Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

cvrdlikání po startu

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#1 Příspěvek od Fugo »

nikdy mě to nedělalo, až teď v zimě co s tím autem nejezdím a třeba po týdnu ho natočím tak postartu cca 2-3sec zacvrdliká motor (asi hydra) dělá to někomu? olej pravidelně měněn 10W-40. Když odpojím zapalování a motor protočím startérem, následný start už se zaplým zapalování je bez cvrdlikání, z toho je jasné že to je nedostatkem oleje "někde" pravděpodobně na hydrech. Když motor běží je absolutně po cvrdlikání ot. nemají vliv.
tomboss
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od tomboss »

no mozno napisem uplnu hlupost, ale nebude to tym hustym olejom 10W-40, ze ked je taky studeny tak ho tam nedokaze tak rychlo natlacit?
teda za predpokladu ak je 10W-40 hustejsi ako napr 5W-40
ale ako som napisal hore, nevyznam sa moc v tom
btw preco do takeho krasneho motoru lejes taky olej?
danulah
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 25.04.2005 00:00
Bydliště: Frenstat

#3 Příspěvek od danulah »

Já používám taky 10W-40,ale cvrlikání mám jen když je malá hladina tak to musím častěji kontrolovat.Mi cvrlikají jen trysky :) zatím a doufám že dlouho budou
danulah
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 25.04.2005 00:00
Bydliště: Frenstat

#4 Příspěvek od danulah »

tomboss píše:no mozno napisem uplnu hlupost, ale nebude to tym hustym olejom 10W-40, ze ked je taky studeny tak ho tam nedokaze tak rychlo natlacit?
teda za predpokladu ak je 10W-40 hustejsi ako napr 5W-40
ale ako som napisal hore, nevyznam sa moc v tom
btw preco do takeho krasneho motoru lejes taky olej?

Ohleďne toho motoru a po ujetých kilometrech myslím že 5W-40 by byl moc řidký a nějaká malá netěsnost a je fuč a když dám plný tak i něco oleje papne,protože nestíhají stírat kroužky nebo nějak tak,ale Fugo má motor v supr stavu tak nevím jak to má.....
Memory
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pon 13.02.2006 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Memory »

nechci zakládat novej topic, ale kolik kdo máte se svejma e32 najeto? Já mám 180 000 a dokazuje mi to i servisní knížka... čili v záběhu...
danulah
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 25.04.2005 00:00
Bydliště: Frenstat

#6 Příspěvek od danulah »

Memory píše:nechci zakládat novej topic, ale kolik kdo máte se svejma e32 najeto? Já mám 180 000 a dokazuje mi to i servisní knížka... čili v záběhu...

Já mám 235 000,ale minimálně těch 35 000 je na LPG....
tomboss
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od tomboss »

ja mam na jednej 250 000km a na druhej 280 000km, ale nedavno som videl jednu s viac ako 500 000km
chevy1
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: pon 12.06.2006 00:00

#8 Příspěvek od chevy1 »

Cvrlikanie su hydra.je bezna vec na m70...zacne to tak okolo 200-230 tkm.ale ziaden stres...mne to cvrlikalo az do 400tkm a teraz to cvrlika novemu majitelovi...ale uzrite by som na tvojem mieste zmenil olej.5W-40 je to najlepsie riesenie.odjazdil som na tom cez 150tkm a uplne bez problemov...ten motor si to zasluzi...skusal som aj RS 0W-40 ale to uz bolo troska moc...ten si velice pochvaluje M60 :D
Radek
Registrovaný
Příspěvky: 593
Registrován: pon 26.05.2003 00:00

#9 Příspěvek od Radek »

Me to takhle cvrlika u 850 kdyz ji na jare nastartuju, ale behem chvilky to zmizi a delaji to hydra, podle me po dlouhem stani normalni...jinak na budicich najeto 156 000km
Memory
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pon 13.02.2006 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Memory »

Teda asi jsem divnej, ale mě nic necvrliká :D a to mám kolem 180 tis. Že by se o tu moji čičinku někdo staral? :?
Radek
Registrovaný
Příspěvky: 593
Registrován: pon 26.05.2003 00:00

#11 Příspěvek od Radek »

Memory píše:Teda asi jsem divnej, ale mě nic necvrliká :D a to mám kolem 180 tis. Že by se o tu moji čičinku někdo staral? :?


