Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Olej automat - cerveny nebo zeleny?

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
Winky
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Florida

#1 Příspěvek od Winky »

Byl jsem Bmw koupil filtr a tesneni (1480,-) chtel i ojel ale udajne tam mam mit podle nich zelenou napln a ta je trochu drazsi (400 litr) nez standart ATF cerveny. Oznaceni prevod. 5HP 30, bez septroniku. Prazdny prevod. 13.8l, ten co tam byl rekl ze pokud se vypusti vsechno tak jde cca 10 litru na vymenu.
Ma nekdo zkusenost jestli lze michat cervene ATF ze zelenym? nebo musi bejt zase zeleny? (udajne dozivotni napln) rekl ze pokud radi bez problemu nemenit ale shodli jsme se na tom ze bude ucpany filtr podle toho jak to radi, tudiz vymenit ale nevim co stim olejem. Jinak baleni 20 litru nevadi - musim menit cca 2x do roka.. :(
gogoho
Registrovaný
Příspěvky: 395
Registrován: stř 22.03.2006 01:00

#2 Příspěvek od gogoho »

ŽÁDNEJ ATF ANI ZELENEJ OLEJ DO SEMI NELEJ........A KDE TĚ TIMHLE KRMĚJI..............MÁŠ TAM LIFETIME OIL..( DOŽIVOTNÍ) ALE TEN URČITĚ NENI ZELENEJ..........ALE ŽLUTEJ NORMÁL BARVA JAKO OLEJ DO MOTORU..........10 LITRŮ Z TOHO V ŽIVOTĚ VEVYMĚNÍŠ.......TO BY MUSELI VYNDAT I MĚNIČ...........VYMĚNÍŠ TAK 50-60% OLEJE NIKDY VÍC.....POKUD POVOLUJEŠ JEN VANU...
gogoho
Registrovaný
Příspěvky: 395
Registrován: stř 22.03.2006 01:00

#3 Příspěvek od gogoho »

jO A DOLEJVAT ZA STUDENA..........JINAK JE PO PŘEVODOVCE.........OLEJ BY SE MĚL MĚNIT PO 100KM.........
Winky
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Florida

#4 Příspěvek od Winky »

Tak ted uz jen ty parohy :) sem z toho jelen..
Tak co tam mam dat na vymenu kdyz ne zelnej ani cervenej a zlutej jak oni tomu rikaji by tam bejt nemel.. podle roku. navic sem ted volal do servisu kam to jezdilo pet let a jestli prej menili tak za dextron III. najeto mam 250000. a mesicne udelam cca 10.000...
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#5 Příspěvek od bas2 »

Winky
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Florida

#6 Příspěvek od Winky »

bas2 píše:http://www.jie.com/oilref.htm


jj diky nasel jsem co jsem potreboval.. :)
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#7 Příspěvek od Birkoff »

Winky píše:
bas2 píše:http://www.jie.com/oilref.htm


jj diky nasel jsem co jsem potreboval.. :)


Ten Esso LT 71141 jde vpohodě koupit cca 200 Kč/1L
Winky
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Florida

#8 Příspěvek od Winky »

Jo jo tak jsem nakoupil 201,- za litr. :)
Jinak pokud by nekdo z PHA chtel mensi mnozstvi nez 20L tak to tam i rozlejva do kanistru. :)
http://www.radekmusil.cz/index.php
Winky
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Florida

#9 Příspěvek od Winky »

Takze olej vymenenej, posledni vymena dle filtru uvnitr prosinec 2000,cca pred 150 tis., olej skutecne zluty (rekl bych spis medovej) to co z toho vyteklo se nechalo prirovnat k oleji z motoru snad po 50 tisicich - nepruhledna cerna voda. Uvnitr zatim zadny bordel nebo jine nepatrici veci :)
Poridil nejaky fotky otevreny prevodovky tak kdyby chtel nekdo videt poslu. neumim to dat sem.
Jak se tady obcas pise ze vymena patri do servisu - no nevim je to standartni automat a nevidel jsem nikde rozdil mezi BMW - a ostatni znacky..
Vejde se realne cca 8 litru na vymenu i stim ze jsem profouknul chladic aby to z nej vyteklo vsechno.
Koupil jsem 12L a potom litoval ze nevzal cele baleni po 20L. 2x jsem udelal pruplach a stejne to bylo malo.. :( stareho oleje zustava velke mnozstvi v menici, tudiz ze prvni vypustenej olej rovnal tomu povodnimu, druhy pruplach uz byl lespi. Jinak jsem mel koupit nove tesneni pod vypustak - nemel jsem u musel pouzit teflo. pasku.. :(
krome imbusu jsou tam i hvezdicky(vana i filtr) oznaceni 27 coz neni standartne v naradi. Takze koupit.
Zlepseni razeni cca o 60% a nevim jak u vas ale zvuk prevodovky se zlepsil cca o 80%.
gogoho
Registrovaný
Příspěvky: 395
Registrován: stř 22.03.2006 01:00

#10 Příspěvek od gogoho »

No vidíš....jsem řikal, že neni zelenej:) Ted máš na dlouho klid......Když to budeš dělat každejch 100km, tak převodovka bude fungovat klidně 500tkm...... mě to ted taky čeká výměna oleje.....



hodně km přeju
Winky
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Florida

#11 Příspěvek od Winky »

gogoho píše:No vidíš....jsem řikal, že neni zelenej:) Ted máš na dlouho klid......Když to budeš dělat každejch 100km, tak převodovka bude fungovat klidně 500tkm...... mě to ted taky čeká výměna oleje.....



