Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Z4 E85 2.5 vs 3.0 + seznam dostupné výbavy

Vše o Z1 E30, Z3 E36, Z4 E85/E86/E89, Z8 E52
Odpovědět
Zpráva
Autor
BMWclubman
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: sob 30.07.2011 00:00
Bydliště: Prague

#1 Příspěvek od BMWclubman »

Zdravím :Poklona: ,
z důvodu koupě BMW Z4 prosím o informace k motorizaci 2.5 a 3.0
Je pro mne jakožto člověka který má rád pohodovou,občas sportovnější jízdu nějaký znatelný rozdíl v motorizaci 2.5 nebo 3.0 ? Upozorňuji že nejsem žádnej palič pneumatik ani člověk který by jezdil na okruhy či nějaká letiště. Z informací co sem zatím pročetl jsem zjistil že kromě výkonu je podstatný rozdíl při manuální převodovce 3.0 6rychlostí 2.5 5rychlostí. Předpokládám správně že 6.rychlostní stupeň je ideální pro využítí na dálnicích a rychlostních silnicích ale v provozu na běžných silnicích mne 5rychlostních stupňů nebude limitovat ? Na druhou stranu musím říci,že uvažuji i o provedení s automatickou převodovkou na které mne zaujala možnost ručního řazení rychlostí (pro vyznavače manuálního řažení ve sportovních vozech předem říkám že automat sem sice nikdy neměl ale nejsem člověk kterého řažení rychlostí manuální převodovkou nějak vzrušuje,navíc se dříve mýval BMW řady 3 E46 a už po nějakých 150 000km ta převodovka byla taková všelijaká). Tudíž by mne zajímalo jak je na tom Z4 2.5 s kvalitou a spolehlivostí automatické převodovky,kolik má převodových stupňů zároveň prosím o info ke spolehlivosti a kvalitě automatické 5stupňové převodovky.
Dle různých testů a zkušeností majitelů na některých forech sem zjistil jakou výbavou může Z4 přibližně disponovat a prosím o info k ní.
Co je pro mne nutnost je klimatizace-nevím jestli mají všechny Z4 zahlídl jsem dle fotek dvojí možné provedení ovladačů (jaký je v nich rozdíl ? )
Dále vyhřívané sedačky což sem viděl u všech Z4 je tedy u všech standartem ? Další věcí je manipulace se střechou (lze jí dát dolu/nahoru pomocí klíčku ?),zrcátka (jsou elektricky sklopná?),vytápění vozu (u některých vozů jsem viděl ofuky krku teplým vzduchem,předpokládám že to Z4 nemá,tudíž je potřeba se spolehnout na vyhřívané sedačky a otvory klimatizace ?),Audio soustava (je rozdíl v audio výbavě dle výbavy vozu nebo je pro všechny Z4 stejná-liší se kvalita zvuku různými radii ?),ovládání stabilizace,na středovém panelu u všech Z4 vidím tlačítko DTC a tlačítko s výkřičníkem (k čemu obě tlačítka slouží,předpokládám že jedno je něco jako ESP ale co druhé ?).
Zatím mě více nenapadá tak to bude asi vše pokud někdo ještě nějaké info k výbavě má tak budu moc rád za vysvětlení.
Mám spousty dotazů tak předem děkuji za jejich zodpovězení.
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od xyron »

BMWclubman píše:Zdravím :Poklona: ,
z důvodu koupě BMW Z4 prosím o informace k motorizaci 2.5 a 3.0
Je pro mne jakožto člověka který má rád pohodovou,občas sportovnější jízdu nějaký znatelný rozdíl v motorizaci 2.5 nebo 3.0 ? Upozorňuji že nejsem žádnej palič pneumatik ani člověk který by jezdil na okruhy či nějaká letiště. Z informací co sem zatím pročetl jsem zjistil že kromě výkonu je podstatný rozdíl při manuální převodovce 3.0 6rychlostí 2.5 5rychlostí. Předpokládám správně že 6.rychlostní stupeň je ideální pro využítí na dálnicích a rychlostních silnicích ale v provozu na běžných silnicích mne 5rychlostních stupňů nebude limitovat ? Na druhou stranu musím říci,že uvažuji i o provedení s automatickou převodovkou na které mne zaujala možnost ručního řazení rychlostí (pro vyznavače manuálního řažení ve sportovních vozech předem říkám že automat sem sice nikdy neměl ale nejsem člověk kterého řažení rychlostí manuální převodovkou nějak vzrušuje,navíc se dříve mýval BMW řady 3 E46 a už po nějakých 150 000km ta převodovka byla taková všelijaká). Tudíž by mne zajímalo jak je na tom Z4 2.5 s kvalitou a spolehlivostí automatické převodovky,kolik má převodových stupňů zároveň prosím o info ke spolehlivosti a kvalitě automatické 5stupňové převodovky.
Dle různých testů a zkušeností majitelů na některých forech sem zjistil jakou výbavou může Z4 přibližně disponovat a prosím o info k ní.
Co je pro mne nutnost je klimatizace-nevím jestli mají všechny Z4 zahlídl jsem dle fotek dvojí možné provedení ovladačů (jaký je v nich rozdíl ? )
Dále vyhřívané sedačky což sem viděl u všech Z4 je tedy u všech standartem ? Další věcí je manipulace se střechou (lze jí dát dolu/nahoru pomocí klíčku ?),zrcátka (jsou elektricky sklopná?),vytápění vozu (u některých vozů jsem viděl ofuky krku teplým vzduchem,předpokládám že to Z4 nemá,tudíž je potřeba se spolehnout na vyhřívané sedačky a otvory klimatizace ?),Audio soustava (je rozdíl v audio výbavě dle výbavy vozu nebo je pro všechny Z4 stejná-liší se kvalita zvuku různými radii ?),ovládání stabilizace,na středovém panelu u všech Z4 vidím tlačítko DTC a tlačítko s výkřičníkem (k čemu obě tlačítka slouží,předpokládám že jedno je něco jako ESP ale co druhé ?).
Zatím mě více nenapadá tak to bude asi vše pokud někdo ještě nějaké info k výbavě má tak budu moc rád za vysvětlení.
Mám spousty dotazů tak předem děkuji za jejich zodpovězení.



