Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Studený motor M5 E60

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Odpovědět
Zpráva
Autor
Jiroun64
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: sob 26.02.2011 01:00
Bydliště: Brno

#1 Příspěvek od Jiroun64 »

Ahoj, udělal jsem si radost a koupil M5 E60. Vše je zatím v poho, jen mě trochu znervozňuje zvuk studeného motoru. Něž se mírně zahřeje a klesnou otáčky je chod motoru lehce rozhádaný a zvuk mi připomíná něco jako podfouklé těsnění příruby výfuku. Jakmile se zahřeje ( v tomto počasí za cca 4-5 min) , klesnou mírně otáčky a krásně spořádaně brumlá. Ptám se tak blbě, ale menám s tímto autem zkušenost. Motor má 80.000 je to po prvním majiteli, servis je pravidelný....Mám ještě A6 4,0 FSI a ta jde i studená úplně pravidelně a tiše. Jinak všechny zdravím ... Jirka
kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice

#2 Příspěvek od kosh »

Všechny BMW M dělají za studena bordel (prskají, kolísají, ...) Mám takovou skušenost, že když je moc velká zima (-25°C) tak ani nenastartuješ. Ale samozřejmě by bylo nejlepší kdyby si to poslechl někdo kdo zná tyhle motory.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#3 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

z toho zvuku si delaji srandu v TopGearu :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
Diffusion
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: sob 26.08.2006 00:00
Bydliště: Jižní morava
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Diffusion »

Jak říká Kosh, tak je to normální.
Nedělej si z toho hlavu.
Fatal Design
Registrovaný
Příspěvky: 2414
Registrován: pát 21.11.2003 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Fatal Design »

Taky z vlastní zkušenosti potvrzuji že S50B32 zní ve studeném počasí dost divoce :Policie: Nejdříve mě to taky šokovalo, ale potom jsem slyšel druhou E36 M3 3.2 a bylo to to samé, takže asi normál ...
blesk666
Registrovaný
Příspěvky: 305
Registrován: sob 17.07.2010 00:00

#6 Příspěvek od blesk666 »

to je na M-Motoroch podla mna mile - je to blizssie zavodnym motorom ako ostatne uhladene vykonne motory. Skus dat video so zvukom
Dally
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 04.02.2007 01:00

#7 Příspěvek od Dally »

Zvýšené otáčky při studeném motoru na volnoběh jsou normální. DME se podle teploty snaží co nejdřive zahřát katalyzátory. Nicméně otáčky by neměly kolísat a chod by neměl být nějak hrubý. V Top Gearu komentují nepříjemný zvuk VANOSů při volnoběhu, ten s tím nesouvisí.

Zajímalo by mě, kolik má ta M5 E60 najeto a jakou historii...?
Jiroun64
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: sob 26.02.2011 01:00
Bydliště: Brno

#8 Příspěvek od Jiroun64 »

Motor má naběháno 81.000,- auto je po prvním majiteli se serviskou. Včera jsem nechal v Renocaru v Brně vyměnit oleje v motoru, převodovce a v rozvodovce a udělat kopletní kontrolu a testy. Taky jsem si prohlédnul vše ze spodu na heveru. Absolutní sucho a čisto, vše bez koroze až moc super ( vždycky spíš čekám že se něco vyse..). Jediný co bylo na výpisu chyb byla 6x se po sobě opakující hláška o vydném 1 ks lambda sondy v jednom katu. Dohodli jsme se že ji smažou a počkáme jestli se objeví zase. Teoreticky by to mohlo být tankováním levného benzínu do auta v bazaru , kde cca 3 měsíce bylo. Já tankuju jen Vervu 100 na Benzině a ta nemá chybu....takže snad bude vše ok. Jinak jsem dal nové gumy a zatím s respektem krasavici protáhnul klikaticema okolo Brněnské přehrady a prostě jsem pochopil to, co všude o M5 píšou...nepopsatená nádherná raketa.
Fatal Design
Registrovaný
Příspěvky: 2414
Registrován: pát 21.11.2003 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Fatal Design »

Sorry za OT, ale vždycky mi to nedá když někde čtu Verva100.

Až budeš příště tankovat, tak koukni na pistoli (stojan) a tam si všimni nápisu BA-98 .... zajeď na OMV a koukni na Carrera-100 a všimni si nápisu BA-100 (a to mi potvrdil i nějaký product manager z OMV emailem) ... a cena alespoň u nás +/- 10h stejná ... tak jezdím na OMV :wink:
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od noname »

http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=2 ... 7&start=45

Povině přečíst všichni, kdo pořád řeší benzín 100 s napisem 98 :)


Tankuju jen Vervu....
Dally
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 04.02.2007 01:00

#11 Příspěvek od Dally »

Jiroun64 píše:Motor má naběháno 81.000,- auto je po prvním majiteli se serviskou. Včera jsem nechal v Renocaru v Brně vyměnit oleje v motoru, převodovce a v rozvodovce a udělat kopletní kontrolu a testy. Taky jsem si prohlédnul vše ze spodu na heveru. Absolutní sucho a čisto, vše bez koroze až moc super ( vždycky spíš čekám že se něco vyse..). Jediný co bylo na výpisu chyb byla 6x se po sobě opakující hláška o vydném 1 ks lambda sondy v jednom katu. Dohodli jsme se že ji smažou a počkáme jestli se objeví zase. Teoreticky by to mohlo být tankováním levného benzínu do auta v bazaru , kde cca 3 měsíce bylo. Já tankuju jen Vervu 100 na Benzině a ta nemá chybu....takže snad bude vše ok. Jinak jsem dal nové gumy a zatím s respektem krasavici protáhnul klikaticema okolo Brněnské přehrady a prostě jsem pochopil to, co všude o M5 píšou...nepopsatená nádherná raketa.


