Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Poradite prosim - auto pri studenem startu par s. kouri
Ahoj vsem,
mohu poprosit kratkou konzultaci, mate nekdo zkusenost?
V zime, obvzlast po delsim stani se mi stava, ze se po nastartovani studeneho motoru (E53 3.0D 2004, 160tis km), vyvali kour, rekl bych modry, lehce nasmardly, video na youtube nize. Vse trva sotva 5s od startu (na videu se kour chvili toci za plotem v bezvetri), pote i jak je videt na videu uz auto nekouri, tahne normalne, nesmrdi, pouze po nastartovani. (jezdim ted v zime pomerne casto kratne trasy, do 10km, motor se sotva prohreje).
Pri teplem startu, pripadne i temer chladnem motoru (po hodine dvou v techto mrazech nekouri ani naznakem). Mam se tomu nejak venovat? Cim by to mohlo byt?
http://www.youtube.com/watch?v=XpiuslAT ... e=youtu.be
mohu poprosit kratkou konzultaci, mate nekdo zkusenost?
V zime, obvzlast po delsim stani se mi stava, ze se po nastartovani studeneho motoru (E53 3.0D 2004, 160tis km), vyvali kour, rekl bych modry, lehce nasmardly, video na youtube nize. Vse trva sotva 5s od startu (na videu se kour chvili toci za plotem v bezvetri), pote i jak je videt na videu uz auto nekouri, tahne normalne, nesmrdi, pouze po nastartovani. (jezdim ted v zime pomerne casto kratne trasy, do 10km, motor se sotva prohreje).
Pri teplem startu, pripadne i temer chladnem motoru (po hodine dvou v techto mrazech nekouri ani naznakem). Mam se tomu nejak venovat? Cim by to mohlo byt?
http://www.youtube.com/watch?v=XpiuslAT ... e=youtu.be
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 697
- Registrován: ned 24.10.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Ahoj, nic si ztoho nedělej, mě to dělá taky, separátor vyměněn, žhaviče taky, každý diesel si při studeném startu trochu zahulí, a nepravidelny chod prvních 5 až 20 sekund je také normální u r6 od bmw a je jedno jestli je to benzín nebo diesel, ale nesmí být delší. Na diagnostice nic nemám a řeším to jednoduše, každé ráno mi sepne webasto a je po problému. Jinak černý kouř je špatně spálená nafta, modrý olej a bílý voda.
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Na tom videu je to špatně vidět, mě se zdá podle toho spíše bílá, ono je ve výfuku celkem hodně nakondezované vody tak to hulí než se odpaří. Zkusil jsem schválně dnes ráno bez webasta, teplota -14 jednu vteřinu možná miň kouř modrý pak bílý cca deset vteřin a už dobrý. nepravidelný chod cca 7 vteřin, na diagnostice nic.
ja bych rekl, ze prvni par s je tmavsi, ne vylozene ani modry, ani vylozene cerny. Opravdu to jak tu nekdo psal, vypada, jako by jeden valec spatne chytal. Neni to nic tragickeho, ale jelikoz me ceka vymena silentbloku na LP rameni, tak asi necham udelat i diagnostiku, jen for sure. Kdyby nekdo vedel, kam s tim nejlip zajet, nebo mel chut se na to rovnou podivat
... klidne SZ.
Diky diky vsem..!

Diky diky vsem..!

Když jsem auto kupoval X5 3.0D 160 kW 2005, tak byla na diagnostice hláška o vadné žhavící svíčce na 4. válci. Je pravda, že při teplotách pod nulou trvalo tak 5 vteřin, než se 4. válec chytil. Při montáži tažného jsem nechal u známého v servisu vadnou svíčku vyměnit. Byla provedena zkouška při sobotních mrazech - 15°C. Motor naskočil krásně, ale stejně mu trvalo tak vteřinu až dvě než začal běžet hladce. A samozřejmě si také trochu zakouřil. Je možné, že u některého motoru může být už slabší některý vstřik, ale myslím si, že je to naprosto normální jev. Pokud máš čistou diagnostiku motoru a motor nebere zvýšené množství oleje - což si u tohoto motoru nemyslím, a máš reálné km, tak bych se toho moc nebál. Těžko se to posuzuje když si člověk nemůže auto poslechnout naživo. 

dik diky za zkusenost. Vcera jsem se dotlacil do servisu na diagnostiku.
Auto ma najeto 163tis Km, pri posledni oprave asi v 161tis jsem menil zhavici rele a delala se i diagnostika. Vcera byly nactedy 4 vadne zhavici svicky (3 z toho hlasily pocet km 161tis), jedna hlasila 162900, tedy tesne pred servisem. Jinak diagnostika cista a najezd opravdu sedi.
Tak jsem nechal hlasky smazat a objednal jednu svicku (sedelo by to na to, ze jeden valec chyta hur), ale ano, chyta
. Svicku necham vymenit a uvidime..je to nic moc, ale smrdi to a je to videt. Kdyz startuju nekde v garazich ci tak..pripadam si jak prase
ad. na zivo, klidne bych to nekam k poslechu a nakouknuti odvezl, ale nez monot vystydne, to abych tam zustal do druheho dne
)
btw pouzivate nekdo nejakou chemii na obcasne procisteni vstriku? chtej to? Prevence?
Auto ma najeto 163tis Km, pri posledni oprave asi v 161tis jsem menil zhavici rele a delala se i diagnostika. Vcera byly nactedy 4 vadne zhavici svicky (3 z toho hlasily pocet km 161tis), jedna hlasila 162900, tedy tesne pred servisem. Jinak diagnostika cista a najezd opravdu sedi.
Tak jsem nechal hlasky smazat a objednal jednu svicku (sedelo by to na to, ze jeden valec chyta hur), ale ano, chyta


ad. na zivo, klidne bych to nekam k poslechu a nakouknuti odvezl, ale nez monot vystydne, to abych tam zustal do druheho dne

btw pouzivate nekdo nejakou chemii na obcasne procisteni vstriku? chtej to? Prevence?
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)