Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
cvrdlikání po startu
nikdy mě to nedělalo, až teď v zimě co s tím autem nejezdím a třeba po týdnu ho natočím tak postartu cca 2-3sec zacvrdliká motor (asi hydra) dělá to někomu? olej pravidelně měněn 10W-40. Když odpojím zapalování a motor protočím startérem, následný start už se zaplým zapalování je bez cvrdlikání, z toho je jasné že to je nedostatkem oleje "někde" pravděpodobně na hydrech. Když motor běží je absolutně po cvrdlikání ot. nemají vliv.
tomboss píše:no mozno napisem uplnu hlupost, ale nebude to tym hustym olejom 10W-40, ze ked je taky studeny tak ho tam nedokaze tak rychlo natlacit?
teda za predpokladu ak je 10W-40 hustejsi ako napr 5W-40
ale ako som napisal hore, nevyznam sa moc v tom
btw preco do takeho krasneho motoru lejes taky olej?
Ohleďne toho motoru a po ujetých kilometrech myslím že 5W-40 by byl moc řidký a nějaká malá netěsnost a je fuč a když dám plný tak i něco oleje papne,protože nestíhají stírat kroužky nebo nějak tak,ale Fugo má motor v supr stavu tak nevím jak to má.....
Cvrlikanie su hydra.je bezna vec na m70...zacne to tak okolo 200-230 tkm.ale ziaden stres...mne to cvrlikalo az do 400tkm a teraz to cvrlika novemu majitelovi...ale uzrite by som na tvojem mieste zmenil olej.5W-40 je to najlepsie riesenie.odjazdil som na tom cez 150tkm a uplne bez problemov...ten motor si to zasluzi...skusal som aj RS 0W-40 ale to uz bolo troska moc...ten si velice pochvaluje M60 

Memory píše:Teda asi jsem divnej, ale mě nic necvrlikáa to mám kolem 180 tis. Že by se o tu moji čičinku někdo staral?
podle me kdybys nechal auto par mesicu stat, tak ti to pri prvnim startu taky zacvrlika

Takže dnes tu bylo rozumný počasí tak jsem zas vytáhl auto a něco dělal, po najetí na hever jsem to po hodině nastartoval a bylo to bez cvrdlikání, potom jsem celej den dělal a teď jsem to nastartoval a zas to zacvrdlikalo.
Olej 10W-40 tam leju od začátku, zdá se mě že to cvrdlikání nastalo po výměně oleje (stejná specifikace a značka) kdy jsem z neznámého důvodu po výměně olejového filtru tu nádobu nezalil olejem, čímž jsem snad nic nezničil, vždy po výměně oleje odpojím zapalování a protočím to párkrát starterem až zhasne kontrolka (je to tak na 5x, žádný dlouhý startování) nejsem si jist zda jsem tohle ale po té výměně naposled udělal, přeci jen to bylo na podzim. Od tý doby s tím nejezdím.
Na tachu mám 281tis, a na můj motor mám najeto tak 4-5tis.
Těd jsem to nechal prohřát, motor neklepe nic necvrdliká můžu to vytáčet jak chci, kurva mě to ale při tom startu sere.
Olej 10W-40 tam leju od začátku, zdá se mě že to cvrdlikání nastalo po výměně oleje (stejná specifikace a značka) kdy jsem z neznámého důvodu po výměně olejového filtru tu nádobu nezalil olejem, čímž jsem snad nic nezničil, vždy po výměně oleje odpojím zapalování a protočím to párkrát starterem až zhasne kontrolka (je to tak na 5x, žádný dlouhý startování) nejsem si jist zda jsem tohle ale po té výměně naposled udělal, přeci jen to bylo na podzim. Od tý doby s tím nejezdím.
Na tachu mám 281tis, a na můj motor mám najeto tak 4-5tis.
Těd jsem to nechal prohřát, motor neklepe nic necvrdliká můžu to vytáčet jak chci, kurva mě to ale při tom startu sere.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 675
- Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
Mě to ráno po startu taky dělá (někdy ano a někdy ne) to bude asi opravdu tím jak kterej ventil zůstane otevřenej a dostane se ven ten olej. Dávám tam 10W 40 (protože jsem nevěděl co tam předchozí majitel dával).
Když jsem se ptal zda můžu přejít na 5W 40 (kvůli tomu cvrkání) tak mi bylo řečeno že ne, aby se mi nerozpustily gufera a nezačlo to prolínat a někde kapat.
Jak to teda je s tím olejem?? Můžu to vyměnit za lepší nebo mám radši zůstat u tohoto oleje???
Když jsem se ptal zda můžu přejít na 5W 40 (kvůli tomu cvrkání) tak mi bylo řečeno že ne, aby se mi nerozpustily gufera a nezačlo to prolínat a někde kapat.
Jak to teda je s tím olejem?? Můžu to vyměnit za lepší nebo mám radši zůstat u tohoto oleje???

Pro zajímavost kouknu až zítra přijdu k autu kolik je oleje v tom olejovym housingu co je filtr, zpátečku co pustí olej zpět mám odpojenou.
Ten tvůj známej měl pravděpodobně klasickej plechovej filtr-patronu a tam občas nefunguje zpětný ventil a padá olej. U BMW je jen vložka a ventily jsou v housingu. Zkouknu to a uvidim.
Ten tvůj známej měl pravděpodobně klasickej plechovej filtr-patronu a tam občas nefunguje zpětný ventil a padá olej. U BMW je jen vložka a ventily jsou v housingu. Zkouknu to a uvidim.
ještě dodatek.. nemám žadný hydroštely a stejně mi to tsaky cvrlika. po zahřatí je vše naprosto OK. kdesi jsem se dočetl že za to muže ten ventil pod olejovym filtrem. že nedovírá 'nějaká oprava z roztahnutím te pružinky)... mam najeto cca 500 000Km... spíš než tohle mě trápí dlouho nepoštelovaný vůle ventilů. To neni bmw to je šicí stroj 
