Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Z4 e89 30i S-drive MR2009 - m4Zlik... :-)
Jo, pravda, měl jsem loni taky Z4 sDrive35is (kde je automat jediná volba) na okruhu, a je to auto dává najevo, že se zrovna netěší na jakkoliv větší sportovní zacházení. Přestože ten motor je silnější než v 335i, tak na první dojem to tak není cítit. Ale to je celé nalazením.
O tom kompromisu dobře píše kamarád Pavel Janda: http://www.autoforum.cz/predstaveni/bmw ... a-m-verzi/
O tom kompromisu dobře píše kamarád Pavel Janda: http://www.autoforum.cz/predstaveni/bmw ... a-m-verzi/
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
tak, a je vymalováno... předminulý týden sem si sklouznul s Z4 3.0 S-drive e89 (bohužel AT, ale to vůbec nevadí).... aji střecha byla chvílu dole.... jo, to autí mmně oslovilo velmi.... (teda jako samozřejmě to moje bude 6MT....)
fčíl už jenom někde v Reichu najít ten správný kousek... už druhý týden prohledám web a prozatím enem jeden, co se blíží mé představě, teda kromě náletu - ten "vybraný" kousek má 85kkm, což se mi zdá na "summer driver" už docela dost a tak se toho trochu bojím....
fčíl už jenom někde v Reichu najít ten správný kousek... už druhý týden prohledám web a prozatím enem jeden, co se blíží mé představě, teda kromě náletu - ten "vybraný" kousek má 85kkm, což se mi zdá na "summer driver" už docela dost a tak se toho trochu bojím....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1732
- Registrován: úte 08.02.2011 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
pavproch píše:tak, a je vymalováno... předminulý týden sem si sklouznul s Z4 3.0 S-drive e89 (bohužel AT, ale to vůbec nevadí).... aji střecha byla chvílu dole.... jo, to autí mmně oslovilo velmi.... (teda jako samozřejmě to moje bude 6MT....)
fčíl už jenom někde v Reichu najít ten správný kousek... už druhý týden prohledám web a prozatím enem jeden, co se blíží mé představě, teda kromě náletu - ten "vybraný" kousek má 85kkm, což se mi zdá na "summer driver" už docela dost a tak se toho trochu bojím....
Super:) koukni jeste po 3.5i kdyz uz e89:) nebudes litovat..

Imho 85k km je v poho, nejak bych se nestresoval, pokud je auto jinak naprosto ok..
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
chlopi, několik otázek (bo se mi rýsuje cosyk ke koupi...
)
- má tady někdo možnost srovnání, o kolik "hůř" jede e89 23i oproti 30i ?
(čti mám možnost sehnat 23i)
- dá sa nějak bezbolestně vyměnit obložení palubky a středového tunelu? (čti "dřevo" nesnesu)
- u quaifeho sem našel samosvor vhodný pro e89 23i, ale... já bych nejraději něco o dost kratšího (čti kompenzovat chybějící koníky kratším zpřevodováním... šak u otevřeného roadsteru to není o rychlo-dálničních-přesunech, že?!?)

- má tady někdo možnost srovnání, o kolik "hůř" jede e89 23i oproti 30i ?
(čti mám možnost sehnat 23i)
- dá sa nějak bezbolestně vyměnit obložení palubky a středového tunelu? (čti "dřevo" nesnesu)
- u quaifeho sem našel samosvor vhodný pro e89 23i, ale... já bych nejraději něco o dost kratšího (čti kompenzovat chybějící koníky kratším zpřevodováním... šak u otevřeného roadsteru to není o rychlo-dálničních-přesunech, že?!?)
1) Rozdíl jestli jedeš v 2,5 a v 3,0 kor když tam je o 40kw víc si myslím že bude dost citelnej ..
2) ano, normálně se to všechno vypáčí ven, pak to můžeš bud vyměnit nebo potáhnout folií a dát zase zpátky...
3) o samosvoru ti nic nereknu, každopádně citace: "šak u otevřeného roadsteru to není o rychlo-dálničních-přesunech, že?!?" je dle mě lichá, protože až tě budou na dálnici předjíždět nějaký chujové, tak budeš nadávat že sis nekoupil silnější motor... a to neplatí jen o dálnicí, obecně silnější = lepší.. kor když to máš jen jako víkendovku... rozdíl ve spotřebě bych neřešil...
2) ano, normálně se to všechno vypáčí ven, pak to můžeš bud vyměnit nebo potáhnout folií a dát zase zpátky...
3) o samosvoru ti nic nereknu, každopádně citace: "šak u otevřeného roadsteru to není o rychlo-dálničních-přesunech, že?!?" je dle mě lichá, protože až tě budou na dálnici předjíždět nějaký chujové, tak budeš nadávat že sis nekoupil silnější motor... a to neplatí jen o dálnicí, obecně silnější = lepší.. kor když to máš jen jako víkendovku... rozdíl ve spotřebě bych neřešil...
Jestli máš peníze na "ušmudlanou" obyč 2.3i, které nebude mít sport podvozek a ani nebude v manuálu a ani v mpaketu, tak za stejný peníze máš něco absolutně jinde http://www.sportovnivozy.cz/39873-bmw-z ... rio-343-ps. Mít ty peníze na tohle, po novém bmw ani neštěknu. Doporučuji si predtím vážně o tom něco přečíst 

