Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

X5 zrejme zavada na prepadu nadrze

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Odpovědět
Zpráva
Autor
rxe
Registrovaný
Příspěvky: 137
Registrován: čtv 02.09.2010 00:00

#1 Příspěvek od rxe »

caute , vie mi niekto poradit ci takuto situaciu už mal , X 5 ma 2 nadrze. za spolujazdcom je cerpadlo v nadrzi . a v kazdej nadrzi je plavak, no ked mne ukaze rucicka asi okolo 14-18 litrov tak nejde nastartovat ?ze nadrže su nejako prepojene ?ale ked dolejem benzin a ide dalej ? niekto mi hovoril ze to moze byt aj prepadova hadicka z lavej nadrze do pravej ? alebo nieco take? ci je upchata alebo fiter , neviem ? dik za postrehy.
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#2 Příspěvek od Killca »

nejspis je to fakt prepadem, je tam prechod, kvuli presnejsimu merenipaliva v nadrzi, ted tu stejny problem kolem me resi asi 3 lidi

je to na vyndani nadrze nejlepe

minimalne bych ale zkusil vyndat plovaky zkusit neco vysatrat rukama
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
rxe
Registrovaný
Příspěvky: 137
Registrován: čtv 02.09.2010 00:00

#3 Příspěvek od rxe »

dufam ze sa to nejako podari bez demontaze nadrže.keby si na neco skor prisile tak to sem hod, diik
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Tak lapaj - lebo hádžem :

BMW má dělenou nádrž, aby se mezi vešla např. rezerva. Ta nádrž má dvě komory viz obrázek na http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=15 . Obě komory jsou nahoře spojené, takže se palivo může přelévat z jedné do druhé poloviny, ale pouze pokud je paliva dost. Z téhož důvodu jsou v obou komorách dva snímače hladiny, které vyhodnocují celkové množství paliva a jejich součet zobrazuje ukazatel na palubní desce. To eliminuje přelití paliva z jedné nádrže do druhé při průjezdu zatáčkou, jak se to stávalo např. u Š105/120. Ale ty dva plováky jsou současně dva sací koše, ale čerpá pouze jedno čerpadlo - viz obrázek na http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=15 .
Obrázek

A teď záleží na tom, jaké tak máš provedení, buď je tam jen jedno čerpadlo, nebo tam už jsou dvě. V případě, že je tam jen jedno, tak to funguje tak, že to čerpadlo čerpá palivo ze svojí poloviny nádrže a současně i z nádrže druhé. Ve skutečnosti se to děje tzv. ejekčním účinkem, ale to je teď vedlejší. Problém je v tom, že :
- buď máš jeden z plováků zaseklý (visí nad hladinou) a proto se nedá palivo z nádrže, kde není čerpadlo vyčerpat
- vypadla jedna z hadic, která ty dva plováky propojuje se stejným efektem

Jak to tam vypadá - obrázek :
http://vs31.sweb.cz/Ejektor_Fuel_Pumpe.jpg
Případně napiš na slovenské fórum členovi BMW 323/525, je ze Žiliny a řešil jsem to s ním u jeho 525tds. Podle mne budeš mít vypadlou některou z těch hadic.
rxe
Registrovaný
Příspěvky: 137
Registrován: čtv 02.09.2010 00:00

#5 Příspěvek od rxe »

caute dik za infošky , aaale asi nepomhlo.dneska som po obede nad tym maturoval rozobral jednu stranu a potom druhu. prefukol, vse ok.ale aj tak nejde nastartovat v tej nadrži za šoferom ja asi 16ltr ukazuje rucicka,aj pc. a v tej nadrži za spolujazdcom uz nieje ukazije 0,5ltr. ale vobec to nepreteka do spolujazdcovej nadrže všetko sa drzi len v tej lavej, a nakonec som zistil " ale neviem ci je to ona zavada." ze pod plavakom na šoferovej strane ktora je rozoberatelna je asi nejaky prechodny ventil a potom idu s toho dve hadice. tak medzi tym je O-krúžok gumeny "tesnenie" a je prasknute, neviem ci to ma vplyv na to to zistim asi az zajtra alebo cez tyzden. alebo dalši rady? diik toto som nasiel prasknuty je o kruzek cislo 4 a do toho ide cislo 6
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=15
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Takže závadu jsi našel, nejde přečerpávání mezi nádržemi, jak jsem psal. Teď zkus vyměnit ten kroužek, nemusíš do BMW, je to klasika, O-kroužek, třeba u instalatérů - dáš jim na pivo.
rxe
Registrovaný
Příspěvky: 137
Registrován: čtv 02.09.2010 00:00

#7 Příspěvek od rxe »

uz ho mam len dufam ze to zajtra pojde a myslis ze to bude ono ?
o kruzek je 22 x 2
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Jo, v katalogu http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=15 to je díl č. 4 :
04 O-kroužek 22X2MM FPM 1 16116761645 $0.65
dej to tam. Ale aspoň 5 litrů budeš muset dotankovat, naprázdno to nepůjde. :D Je to tzv. ejekční účinek, takže čerpané palivo stahuje další palivo s sebou a tím přeteče do čerpané nádrže. Koukni http://www.zahrada.cz/forum/zahradni-st ... /?stranka=
rxe
Registrovaný
Příspěvky: 137
Registrován: čtv 02.09.2010 00:00

#9 Příspěvek od rxe »

dik , no mam namontovane ale zohnal som vcera vecer len 18x2 ale islo to tam pekne neni to tam ani napnute pekne jak original,, dolial som benzin a idem to vyskusat. cez tyzden skusim zohnat origo tesnenie. myslis ze podla toho cisla ,mi to objednaju v BMW ? malo by to sedet ?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od starML Člen Klubu »

To origo těsnění, které někdo dodává pro BMW bude asi odolnější vůči benzínu a proto stojí 3/4 dolaru. Ale za tuhle cenu získáš v instalatérských potřebách pytlík, když ne celou krabičku nejrůznějších O-kroužků. Pokud bude fungovat ta 18, nechal bych to tam, pokud ne, dej originál.
rxe
Registrovaný
Příspěvky: 137
Registrován: čtv 02.09.2010 00:00

#11 Příspěvek od rxe »

CAUTEEEE FUNGUJEEE. ale dik za rady, nech nekomu toto tema pomoze :D :D :D
rxe
Registrovaný
Příspěvky: 137
Registrován: čtv 02.09.2010 00:00

#12 Příspěvek od rxe »

takze vodarensky o kruzek z hornbachu dosluzil, vydrzal tam asi 8000km. cez vikend dam origo
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Hornbach jsou zedníci, ale 8tkm je úspěch, co OBI? :D
rxe
Registrovaný
Příspěvky: 137
Registrován: čtv 02.09.2010 00:00

#14 Příspěvek od rxe »

no to bolo take nudzove riesenie, aby som auto aspon preparkoval, no ale potom ved to ide, tak naco , ze . ale ked som ju menil teraz , tak nebola prasknuta "ta vodarenska" ako ta pred tym origo len sa mi zdala tak uz zlisovana, tak som teraz dal origo , a mam vymenene
Odpovědět