Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Kupujeme e65

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#501 Příspěvek od JaraX »

ano, máš prostě 90 procent výbavy, ale bohužel motor je to nejzákladnější, výkonově je sice 730D naprosto dostačující a má potřebnou dynamiku pro to auto,bohužel ale značně snižuje komfort.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#502 Příspěvek od JaraX »

chip,
nesrovavam seriovej a sportovní podvozek, protože sport je samozřejmě rychěljší, ale není komfortní, ted jsem tu měl na servis par M5, a prostě M5ky sou rychlější díky tomu že maj EDC a DD, ktery většina E60 nema, E60 s DD a EDC je neskutečna motokara, a prostě E65 s EDC A DD je rychlější v zatáčkách než E60 bez ničeho
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00

#503 Příspěvek od chip »

JaraX píše:DD je rychlější v zatáčkách než E60 bez ničeho
To je právě blbost. Na podobných pneu bude v zatáčce lehčí auto vždy rychlejších a to i když se víc nakloní. Ten podvozek je na to stavěnej. DD se nedělal od toho, aby zrychlil auto v zatáčkách, ale aby byl pohodlnější - pohodlněji je v zatáčce, když se vůz méně naklání.
Dlugy
Registrovaný
Příspěvky: 219
Registrován: pát 11.05.2007 00:00
Bydliště: Mladá Boleslav

#504 Příspěvek od Dlugy »

Fyziku sice neojebeš,ale Jarax má tak trochu pravdu.Nie vždy lahšie auto má lepšie jazdné vlastnosti!
Stačí porovnať audi A4 s BMW 3,alebo A6 s BMW 5.
Aj keď bude Bavorák ťahší stejne bude v zatáčkach rýchlejší.(netvrdím,že je e65 rýchlejšia než e60).
Čo sa týka výbavy sedmiček,tak uplne súhlasim s Jaraxem.Sedma bez výbavy je sedma polovičná :-) a hlavne sa raz bude blbo predávať!!!
Starý pekáč s motorom a slušnou výbavou bude mať vždy cenu !!!
A JaraXové príspevky??? :D :P :lol:
Človek sa niekedy zasmeje,ale večšinou s ním súhlasím,predsa nebudem tvrdiť,že nafta je naj... len pretože mám naftu :wink: (sice 80 000km a žiaden problém),ale stejne ďalšie auto bude 760,prípadne 750i
Kritici by si mali uvedomiť,že JaraX podáva hodne cenné info zadara a moc toho tu asi nenačerpá :wink:
ex e36 325i, ex e46 320D, e70 35D
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00

#505 Příspěvek od chip »

Jo s tim srovnáním rychlostí audi a bmw máš samozřejmě pravdu, ale tam je to něco jiného. Tam je to o vyvážení auta, tedy to, že audi má 70% hmotnosti na přední nápravě. To ale není případ bmw e60 a e65, kde lze tvrdit, že ty auta jsou stejně vyvážená cca 50 na 50 na nápravách. Tam opravdu platí, že lehčí jede rychleji v zatáčce.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#506 Příspěvek od JaraX »

ale je to i rozložení těžiště v zatáčce, prostě pokud se auto nakloní, tak jde těžiště směrem ven, ale ty ho potřebuješ dostat co nejvíc dovnitř, takže vlastně ta zatáčka jde projet rychleji díky přesunu těžiště, dej si na střechu 100kg krabici a uvidíš jak budeš rychlej v zatáčkách, prostě těžiště musí byt co nejníže a co nejblíže ke středu zatáčky.
nedávno jsem sersivoval zaráz 2x 645i, jedna DD neměla a jedna měla, a překvapilo jaký je rychlostí rozdíl v zatáčkách.
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00

#507 Příspěvek od chip »

Při náklonu se vychyluje těžiště max tak 2 cm :-) Teda pokud myslíš co se týká roviny pravolevé. Pokud myslíš vychýlení nahoru dolů, tak se těžiště při propružení naopak snižuje. Proto mi nějak nedochází srovnání se 100 kg na střeše.

