Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e38 728i rady

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
jamesdean
Registrovaný
Příspěvky: 778
Registrován: úte 17.07.2007 00:00

#1 Příspěvek od jamesdean »

Ahoj, máte někdo zkušenosti s tímto motorem v sedmicce? Zajimá mě prakticky cokoli. Spotřeba, poruchovost, dynamika atd. Jedná se o automat a rv95. Také by me zajímalo jestli tuhle motorizaci má cenu kupovat, nebo jestli je lepší šáhnout po 730, 735, 740 s +- stejnou spotřebou. Díky
Moonprobe
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: úte 07.02.2006 01:00

#2 Příspěvek od Moonprobe »

Ahoj,

BMW E38 je najlepsi model ktory kedy BMW urobil.
Teno model je jediny, ktory vyzdvihuje BMW 7 triedu v optimalnom balance klasickeho/moderneho designu.
Model E65 tkz. "Bubilna" ti ukazuje smer ktorym sa vybrala firma a pochybujem, ze sa uz vobec niekedy vrati k tvrarom nadhernej E38.

Z rady modelov E38 je najlepsi 728 tkz. "Secret Jewel".
Ma v sebe zahrnute oboje - ekonomiku (poistka, palivo, servisne naklady) a sviznost/rychlost.

Vlastnim 782iA 09/2000 a som maximalne spokojni.
Spotreba - dialnica (Frankfurt-Bratislava, avg. speed 170km/h) 8.5l
mesto okolo 12l
Zrychlenie- 0-100km/h .... cca 8sec
Servis - zatial ziadne skusenosti, auto slape ako hodinky, dufam ze aj
dlho bude :-)

Ak by si chcel vediet nejake ine info, odpisem.

:-)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od JaraX »

to moonprobe jo a 316i je ta best motorizace do trojky že? :D


728i je takovej solidní základ, auto jede dynamicky, lenoch to rozhodně není, ale taky žádnej zavodak, šestivál ma celkem rozmnou udržbu, ale vzhledem k motorizaci bych ho bral spíš ve trojce, sedmě se líbí V8, má ráda tah od spoda a kroutáček, proto doporučuju M62 4,4 připadně do plynu, to je ta the best motorizace. kdo by nechtěl jezdit s takovou lodí, silnym motorem za 13 litru plynu? no není to krásny.
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od T613 »

no nevim proc kupovat tak slaby motor kdyz muzes jezdit se 740 ktera uz nezere o tolik vic protoze se veze na kroutaku oproti 728 kterou musis tahat ... takze tvrdit ze 728 je to nej je zcestne :-) chce si to jen ty motory projet a vyzkouset
jamesdean
Registrovaný
Příspěvky: 778
Registrován: úte 17.07.2007 00:00

#5 Příspěvek od jamesdean »

mam dva kandidáty
http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=6314945
http://bmw-auto.sbazar.cz/bmw-728-ia-praha-o1459624.html

no nevim proc kupovat tak slaby motor kdyz muzes jezdit se 740 ktera uz nezere o tolik vic protoze se veze na kroutaku oproti 728 kterou musis tahat ... takze tvrdit ze 728 je to nej je zcestne chce si to jen ty motory projet a vyzkouset
Jo to jsem presně myslel, ten čtyřlitr už je osmiválec?
jamesdean
Registrovaný
Příspěvky: 778
Registrován: úte 17.07.2007 00:00

#6 Příspěvek od jamesdean »

Jaké jsou neduhy e38 v benzínu?
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od T613 »

fakt doporucuju se svezt 728/730 a pak 740 ... uvidis sam ze pojedes o litr-dva vic pri normalni jizde ale pocit bude uplne jinde a kdyz bdues chtit tak se i svezes/zabijes vja kv nicem jinym coz se 728 fakt nejde :-)

zajdi si do bazaru dej jim nejake kilo na benzin a projed si par aut a pka nakupuj nez zarucene vytipovane auta ;-)
caknakis
Registrovaný
Příspěvky: 868
Registrován: ned 13.01.2008 01:00
Bydliště: Praha - západ

#8 Příspěvek od caknakis »

728 neber.....ono to rozumově vypadá nejlépe, ale pak budeš akorát nešťastný, když tě na dálnici budou trestat ochcávky načipované do nebeských výšin. Opravdu nejlepší je 4.4 v plynu. Taky bývá pravda, že čím větší motor, tím většinou lepší výbava a navíc tu 4.4 v konečné fázi koupíš i levněji, protože mraky lidí jak slyší 4litr, tak se chytají za hlavu. :wink:
caknakis
Registrovaný
Příspěvky: 868
Registrován: ned 13.01.2008 01:00
Bydliště: Praha - západ

