Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
X5 zrejme zavada na prepadu nadrze
caute , vie mi niekto poradit ci takuto situaciu už mal , X 5 ma 2 nadrze. za spolujazdcom je cerpadlo v nadrzi . a v kazdej nadrzi je plavak, no ked mne ukaze rucicka asi okolo 14-18 litrov tak nejde nastartovat ?ze nadrže su nejako prepojene ?ale ked dolejem benzin a ide dalej ? niekto mi hovoril ze to moze byt aj prepadova hadicka z lavej nadrze do pravej ? alebo nieco take? ci je upchata alebo fiter , neviem ? dik za postrehy.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Tak lapaj - lebo hádžem :
BMW má dělenou nádrž, aby se mezi vešla např. rezerva. Ta nádrž má dvě komory viz obrázek na http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=15 . Obě komory jsou nahoře spojené, takže se palivo může přelévat z jedné do druhé poloviny, ale pouze pokud je paliva dost. Z téhož důvodu jsou v obou komorách dva snímače hladiny, které vyhodnocují celkové množství paliva a jejich součet zobrazuje ukazatel na palubní desce. To eliminuje přelití paliva z jedné nádrže do druhé při průjezdu zatáčkou, jak se to stávalo např. u Š105/120. Ale ty dva plováky jsou současně dva sací koše, ale čerpá pouze jedno čerpadlo - viz obrázek na http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=15 .
A teď záleží na tom, jaké tak máš provedení, buď je tam jen jedno čerpadlo, nebo tam už jsou dvě. V případě, že je tam jen jedno, tak to funguje tak, že to čerpadlo čerpá palivo ze svojí poloviny nádrže a současně i z nádrže druhé. Ve skutečnosti se to děje tzv. ejekčním účinkem, ale to je teď vedlejší. Problém je v tom, že :
- buď máš jeden z plováků zaseklý (visí nad hladinou) a proto se nedá palivo z nádrže, kde není čerpadlo vyčerpat
- vypadla jedna z hadic, která ty dva plováky propojuje se stejným efektem
Jak to tam vypadá - obrázek :
http://vs31.sweb.cz/Ejektor_Fuel_Pumpe.jpg
Případně napiš na slovenské fórum členovi BMW 323/525, je ze Žiliny a řešil jsem to s ním u jeho 525tds. Podle mne budeš mít vypadlou některou z těch hadic.
BMW má dělenou nádrž, aby se mezi vešla např. rezerva. Ta nádrž má dvě komory viz obrázek na http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=15 . Obě komory jsou nahoře spojené, takže se palivo může přelévat z jedné do druhé poloviny, ale pouze pokud je paliva dost. Z téhož důvodu jsou v obou komorách dva snímače hladiny, které vyhodnocují celkové množství paliva a jejich součet zobrazuje ukazatel na palubní desce. To eliminuje přelití paliva z jedné nádrže do druhé při průjezdu zatáčkou, jak se to stávalo např. u Š105/120. Ale ty dva plováky jsou současně dva sací koše, ale čerpá pouze jedno čerpadlo - viz obrázek na http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=15 .

A teď záleží na tom, jaké tak máš provedení, buď je tam jen jedno čerpadlo, nebo tam už jsou dvě. V případě, že je tam jen jedno, tak to funguje tak, že to čerpadlo čerpá palivo ze svojí poloviny nádrže a současně i z nádrže druhé. Ve skutečnosti se to děje tzv. ejekčním účinkem, ale to je teď vedlejší. Problém je v tom, že :
- buď máš jeden z plováků zaseklý (visí nad hladinou) a proto se nedá palivo z nádrže, kde není čerpadlo vyčerpat
- vypadla jedna z hadic, která ty dva plováky propojuje se stejným efektem
Jak to tam vypadá - obrázek :
http://vs31.sweb.cz/Ejektor_Fuel_Pumpe.jpg
Případně napiš na slovenské fórum členovi BMW 323/525, je ze Žiliny a řešil jsem to s ním u jeho 525tds. Podle mne budeš mít vypadlou některou z těch hadic.
caute dik za infošky , aaale asi nepomhlo.dneska som po obede nad tym maturoval rozobral jednu stranu a potom druhu. prefukol, vse ok.ale aj tak nejde nastartovat v tej nadrži za šoferom ja asi 16ltr ukazuje rucicka,aj pc. a v tej nadrži za spolujazdcom uz nieje ukazije 0,5ltr. ale vobec to nepreteka do spolujazdcovej nadrže všetko sa drzi len v tej lavej, a nakonec som zistil " ale neviem ci je to ona zavada." ze pod plavakom na šoferovej strane ktora je rozoberatelna je asi nejaky prechodny ventil a potom idu s toho dve hadice. tak medzi tym je O-krúžok gumeny "tesnenie" a je prasknute, neviem ci to ma vplyv na to to zistim asi az zajtra alebo cez tyzden. alebo dalši rady? diik toto som nasiel prasknuty je o kruzek cislo 4 a do toho ide cislo 6
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=15
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=15
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Jo, v katalogu http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=15 to je díl č. 4 :
04 O-kroužek 22X2MM FPM 1 16116761645 $0.65
dej to tam. Ale aspoň 5 litrů budeš muset dotankovat, naprázdno to nepůjde.
Je to tzv. ejekční účinek, takže čerpané palivo stahuje další palivo s sebou a tím přeteče do čerpané nádrže. Koukni http://www.zahrada.cz/forum/zahradni-st ... /?stranka=
04 O-kroužek 22X2MM FPM 1 16116761645 $0.65
dej to tam. Ale aspoň 5 litrů budeš muset dotankovat, naprázdno to nepůjde.
