Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Koupe BMW 740i e38...

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
Jamez
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: čtv 01.04.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Jamez »

Premyslim o koupi vyse zmineneho vozu, prosim o vase zkusenosti a vsechny nazory na tento vuz. Rad bych vedel, ceho se mam vyvarovat a na co si davat pri koupi pozor. Predem diky...
Uživatelský avatar
fishmaker Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3327
Registrován: sob 15.07.2006 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

#2 Příspěvek od fishmaker Moderátor »

doporucuji prohledat tuto sekci....tohle se tady resilo uz vicekrat

a prosím nezakládat stále dokola stejnej topic ;)
First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#3 Příspěvek od radokrno »

hustý jak všichni,,nebo spousta lidí kupuje 740 i a většinou nováčci ,ale nikdo na tom nespravoval ani motorek k oknům,který stojí i 3000 a výš...nebo cokoli jiného,,7 řada je a bude vždy drahá záležitost údržby,,potom si od někoho kupte 7er a je jedno s jakou motorizací.. či převodovkou ..bmw ano ,ale max imum na co mám neni zrovna idaál...viděl jsem jich hafo a spostu jich bylo fakt na hovno..
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Marten »

S tím se nedá nic jiného než souhlasit. Na druhou stranu je třeba říct, že nějakýma trojkama nemá cenu se zdržovat a je lepší hopsnout rovnou do něčeho většího a třeba díly na E39 a E38 jsou takřka za stejný peníze. Takže pak na výběr moc nezůstává. :?
Pravdou však je, že spousta mladých kluků se s tím sveze a oslní je výkon motoru a jízdní vlastnosti a za pár měsíců jsou ty auta zase na prodej, protože ten provoz není úplně zas tak laciná záležitost jak třeba očekávali.
Každopádně 740i je velice dobré svezení za přijatelné peníze, ovšem musí být vše v pořádku jak má být. :!:
Jamez
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: čtv 01.04.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Jamez »

Kdyby mi neukradli moji Audi S6 4,2, tak v ni jezdim dal, ale bohuzel se stalo a ja jsem ted bez auta. Rad zkousim nove vozy a tak ted padla volba na 740i, spotreba me opravdu netrapi, to spis chci, aby bylo vse v poradku. A verte mi, ze nejsem zadny novacek, mam hodne zkusenosti se silnymi motory a mych byvalych 340PS do jen dokazuje.
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Marten »

Tak to se nemáš čeho obávat, pokud nenatrefíš na nějakej vyloženě dodrbanej kousek, ale ten se dá při trošce zkušeností odhalit už při koupi.
Akorát ta 740i bude o něco slabší než na co jsi byl u S6 zvyklej.
Co se týká dílů tak jsou +- cenově podobné, možná některé jsou na Audi dražší.
Viking
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: stř 26.11.2008 01:00

#7 Příspěvek od Viking »

740i jsem se pořídil jako své třtí BMW. Před tím jsem měl e46 2,8i a pak e39 ve 3,0D. Co se řady 7 týče, tak zde není co vytknou a co se jízdních vlastností týče je to paráda. Myslel jsem si že takovéto auto nebude extra pružné ale po vlastní zkušenosti musim konstatovat, že základních 286PS a autem velice slušně cvičí. Čeho bych se trochu obával je převodovka. Jako asi všechny automaty ( předpokládám že budeš kupovat automat) je třeba ve 100 000 zhruba měnit olej s filtrem. Pokud to někdo neudělal, tak je zde riziko, že se ti převodovka vysype. To je pak repas cca 40tis. Každopádně až se tim budeš vozit tak poznáš jak řadí a jestli nemá někde nějaký podivný zvuky atd. Pokud bude vše ok tak tu výměnu hned proveď. Mě to vyšlo v BMW na cca 9tis ale mam jistotu. Co se ramen, čepů atd týče, tak ceny jsou srovnatelný jako třeba u e39 takže výměna není úplně extra finančně náročná. Dost se taky vysírá benzínové čerpadlo a membrána ale to jsou tisícové položky takže nic extra. Já jsem se pustil do kompletní renovace motoru a můžu ti sdělit zážitky. Moje auto mělo najeto 222 000 a k mému překvapen nebyli žádné známky opotřebení jako jsem byl zvyklej u jinejch aut. Když pomin to, že všechna těsnění byla jako kámen nebo se drolila tak vše super. Některé ventily byly trochu kropenatý a špinavý od carbonu tak jsem je vyčistil a zabrousil. Hlavy motoru jsem taky zbrousil o nějakou tu desetinku (0,6mm) a dal nový gufera a komplet všechny těsnění. Myslel jsem,že hydroštosy to budou mít taky za sebou ale pohoda, jsou úplně netknuté. Trochu jsem tedy upravil výkon motoru (i jsem to dal do Prahy na přeprogramování ŘJ) a teď bych tam měl podle výpočtů mít cca 370PS. Možná víc ale držím se raději při zemi :-) rozdíl je to fakt dost markantní hlavně v průběhu výkonu a spotřeba mi po tomhle všem klesla na 12,5l/100Km. Mám na mysli kombinovanou a to jezdím převážně město. Auto prostě super a když ho obuješ na pořádný kola, tak naděláš ještě hodně parády. Doporučuji ti jeho koupi ale dost taky záleží na výbavě.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Můžu se optat, čím ses dostal na 370 PS? :)
Viking
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: stř 26.11.2008 01:00

