Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

X5 E53 3.0 Občas kouří

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Odpovědět
Zpráva
Autor
alan
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: pon 21.03.2005 01:00

#1 Příspěvek od alan »

Zdravím a prosím o radu:Motor 3.0,rok 2001/11 najeto 160 000km.Poslední měsíc spotřeba oleje cca 1l/100km. Někdy při nastartování zakouří modře jako stará škodovka(cca 30 sec)pak přestane a vše je OK. Motor běží pravidelně, má standardní víkon. Jezdí s tím většinou manželka, (krátké trasy do 15km) prý někdy i za jízdy začne kouřit tak, že za ní není vidět( cca 30 sec a přestane). Dnes jsem zkoušel studený start a vše OK, ale olej chybí. Nikde po motoru neteče. Mluví se zde o nějaké membráně na sání, event.regulátoru tlaku ale nevím, kde to u tohoto motoru hledat.Je to nento model: http://bmwfans.info/parts/catalog/E53/S ... se/engine/
Děkuji předem za nápady
martan
Registrovaný
Příspěvky: 449
Registrován: stř 11.10.2006 00:00
Bydliště: skorobezdomovec

#2 Příspěvek od martan »

To bude určitě ta membrána odvětrání klikovky - díl č.1 - pressure regulating valve. Je to pod sacím potrubím. Já teď to stejné řeším na 4,4i.
alan
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: pon 21.03.2005 01:00

#3 Příspěvek od alan »

Tušil jsem to :roll: .A teď, je potřeba sundat sání nebo se tam dá dostat ze strany třeba přes podběh.
Už jsem našel částečnou odpověď: http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=354754
martan
Registrovaný
Příspěvky: 449
Registrován: stř 11.10.2006 00:00
Bydliště: skorobezdomovec

#4 Příspěvek od martan »

Přes podběh určitě ne. Bohužel u 3,0i nevím, jak to je. Mně tvrdili, že u 4,4i se musí sundat sání, ale mně se to povedlo i bez demontáže. Ale je to pěknej vopruz :roll:
danulah
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 25.04.2005 00:00
Bydliště: Frenstat

#5 Příspěvek od danulah »

Já měl problém s odvětrávání kliky,byl tam zamrzlý koncentrát vody a emulze.Vše důkladně vyčistit a je klid.Pokud se jezdí krátké tratě na víčku oleje je voda,ta pak zamrzne.Jinak je to díl 1.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
danulah
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 25.04.2005 00:00
Bydliště: Frenstat

#6 Příspěvek od danulah »

martan píše:Přes podběh určitě ne. Bohužel u 3,0i nevím, jak to je. Mně tvrdili, že u 4,4i se musí sundat sání, ale mně se to povedlo i bez demontáže. Ale je to pěknej vopruz :roll:

Na 3i to jde taky bez sundání sání,je to drbačka a ta hadice z víka je strašně khřehká,tak opatrně a má takové debilní jištění,které hlavně dole jde těžce sundat.
alan
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: pon 21.03.2005 01:00

#7 Příspěvek od alan »

BMW o tom vydalo povídání This Service Information bulletin supersedes SI B11 08 03 dated February 2009.Díl 1 je nahrazen Oil Separator Repair kit. Po objednání jsem zjistil, že je to tentýž,ale "zateplený" vč.izolovaných hadic. Takže mi ani moc nevadilo, že se ta trubka na sání pří rozpojování rozsypala na kousky 8O
danulah
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 25.04.2005 00:00
Bydliště: Frenstat

#8 Příspěvek od danulah »

alan píše:BMW o tom vydalo povídání This Service Information bulletin supersedes SI B11 08 03 dated February 2009.Díl 1 je nahrazen Oil Separator Repair kit. Po objednání jsem zjistil, že je to tentýž,ale "zateplený" vč.izolovaných hadic. Takže mi ani moc nevadilo, že se ta trubka na sání pří rozpojování rozsypala na kousky 8O

Kolik jsi za to dal?Mi se nastesti nic nerozpadlo,ale v lete bych to vymenil at je klid na zimu.
alan
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: pon 21.03.2005 01:00

#9 Příspěvek od alan »

11 61 7 534 237 Oil Separator Repair kit (ventil + dvě hadice) cca 1500,-
11 43 7 563 831 Dip Stick Guide Tube 1 cca 800,-
11 15 7 532 628 Hose 1 cca 800,-
Ceny s DPH u BMW Bychl
V ETK ta čísla nejsou protože je to ta verze :Cold Climate Conditions
Jelikož jsme neuspěl při demontíži pouze vrchem, tak ještě plastové nýty, které drží podběh k blatníku. To byl pro mne jediný způsob, jak do dostat někam, kde nevím jak to vypadá :roll:
alan
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: pon 21.03.2005 01:00

#10 Příspěvek od alan »

Po výměně separátoru a cca měsíci provozu dvě pozitivní zjištění:
1,Spaliny z výfuku výrazně méně smrdí.(smrdělo to dost ještě dávno před tím, než se na plno projevila vada separátoru klidně půl roku)
2,Klesla spotřeba.Jezdí na LPG, špatně se to měří, ale odhaduji pokles nejméně o 2 litry.
danulah
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 25.04.2005 00:00
Bydliště: Frenstat

#11 Příspěvek od danulah »

alan píše:11 61 7 534 237 Oil Separator Repair kit (ventil + dvě hadice) cca 1500,-
11 43 7 563 831 Dip Stick Guide Tube 1 cca 800,-
11 15 7 532 628 Hose 1 cca 800,-
Ceny s DPH u BMW Bychl
V ETK ta čísla nejsou protože je to ta verze :Cold Climate Conditions
Jelikož jsme neuspěl při demontíži pouze vrchem, tak ještě plastové nýty, které drží podběh k blatníku. To byl pro mne jediný způsob, jak do dostat někam, kde nevím jak to vypadá :roll:

Já poptával cenu v Sotea Ostrava a zdělení je toto.
11 61 7 534 237 Oil Separator Repair kit (ventil + dvě hadice) 1.789,-Kč
11 43 7 563 831 Dip Stick Guide Tube 1 3.278,-Kč
11 15 7 532 628 Hose 1 397,-Kč

Hlevně druhá položka je značně jiná,nespletl jses s cenou nebo oni nadsazují?Díky Dan
alan
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: pon 21.03.2005 01:00

#12 Příspěvek od alan »

Cena je jak píšeš, i mě jí nabídli za tu příšernou cenu 3.278,-Kč , ale protože jde pouze o "zateplenou" původní trubku(stejně jako u všeho ostatního), použil jsem originál za 800,- :lol:
Renda1966
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: sob 17.03.2012 01:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od Renda1966 »

Také mi to občas začne kouřit ale olej neubývá a separátor mám 2 měsíce nový. Myslím, že to má spojení s vykuchaným filtrem pevných částic a katalyzátorem čištění by mělo být ale vypnuté. Doufám, že to nejsou vstřiky. Někdy to týden nezakouří a někdy několikrát za týden.(Je pravda že jezdím z 90% couračky po Praze s lehkou nohou) Najednou se vyvalí kouř a pak je klid. Smrdí to hrozně. Máte ještě nápad co by to mohlo dělat?
X5 3,0D, 140000km
Odpovědět