Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Studený motor M5 E60
Ahoj, udělal jsem si radost a koupil M5 E60. Vše je zatím v poho, jen mě trochu znervozňuje zvuk studeného motoru. Něž se mírně zahřeje a klesnou otáčky je chod motoru lehce rozhádaný a zvuk mi připomíná něco jako podfouklé těsnění příruby výfuku. Jakmile se zahřeje ( v tomto počasí za cca 4-5 min) , klesnou mírně otáčky a krásně spořádaně brumlá. Ptám se tak blbě, ale menám s tímto autem zkušenost. Motor má 80.000 je to po prvním majiteli, servis je pravidelný....Mám ještě A6 4,0 FSI a ta jde i studená úplně pravidelně a tiše. Jinak všechny zdravím ... Jirka
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2414
- Registrován: pát 21.11.2003 01:00
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Zvýšené otáčky při studeném motoru na volnoběh jsou normální. DME se podle teploty snaží co nejdřive zahřát katalyzátory. Nicméně otáčky by neměly kolísat a chod by neměl být nějak hrubý. V Top Gearu komentují nepříjemný zvuk VANOSů při volnoběhu, ten s tím nesouvisí.
Zajímalo by mě, kolik má ta M5 E60 najeto a jakou historii...?
Zajímalo by mě, kolik má ta M5 E60 najeto a jakou historii...?
Motor má naběháno 81.000,- auto je po prvním majiteli se serviskou. Včera jsem nechal v Renocaru v Brně vyměnit oleje v motoru, převodovce a v rozvodovce a udělat kopletní kontrolu a testy. Taky jsem si prohlédnul vše ze spodu na heveru. Absolutní sucho a čisto, vše bez koroze až moc super ( vždycky spíš čekám že se něco vyse..). Jediný co bylo na výpisu chyb byla 6x se po sobě opakující hláška o vydném 1 ks lambda sondy v jednom katu. Dohodli jsme se že ji smažou a počkáme jestli se objeví zase. Teoreticky by to mohlo být tankováním levného benzínu do auta v bazaru , kde cca 3 měsíce bylo. Já tankuju jen Vervu 100 na Benzině a ta nemá chybu....takže snad bude vše ok. Jinak jsem dal nové gumy a zatím s respektem krasavici protáhnul klikaticema okolo Brněnské přehrady a prostě jsem pochopil to, co všude o M5 píšou...nepopsatená nádherná raketa.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2414
- Registrován: pát 21.11.2003 01:00
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Sorry za OT, ale vždycky mi to nedá když někde čtu Verva100.
Až budeš příště tankovat, tak koukni na pistoli (stojan) a tam si všimni nápisu BA-98 .... zajeď na OMV a koukni na Carrera-100 a všimni si nápisu BA-100 (a to mi potvrdil i nějaký product manager z OMV emailem) ... a cena alespoň u nás +/- 10h stejná ... tak jezdím na OMV
Až budeš příště tankovat, tak koukni na pistoli (stojan) a tam si všimni nápisu BA-98 .... zajeď na OMV a koukni na Carrera-100 a všimni si nápisu BA-100 (a to mi potvrdil i nějaký product manager z OMV emailem) ... a cena alespoň u nás +/- 10h stejná ... tak jezdím na OMV

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 534
- Registrován: sob 12.05.2007 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=2 ... 7&start=45
Povině přečíst všichni, kdo pořád řeší benzín 100 s napisem 98
Tankuju jen Vervu....
Povině přečíst všichni, kdo pořád řeší benzín 100 s napisem 98

Tankuju jen Vervu....
Jiroun64 píše:Motor má naběháno 81.000,- auto je po prvním majiteli se serviskou. Včera jsem nechal v Renocaru v Brně vyměnit oleje v motoru, převodovce a v rozvodovce a udělat kopletní kontrolu a testy. Taky jsem si prohlédnul vše ze spodu na heveru. Absolutní sucho a čisto, vše bez koroze až moc super ( vždycky spíš čekám že se něco vyse..). Jediný co bylo na výpisu chyb byla 6x se po sobě opakující hláška o vydném 1 ks lambda sondy v jednom katu. Dohodli jsme se že ji smažou a počkáme jestli se objeví zase. Teoreticky by to mohlo být tankováním levného benzínu do auta v bazaru , kde cca 3 měsíce bylo. Já tankuju jen Vervu 100 na Benzině a ta nemá chybu....takže snad bude vše ok. Jinak jsem dal nové gumy a zatím s respektem krasavici protáhnul klikaticema okolo Brněnské přehrady a prostě jsem pochopil to, co všude o M5 píšou...nepopsatená nádherná raketa.
Vadný O2 sensor (neboli Lambda sonda) je typický důvod pro hrubý chod za studena... tak uvidíte...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2414
- Registrován: pát 21.11.2003 01:00
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
noname píše:http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=231&t=143457&start=45
Povině přečíst všichni, kdo pořád řeší benzín 100 s napisem 98
Tankuju jen Vervu....
No pokud mají lidi na fóru pravdu s tou neexistující normou tak OK, ale dál jezdím na OMV mají tam lepší kafe