#9 Příspěvek od caknakis »

jen pro zajímavost.....momentálně mám 3.0 Diesel a předtím jsem používal ten 4-litr. Když jsme se s kamrádem postavili vedle sebe na semaforu, tak mi pochopitolně okamžitě zmizel, ale jak došlo na klasickou honičku ve městě, nebo na okresce, kde rozhodovalo více pružné zrychlení, tak jsem ani jeden nemohli tomu druhému ujet. Zkus popřemýšlet i nad tímhle motorem.... není špatný a dá se s ním jezdit do deseti litrů, na dálnici při 130 mi to píše 6,8....ale podle mě BC kecá.
misi_ce
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: ned 20.05.2007 00:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od misi_ce »

presne jak pise t613. 728 budes muset hodne pobizet aby neco predvedla, coz v praxi bude znamenat snizeni komfortu jizdy a s otackama i tomu umernou spotrebu. mam 740iL (e32) motor M60 V8, takze rovnej ctyrlitr. cesta s tim je uplne o necem jinem, vsechno taha odspoda kroutakem a auto jde strasne zlehka za plynem. pri normalni jizde se motor pohybuje od 700 do 1700ot/min a jede naprosto plynule a bez boje. ja mam ted nejakej ustalenejsi prumer 11L/100km coz je si myslim krasny :D . neveril sem dokud sem v tom nesedel, takze zadna 728 nepripada v uvahu, jedine M60 potazmo M62 a jestli honis spotrebu dej ji do plynu. tot nejlepsi mozna kombinace...2.8 je dobrej zaklad pro petku :wink:
jamesdean
Registrovaný
Příspěvky: 778
Registrován: úte 17.07.2007 00:00

#11 Příspěvek od jamesdean »

Co říkáte na tu 735 jak jsem postoval?
semtex
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: úte 15.11.2005 01:00

#12 Příspěvek od semtex »

ak ti nevadi ze 728 byva vacsinou social austattung, dawal by som si pozor na kilometre, hlavne do roku 98, kedy sa pouzival nikasil. 6 valcek musis dost nahanat, aby to nieco s tou tazkou kasnou robilo, preto ho skor vyhulis. po 250tkm radi papaju olejcek, awsak toho je na pumpe dost. viem ze som zaujaty, ale sedma si zasluzi aspon 8 valcek, aj ked stym za 8 tazko zajazdis:-)
my_dudesty
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: sob 11.03.2006 01:00

#13 Příspěvek od my_dudesty »

Vidim ze s tou svoji 728 tu budu za tezkeho sociala :lol: ale ja ji mam rad a staci mi... 8) je to vylozene auto pro lidi co jezdi na pohodu, do tech 170-180 to zvlada fajn a i pro me je to takova prijemna cestovni rychlost, prumernou spotrebu cca 40/60 mesto/mimo mam kolem 10.5l vcetne kratkych pojizdek a to tu spotrebu uz nejak prilis nehlidam.. Nad 200 to taky jede ale uz je jak hluk od motoru, tak i aerodynamicky uvnitr, takze tak jezdim malokdy.. takze popremyslej esi si klidny ridic a nechces dyzl, tak ji ber, pokud od toho cekas nejake divoke vykony tak hledej mezi 8valy :D a pokud najes dobrou 740 v plynu, tak ji vem, nedovedu si predstavit nic lepsiho pokud vse funguje jak ma 8)
dm
Registrovaný
Příspěvky: 136
Registrován: pát 03.08.2007 00:00
Bydliště: .Jižní Morava

#14 Příspěvek od dm »

ber 740 ja ji mam :D
gogoho
Registrovaný
Příspěvky: 395
Registrován: stř 22.03.2006 01:00

#15 Příspěvek od gogoho »

Záleží na tom z čeho sedáš do sedmy............. :lol: v 728 jsem jezdil....... pěkný povození......... Na povahu toho auta to stačí ( dálniční křižník) 735 V8 jede ale líp..........o dost.........hlavně ve vyšších rychlostech........ 740 je ještě větší skok.............Ale spotřeba roste s motorem..... :lol: mě by 728 stačila.............Ted jsou stejně všude samý policajti...... :lol: jdi do ty 728 spotřeba 8-10 a pohoda....
dm
Registrovaný
Příspěvky: 136
Registrován: pát 03.08.2007 00:00
Bydliště: .Jižní Morava

#16 Příspěvek od dm »

jamesdean píše:Co říkáte na tu 735 jak jsem postoval?

ta 728 je peknejsi a ma origo radio :D
Hrnek
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: stř 13.06.2007 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Hrnek »

A nebo zkus 750i :-D Ten 12V vydrzi i tri generace :) Otacky pri normalni jizde kolem 1000-1500, plna vybava, vse..Ale jestli chces setrit, tak ber 4.4l s LPG..
gogoho
Registrovaný
Příspěvky: 395
Registrován: stř 22.03.2006 01:00

#18 Příspěvek od gogoho »

jj V12 mám taky v E38, ale zdá se mi víc a víc, že je to promně zbytečný............ Povozim se v tom jen v německu....... :lol: V12je úžasná věc...nic nemá takovej zátah........ prostě nic.......hned od spoda a okamžitě.......
jamesdean
Registrovaný
Příspěvky: 778
Registrován: úte 17.07.2007 00:00

#19 Příspěvek od jamesdean »

Ten petilitr uz na me bude uz moc, ale v danovem priznani by se vyjimal pekne. :) Jaka je u nej spotreba....tam uz bude asi vetsi skok. Pak je tu taky servis a opravy. Spotreba kolem 10ti litru by byla pro me idealni, takze volba mezi 735, 740?
gogoho
Registrovaný
Příspěvky: 395
Registrován: stř 22.03.2006 01:00

#20 Příspěvek od gogoho »

Já jezdim průměr 13L... Když jedu podle předpisů........tak 10.......... Servis je uplně stejnej, jen o 4 svíčky víc proti V8 :lol:
Odpovědět