Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e65 vs e60 - rádce při koupi

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00

#361 Příspěvek od ada540i »

To mi neříkej, že stejným stylem jízdy budeš jezdit za 9l nafty nebo za 20l LPG :roll: Mám sice e39 540i a po městě jezdim okolo 14l benzínu ve špičce, na LPG by to muselo byt do 16l. Ikdyby to bylo u e38 za 18l, tak to cenově vychází stejně jako tvých 9l nafty...
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
caknakis
Registrovaný
Příspěvky: 868
Registrován: ned 13.01.2008 01:00
Bydliště: Praha - západ

#362 Příspěvek od caknakis »

Já nemám LPG, mám E38 3.0D a E32 4.0. Beru, co mi říkal Fishmaker... má E38 ve čtyřlitru a cestování do práce po městě mu vychází něco přes 18l LPG... určitě se k tomu tady vyjádří.
caknakis
Registrovaný
Příspěvky: 868
Registrován: ned 13.01.2008 01:00
Bydliště: Praha - západ

#363 Příspěvek od caknakis »

já osobně nic nemám proti plynu. Dokonce jsem uvažoval, že bych ho dal do E32 a jezdil s ní denně. I bych zkousnul, že přijdu třeba o rezervu, nebo, že auto už nikdy nebude originál. Ale co fakt nezkousnu je, že se to furt musí štelovat, že když mi to tam frajer namontuje, tak tam já nevím za 2000km musím zas a hlavně, že každé 3-4 auto ke kterému jsem si čuchnul pod kapotu, tak prostě tím plynem smrdí jak stará kurva.

když se podívám na různé topicy, tak na plynu prostě furt někdo něco řeší a neví v čem to je...nebo to na mě alespoň tak působí.

ukažte mi přestavbu, kterou prostě jebnu do auta a nebudu se muset o ní už více starat. A v tu chvíli nemám co řešit a jdu se nechat zplynovat :-))
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#364 Příspěvek od Filozof »

Ok neměl jsem auto uplně bez problemu ale to bylo hlavně na začátku cca 2měsíce po namontování pak to jezdilo 4roky jak švýcarky.
Ted se musí vyměnit filtr akorát. Nepočítám běžné spotřební věci na autě tlumiče,kotouče atd.

Celkové investice za skoro 5let do LPG jsou cca 1500kč ano správně jen revize 200kč každej rok a 500kč filtr a štelování to je vše !!!

Najel jsem cca 120tis km. Auto E34 525i 24v a teď mi ukaž stejné investice v naftě ?
Co vše budu měnit a k kolik mě to bude stát ?
Nepočítal jsem peníze co jsem uspořil při spotřebě pruměrně cca 10-11L/100km LPG.
Je to vícebodobé vstřikování řízené procesorem. Žádnej karbec jak mají favorit a smrdí na sto honů ...toto auto vubec nesmrdí.
Naopak z výfuku jde mnohem čistější zbytkové plyny.

Při koupě LPG do auta jsem nevěřícně kroutil hlavou, jak je to možné že nic necítím prostě jsem byl z toho nadšený. :)

MOD fishmaker : necituj přímo předchozí příspěvek ;)
Uživatelský avatar
fishmaker Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3327
Registrován: sob 15.07.2006 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

#365 Příspěvek od fishmaker Moderátor »

předně bych chtěl upozornit, že toto téma není o spotřeb DIESEL vs BENZIN / LPG ;)

jinak ano...já jezdim jak píše caknakis 18-20l LPG / 100km...ostatně v podpisu mám dlouhodobou průměrnou spotřebu kterou si poznamenávám na spritmonitor.de
smířil sem se s tim, že je jezdim "za 20 plynu" po PRAZE ... což v přepočtu vychází na cenu 10l benálu...a za to budu jezdit s kdejakym dvoulitrem...pokud jedu za míň tím lépe ;)

nebudem tady rozebirat jestli je to hodne nebo malo...kazdej ma jinej styl jizdy, ja mám M60tku a M62jka muze brat min...navic jak už sme tu několikrát probírali....není město jako město (já to mám do práce 8km z toho 6km v centru jsou kolony...něco jinýho je jezdit po obchvatu ;)

jinak po dalnici ve ctyrech 140-160 tempomat davam 12-13L plynu...což vychází kolem 5,8l benzinu...

jinak co se tyka udrzby...tak jezdim na pravidelny prohlidky po 10tis km (i kdyz ted sem trochu ve skluzu)....jinak jen jezdim a tankuju...jednou jsem mel "problem" ze mi praskly nejaky kolinka plastovy u reduktoru...jinak na tom mam 45tis km a vpohode ;)

prosím diskutující, aby v tomto tématu nadále pokračovali jak název napovídá ve srovnávání výbavy, technických rozdílů apod. u E60 a E65 místo spotřeby ;)
First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
caknakis
Registrovaný
Příspěvky: 868
Registrován: ned 13.01.2008 01:00
Bydliště: Praha - západ

#366 Příspěvek od caknakis »

ok, zpátky k topicu.
Mám univerzální radu pro všechny, co rozmýšlejí mezi pětkou a sedmou.