#9 Příspěvek od Viking »

no tak je to takovej odhad. na brzdě jsem to ještě neměl :D už jen samotná úprava řídící jednotky ti zvedne výkon na nějakých 315 - 320 PS a snížením hlav o 0,6mm se pochopitelně zvýšil kompresní poměr z 10,0 na 10,6-10,8 a zde počítám s nárůstem cca 40 - 50 PS. Jak říkám není to ověřené číslo ale ono těch 286 základních není stejně měřeno podle mě na zadních kolech ale na klice takže brzdou zjistím pouze momentální výkon na zadním kole ale kolik to má origo na zadních kolech zase nevím.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Já bych s těma číslama až tak optimistický nebyl... Nicméně výkon na motoru to pomocí nějakých koeficientů aspoň zhruba spočítá, jsou na to normy...
Viking
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: stř 26.11.2008 01:00

#11 Příspěvek od Viking »

s kterejma myslíš? myslíš to snížení? no já mam zkušenost na motorce kde mi 1,5mm udělalo zhruba 90PS - to jsem měl na brzdě před i po myslim že mam doma ještě někde i ty hodnoty ale to byl extrém a motorka vydržela pouze jednu sezónu ale to byl záměr.
KAMIL740
Registrovaný
Příspěvky: 1413
Registrován: pon 15.01.2007 01:00

#12 Příspěvek od KAMIL740 »

Viking píše:....


napsla si to pekne a vcelku i souhlasim ale treba ta cena vymeny oleje je prehnana a v bmw sou hovada a nevedej poradne jak to udelat :)))) a to je fakt :) ta cena za vymenu je nekde kolem 3 tacu +- i s filtrem a olejem co tam patri ale jak rikam vsem u takoveho je lepsi si priplatit za auto se serviskou a jasnou minulosti ono se to nekolikrat pak vrati na servisu ale jak rikam lepsi se 2X vratit bez auta nez s mrdkou :)))
Viking
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: stř 26.11.2008 01:00

#13 Příspěvek od Viking »

no ja jsem taky myslel ze mi vymeni ten olej kdekoliv na servise ale prej se tady meni olej poddtlakem a hladinu hlida diagnostika. měl jsem driv MB E320cdi r.v.2000 a tak jsem si to udelal sam protoze tam byl vypustni i nalevaci sroub ale tady byl jen vypustak tusim a nalejvat se to musi fak slozite. aspon takhle mi to rekli v servise i pak v BMW :?
Vinc
Registrovaný
Příspěvky: 105
Registrován: pon 26.01.2009 01:00
Bydliště: Ostrava

#14 Příspěvek od Vinc »

Vikingu Vikingu :D 50-60 koní jen snížením hlavy.. Ne, že bych ti těch 370hp nepřál,ale víš jak. Hlav a potažmo motorů jsem udělal tolik, že bych otom mohl psat knížku. Z kompletně udělané hlavy a to nemluvím o snížení ale i o kvantum jiných věcí,změnou spalováků,zvětšením kanálů apod. můžeš být rád jak dostaneš 15-20koní.Ale hádat se stebou nebudu, jen at' pak nejsi překvapen,až tam budeš mít zpět těch poctivých utahanych 286hp + 00 hovno z čipu..
DOEMIXXX
Registrovaný
Příspěvky: 5775
Registrován: úte 21.02.2006 01:00
Bydliště: PRAHA

