Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e38 740i topenie

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
wehr
Registrovaný
Příspěvky: 36
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

#1 Příspěvek od wehr »

Zdravim clenov fora,mam taky velky problem.Mam manualnu klimu,a teraz v zime mi prestalo fungovat topenie.Rucicka ukazovatela teploty vody v agregate nejako podozrivo skoro sa dostava do polohy prevadzkovej teploty,a ked chcem aby prudil ohriaty vzduch do interieru prudi iba studeny.Ked idem rychlejsie tak prudi uz trocha ohriaty ale nic moc,a ked idem pomalsie tak nic iba studeny vzduch.prosim ak mate skusenosti poradte.dakujem
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#2 Příspěvek od Jamall »

nechci kec. ale bud zavzdušnění motor, nebo podfouklá hlava...

ve vyžších otáčkach je odsán vzduch a do topení se dostane teplá voda, pak teprv topí
WilD
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: úte 23.12.2008 01:00
Bydliště: Praha/Šumperk

#3 Příspěvek od WilD »

V motoru bych závadu vůbec nehledal...

Problém bude dle mýho v tom el. čerpadle s ventilama, co je na motorové stěně. Prostě jakmile to čerpadlo neběží, krom vyšších otáček do topení ta teplá voda nedoputuje.

Pokud Ti teplota motoru neleze samozřejmě přes normální teplotu, to by byla jiná...
wehr
Registrovaný
Příspěvky: 36
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

#4 Příspěvek od wehr »

Tak to je fakt v prdeli,zistil som este,ze ked je klucik v zapalovani v polohe c.2 tak pocujem v interiery take bublanie vody.Je to suciastka c.1?meni sa komplet tak ako je na obrazku?Oplati sa kupit origo nove alebo aj pouzite?da sa to zrepasovat?
Přílohy
37.png
37.png (11.5 KiB) Zobrazeno 888 x
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#5 Příspěvek od Birkoff »

Ano bavíme se o součástce č.1. Mění se to celý. Vyzkoušej zapnout klíček do polohy č.2 a čerpadýlko by se mělo začít točit. Často se stává, že je vyběhaný (uhlíky), ale můžeš zkusit na něj klepnout něčím kovovým (klíč na svíčky) a mohlo by se rozběhnout. Pokud, ale máš jen zimu tak bych to tipoval spíš na ty ventily, protože i se zaseknutým čerpadlem auto topí, sice míň ale přeci. Zase by neměly odejít oba najednou - měla by topit alespoň jedna strana. Eletrika je v pořádku? Vyzkoušej a uvidíš. Jetý nemá cenu kupovat (můj názor), protože může umřít, a taky umře, jako to tvoje starý. A to bublání by byl vzduch v topení. Máš dobře odvzdušněno? Pokud neotvírají ventily tak to dost dobře nejde udělat.
wehr
Registrovaný
Příspěvky: 36
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

#6 Příspěvek od wehr »

Tak to bublanie robi od vtedy co som menil vodnu pumpu.Ako sa odzvzdusnuje?
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#7 Příspěvek od Birkoff »

Předpokládám, že máš v autě 4,4 M62. Dělal jsem to následovně:
-Vytočíš odvzdušňovací šroubek u nádobky
-Sundáš víčko a dolejváš vodu dokud z toho šroubku nevytéká - nelekej se že nádobka je plná po okraj, to se změní
-Zatočíš šroubek a nastartuješ. Nezapomeň pustit topení naplno. Voda v nádobce ubyde, takže doleješ a dotáhneš víčko.
-Projeď auto ať se zahřeje na provozní teplotu a měj puštěné topení (nějak normálně)
-Postavil jsem na pár minut auto čumákem výš (nájezd do garáže) - není nezbytně nutné a po vychladnutí!!! znovu povolení šroubku, kontrola vody v nádobce popř, dolití.
-Zbytek vzduchu se "vyžene" ježděním - má nejoblíbenější činnost.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Snejk »

nejlip cumak vejs trosku ale neni nutny.. pustit topeni... otevrit nadobku.....
dolit kolik si veme.... a co si neveme tak drzet plyn nad 2000ot a krmit ho a to on si bere jak pominutej a protoze voda krasne cirkuluje tak odvzdusneni vetsinou konci az je konstatni proud vracecky z5 do nadobky.... za chvili neni co delat a vetsinou uz pak netreba druhy den dolivat... jen proste jezdit pak normalne a max druhy den za studena zkontrolovat ale vetsinou je to ok...
proste v otackach lit vodu do expanzky dokud bere... vraceckou vraci vzduch... az vraci jen vodu, je hotovo... a v tech tockach to je fofr :)
wehr
Registrovaný
Příspěvky: 36
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

#9 Příspěvek od wehr »

Presne som to robil ako ste to napisali,a topi ako ma,radsej zeby tam bolo viac vody ako menej,ja som tam nalial cca dokopy tak 4litre chladicej s destilovanou vodou.po vymene vodnej pumpy som to odvzdusnoval iba na volnobehu,tak preto som tam mal vzduch a bublanie.dakujem vam chlapi
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Snejk »

udelal si to skvele budiz ti odmenou funkcni topeni....

prave vsichni delaji chybu ze odvzdusnuji volnobehem to je picovina jak mraky to tam muzes stat mesic a neodvzdusni se nic protoze na volnobeh ta pkapalina prakticky nekoluje (uz vubec ne do topeni jak si zjistil i sam ze to topi az v otackach) a jelikoz tam voda nedobehne tak i ta pridavna pumpicka je k hovnu protoze ona nevytvari zadny podtlak , nesaje.... je to jen vrtulka takze na vzduchu se jen toci a nic nesaje.... jako vodni pumpa... az je zalita vodou tak se utesni a zacne cerpat.... a pak se muze zacit vyhanet voda z topeni a jinejch skrytejch zakouti....
takze odvzdusnovat zasadne pod plynnem a to vylita z toho rychlosti svetla :)
wehr
Registrovaný
Příspěvky: 36
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

#11 Příspěvek od wehr »

nie som si isty ale asi dost vody som musel dolievat cca 4litre viem ze pri odvzdusnovani vela aj vytecie zo vzduchom,tym chcem povedat ze dufam ze ten vzduch sa dostal tam iba kvoli neodbornemu odvzdusneniu po vymene vodnej pumpy a nie kvoli uniku chladiacej zmesi niekde kde moze byt diera.Lebo najst kde to unika z chladiaceho a topneho systemu to je dost tazke.
Odpovědět