hodně km přeju

na dlouho jo?? :) no to si nemylsim..., pocitam co pul roku vymena tzn po nejakych 60. tis. km. :)


ale diky za rady. :wink:
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#12 Příspěvek od bas2 »

Winky píše:Takze olej vymenenej, posledni vymena dle filtru uvnitr prosinec 2000,cca pred 150 tis., olej skutecne zluty (rekl bych spis medovej) to co z toho vyteklo se nechalo prirovnat k oleji z motoru snad po 50 tisicich - nepruhledna cerna voda. Uvnitr zatim zadny bordel nebo jine nepatrici veci :)
Poridil nejaky fotky otevreny prevodovky tak kdyby chtel nekdo videt poslu. neumim to dat sem.
Jak se tady obcas pise ze vymena patri do servisu - no nevim je to standartni automat a nevidel jsem nikde rozdil mezi BMW - a ostatni znacky..
Vejde se realne cca 8 litru na vymenu i stim ze jsem profouknul chladic aby to z nej vyteklo vsechno.
Koupil jsem 12L a potom litoval ze nevzal cele baleni po 20L. 2x jsem udelal pruplach a stejne to bylo malo.. :( stareho oleje zustava velke mnozstvi v menici, tudiz ze prvni vypustenej olej rovnal tomu povodnimu, druhy pruplach uz byl lespi. Jinak jsem mel koupit nove tesneni pod vypustak - nemel jsem u musel pouzit teflo. pasku.. :(
krome imbusu jsou tam i hvezdicky(vana i filtr) oznaceni 27 coz neni standartne v naradi. Takze koupit.
Zlepseni razeni cca o 60% a nevim jak u vas ale zvuk prevodovky se zlepsil cca o 80%.


Ako si robil ten preplach a aky konkretne olej si pouzil?
gogoho
Registrovaný
Příspěvky: 395
Registrován: stř 22.03.2006 01:00

#13 Příspěvek od gogoho »

Winky píše:
gogoho píše:No vidíš....jsem řikal, že neni zelenej:) Ted máš na dlouho klid......Když to budeš dělat každejch 100km, tak převodovka bude fungovat klidně 500tkm...... mě to ted taky čeká výměna oleje.....



hodně km přeju

na dlouho jo?? :) no to si nemylsim..., pocitam co pul roku vymena tzn po nejakych 60. tis. km. :)


ale diky za rady. :wink:




asi toho trošku najedeš:::::: a zatim pohoda ??žádný poruchy nebo tak???
Winky
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Florida

#14 Příspěvek od Winky »

bas2 píše:
Winky píše:Takze olej vymenenej se zlepsil cca o 80%.


Ako si robil ten preplach a aky konkretne olej si pouzil?

NO olej sem pouzil ten co jsem si koupil na vymenu.. Puvodne jsem mel jinej plan na vymenu ale to udelam az priste.

vypustit starej olej, dal novej cca 4 litry nastartoval proradil (cca minuta) pak to vypustil a dal znova cca 4 L jeste jednou proradil. no a nakonec sem sundal vanu vymenil filtr co slo sem vyfoukal vzduchem odsrouboval trubicky od chladice (u prevodovky) vyfouknul co tam zustalo dal vanu, tesneni i s tekutym pro jistotu. Jenze na tohle je tech 12 litru malo. takze sem ve finale musel pouzit 2 litry jeste z toho co jsem vypustil napodruhe :( ten byl nejlepsi z toho co me zbylo. :(
Winky
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Florida

#15 Příspěvek od Winky »

No a jen rada pro ty co nemaji cim plnit jako ja - mel jsem to v 10 litrovem plastovem kanytru, do vicka sem udelal dve cca 9mm dirky pouzil hadicku z OBI (klasicka mekka zelena 10mm) jednu na dno a do prevodovky a druhou kratsi jen skrz vicko a poustel jsem tlak vzduchu do kanystru a za 5 minut to bylo vevnitr. :) celkem snese se i dost nafouknout ale vsechno primerene aby se neroztrhl. :)
Winky
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Florida

#16 Příspěvek od Winky »

gogoho píše:
Winky píše:
gogoho píše:No vidíš...

diky za rady. :wink:


asi toho trošku najedeš:::::: a zatim pohoda ??žádný poruchy nebo tak???


NO zatim bez problemu. jezdim s tim jako taxik.. Ted jeste vymenit silenbloky na ramenech..
obcas to ma nejakou mouchu (nic zavaznyho) ale to je normalni. mam to od zacatku prazdnin tak se necham prekvapit :)
olivergoal
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: sob 04.08.2007 00:00
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od olivergoal »

hosi, prosim o radu, mam E39 520i v automatu (steptronic) a najednou mi to prestalo jezdit, motor normalne v poradku, ale prevodovka nedokaze vykon motoru predat.......zda se, jakoby prokluzovala
nekdo mi rikal, ze to bude chyba v hydrodynamickym menici, ale chci se zeptat, zda-li to treba nemuze byt ve voleji.......diky SSZ prosim
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#18 Příspěvek od bas2 »

olivergoal píše:hosi, prosim o radu, mam E39 520i v automatu (steptronic) a najednou mi to prestalo jezdit, motor normalne v poradku, ale prevodovka nedokaze vykon motoru predat.......zda se, jakoby prokluzovala
nekdo mi rikal, ze to bude chyba v hydrodynamickym menici, ale chci se zeptat, zda-li to treba nemuze byt ve voleji.......diky SSZ prosim


No jedine zeby ho tam bolo malo....daj si to skontrolovat.
Prokluzuje ti to na vsetkych rychlostach? Lebo iba ked na jednej, tak to mozu byt lamely.
Odpovědět