#15 Příspěvek od DOEMIXXX »

jestli muzu do toho kecat, tak na automat v e38 nesahej! Pokud nekope ci nejevy nejake znamky divneho chodu, tak olej nemenit, max. jen kontrolovat hladinu :!: X sedmickaru nechalo vymenit olej v automatu a do 15tis. se jim posrala prevodovka, cim to asi bylo....

jinak vice infa http://www.7er.cz tam jde vse o 7er BMW /nejen e38/
Viking
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: stř 26.11.2008 01:00

#16 Příspěvek od Viking »

Vinc píše:Vikingu Vikingu :D 50-60 koní jen snížením hlavy.. Ne, že bych ti těch 370hp nepřál,ale víš jak. Hlav a potažmo motorů jsem udělal tolik, že bych otom mohl psat knížku. Z kompletně udělané hlavy a to nemluvím o snížení ale i o kvantum jiných věcí,změnou spalováků,zvětšením kanálů apod. můžeš být rád jak dostaneš 15-20koní.Ale hádat se stebou nebudu, jen at' pak nejsi překvapen,až tam budeš mít zpět těch poctivých utahanych 286hp + 00 hovno z čipu..


v pohodě já se taky nehádam co se ale celkové úpravy týče, tak rozdíl je fakt znatelnej tak se to zvýšit muselo. oni se názory na toto velice liší. já nejsem motorovej einstain to neřikam ale preci snižováním hlav se musí zvýšit komprese a pochopitelně taky výkon ne?? heled fakt se rád poučim ale takhle mi to bylo několikrát řečeno.
Viking
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: stř 26.11.2008 01:00

#17 Příspěvek od Viking »

DOEMIXXX píše:jestli muzu do toho kecat, tak na automat v e38 nesahej! Pokud nekope ci nejevy nejake znamky divneho chodu, tak olej nemenit, max. jen kontrolovat hladinu :!: X sedmickaru nechalo vymenit olej v automatu a do 15tis. se jim posrala prevodovka, cim to asi bylo....

jinak vice infa http://www.7er.cz tam jde vse o 7er BMW /nejen e38/


fakt jo??? no tak tos mě překvapil. je teda pravda že někde v BMW doporučujou výměnu a někde ne. Já byl na tom, že tím tomu jen pomůžu a prodloužim životnost. záleží možná taky na tom kde a kdo měnil ten olej a jestli byl i filtr měněnej. jak jsem říkal tento automat se mění pomocí diagnostiky která určí kolik litrů je třeba vyměnit a prej se to dělá při 30 stupnich pak 40 a nakonec asi při 60. Tohle mi řikal hlavní servisák z inveltu v Plzni. Je to kámoš a vždycky co se BMW poradil dobře.
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Marten »

Problém je v tom, že spousta majitelů na výměnu kašle a nemění olej po 40k km jak by se u staších převodovek mělo. Pak to začne nějak nestandartně řadit a hned se to jde zachraňovat olejem. Ten samozřejmě rozpustí usazeniny po starým oleji a už je problém nasvětě.
Takže olej je potřeba měnit pravidelně a ne čekat na to až to začne cukat nebo klouzat. :roll:
Jamez
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: čtv 01.04.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Jamez »

Chci vam vsem podekovat za vsechny radu a zkusenosti. Jinak, co se tyce automatu, tak toho se vubec nebojim, hlavne kvuli tomu, ze hned po koupi S6, kterou jsem mel, se mi prevodovka vysrala asi po 200km. A tech starosti a vseho kolem me repase stala nejakych 160tis. Kazdopadne ted uz na to mam vybornej recept, a to jednu firmu v Berline v Nemecku, ktera se specializuje pouze na prevodovky a vicemene na automaty.
Viking
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: stř 26.11.2008 01:00

#20 Příspěvek od Viking »

Jamez píše:Chci vam vsem podekovat za vsechny radu a zkusenosti. Jinak, co se tyce automatu, tak toho se vubec nebojim, hlavne kvuli tomu, ze hned po koupi S6, kterou jsem mel, se mi prevodovka vysrala asi po 200km. A tech starosti a vseho kolem me repase stala nejakych 160tis. Kazdopadne ted uz na to mam vybornej recept, a to jednu firmu v Berline v Nemecku, ktera se specializuje pouze na prevodovky a vicemene na automaty.



Tak sem hod klidne kontakt nebo www stranky na firmu jestli muzes. myslim ze se mnohym z nas mozna v budoucnu bude jejich sluzba a zkusenost hodit
Odpovědět