cena zarazila a jel jsem to prozkoumat. Vodní pumpa KO - souhlas, kotouče na omak žádná sláva, ale brzdí to zatím slušně. Nic méně by výměna brzd pomalu jistě zasloužila. Někdo tu psal o horším podvozku - na mě to dělalo dobrý dojem. Nikde nic neklepe, volant se ani nehme, drží stopu a tlumiče nehoupají. Prasklé přední sklo - to je bez debat.
Ale s těma VANOSema, nevím. Už jsem viděl několik M5tek s odepsanýma, ale ty dělaly kravál stále, jak diesel. A motor nebyl klidný. Tohle zarachtá na vršku po studeném natočení a do 5ti sekund je klídek a zdá se mi, že motor točí pěkně, tiše a nekolísá - samozřejmě až na občasné zakvílení vodní pumpy v posledním tažení, co přemýšlí, zda se má rozkočit hned, nebo až za chvilku
Spíš bych to typoval na nějakou jinou "blbost". Totiž ten motor údajně dlouhou dobu neběžel a auto prý stálo na zahradě pod stromy zarostlé v trávě. A popravdě, stav tomu odpovídá. Kola, podvozek od bláta. Motor je dost zoxidovaný včetně elektroinstalace, plasty zšedlé a zasloužilo by to celé rozebrat a vyčistit. Pak bych asi začal řešit ty Vanosy. Každopádně, auto vypadá, že kdysi před těmi cca 20000km stálo (dle starého inzerátu výše) u BMW Grál v UL. A to je max. 4,5 roku, co tam fungují. Mluvil jsem s vedoucím GRALu a říkal, že spolupráce s VIP Cars byla hned na začátku a trvala asi jeden rok - tak si uděláte obrázek sami o stáří toho inzerátu. Jinak o té M5 nic nevěděl. Má také opravovaný lak na př.kapotě-levý roh je lehce prohnutý. Pravý přední světlomet má v sobě vlhkost a plastová část přední masky pod tím světlem má ulomený úchyt, navazující na blatník. Sedadlo řidiče je lehce ošoupané od nastupování, ale to čalouník zachrání. Rozsypané písmenka na displayji přístrojovky - nečitelné a rozbyté držáky kelímků u zadních sedadel. Tolik mé postřehy. Koupě levná, ale budoucí investice pořádná, pokud to má být mazlík do garáže. Jo a ještě dle bazaru, nějaký pražák prý často volá a nabízí za ní 100k, není to někdo z vás? 
Ale s těma VANOSema, nevím. Už jsem viděl několik M5tek s odepsanýma, ale ty dělaly kravál stále, jak diesel. A motor nebyl klidný. Tohle zarachtá na vršku po studeném natočení a do 5ti sekund je klídek a zdá se mi, že motor točí pěkně, tiše a nekolísá - samozřejmě až na občasné zakvílení vodní pumpy v posledním tažení, co přemýšlí, zda se má rozkočit hned, nebo až za chvilku


CBR1000F píše:Pánové, na tu světle modrou M5 jsem se byl také podívat a projel jsem jí. Předesílám, že rozhodně nejsem odborník na M5ky. Rád bych si nějakou také pořídil, tak mě ta nízká cena zarazila a jel jsem to prozkoumat. Vodní pumpa KO - souhlas, kotouče na omak žádná sláva, ale brzdí to zatím slušně. Nic méně by výměna brzd pomalu jistě zasloužila. Někdo tu psal o horším podvozku - na mě to dělalo dobrý dojem. Nikde nic neklepe, volant se ani nehme, drží stopu a tlumiče nehoupají. Prasklé přední sklo - to je bez debat.
Ale s těma VANOSema, nevím. Už jsem viděl několik M5tek s odepsanýma, ale ty dělaly kravál stále, jak diesel. A motor nebyl klidný. Tohle zarachtá na vršku po studeném natočení a do 5ti sekund je klídek a zdá se mi, že motor točí pěkně, tiše a nekolísá - samozřejmě až na občasné zakvílení vodní pumpy v posledním tažení, co přemýšlí, zda se má rozkočit hned, nebo až za chvilkuSpíš bych to typoval na nějakou jinou "blbost". Totiž ten motor údajně dlouhou dobu neběžel a auto prý stálo na zahradě pod stromy zarostlé v trávě. A popravdě, stav tomu odpovídá. Kola, podvozek od bláta. Motor je dost zoxidovaný včetně elektroinstalace, plasty zšedlé a zasloužilo by to celé rozebrat a vyčistit. Pak bych asi začal řešit ty Vanosy. Každopádně, auto vypadá, že kdysi před těmi cca 20000km stálo (dle starého inzerátu výše) u BMW Grál v UL. A to je max. 4,5 roku, co tam fungují. Mluvil jsem s vedoucím GRALu a říkal, že spolupráce s VIP Cars byla hned na začátku a trvala asi jeden rok - tak si uděláte obrázek sami o stáří toho inzerátu. Jinak o té M5 nic nevěděl. Má také opravovaný lak na př.kapotě-levý roh je lehce prohnutý. Pravý přední světlomet má v sobě vlhkost a plastová část přední masky pod tím světlem má ulomený úchyt, navazující na blatník. Sedadlo řidiče je lehce ošoupané od nastupování, ale to čalouník zachrání. Rozsypané písmenka na displayji přístrojovky - nečitelné a rozbyté držáky kelímků u zadních sedadel. Tolik mé postřehy. Koupě levná, ale budoucí investice pořádná, pokud to má být mazlík do garáže. Jo a ještě dle bazaru, nějaký pražák prý často volá a nabízí za ní 100k, není to někdo z vás?
VANOS může pracovat zcela normálně a přesto být hlučný (je to dáno tolerancí v ozubených součástech, dřív nebo později to prostě dělá takový ševelivý "diesel-rattle" kombinovaný s tichým cvakáním. Dá se to odstranit, viz. DrVANOS.com)
Nebo prostě nepracovat tak jak má. Zkrátka zvuk není určující, ale chybové kódy, "misfiry" , hodnoty předstihu atd. jsou. A hlavně krouťák odspoda a jakým způsobem roste. Když VANOS a elektronika s ním spojená nepracuje jak má, M5 je mrtvý auto, výkonem na úrovni 538i-530i... když je mechanicky KO (což je opravdu extrém) tak nastupuje hrubý chod, a motor je v safe módu.
Zkrátka nechat si udělat VANOS test na GT1 diagnostice a pak hodnotit...
Mimochodem, dá se u tohodle modelu nahradit vodní pumpa z jiného typu BMW? Origo jsem koukal, že ja taky paleta
- ostatně u M5 normál.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35

- ostatně u M5 normál.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35