Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e38 740i topenie
Zdravim clenov fora,mam taky velky problem.Mam manualnu klimu,a teraz v zime mi prestalo fungovat topenie.Rucicka ukazovatela teploty vody v agregate nejako podozrivo skoro sa dostava do polohy prevadzkovej teploty,a ked chcem aby prudil ohriaty vzduch do interieru prudi iba studeny.Ked idem rychlejsie tak prudi uz trocha ohriaty ale nic moc,a ked idem pomalsie tak nic iba studeny vzduch.prosim ak mate skusenosti poradte.dakujem
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Ano bavíme se o součástce č.1. Mění se to celý. Vyzkoušej zapnout klíček do polohy č.2 a čerpadýlko by se mělo začít točit. Často se stává, že je vyběhaný (uhlíky), ale můžeš zkusit na něj klepnout něčím kovovým (klíč na svíčky) a mohlo by se rozběhnout. Pokud, ale máš jen zimu tak bych to tipoval spíš na ty ventily, protože i se zaseknutým čerpadlem auto topí, sice míň ale přeci. Zase by neměly odejít oba najednou - měla by topit alespoň jedna strana. Eletrika je v pořádku? Vyzkoušej a uvidíš. Jetý nemá cenu kupovat (můj názor), protože může umřít, a taky umře, jako to tvoje starý. A to bublání by byl vzduch v topení. Máš dobře odvzdušněno? Pokud neotvírají ventily tak to dost dobře nejde udělat.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Předpokládám, že máš v autě 4,4 M62. Dělal jsem to následovně:
-Vytočíš odvzdušňovací šroubek u nádobky
-Sundáš víčko a dolejváš vodu dokud z toho šroubku nevytéká - nelekej se že nádobka je plná po okraj, to se změní
-Zatočíš šroubek a nastartuješ. Nezapomeň pustit topení naplno. Voda v nádobce ubyde, takže doleješ a dotáhneš víčko.
-Projeď auto ať se zahřeje na provozní teplotu a měj puštěné topení (nějak normálně)
-Postavil jsem na pár minut auto čumákem výš (nájezd do garáže) - není nezbytně nutné a po vychladnutí!!! znovu povolení šroubku, kontrola vody v nádobce popř, dolití.
-Zbytek vzduchu se "vyžene" ježděním - má nejoblíbenější činnost.
-Vytočíš odvzdušňovací šroubek u nádobky
-Sundáš víčko a dolejváš vodu dokud z toho šroubku nevytéká - nelekej se že nádobka je plná po okraj, to se změní
-Zatočíš šroubek a nastartuješ. Nezapomeň pustit topení naplno. Voda v nádobce ubyde, takže doleješ a dotáhneš víčko.
-Projeď auto ať se zahřeje na provozní teplotu a měj puštěné topení (nějak normálně)
-Postavil jsem na pár minut auto čumákem výš (nájezd do garáže) - není nezbytně nutné a po vychladnutí!!! znovu povolení šroubku, kontrola vody v nádobce popř, dolití.
-Zbytek vzduchu se "vyžene" ježděním - má nejoblíbenější činnost.
nejlip cumak vejs trosku ale neni nutny.. pustit topeni... otevrit nadobku.....
dolit kolik si veme.... a co si neveme tak drzet plyn nad 2000ot a krmit ho a to on si bere jak pominutej a protoze voda krasne cirkuluje tak odvzdusneni vetsinou konci az je konstatni proud vracecky z5 do nadobky.... za chvili neni co delat a vetsinou uz pak netreba druhy den dolivat... jen proste jezdit pak normalne a max druhy den za studena zkontrolovat ale vetsinou je to ok...
proste v otackach lit vodu do expanzky dokud bere... vraceckou vraci vzduch... az vraci jen vodu, je hotovo... a v tech tockach to je fofr
dolit kolik si veme.... a co si neveme tak drzet plyn nad 2000ot a krmit ho a to on si bere jak pominutej a protoze voda krasne cirkuluje tak odvzdusneni vetsinou konci az je konstatni proud vracecky z5 do nadobky.... za chvili neni co delat a vetsinou uz pak netreba druhy den dolivat... jen proste jezdit pak normalne a max druhy den za studena zkontrolovat ale vetsinou je to ok...
proste v otackach lit vodu do expanzky dokud bere... vraceckou vraci vzduch... az vraci jen vodu, je hotovo... a v tech tockach to je fofr

udelal si to skvele budiz ti odmenou funkcni topeni....
prave vsichni delaji chybu ze odvzdusnuji volnobehem to je picovina jak mraky to tam muzes stat mesic a neodvzdusni se nic protoze na volnobeh ta pkapalina prakticky nekoluje (uz vubec ne do topeni jak si zjistil i sam ze to topi az v otackach) a jelikoz tam voda nedobehne tak i ta pridavna pumpicka je k hovnu protoze ona nevytvari zadny podtlak , nesaje.... je to jen vrtulka takze na vzduchu se jen toci a nic nesaje.... jako vodni pumpa... az je zalita vodou tak se utesni a zacne cerpat.... a pak se muze zacit vyhanet voda z topeni a jinejch skrytejch zakouti....
takze odvzdusnovat zasadne pod plynnem a to vylita z toho rychlosti svetla
prave vsichni delaji chybu ze odvzdusnuji volnobehem to je picovina jak mraky to tam muzes stat mesic a neodvzdusni se nic protoze na volnobeh ta pkapalina prakticky nekoluje (uz vubec ne do topeni jak si zjistil i sam ze to topi az v otackach) a jelikoz tam voda nedobehne tak i ta pridavna pumpicka je k hovnu protoze ona nevytvari zadny podtlak , nesaje.... je to jen vrtulka takze na vzduchu se jen toci a nic nesaje.... jako vodni pumpa... az je zalita vodou tak se utesni a zacne cerpat.... a pak se muze zacit vyhanet voda z topeni a jinejch skrytejch zakouti....
takze odvzdusnovat zasadne pod plynnem a to vylita z toho rychlosti svetla

nie som si isty ale asi dost vody som musel dolievat cca 4litre viem ze pri odvzdusnovani vela aj vytecie zo vzduchom,tym chcem povedat ze dufam ze ten vzduch sa dostal tam iba kvoli neodbornemu odvzdusneniu po vymene vodnej pumpy a nie kvoli uniku chladiacej zmesi niekde kde moze byt diera.Lebo najst kde to unika z chladiaceho a topneho systemu to je dost tazke.