Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Poradite prosim - auto pri studenem startu par s. kouri

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Odpovědět
Zpráva
Autor
Dolfus
Registrovaný
Příspěvky: 224
Registrován: čtv 16.08.2012 00:00

#1 Příspěvek od Dolfus »

Ahoj vsem,
mohu poprosit kratkou konzultaci, mate nekdo zkusenost?

V zime, obvzlast po delsim stani se mi stava, ze se po nastartovani studeneho motoru (E53 3.0D 2004, 160tis km), vyvali kour, rekl bych modry, lehce nasmardly, video na youtube nize. Vse trva sotva 5s od startu (na videu se kour chvili toci za plotem v bezvetri), pote i jak je videt na videu uz auto nekouri, tahne normalne, nesmrdi, pouze po nastartovani. (jezdim ted v zime pomerne casto kratne trasy, do 10km, motor se sotva prohreje).

Pri teplem startu, pripadne i temer chladnem motoru (po hodine dvou v techto mrazech nekouri ani naznakem). Mam se tomu nejak venovat? Cim by to mohlo byt?

http://www.youtube.com/watch?v=XpiuslAT ... e=youtu.be
loyd-krismas
Registrovaný
Příspěvky: 697
Registrován: ned 24.10.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#2 Příspěvek od loyd-krismas »

Dolfus
Registrovaný
Příspěvky: 224
Registrován: čtv 16.08.2012 00:00

#3 Příspěvek od Dolfus »

diky, urcite je to muj pripad? Tohle jsem pochopitelne ve foru nasel a cetl a prislo mi, ze se tam mluvi o 3.0i, tedy benzinu?
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#4 Příspěvek od rooc »

no mě to přijde podle tooh zvuku že se to ze začátku trochu hádá...., zaje´d na diagnostiku, podle mě budeš mít v hajzlu nějakej žhavič...ale to odvětrání kliky pokud vyměníš...tak ěšpatně neuděláš....to by se mělo.., dnes ti prodaj už bezúdržbový, čili už pak do toho vrtat nemusíš
Dolfus
Registrovaný
Příspěvky: 224
Registrován: čtv 16.08.2012 00:00

#5 Příspěvek od Dolfus »

jj, je to mozne..zhavice mi myslim kontrolovali, ale nakonec se menilo zhavici rele, ale jestli i zhavice..tusim, ze jsem zadne neplatil :), takze mas mozna pravdu. diky, zkusim to tedy...
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#6 Příspěvek od vlastnemec »

Ahoj, nic si ztoho nedělej, mě to dělá taky, separátor vyměněn, žhaviče taky, každý diesel si při studeném startu trochu zahulí, a nepravidelny chod prvních 5 až 20 sekund je také normální u r6 od bmw a je jedno jestli je to benzín nebo diesel, ale nesmí být delší. Na diagnostice nic nemám a řeším to jednoduše, každé ráno mi sepne webasto a je po problému. Jinak černý kouř je špatně spálená nafta, modrý olej a bílý voda.
Dolfus
Registrovaný
Příspěvky: 224
Registrován: čtv 16.08.2012 00:00

#7 Příspěvek od Dolfus »

Ahoj,
Diky, to ME lehce uklidnilo.
jo, barva kouře, proto jsem natočil video.. je modra? Nevím, my "barvoslepi" ... :-)
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#8 Příspěvek od vlastnemec »

Na tom videu je to špatně vidět, mě se zdá podle toho spíše bílá, ono je ve výfuku celkem hodně nakondezované vody tak to hulí než se odpaří. Zkusil jsem schválně dnes ráno bez webasta, teplota -14 jednu vteřinu možná miň kouř modrý pak bílý cca deset vteřin a už dobrý. nepravidelný chod cca 7 vteřin, na diagnostice nic.
Dolfus
Registrovaný
Příspěvky: 224
Registrován: čtv 16.08.2012 00:00