Cau :-) Tak postupně..

1) Z4 PRVNI GENERACE existuje před facelift (rv 200x - 2005) a facelift (2006-20xx), předface je 2,2 (125kw, 5ti kvalt, 6ti válec), 2,5 (141 kw, 5ti kvalt) a 3,0 (170 kw, 6ti kvalt)..... face je 2,0i (110 kw, x kvalt, 4 valec !!!), 2,5i (130 kw, 6ti kvalt, 6ti válec (MAM JA)), 2,5si (160 kw, 6ti kvalt), 3,0si (195 kw, 6ti kvalt) ... VSE CO JSEM VYPSAL = MANUAL.. jak je to s automatem nevim.. ale najdes to kdekoliv ve specifikaci na netu.
Takže paleta je opravdu široká - samozřejmě auto se 6ti kvaltem bude určitě lepší volba než jen s 5ti... .. rozdil mezi motorizacema samozrejme je.. viz kw :-) PS: vetsinou clovek po době x lituje že si nekoupil tu silnější verzi

2) klimatizace - auta bez se nevyrabela myslim, vsechny maji bud manualni klimu nebo automatickou (tu poznas podle stupnu ciselne 22,23,24 oznacenych na otocnem volici), manualni nema cislovani... z praxe - klimu jsem vyuzil jen v lete pri delsich cestach po dalnici napr v italii kde byl parak (ono jet treba x stovek kilometru bez strechy vetsi rychlosti neni zadnej med) ... jinak drtivou vetsinu kratsich nebo pomalejsich useku jezdim bez strechy a pak to vubec nezapinam...

3) vyhrivane sedacky je priplatkova vybava, takze ne vsechny Z4 je maji.. na to pozor, urcite NUTNOST.... !!! (potvrzeno praxi - pokud chceš jezdit bez strechy i za chladnejsiho pocasi) .. ofuk krku ma Mercedes, BMW ne... sedačky existuji dva druhy - zakladni (=sportovni) a připlatkovy M-kovy sedačky (maji integrovanou operku hlavy - doporucuju (bohuzel mam ty obycejny))

4) střecha - elektricke stahovani je připlatkova vybava .. mam ji a doporucuju .. strecha jde dolu i nahoru za 10 vterin, vse automatika, nikde se nic manualne nezajistuje (jako u starych kabrii).. elektriku muzu vrele doporucit - jedina nevyhoda.. na aktivaci je nutny UPLNE zastavit... kdyby bylo mozno to delat treba do 30km/h bylo by to lepsi :-(

5) sklopna zrcatka - elektricky = priplatkova vybava, stejne jako jejich vyhrivani (nejsem si jistej jestli neni zaklad) ..

6) audio - podle stupne "BMW", "BMW business", "BMW profesional" .. lisi se poctem a vykonem repro, moznostma prehravani ruznych medii atd + business a profi byva casto spjate s NAVIGACI ...

7) DSC .. da se vypnout onim tlacitkem, je to stabilizace, prokluz kol atd .. myslim asi 3 veci.. neni co dodat,

(i) .. to je automaticka kontrola tlaku v pneumatikach, Z4 totiz nema rezervu ...

dale jeste tlacitko SPORT - některé výkonostní verze toto nemají .. jedná se o odezvu motoru na pedál, tvrdost řízení, zvuk z výfuku atd..

