Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
X5 E53 3.0 Občas kouří
Zdravím a prosím o radu:Motor 3.0,rok 2001/11 najeto 160 000km.Poslední měsíc spotřeba oleje cca 1l/100km. Někdy při nastartování zakouří modře jako stará škodovka(cca 30 sec)pak přestane a vše je OK. Motor běží pravidelně, má standardní víkon. Jezdí s tím většinou manželka, (krátké trasy do 15km) prý někdy i za jízdy začne kouřit tak, že za ní není vidět( cca 30 sec a přestane). Dnes jsem zkoušel studený start a vše OK, ale olej chybí. Nikde po motoru neteče. Mluví se zde o nějaké membráně na sání, event.regulátoru tlaku ale nevím, kde to u tohoto motoru hledat.Je to nento model: http://bmwfans.info/parts/catalog/E53/S ... se/engine/
Děkuji předem za nápady
Děkuji předem za nápady
Tušil jsem to
.A teď, je potřeba sundat sání nebo se tam dá dostat ze strany třeba přes podběh.
Už jsem našel částečnou odpověď: http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=354754

Už jsem našel částečnou odpověď: http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=354754
Já měl problém s odvětrávání kliky,byl tam zamrzlý koncentrát vody a emulze.Vše důkladně vyčistit a je klid.Pokud se jezdí krátké tratě na víčku oleje je voda,ta pak zamrzne.Jinak je to díl 1.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
martan píše:Přes podběh určitě ne. Bohužel u 3,0i nevím, jak to je. Mně tvrdili, že u 4,4i se musí sundat sání, ale mně se to povedlo i bez demontáže. Ale je to pěknej vopruz
Na 3i to jde taky bez sundání sání,je to drbačka a ta hadice z víka je strašně khřehká,tak opatrně a má takové debilní jištění,které hlavně dole jde těžce sundat.
BMW o tom vydalo povídání This Service Information bulletin supersedes SI B11 08 03 dated February 2009.Díl 1 je nahrazen Oil Separator Repair kit. Po objednání jsem zjistil, že je to tentýž,ale "zateplený" vč.izolovaných hadic. Takže mi ani moc nevadilo, že se ta trubka na sání pří rozpojování rozsypala na kousky 

alan píše:BMW o tom vydalo povídání This Service Information bulletin supersedes SI B11 08 03 dated February 2009.Díl 1 je nahrazen Oil Separator Repair kit. Po objednání jsem zjistil, že je to tentýž,ale "zateplený" vč.izolovaných hadic. Takže mi ani moc nevadilo, že se ta trubka na sání pří rozpojování rozsypala na kousky
Kolik jsi za to dal?Mi se nastesti nic nerozpadlo,ale v lete bych to vymenil at je klid na zimu.
11 61 7 534 237 Oil Separator Repair kit (ventil + dvě hadice) cca 1500,-
11 43 7 563 831 Dip Stick Guide Tube 1 cca 800,-
11 15 7 532 628 Hose 1 cca 800,-
Ceny s DPH u BMW Bychl
V ETK ta čísla nejsou protože je to ta verze :Cold Climate Conditions
Jelikož jsme neuspěl při demontíži pouze vrchem, tak ještě plastové nýty, které drží podběh k blatníku. To byl pro mne jediný způsob, jak do dostat někam, kde nevím jak to vypadá
11 43 7 563 831 Dip Stick Guide Tube 1 cca 800,-
11 15 7 532 628 Hose 1 cca 800,-
Ceny s DPH u BMW Bychl
V ETK ta čísla nejsou protože je to ta verze :Cold Climate Conditions
Jelikož jsme neuspěl při demontíži pouze vrchem, tak ještě plastové nýty, které drží podběh k blatníku. To byl pro mne jediný způsob, jak do dostat někam, kde nevím jak to vypadá

alan píše:11 61 7 534 237 Oil Separator Repair kit (ventil + dvě hadice) cca 1500,-
11 43 7 563 831 Dip Stick Guide Tube 1 cca 800,-
11 15 7 532 628 Hose 1 cca 800,-
Ceny s DPH u BMW Bychl
V ETK ta čísla nejsou protože je to ta verze :Cold Climate Conditions
Jelikož jsme neuspěl při demontíži pouze vrchem, tak ještě plastové nýty, které drží podběh k blatníku. To byl pro mne jediný způsob, jak do dostat někam, kde nevím jak to vypadá
Já poptával cenu v Sotea Ostrava a zdělení je toto.
11 61 7 534 237 Oil Separator Repair kit (ventil + dvě hadice) 1.789,-Kč
11 43 7 563 831 Dip Stick Guide Tube 1 3.278,-Kč
11 15 7 532 628 Hose 1 397,-Kč
Hlevně druhá položka je značně jiná,nespletl jses s cenou nebo oni nadsazují?Díky Dan
Také mi to občas začne kouřit ale olej neubývá a separátor mám 2 měsíce nový. Myslím, že to má spojení s vykuchaným filtrem pevných částic a katalyzátorem čištění by mělo být ale vypnuté. Doufám, že to nejsou vstřiky. Někdy to týden nezakouří a někdy několikrát za týden.(Je pravda že jezdím z 90% couračky po Praze s lehkou nohou) Najednou se vyvalí kouř a pak je klid. Smrdí to hrozně. Máte ještě nápad co by to mohlo dělat?
X5 3,0D, 140000km
X5 3,0D, 140000km