Při servisování poznáš jaký je rozdíl při jízdě v zatáčce? Ty teda ty auta servisuješ nebo s nima závodíš? :-)

Ne hele odbíháme, řeč byla o e60 vs e65 :wink: . Dobrá ještě bych bral e63 vs e65 8)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#508 Příspěvek od Filozof »

kluci skočím vám do řeči ...a co tak zkusit třeba na okruhu v BRNE si dát sraz při nějaké příležitosti a vyzkoušet vaše tvrzení ?
Každej máte pravdu jde o to kolik pomůže e65 to DD vyrovnat v rychlosti tu váhu auta oproti lehčí 545i.

Nakonec třeba pojedou stejně zatáčku +- jak 7er tak 5er.

Prostě si určíte zatáčky které projedete nejvyšší rychlostí na hraně bez smyku...a pak porovnání stejných aut DD a bez DD. taky by mě to zajímalo jakej bude rozdíl...

jde nastavit na 7er SPORTOVNI režim ? že auto tvrdne a sníží výšku jako AUDI ?

PS: ještě záleží na pneumatikách značka/kvalita a velikost u obou aut.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#509 Příspěvek od JaraX »

M5 E60 má taky EDC v serii a díky tomu je strašně rychlejší,
věřím že 545i s mpaketem bude určitě v zatáčce rychlější než E65 s EDC a DD, ale prostě 545i na sportovním podvozku není vubec pohodlná, to mužem rovnou srovnávat sedmu s M3, ja beru seriovej podvozek a bez DD, protože tu má tak každá 50tá E60, u E65 skoro samozřejmost.
jinak spousta mých zakazníku sou kamaradi kteří mě za servis rádi nechaj se projet, pujčí mi Mko na víkend apod, + každé auto po servisu projíždím aspon 10km abych věděl že je vše OK.
sou dvě možnosti jak zrychlit auto v zatáčkách, bud ho položit co nejníž a dát mu co nejtvrdší podvozek a nebo mu dát DD, který todle supluje,

btw ten pohyb co vykonava DD není uplně tak malej
http://www.youtube.com/watch?v=SuH0ZMQ2E3k
atimen
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: sob 08.12.2007 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#510 Příspěvek od atimen »

Tak už mi to nedalo a musím se vyjádřit ...
pořád se tady mele nafta/benzin/lpg a E65/E60

Co se týče E60 vs E65 viděl bych to na podobno jako u E39 vs E38 ...

začnu reakcí na poslední žhavé téma.....Měl jsem E38 které jsem se snažil dat maximální péči , s tím,že jsem měl a mám rád tužší auta a sportovní jízdu , bohužel moje E38 neměla EDC a tak jsem po měsíci přemýšlení šel do komplet Bilstein B6 a k tomu HR pružiny ....auto se ve předu snížilo o -30 takže bylo tak akorát vůči zadku , příjemně ztvrdlo a na 19" kolech jsem byl schopnej opakovaně projet v Brně pisáreckej tunel rychleji než E46 330ci (gumy contiky SC2) které v druhé zatáčce tunelu který je jako had ...(nájezd je pravotočivá která se mění na utahující se levotočivou která se pak mění v táhlou pravotočivou a výjezd ven ) začlo blikat ASC (cca 120-130 dle toho kolik se podařilo vytáhnout před nájezdem do tunelu) , sedma nic ....prostě kamarád co jel za mnou v E46 330ci jen kroutil hlavou protože před tunelem byl těsně zamnou a za tunelem byl dobrých 20m a v zatáčkách jen řekl, že se mě sedma nahnula a zase vrátila do roviny a že on měl co dělat bo už letěl skoro bokem ... takže né vždy váha je na škodu, samozřejmě na měřeným úseku je co nejnižší váha zásadním požadavkem ale prostě nevím proč srovnávat sedmu v nějakých parametrech co se týče sportovnosti ....srovnával bych to trošku jiným pohledem .