#9 Příspěvek od Dolfus »

ja bych rekl, ze prvni par s je tmavsi, ne vylozene ani modry, ani vylozene cerny. Opravdu to jak tu nekdo psal, vypada, jako by jeden valec spatne chytal. Neni to nic tragickeho, ale jelikoz me ceka vymena silentbloku na LP rameni, tak asi necham udelat i diagnostiku, jen for sure. Kdyby nekdo vedel, kam s tim nejlip zajet, nebo mel chut se na to rovnou podivat :)... klidne SZ.
Diky diky vsem..! :)
Prusikx5
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pon 14.01.2013 01:00

#10 Příspěvek od Prusikx5 »

Když jsem auto kupoval X5 3.0D 160 kW 2005, tak byla na diagnostice hláška o vadné žhavící svíčce na 4. válci. Je pravda, že při teplotách pod nulou trvalo tak 5 vteřin, než se 4. válec chytil. Při montáži tažného jsem nechal u známého v servisu vadnou svíčku vyměnit. Byla provedena zkouška při sobotních mrazech - 15°C. Motor naskočil krásně, ale stejně mu trvalo tak vteřinu až dvě než začal běžet hladce. A samozřejmě si také trochu zakouřil. Je možné, že u některého motoru může být už slabší některý vstřik, ale myslím si, že je to naprosto normální jev. Pokud máš čistou diagnostiku motoru a motor nebere zvýšené množství oleje - což si u tohoto motoru nemyslím, a máš reálné km, tak bych se toho moc nebál. Těžko se to posuzuje když si člověk nemůže auto poslechnout naživo. :?:
Dolfus
Registrovaný
Příspěvky: 224
Registrován: čtv 16.08.2012 00:00

#11 Příspěvek od Dolfus »

dik diky za zkusenost. Vcera jsem se dotlacil do servisu na diagnostiku.

Auto ma najeto 163tis Km, pri posledni oprave asi v 161tis jsem menil zhavici rele a delala se i diagnostika. Vcera byly nactedy 4 vadne zhavici svicky (3 z toho hlasily pocet km 161tis), jedna hlasila 162900, tedy tesne pred servisem. Jinak diagnostika cista a najezd opravdu sedi.

Tak jsem nechal hlasky smazat a objednal jednu svicku (sedelo by to na to, ze jeden valec chyta hur), ale ano, chyta :). Svicku necham vymenit a uvidime..je to nic moc, ale smrdi to a je to videt. Kdyz startuju nekde v garazich ci tak..pripadam si jak prase :)

ad. na zivo, klidne bych to nekam k poslechu a nakouknuti odvezl, ale nez monot vystydne, to abych tam zustal do druheho dne :))

btw pouzivate nekdo nejakou chemii na obcasne procisteni vstriku? chtej to? Prevence?
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#12 Příspěvek od rooc »

já jo ..., každé tankování leju aditiva.. sem tam tam dám tec 2000.., pokud jsem to dobře napsal.., byly na to super ohlasy a já to už aplikoval preventivně snad 3x na každém autu
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#13 Příspěvek od rooc »

já jo ..., každé tankování leju aditiva.. sem tam tam dám tec 2000.., pokud jsem to dobře napsal.., byly na to super ohlasy a já to už aplikoval preventivně snad 3x na každém autu
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#14 Příspěvek od vlastnemec »

Co se týče chemie na čištění tak mám strach nějakou dát, ale každé tankování leju VIF teď zimní v létě letní, je to na motoru opravdu znát, menší kouřivost, zdá se mi hladčí chod, ale když natankuju v rakousku tak je to ještě o něco lepší.
Dolfus
Registrovaný
Příspěvky: 224
Registrován: čtv 16.08.2012 00:00

#15 Příspěvek od Dolfus »

fajn..diky, ten TEC 2000 nebo VIF pripadne zkusim.
Spis se bojim toho, ze 160 tam nikdo nic navic nevlil (tedy muze byt uz castecne zaneseno) a ja do ted prostouchnu...abych neudelal vic skody, nez uzitku...

no, uvidim a pripadne primicham.. :)
dikas panove..
Odpovědět