8) jako bonus :

urcite at to ma windshott (wind deflektor) - mezi obloukama za hlavou větrnej štít .. bez toho jezdit je vrazda,

doporucuju xenony nebo bi-xenony (maji ostrik svetel a u zapinani svetel neni kolecko pro nastaveni vysky sviceni - je to automatika),

jakou máš cenovou představu?? V německu jsou nádherný kousky např v individuálu atd... základem je co ted nekoupíš (výbavu motor atd) už těžko nebo vůbec doděláš.. takže čím nabušenější tím lepší..

xyron
jaho
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: pon 21.06.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#3 Příspěvek od jaho »

Ahoj,
já mám 2,5si, model po faceliftu (2006). Výkon motoru 218 PS, tedy dostatečný. Převodovku mám mechnickou 6ti stupňovou (bez problémů), klimatizace automatická, střecha elektrická (pozor, dělá se i jen mechanicky ovládaná), ovládání střechy klíčkem ano, zrcátka el. sklopná ano, muzika perfektní BMW Businnes CD a navigace (jen některé), měnič na 6CD.
To druhé tlačítko (s vykřičníkem) slouží k nastavení signalizace poruchy pneumatiky (runflat).
Moje praktická zkušenost: kombinací vyhřívaných sedaček a topení lze v pohodě jezdit bez střechy při 4°C, nutností je použití větrné clony za sedačkami.
Dále já preferuji u sportovních aut mechanickou převodovku, proto s automatem nemám zkušenost a tedy neporadím.
Rádia se myslím liší podle toho, zda a jaká je ve voze navigace. Dále mám bluetooh připojení s mobilním telefonem, ale nevím, jestli je to standartní vybavení.
Já mám rozšířenou výbavu: M-sportovní podvozek, M-sedačky elektricky ovládané s 3mi paměťmi, M-multifunkční volant.
Zajímavostí je ještě tlačítko SPORT, které urychlí odezvu na plynový pedál a upraví účinnost posilovače řízení pro lepší kontakt s vozovkou.
Víc mě momentálně nenapadá, když tak se zkus ptát dále...
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od xyron »

jaho píše:Ahoj,
já mám 2,5si, model po faceliftu (2006). Výkon motoru 218 PS, tedy dostatečný. Převodovku mám mechnickou 6ti stupňovou (bez problémů), klimatizace automatická, střecha elektrická (pozor, dělá se i jen mechanicky ovládaná), ovládání střechy klíčkem ano, zrcátka el. sklopná ano, muzika perfektní BMW Businnes CD a navigace (jen některé), měnič na 6CD.
To druhé tlačítko (s vykřičníkem) slouží k nastavení signalizace poruchy pneumatiky (runflat).
Moje praktická zkušenost: kombinací vyhřívaných sedaček a topení lze v pohodě jezdit bez střechy při 4°C, nutností je použití větrné clony za sedačkami.
Dále já preferuji u sportovních aut mechanickou převodovku, proto s automatem nemám zkušenost a tedy neporadím.
Rádia se myslím liší podle toho, zda a jaká je ve voze navigace. Dále mám bluetooh připojení s mobilním telefonem, ale nevím, jestli je to standartní vybavení.
Já mám rozšířenou výbavu: M-sportovní podvozek, M-sedačky elektricky ovládané s 3mi paměťmi, M-multifunkční volant.
Zajímavostí je ještě tlačítko SPORT, které urychlí odezvu na plynový pedál a upraví účinnost posilovače řízení pro lepší kontakt s vozovkou.
Víc mě momentálně nenapadá, když tak se zkus ptát dále...


haha předběhl jsem tě :-)
BMWclubman
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: sob 30.07.2011 00:00
Bydliště: Prague

#5 Příspěvek od BMWclubman »

děkuju Vám za odpovědi,docela mě překvapilo to manuální stahování střechy,ale tak nějak co sem viděl z4 na prodej tak všechny měli tlačítka pro ovládání,takže předpokládám že to by manual neměl.
To tlačítko pro ten tlak v pneu neví někdo jak to funguje ? A chápu správně že funguje pouze u runflat pneu ?
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od xyron »

BMWclubman píše:děkuju Vám za odpovědi,docela mě překvapilo to manuální stahování střechy,ale tak nějak co sem viděl z4 na prodej tak všechny měli tlačítka pro ovládání,takže předpokládám že to by manual neměl.
To tlačítko pro ten tlak v pneu neví někdo jak to funguje ? A chápu správně že funguje pouze u runflat pneu ?


funguje to tak, ze si na pumpe natlakujes pneu jak maji byt spravne a pak aktivujes ten system mereni pres (i) .. a kdykoliv by ti pak pri jizde nektere kolo zacalo ztracet tlak - treba propichnutim gumy tak ti to zacne svitit.. funguje to pra jakoukoliv pneu co budes mit na auto. .run flat neni nutne mit...
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od xyron »

jeste k vybave - v KUZI :-) .. to chce mít :-)
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od xyron »

Jak jsi na tom Klubmane ? Koupil jsi ? :D
Odpovědět