Podíval bych se na to tímto stylem ...mám tedy bohužel v tomto případě E66 která je na tom ještě hůř co se týče váhy než E65 , mám DD i EDC na origo 19" kolech a na komfort je to asi tak 10x pohodlnější než E38 s origo bez edc tlumičema a na sport je to snad ještě tužší než E38 s bilstein B6 a HR pružinama .
Dokud jsem si E66 nepořídil , netušil jsem , že mezi těmi dvěma EDC režimy je takový rozdíl ....no ale dobře ,to jen trochu zkušeností po koupi E66 .
Myslím si ,že bych teď ten tunel projel hodně srovnatelně jako tenkrát s E38 (bohužel chvíli čekám až se s E66 sžiji neboť E66 s EDC a DD je trochu nezvyk a nepotřebuji ji rozstřelit ...na to tu jsou jiní ) , za pár měsíců třeba zkusím zase s kamarádem a jeho 330ci párkrát tunel projet a jak se mě bude držet ...jen trochu údajů:

E46 330ci , 170KW a váha 1405kg tzn. 0,121Kw/Kg
E38 740iA 210KW a váha 2100kg tzn. 0,1Kw/Kg
E66 745Li 245KW a váha 2300kg tzn. 0,107Kw/Kg + EDC + DD
E60 545i 245KW a váha 1705kg tzn. 0,143Kw/Kg
E65 760i 321KW a váha 2180kg tzn. 0.147Kw/Kg

tím bych chtěl říct ,že sedma může soupeřit i s odost lehčím autem a chtěl bych popravdě vidět jak by se ta 545i poprala s tím úsekem v tunelu (bez edc a DD ale třeba se sport podvozkem) když E46 už bliká ASC a letí bokem skoro ....a jako aby se dalo o 545i říct ,že je nějak výrazně lepší , to by E66 a E46 musela totálně v tom tunelu zmizet abych aspoň mohl říct , kurwa , to jede jako prase ...nemyslím si ,že se toto stane ....toto přijde až s E60 M5 ale to je jiná kategorie ...

ale proč toto všechno dělat ? není lepší mít na to pohled typu ...ano sedma je těžší ....luxusnější ...pohodlnější .... a potřebuje systémy jako EDC a DD aby byla srovnatelná s 545i která je tvrdá jako prase o proti E65 , není tam místo a výbavy je v drtivé většině po skromnu ? tzn. co je lepší ? E65/E66 s EDC +DD co má řekněme 90% jízdních vlastností jako E60 545i (ano E60 545i je LEPŠÍ) ale má výbavu až do prdele , pohodlí o kterým se E60 může tak leda zdát nebo mít těch 10% jízdních vlastnosti na víc o proti E65/E66 ale nemít to ostatní co E65/E66 v drtivé většina o proti E60 má.
Kdo těch 10% využije (na klubu tak možná 10-15 lidí) ? ten kdo ano , nekoupí si na využití těch 10% 545i ale M5 nebo M3 a je to hodně o řidiči aby vůbec využil 80% z 545i (bo jsou lidi co ten tunel v Brně projedou bokem v podobné rychlosti ) takže drtivá většina majitelů 545i prostě ani nedosáhne na limit 545i ať už kvůli strachu nebo ,že prostě nejsou blázni.

V normální sportovní jízdě je prostě E65/E66 s EDC a DD tak podobná 545i
,že nemá smysl mít E60 545i zvlášť když E60 545i je tak kurewsky nesmyslně předražená a většinou v sociálu , že za tu cenu je E65 760i která si myslím, že bude trochu jinde o proti 545i.

Ano , při koupi nového auta je rozdíl jestli 5e nebo 7er ale když je 7er o 1/3 levnější a s neporovnatelnou výbavou ? Poměr cena/výkon je jasně pro 7er ....a kdo chce sport koupí M3 kdo chce komfort koupí 7er kdo chce polosport bez výbavy koupí 5er aby mohl říkat ,že má sportovnější auto než 7er a vybavenější než 3er .

tím nechci hanit E60 , bezesporu je to pěkné auto a pro někoho kdo má malou garáž a E65 by tam nezavřel nebo si myslí ,že mu pomůže rozdíl v délce při parkování (E65 504 cm a E60 484 cm) je to dobré auto které může v jistých situacích poskytnout sportovnější pocit než E65/E66 ale kdo tento o něco sportovnější pocit potřebuje , když jsou všude tak rozmrdaný silnice a v 7er jsou tak příjemný komforty sedačky s masážema,Logic 7 a na okruhu je i 545i na hovno :)
Seal
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pát 28.05.2004 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#511 Příspěvek od Seal »