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
eMko nescu... nekupuju to na závodění ale na "pocitově rychlou" pohodu s větrem ve vlasech... nejsem žádnej šumachr, mých aktuálních 272kobyl@1715kg+Xdrive je tak akorát na hraně mých řidičských schopností.... takže tipuju, že 204kobyl@1450kilo+kratší svor RWD by mi mohlo stačit ažaž ... uvidíme, až sa a sím svezu...
btw, dybys četl pořádně, tak víš, že to bude 6MT, automat (amnoho jiných číčovin) mi nesmí přes práh garáže
btw, dybys četl pořádně, tak víš, že to bude 6MT, automat (amnoho jiných číčovin) mi nesmí přes práh garáže
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Chlopi, asi sem se zamiloval... a počebuju poradit, esli jo nebo ne....
Neska sem se povozil v Z4 e89 23i 6MT MR2011 se skoro nulovým nájezdem (fungláč!) a faaaaantastické kombinaci vnitřní i vnější výbavy, která by mohla být moje, dyž budu chtít..... (proto píšu, že sem se asi zamiloval)
Mám ale vážný problém
: chybějících 40kW (23i= 150kW, 30i=190kW) a myslím 50Nm (nejsem si jistý) je samozřejmě znát... aninetak vocpodu (režim "sport+" je už od volnoběhu pěkně ostrý, výrazně ostřejší než můj stávající, mnohem silnější N53, kura, teprve na tom člověk ví jak je ten motor tím EUR5 udušený), ale ve středech a výškách je to znát...
Moje myšlenkové pochody: na co si pořizuju roadster ?? No přece na vítr ve vlasech a slunce nad hlavou při (relativně) pohodové jízdě krajinou (řekněme do kilopade max).... rozhodně si ho nepořizuju na dlouhé dálniční přesuny vysokými rychlostmi s pevnou střechou nad hlavou... takže: dybysem tam dal asitak o 20% kratší diff, nejlépe LSD (existuje něco takového? - poradíte někdo, vůbec nemám tucha kde hledat), tak tomu prudce zvednu dynamiku odspoda a ve středech. Že tím zároveň prudce snížím Vmax, a zvýším spotřebu ve vyšších rychlostech, tuším, ale to mi opravdu vadit nebude, vůbec....
Co vy na to?
Nebo jsou moje myšlenkové pochody jen pouhým zdůvodňováním stavu zamilovanosti a měl bych si radši počkat (a připlatit) za třílitr?

Neska sem se povozil v Z4 e89 23i 6MT MR2011 se skoro nulovým nájezdem (fungláč!) a faaaaantastické kombinaci vnitřní i vnější výbavy, která by mohla být moje, dyž budu chtít..... (proto píšu, že sem se asi zamiloval)
Mám ale vážný problém