Vadný O2 sensor (neboli Lambda sonda) je typický důvod pro hrubý chod za studena... tak uvidíte...
Fatal Design
Registrovaný
Příspěvky: 2414
Registrován: pát 21.11.2003 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Fatal Design »

noname píše:http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=231&t=143457&start=45

Povině přečíst všichni, kdo pořád řeší benzín 100 s napisem 98 :)

Tankuju jen Vervu....


No pokud mají lidi na fóru pravdu s tou neexistující normou tak OK, ale dál jezdím na OMV mají tam lepší kafe :)

Až pojedu na sprinty vezmu Vervu100. 10% výkonu (32PS !!) navíc se hodí :) ... dá to více než laďák od SuperSprintu :)

http://www.benzinaplus.cz/userfiles/fil ... va_100.pdf
Jiroun64
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: sob 26.02.2011 01:00
Bydliště: Brno

#13 Příspěvek od Jiroun64 »

Dally píše:
Jiroun64 píše:Motor má naběháno 81.000,- auto je po prvním majiteli se serviskou. Včera jsem nechal v Renocaru v Brně vyměnit oleje v motoru, převodovce a v rozvodovce a udělat kopletní kontrolu a testy. Taky jsem si prohlédnul vše ze spodu na heveru. Absolutní sucho a čisto, vše bez koroze až moc super ( vždycky spíš čekám že se něco vyse..). Jediný co bylo na výpisu chyb byla 6x se po sobě opakující hláška o vydném 1 ks lambda sondy v jednom katu. Dohodli jsme se že ji smažou a počkáme jestli se objeví zase. Teoreticky by to mohlo být tankováním levného benzínu do auta v bazaru , kde cca 3 měsíce bylo. Já tankuju jen Vervu 100 na Benzině a ta nemá chybu....takže snad bude vše ok. Jinak jsem dal nové gumy a zatím s respektem krasavici protáhnul klikaticema okolo Brněnské přehrady a prostě jsem pochopil to, co všude o M5 píšou...nepopsatená nádherná raketa.


Vadný O2 sensor (neboli Lambda sonda) je typický důvod pro hrubý chod za studena... tak uvidíte...


Tak to byly svíčky, závada na Lambdě se po vymazání už neobjevila. Podle servisky jsem je vyměnil poprvé, což je podle mě pozdě ( po 80.000). Auto po nastartování chvilku syčí, ale jakmile lehce ťuknu do plynu, nebo padne volnoběh je vše ok. Do cca 1 minuty jen pravidelně brumí. Takže je asi po problému. Nemáte někdo zkušenosti jaký svíce použít? Zůstat u origo, nebo se dá pořídit něco lepšího?
BrutalniMonstrumWole
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: čtv 10.01.2008 01:00

#14 Příspěvek od BrutalniMonstrumWole »

Jiroun64 píše:
Dally píše:
Jiroun64 píše:Motor má naběháno 81.000,- auto je po prvním majiteli se serviskou. Včera jsem nechal v Renocaru v Brně vyměnit oleje v motoru, převodovce a v rozvodovce a udělat kopletní kontrolu a testy. Taky jsem si prohlédnul vše ze spodu na heveru. Absolutní sucho a čisto, vše bez koroze až moc super ( vždycky spíš čekám že se něco vyse..). Jediný co bylo na výpisu chyb byla 6x se po sobě opakující hláška o vydném 1 ks lambda sondy v jednom katu. Dohodli jsme se že ji smažou a počkáme jestli se objeví zase. Teoreticky by to mohlo být tankováním levného benzínu do auta v bazaru , kde cca 3 měsíce bylo. Já tankuju jen Vervu 100 na Benzině a ta nemá chybu....takže snad bude vše ok. Jinak jsem dal nové gumy a zatím s respektem krasavici protáhnul klikaticema okolo Brněnské přehrady a prostě jsem pochopil to, co všude o M5 píšou...nepopsatená nádherná raketa.


Vadný O2 sensor (neboli Lambda sonda) je typický důvod pro hrubý chod za studena... tak uvidíte...


Tak to byly svíčky, závada na Lambdě se po vymazání už neobjevila. Podle servisky jsem je vyměnil poprvé, což je podle mě pozdě ( po 80.000). Auto po nastartování chvilku syčí, ale jakmile lehce ťuknu do plynu, nebo padne volnoběh je vše ok. Do cca 1 minuty jen pravidelně brumí. Takže je asi po problému. Nemáte někdo zkušenosti jaký svíce použít? Zůstat u origo, nebo se dá pořídit něco lepšího?



Ohledně toho syčení, mě napadá, že by to mohla být vzduchová pumpa, co vhání vzduch do výfuků chvíli po studenem startu.
Něco podobného mám i u moji E34 M5 a děla to hodně děsivé zvuky za studena, jak motor celkově, tak ta pumpa pro regulaci emisí za studena..
U tvého motoru je pumpa elektonická, u meho ješte mechanická přez řemen jakoby malé klimačerpadlo, což dělá pěkný randál, narozdíl od tvého syčení elečerpadla :-)

zde je schéma pro přehled
http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/S ... rol_pipes/
Odpovědět