Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Dlhší štart pri zimných teplotách.

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Odpovědět
Zpráva
Autor
jano
Registrovaný
Příspěvky: 107
Registrován: pon 27.01.2003 01:00

#1 Příspěvek od jano »

Mám BMW X5 E53 Facelift 2004 3,0 D a pri nizkych teplotách mi motor nenaskočí okamžite ale 2 - 5 krát pretočí a naskočí. Celý štartt je taký tuhý hlavne to prvé zatočenie. Baterka úplne nová 100Ah nabitá, žhaviče všetky nové, riadiaca jednotka žhavenia nová. Vymenené sú tiež všetky filtre vrátane palivového.
Neviem kde môže byť problém.
Renda1966
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: sob 17.03.2012 01:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Renda1966 »

jano píše:Mám BMW X5 E53 Facelift 2004 3,0 D a pri nizkych teplotách mi motor nenaskočí okamžite ale 2 - 5 krát pretočí a naskočí. Celý štartt je taký tuhý hlavne to prvé zatočenie. Baterka úplne nová 100Ah nabitá, žhaviče všetky nové, riadiaca jednotka žhavenia nová. Vymenené sú tiež všetky filtre vrátane palivového.
Neviem kde môže byť problém.


Zhavítka jsou nová a jsou také funkční? Od jaké firmy je máš? Zkoušel si je při výměně? Nezřídka se stává, že byť nové ale jsou nefunkční. Kvalitní jsou většinou OK. Žhavení mi funguje až kolem -5°C a napíše se na dispeji na vteřinu, jinak žhavení není třeba. Motor chytá na škrtnutí. Pokud ti to v mraze nepíše že zhaví tak nefunguje (možná pojistka) V teplotách do -5 nemá žhavení na špatný start vliv a viděl bych to problém s palivem. Pokud bereš Vervu tak asi vstříky.
jano
Registrovaný
Příspěvky: 107
Registrován: pon 27.01.2003 01:00

#3 Příspěvek od jano »

žhaviče sú BOSCH a všetky som premerával než som ich namontoval. Poistka OK. A čo sa nafty týka beriem len kvalitnú v Rakúsku. Inak ak klesnú teploty na cca -7 tak sa na chvýlku objaví žhavenie na 1sek. Jediné čo ma napadlo či nemôže byť ešte vadné podávacie čerpadlo nafty. Ale neviem.
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#4 Příspěvek od vlastnemec »

Zkus proměř startér, kolik má odběr, mě to dělalo podobně a byl to mezizávitový zkrat. Nejhorší na tom bylo, že někdy to dávalo hodnoty v normě a to pokaždé když se zrovna měřilo to bylo ze začátku, později už to dělalo pořád a pak mi odběr vyskočil na 570 následně 620.
jano
Registrovaný
Příspěvky: 107
Registrován: pon 27.01.2003 01:00

#5 Příspěvek od jano »

A robilo ti to len v chladnom obdobi alebo stale ?
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#6 Příspěvek od vlastnemec »

V chladným období mě to začlo, taky jsem myslel že žhavení atd, dokonce jsem reklamoval baterku, proměřit není nic těžkého, trochu lépe vybavenej servis by to měl mít, jen si veme do svorky kabel co vede ke startéru a ty nastartuješ na displaji je odběr (nevím jak se tomu bazmeku říká).
jano
Registrovaný
Příspěvky: 107
Registrován: pon 27.01.2003 01:00

#7 Příspěvek od jano »

Ano viem mame to v robote -kliestovy ampermeter- a nevies ake hodnoty su v norme a ake su uz velke ?
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od matiz »

klestovy ampermetr
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#9 Příspěvek od vlastnemec »

Hodnoty přesně nevím, ale když jsem měl 500 a více tak mi řekli že to je vic jak dvakrát tolik, von je tam celkem hodně malej startér, ale jde přez převodovku.
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#10 Příspěvek od Poldav6 »

Mám obdobný problém. Baterka je stará rok. A když je chladno a baterka není 100% nabitá, startér jen točí motorem, cca středně rychle..., až se baterka vybije aniž by motor naskočil. Přes kabely to chytne okamžitě. V podstatě stačí, aby auto stálo 7 dnů a už nenastartuju. V létě to takový problém není.