Už v první třídě vás naučili, že 7 je víc než 5. Tak se toho držte
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#367 Příspěvek od hurvajs77 »

no vidíš caknakisi, to je pravda, ale jak vidíš, je plno lidí, kteří si to nemyslí. Už jsem to tu psal, že jsem měl E61 a ted E65. Rozdíl je kurva diametrální, ikdyž je E65 je 4 roky starší. 7er je prostě absolutně jiná liga
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#368 Příspěvek od JaraX »

kluci kluci kluci,
proč tady srovnavate 730D a 740i? když už chcete srovnavat tak srovnavejte 740d a 740i, a 730D a 728i, max 730i, když hodně zavřu oči tak i 735i.
druha vec je že si myslím že fishmaker ma LPG špatně seřízeny už jsme se o tom bavili když jsem mu dělal hydrokufr, ale nestihl jsem to načíst, seřidit.
další věc je že šeřizovat LPG po 10tkm je zbytečnost, ja seřizuju svoje po
montáži, 1000km, 5000km, 10 000km, a pak už po 40-50 000km, jde o to že prostě vstřikovač je mechanicka komponenta kterej si seda, takže je potřeba to prvotní seřízení ale chystam se udělat na vstřikovače "stolici", takže ten vstřikovač už bude zaběhlej když se bude davat do auta, pak bude stačit auto seřizovat jen po montaži a pak třeba 50 000km,
jinak nejezdím nikde žadny kolony po městě, ale když srovnam nesrovatelne a to je 740ilpg vs 730D ve spotřebách, s obouma autama co jsem měl
100 kmh dálka 730D 6, 740i 10,5
město 730D 9, 740i 15
200kmh dálka 730D 13 740i 14
dalnice 140 730D 7,8, 740i 12,5

u E65 je benzín mnohem lepší než moje prehistorická M60 a je schopen jezdit s krásnou spotřebou.
jinak pokud bych si šel pro fungl nový auto a řešil spotřebu, tak určitě kupuju naftu, nebudu dávat plyn do auta v záruce.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#369 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

O tom to přece je, každej máme jiný priority. Moje příští volba je F10 M550d
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#370 Příspěvek od JaraX »

tak to přeju hodně štestí a narvanou peněženku
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#371 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

No, ještě tak půl roku počkám, až se vychytají mouchy. E60 535d mám 5 let, měním zatím jenom spotřebák. Pokud nepadneš do nějaké pasti, dá se to v pohodě ufinancovat
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#372 Příspěvek od JaraX »

jj spotřebák, turbo,druhy turbo, vstřiky, čerpadlo, podavací čerpadlo :D
dělam si prdel, 535 je jedina dobra nafta s kterou jsem jel, nevyhoda je ta že 745i v LPG ho ve všem předčí, ale absence turbo díry a lineární charakteristka motoru tam nemá chybu, škoda že už jsi tchán prodal a misto toho si pořidil 530D
caknakis
Registrovaný
Příspěvky: 868
Registrován: ned 13.01.2008 01:00
Bydliště: Praha - západ

#373 Příspěvek od caknakis »

Už se těším na ty topicy za pár let.... chcíplo mi turbo, nevíte které? :-)))
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#374 Příspěvek od JaraX »

preventivně vyměníme všecky 3
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#375 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Tož začínám spořit
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
aristoloser
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 07.04.2008 00:00
Bydliště: u phy

#376 Příspěvek od aristoloser »

caknakis píše:Už se těším na ty topicy za pár let.... chcíplo mi turbo, nevíte které? :-)))

chcíplo mi 4té turbo u 714i :lol:
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#377 Příspěvek od hurvajs77 »

Až to fishmaker bude číst, tak nás všechny zabanuje... :D
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#378 Příspěvek od JaraX »

tady je stejně nejduležitější jen první stránka
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#379 Příspěvek od Filozof »

co má E38 něco jako DYNAMIC DRIVE je i EDC ? nebo jak se jmenuje podobnej system ? u E38 a jakej je tam rozdíl ?

Mě se líbí luxusní 7er, ale E65 mi zase přijde že je nákladnější jak E38 která poskytuje luxus / peníze na servis bude jistě lepší.

a koupě nějaké vonavky v plné palbě rok 99-01 by bylo určo zajimavější než běžná E65 která bude mít 2x ale i 3x dražší náhradní díly.

do roka max dvou plánuji upgrade na 7er tak nechci přijít o podobný system jaký má e65 s dynamic drive.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#380 Příspěvek od JaraX »

e38 má EDC který omezuje naklanění auta, nastavuje optimální tuhost tlumičů apod.
Jinak dily na E65 stojí min jak na e38, pokud se bavíme o nových samozřejmě.
Odpovědět