Dobrý den všem zůčastněným.Po dvou dnech jsem přelouskal celý tenhle thread...Co jsem z něj pochopil ohledně E65 je že nekupovat Diesel, pouze benzín, raději se vyhnout 735i a rovnou jít do 745i.Dbát především na to aby ve výbavě byl dynamic drive.Pochopil jsem správně to nejpodstatnější?:)
Seal
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pát 28.05.2004 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#512 Příspěvek od Seal »

Dobrý den všem zůčastněným.Po dvou dnech jsem přelouskal celý tenhle thread...Co jsem z něj pochopil ohledně E65 je že nekupovat Diesel, pouze benzín, raději se vyhnout 735i a rovnou jít do 745i.Dbát především na to aby ve výbavě byl dynamic drive.Pochopil jsem správně to nejpodstatnější?:)
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00

#513 Příspěvek od chip »

Nejdpodstatnější je, aby to auto bylo v dobrým stavu.
Seal
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pát 28.05.2004 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#514 Příspěvek od Seal »

chip : Tak to beru jako samozřejmost ale prvotní je hledání pak zkoumání stavu:)
atimen
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: sob 08.12.2007 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#515 Příspěvek od atimen »

když už budeš mít peníze cash tak prostě aby tě to nemrzelo koukej po kusu co má dinamic drive , EDC , logic 7 a komforty ve předu i vzadu ...to je prostě asi základ ...bez tohoto to pak budeš i blbě prodávat ...
atimen
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: sob 08.12.2007 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#516 Příspěvek od atimen »

a koukám , že na můj výplod nikdo ani nereaguje , což je škoda , čekal jsem třeba trochu plodnou diskuzi ...ale dobře...myslím, že v tomto topicu by se mělo řešit koupě E65 a ne proč E65 a né E60
Seal
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pát 28.05.2004 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#517 Příspěvek od Seal »

atimen píše:když už budeš mít peníze cash tak prostě aby tě to nemrzelo koukej po kusu co má dinamic drive , EDC , logic 7 a komforty ve předu i vzadu ...to je prostě asi základ ...bez tohoto to pak budeš i blbě prodávat ...

A tvůj pohled na dostupné motorizace u ojetin?
atimen
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: sob 08.12.2007 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#518 Příspěvek od atimen »

mám 745i , kdyby byla možnost stejně vybavené 750i jdu do 750i neb to jde pěkně hodit do LPG jako 745i ale to už je jen třešnička na dortu jestli 745i nebo 750i , není to stejný jako 735i nebo 745i... a 760 už nejde zplynovat a náklady jsou jinde ....735i a 740i (tu jsem ještě ani neviděl ) je škoda kupovat protože hlavně 735i nejede tak jak 745i a žere stejně a i povinný ručení je stejný a všechny věci kolem
HuNTeR
Registrovaný
Příspěvky: 352
Registrován: stř 20.08.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#519 Příspěvek od HuNTeR »

Tady bych tě jen opravil a doplnil.760i zplynovat jde.Dělají se dvě sady po 6 ti valcích který se spojí. Problém u 760i jeeže jich je míň.A tudíž veškerý díly jsou trochu jinde než u ne o tolik horší 750i.A rozdíl mezi 745i a 750i je takový že se kryli před a po FL .Tudíž 745i po FL je opravdu tak málo že to spočítáš na prstech jedný ruky.A to stejný naopak. Ja bych volil 750i a hlavně klima komfortsitz bez toho ani nemá cenu někam jezdit :D Ideální je DD, EDC, Logic7, Komfortsitz4x nejlepe všechny polohovatelný, vyhrivany,, masáž vepředu a další kravinky ;)
atimen
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: sob 08.12.2007 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#520 Příspěvek od atimen »

máš pravdu , myslel jsem to tak , že když se naskytne opravdu pěkná a vybavená 745i nemá smysl čekat 750i :) a se sedačkama je to tak jak říkáš :wink:
Odpovědět