Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Vibrace ve 140km/h

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#1 Příspěvek od Fugo »

Všiml jsem si zajímavého problému, když jedu mezi 120km/h a 140km/h jsou cítitelné vibrace celého vozu. Vibrací jsem si všiml až včera do té doby to bylo OK, cca 2 dny před Bigem jsem tomu trošku dal a při prudkém ubrání plynu bylo cítit něco jako cuknutí či bouchnutí do podlahy. Což jsem ale nepovažoval za závažné protože při prudším rozjezdu a pak ubrání plynu by se něco hnout a bouchnout mohlo, přeci jen je potřeba nějaká síla aby ty 2 tuny rozhýbala.

Dnes jsem dal auto na hever a když to rozjedu na 140km/h a vlezu pod auto tak jediný co je vidět že se tak nějak klepe je výfuk od středových sponek dozadu, dotykem je to taky cítit, motor a převodovka se na dotek neklepe, kardan vizuelně žádný vakl (proti rysce je to ok), silentbloky se mě zdají OK, jen ten zadní nad diferenciálem se mě nezdá, ale je tam blbej přístup, ale nápravnice a diff jsou na dotek bez vibrací. Větší rychlost vibrace zmizí. Je tedy jedno zda je to pod zátěží nebo ne. Fakt nechápu jak se může klepat ten výfuk.
bavoraci1
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: ned 18.11.2007 01:00
Bydliště: Písek

#2 Příspěvek od bavoraci1 »

Ahoj
když já jsem měl podobný problém,tak jsem měl na pneu bouli,která byla malá.Ale u tebe ty rány to je zajimavé.Rád bych poradil,ale nic jiného mě nenapadá.přeji rychlou opravu......
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#3 Příspěvek od Strosek »

Já bych si dovolil tipnout nějakou závadu na kolech - zadních.

Jednou jsem pořád řešil vibrace na E28 byly okolo 90km/h - dal jsem jiná kola ( protože kola byla vždy vyvážena na "0" - vizuálně taky nijak neházela ) a po výměně vibrace byly okolo 140km/h. :roll:
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#4 Příspěvek od Fugo »

vzhledem k mé profesi je to jaksi out, ale abych nekecal, dnes to zvednu a zadní kola sundám a nechám to točit bez kol. Je mě divný to klepání výfuku to je totiža ta samá frekvence jak se klepe to auto, asi ho zkusím taky sundat a nechám to točit bez něj, sousedi mě budou milovat :D .
vilejs
Registrovaný
Příspěvky: 976
Registrován: pát 27.06.2008 00:00
Bydliště: kaufland

#5 Příspěvek od vilejs »

mne tiez klepal vyfuk. o ten ochranny susplech pod kardanom.mne to dokonca az rezovovalo do auta ked som isiel rychlo..inak ked das dole vyfuk,mozno uvidis vylesteny kus na stredovom tlmici.aspon mne sa parchant dotykal.z nicoho nic to zacalo.sedmicky su asi zive auta:)
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#6 Příspěvek od Fugo »

nic takovýho to není, výfuk mám krásně na silentblokách, dost daleko od čehokoliv (v řádu cm) , takže je na gumách a nemůže se rozklepávat od kastle, natvrdo je spojen jen s motorem ale ten se neklepe, převodovka taky ne, zkusím ho sundat zda vibrace ustanou.
vilejs
Registrovaný
Příspěvky: 976
Registrován: pát 27.06.2008 00:00
Bydliště: kaufland

#7 Příspěvek od vilejs »

vsak ani ja som to nechapal.mne sa dotykal zhora o ten susplech.a ked bol zohriaty,tak este viac.z bokov nebolo nic vidiet.skus ho potlacit smerom hore,ci ma volu hore.
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#8 Příspěvek od Fugo »

jak jsem psal nedotýká se, mám od předu od turbodmychadel jen trubky a k plechu nebo čemukoliv to je min 2cm.
vilejs
Registrovaný
Příspěvky: 976
Registrován: pát 27.06.2008 00:00
Bydliště: kaufland