podle me kdybys nechal auto par mesicu stat, tak ti to pri prvnim startu taky zacvrlika :wink: podle me je to normalni vec, ze se ten olej po par mesicich s tech hydrostelu odlije a chvili trva, nez se opet zalejou.... Jiny by to bylo, kdyby to delalo treba po tydny, to uz by bylo asi neco v neporadku...
honzin
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: úte 17.10.2006 00:00
Bydliště: Nový Bor

#12 Příspěvek od honzin »

Je to normalni , protože se vacka zastavuje tak, že vždy tlači na nejakej ventil, nikdy nejsou zavřeny všechny , a na tom co kouka do valce se za čas vymačkne hydrostav , potom když ho natočiš tak cvaka než se dostane tlak oleje.
Memory
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pon 13.02.2006 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Memory »

Ale Fugo píše po týdnu... :?
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#14 Příspěvek od Fugo »

Takže dnes tu bylo rozumný počasí tak jsem zas vytáhl auto a něco dělal, po najetí na hever jsem to po hodině nastartoval a bylo to bez cvrdlikání, potom jsem celej den dělal a teď jsem to nastartoval a zas to zacvrdlikalo.

Olej 10W-40 tam leju od začátku, zdá se mě že to cvrdlikání nastalo po výměně oleje (stejná specifikace a značka) kdy jsem z neznámého důvodu po výměně olejového filtru tu nádobu nezalil olejem, čímž jsem snad nic nezničil, vždy po výměně oleje odpojím zapalování a protočím to párkrát starterem až zhasne kontrolka (je to tak na 5x, žádný dlouhý startování) nejsem si jist zda jsem tohle ale po té výměně naposled udělal, přeci jen to bylo na podzim. Od tý doby s tím nejezdím.

Na tachu mám 281tis, a na můj motor mám najeto tak 4-5tis.

Těd jsem to nechal prohřát, motor neklepe nic necvrdliká můžu to vytáčet jak chci, kurva mě to ale při tom startu sere. :x
Radek
Registrovaný
Příspěvky: 593
Registrován: pon 26.05.2003 00:00

#15 Příspěvek od Radek »

jeste jsem si vzpomel, ze neco obdobnyho to delalo znamymu (sice ne na BMW) taky se mu to projevilo po vymne oleje a u nej to delal olejovy filtr - po vymene za jiny vse v poradku
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Marten »

Mě to ráno po startu taky dělá (někdy ano a někdy ne) to bude asi opravdu tím jak kterej ventil zůstane otevřenej a dostane se ven ten olej. Dávám tam 10W 40 (protože jsem nevěděl co tam předchozí majitel dával).
Když jsem se ptal zda můžu přejít na 5W 40 (kvůli tomu cvrkání) tak mi bylo řečeno že ne, aby se mi nerozpustily gufera a nezačlo to prolínat a někde kapat.
Jak to teda je s tím olejem?? Můžu to vyměnit za lepší nebo mám radši zůstat u tohoto oleje??? :?:
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#17 Příspěvek od Fugo »

Pro zajímavost kouknu až zítra přijdu k autu kolik je oleje v tom olejovym housingu co je filtr, zpátečku co pustí olej zpět mám odpojenou.

Ten tvůj známej měl pravděpodobně klasickej plechovej filtr-patronu a tam občas nefunguje zpětný ventil a padá olej. U BMW je jen vložka a ventily jsou v housingu. Zkouknu to a uvidim.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Snejk »

mam 730ku, M30ku a olej před 7000 měněnej 10W-40 a jak se pporadně ochladí a stojí to přes noc tak to natočim a prvnich asi 10s to chrochtá a cvrdliká a pak vpoho... asi s tim budu tu zimu muset přežít...
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#19 Příspěvek od Fugo »

M30 nemá hydroštely, takže ty to u tebe dělat nemohou.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Snejk »

ještě dodatek.. nemám žadný hydroštely a stejně mi to tsaky cvrlika. po zahřatí je vše naprosto OK. kdesi jsem se dočetl že za to muže ten ventil pod olejovym filtrem. že nedovírá 'nějaká oprava z roztahnutím te pružinky)... mam najeto cca 500 000Km... spíš než tohle mě trápí dlouho nepoštelovaný vůle ventilů. To neni bmw to je šicí stroj :D
Odpovědět