Moje myšlenkové pochody: na co si pořizuju roadster ?? No přece na vítr ve vlasech a slunce nad hlavou při (relativně) pohodové jízdě krajinou (řekněme do kilopade max).... rozhodně si ho nepořizuju na dlouhé dálniční přesuny vysokými rychlostmi s pevnou střechou nad hlavou... takže: dybysem tam dal asitak o 20% kratší diff, nejlépe LSD (existuje něco takového? - poradíte někdo, vůbec nemám tucha kde hledat), tak tomu prudce zvednu dynamiku odspoda a ve středech. Že tím zároveň prudce snížím Vmax, a zvýším spotřebu ve vyšších rychlostech, tuším, ale to mi opravdu vadit nebude, vůbec....
Co vy na to?
Nebo jsou moje myšlenkové pochody jen pouhým zdůvodňováním stavu zamilovanosti a měl bych si radši počkat (a připlatit) za třílitr?
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Z4 e89 3.0i S-drive, ročník 2009, nalítáno poctivých 35500km, servisní historie z BMW, nebourané, jeden ťukanec tam ale byl, opraveno v autorizáku.
Černá metalíza, černá kůže, hliník na palubce, xenony, športsicny, športpaket, adaptivní M-podvozek, 19" letní a 17" zimní kola (asi budou na prodej, bo enem summer driver), světelný a dešťový senzor. Bohužel to má i navi, ale ta se naštěstí dá vypnout.
Černá metalíza, černá kůže, hliník na palubce, xenony, športsicny, športpaket, adaptivní M-podvozek, 19" letní a 17" zimní kola (asi budou na prodej, bo enem summer driver), světelný a dešťový senzor. Bohužel to má i navi, ale ta se naštěstí dá vypnout.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
takže asitakle: 10 minut potom cosem na DI nafasoval značky (btw, aniž bysem o cokoli usiloval, tak se mi v čísličkách a písmenkách RZ objevuje jak Z tak 4 tak i 3 a 0, heč.... btw2: auto nejezdí na zančky, ale na benzín, já vím...) už byly na autě, střecha dolů (tady u nás neska svítilo sluníčko a bylo těplučko) a auto v provozu.... panenská jízda byly, jak jinak - mou oblíbenou na Bílou a okolo Šanců a zpět.... asi sem se zamiloval.... jede to jak z praku a jede to jak sporťák....
reakce na práci s plynem, spojkou a brzdama sou o třídu jinde než u potahu... a padají temu otáčky při řazení, ufffff
.... a taky to o třídu jinak drncá a poskakuje.... ale jaxem po první jízdě přesedl zpět do potahu, taxem měl pocit, že sem nechal zataženou (na fest) ruční brzdu....
jediné co mě lehce překvapilo, je že.... v porovnání s potahem to ve stejné zatáčce stejně pod plynem a stejné rychlosti je dosti nervózní, ESP problikává tam, kde potah (zřejmě díky vyšší hmotnosti a Xdrive) jede jak po kolejích a bez zásahu elektroniky...
reakce na práci s plynem, spojkou a brzdama sou o třídu jinde než u potahu... a padají temu otáčky při řazení, ufffff
.... a taky to o třídu jinak drncá a poskakuje.... ale jaxem po první jízdě přesedl zpět do potahu, taxem měl pocit, že sem nechal zataženou (na fest) ruční brzdu....
jediné co mě lehce překvapilo, je že.... v porovnání s potahem to ve stejné zatáčce stejně pod plynem a stejné rychlosti je dosti nervózní, ESP problikává tam, kde potah (zřejmě díky vyšší hmotnosti a Xdrive) jede jak po kolejích a bez zásahu elektroniky...
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
tak neska sem poprvé uskutečnil to, pro co sem m4Zlika pořizoval.... o půl třetí v práci sem zistil, že venku (zcela mimořádně) neščije a a asi nebude, tak hupky šupky domů a .... hodinu sem drandil tady po těch našich beskydských cestoch.... střecha dole, vítr ve ve vlasech, slunko nad hlavou, smraď z kouřivých avijí..... oooooaaaaach....
jj, jede to krásně, RWD je prostě jiný pocit než AWD (o hodně neklidnější, hravější, zatímco AWD jede jak po kolejích) a hlavně N52 sa ve "sport" režimu chová veskryze normálně - není utlumená, reaguje rychle na práci s plynem a tak vůbec no.... akorát že spojka bere krapet jinkde než u brambora, tak to zase bude trvat (sem lempl) než se s m4Zlikem sžiju....
Příští týden jedu ingstalovat AR a udělám komplet servis (olej, filtry, brzdovka a tak)... btw, dám tam 5w-40 castrol (obyč, ne LL)
jj, jede to krásně, RWD je prostě jiný pocit než AWD (o hodně neklidnější, hravější, zatímco AWD jede jak po kolejích) a hlavně N52 sa ve "sport" režimu chová veskryze normálně - není utlumená, reaguje rychle na práci s plynem a tak vůbec no.... akorát že spojka bere krapet jinkde než u brambora, tak to zase bude trvat (sem lempl) než se s m4Zlikem sžiju....
Příští týden jedu ingstalovat AR a udělám komplet servis (olej, filtry, brzdovka a tak)... btw, dám tam 5w-40 castrol (obyč, ne LL)