#9 Příspěvek od vilejs »

to je haluz teda.ked to odstranis,napis ako to dopadlo/co to robilo.uz som teraz zvedavy ako male decko :D
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od T613 »

treba to jak mas preplneny motor ti zatahem rozvibruje kastli jak had (joke) :birthday:

me se to taky obcas stane pri ruzne rychlosti, ale vim ze mi blbne nivo takze to prisuzuju tomu, je to jen nekdy ... a co treba EDC? neblbne ti jedno kolo a uz pruser :-)
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#11 Příspěvek od Fugo »

co znamená to happy birthday? kdo má narozky?

k autu, momentálně to testuju na heveru takže tlumiče zavrhuju, ohledně přeplňování, je jedno jestli jedu s tlakem nebo bez,

teď to budu testovat bez kol a bez výfuku, našel jsem zatím jen jeden prasklej zadní kotouč a tak jsem vyměnil oba.
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#12 Příspěvek od Strosek »

Fugo píše:... našel jsem zatím jen jeden prasklej zadní kotouč a tak jsem vyměnil oba.


Ty jo, třeba mám taky něco se zadníma brzdovejma kotoučema.

Byl hodně opotřebovanej - zeslabenej ?
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#13 Příspěvek od Fugo »

to nebyl, tlouštka byla OK ale prostě praskl, trhlina od středu ven, a dost
široká jinak bych si ji nevšiml, a z obou stran ventilovaného kotouče
krakatit
Registrovaný
Příspěvky: 812
Registrován: ned 16.01.2005 01:00

#14 Příspěvek od krakatit »

Fugo píše:to nebyl, tlouštka byla OK ale prostě praskl, trhlina od středu ven, a dost
široká jinak bych si ji nevšiml, a z obou stran ventilovaného kotouče


nemuze to delat kardan?
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#15 Příspěvek od Fugo »

To bych ho musel nějak zničit (ukroutit), asi před 5let se repasoval, nové klouby,ložisko a loebro, a při pohledu na něj když se točí tou 140 tak je absolutně v klidu.


Pokračování zde:

http://www.7er.cz/forum/viewtopic.php?f ... a3be4#p107
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#16 Příspěvek od Fugo »

nové poznatky zde, zkopírováno ze 7er.cz odkaz výše

Tak auto už opět jezdí, bez pískání, ale vibrace jsou stále.

Nové poznatky jsou že rychlost není až tak důležitá, pokud jede v klídku není problém jet 140 km/h (nebo jakkoli rychle) bez vibrací, problém nastane při větší akceleraci, a už není důležité zda při 140 či 160 prostě dám plnej a dostaví se vibrace. Momentálně kontroluji silentbloky zadní nápravy a vypadají OK, všechny byly asi před 6 lety nové, kromě zadního nad diffem, ten jsem dnes vyndal a je OK, takže šel zpět. Teď kouknu na středový ložisko kardanu zda ho můj výkon nepotrhal, jinak kardan byl komplet dělán před cca 4 lety. A jak víte s auem moc nejezdím.

Jinak ještě jeden poznatek že je někde něco špatně, pokud tomu naložím a prudce uberu plyn něco někde za mnou bouchne jakoby do podlahy ale kurva ještě nevím co, sázel jsem na ten zadní silentblok.
vilejs
Registrovaný
Příspěvky: 976
Registrován: pát 27.06.2008 00:00
Bydliště: kaufland

#17 Příspěvek od vilejs »

to buchnutie moze byt silentblok napravnice.to zvykne buchat pri zoslapnuti..
3man3
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: pon 19.05.2008 00:00

#18 Příspěvek od 3man3 »

nemůže být něco s diferenciálem pri přechodu z akcelerace do setrvačnosti ?
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#19 Příspěvek od Helldiver »

Silace napravnice daj powerflexy a mas klid.
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od psena »

Neco podobneho resil kamos, ktery menil diferak na samosvor. Byla to E34 a zmena byla v diferaku a zkracenem ( samozrejme vyvazenem) kardanu. Jina zmena nebyla a auto ktere predtim jezdilo absolutne bez problemu najednou zaclo projevovat uplne ty stejne neduhy jak popisujes.
Odpovědět