Až pojedu na sprinty vezmu Vervu100. 10% výkonu (32PS !!) navíc se hodí


http://www.benzinaplus.cz/userfiles/fil ... va_100.pdf
Dally píše:Jiroun64 píše:Motor má naběháno 81.000,- auto je po prvním majiteli se serviskou. Včera jsem nechal v Renocaru v Brně vyměnit oleje v motoru, převodovce a v rozvodovce a udělat kopletní kontrolu a testy. Taky jsem si prohlédnul vše ze spodu na heveru. Absolutní sucho a čisto, vše bez koroze až moc super ( vždycky spíš čekám že se něco vyse..). Jediný co bylo na výpisu chyb byla 6x se po sobě opakující hláška o vydném 1 ks lambda sondy v jednom katu. Dohodli jsme se že ji smažou a počkáme jestli se objeví zase. Teoreticky by to mohlo být tankováním levného benzínu do auta v bazaru , kde cca 3 měsíce bylo. Já tankuju jen Vervu 100 na Benzině a ta nemá chybu....takže snad bude vše ok. Jinak jsem dal nové gumy a zatím s respektem krasavici protáhnul klikaticema okolo Brněnské přehrady a prostě jsem pochopil to, co všude o M5 píšou...nepopsatená nádherná raketa.
Vadný O2 sensor (neboli Lambda sonda) je typický důvod pro hrubý chod za studena... tak uvidíte...
Tak to byly svíčky, závada na Lambdě se po vymazání už neobjevila. Podle servisky jsem je vyměnil poprvé, což je podle mě pozdě ( po 80.000). Auto po nastartování chvilku syčí, ale jakmile lehce ťuknu do plynu, nebo padne volnoběh je vše ok. Do cca 1 minuty jen pravidelně brumí. Takže je asi po problému. Nemáte někdo zkušenosti jaký svíce použít? Zůstat u origo, nebo se dá pořídit něco lepšího?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 83
- Registrován: čtv 10.01.2008 01:00
Jiroun64 píše:Dally píše:Jiroun64 píše:Motor má naběháno 81.000,- auto je po prvním majiteli se serviskou. Včera jsem nechal v Renocaru v Brně vyměnit oleje v motoru, převodovce a v rozvodovce a udělat kopletní kontrolu a testy. Taky jsem si prohlédnul vše ze spodu na heveru. Absolutní sucho a čisto, vše bez koroze až moc super ( vždycky spíš čekám že se něco vyse..). Jediný co bylo na výpisu chyb byla 6x se po sobě opakující hláška o vydném 1 ks lambda sondy v jednom katu. Dohodli jsme se že ji smažou a počkáme jestli se objeví zase. Teoreticky by to mohlo být tankováním levného benzínu do auta v bazaru , kde cca 3 měsíce bylo. Já tankuju jen Vervu 100 na Benzině a ta nemá chybu....takže snad bude vše ok. Jinak jsem dal nové gumy a zatím s respektem krasavici protáhnul klikaticema okolo Brněnské přehrady a prostě jsem pochopil to, co všude o M5 píšou...nepopsatená nádherná raketa.
Vadný O2 sensor (neboli Lambda sonda) je typický důvod pro hrubý chod za studena... tak uvidíte...
Tak to byly svíčky, závada na Lambdě se po vymazání už neobjevila. Podle servisky jsem je vyměnil poprvé, což je podle mě pozdě ( po 80.000). Auto po nastartování chvilku syčí, ale jakmile lehce ťuknu do plynu, nebo padne volnoběh je vše ok. Do cca 1 minuty jen pravidelně brumí. Takže je asi po problému. Nemáte někdo zkušenosti jaký svíce použít? Zůstat u origo, nebo se dá pořídit něco lepšího?
Ohledně toho syčení, mě napadá, že by to mohla být vzduchová pumpa, co vhání vzduch do výfuků chvíli po studenem startu.
Něco podobného mám i u moji E34 M5 a děla to hodně děsivé zvuky za studena, jak motor celkově, tak ta pumpa pro regulaci emisí za studena..
U tvého motoru je pumpa elektonická, u meho ješte mechanická přez řemen jakoby malé klimačerpadlo, což dělá pěkný randál, narozdíl od tvého syčení elečerpadla

zde je schéma pro přehled
http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/S ... rol_pipes/