Vyřešil jsem to koupí boosteru od Banneru. Vozím to v kufru a vím, že vždy nastartuju.

Každopádně tipy v tomhle vlákně přetlumočím servismanovi, ať to zkontroluje :)
jano
Registrovaný
Příspěvky: 107
Registrován: pon 27.01.2003 01:00

#11 Příspěvek od jano »

Tak som zmeral prudovy odber pri starte:

za tepla po prejdeni cca 15 km : 670 A
za studena hned rano : 867 A

Takze zhanam novy starter :-( dufam ze to pomoze
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#12 Příspěvek od vlastnemec »

Tývole tak to seš s tou druhou hodnotou lepší něž já, ikdyž věřím, že mi přez 800 taky naskočilo, jednou se to vůbec nechtělo roztočit. Jinak cesta nového startéru je dobrá kotvu sice seženeš tak 4tism ale za chcilku budeš dělat uhlíky novej startér se dá sehnat kolem 9tis.
jano
Registrovaný
Příspěvky: 107
Registrován: pon 27.01.2003 01:00

#13 Příspěvek od jano »

Zohnal som repasovany za 200€ + vratit stary uvidim medzi sviatkami to vymenim
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od matiz »

Neverim moc tomu ze by byl vadny, tech 200A je dano tim, ze olej je ztuhly, motor je ztuhly, je potreba vyvinout vetsi silu a vetsi sila znamena taky vetsi pridel energie. Ja bych starter nemenil. Zmerili ti startovaci proud ktery je schopny tvoje baterie dodat? To ze je nova nemusi nic znamenat, muze byt vadna a neni schopna dodat startovaci proud. Dalsi ves, start se povoluje na zaklade nekolika veci jako tlak v reilu, otacky motoru. Pokud treba nejsi schopen vyvinout dostatecne otacky okamzite, start se proste nepovoli a muzes tocit starterem do nekonecna.

Ja bych udelal nejdriv to, ze bych dokonale ocistil privod ke starteru, vykonove kostreni. Nechal bych si zmerit jaky startovaci proud je baterie schopna dodat. Podival bych se na otacky kolik toci pri startu, hodnoty tlaku paliva zda odpovidaji. Jinymi slovy, nejdriv bychse snazil eliminovat to co jde jednoduse zmerit nebo zjistit a az potom utracel za starter.
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#15 Příspěvek od Poldav6 »

No třeba u mě by to odpovídalo. Motor se roztočí, ale tak nějak pomalu a nic se neděje. Nechytne. Takhle vybiju klidně baterku. Jakmile ale chytne, nechám ho 30s běžet a vypnu, druhý start je výrazně snazší..

Jak jsem psal, koupil jsem booster za 5600, má to mnohostranné využití.. A jsem spokojený. Dávat auto do servisu na x dnů.. Jen kvůli pár zimním startům se mi nechce.
jano
Registrovaný
Příspěvky: 107
Registrován: pon 27.01.2003 01:00

#16 Příspěvek od jano »

Tak som dnes vymenil repasovany starter a svete div se auto startuje perfektne a odber je okolo 240 A a za studena 390A ale start je rychly a okamzity.
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#17 Příspěvek od vlastnemec »

Ahoj, tak jak jsem Ti říkal, jsem rád že to někomu pomohlo, když si vemu že jsem se stím trápil někdy od dubna (a první počem můj servisák šel byl startér, ale zrovna kdykoliv měřil tak byly hodnoty v poho, tak ho vyloučil) dokonce jsem reklamoval baterku a první týden v září se měnil startér v pátek jsem odjíždel na dovču a startér přišel až ve čtvrtek a to s jiným pastorkem, tak servisák sedl do auta a jel pro něj osobně až kamsi do prdele daleko. Tak hodně kilometrů bez závad Ti přeji (já teď řeším ramena a odešel termostat).
jano
Registrovaný
Příspěvky: 107
Registrován: pon 27.01.2003 01:00

#18 Příspěvek od jano »

Dakujem ramena vodnu pumpu aj termostat mam uz vymenene nastastie :-)
Odpovědět