Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e65 vs e60 - rádce při koupi

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#641 Příspěvek od JaraX »

koukam že se tu najde plno blbečků kteří nevěří ani Snejkovi když už ne mě



Snejk:
ale ze zrovna ty chces tady srovnavat servisni naklady e60 a e65 pritom nemusis chodit daleko a musis sam vedet moc dobre jak to je... rikam ti to narovinu. servis e65 je mnohem levnejsi jak servis e60.. jako servis e38 je levnejsi jak e39... to tak bylo je a bude... dostupnost dilu na e60 je proti e65 tak mizerna, cena novych dilu v bmw prakticky identicka ne-li pro e65 lepsi atd... a pak tu mame faktor prace... at uz svoji .. a nebo cizi.. protoze to, co ti v e38 a e65 zabere par minut... ti v e39 a e60 zabere cele hodiny prakticky neni servisniho ukonu ktery by se nedelal v petce dyl nebo stejne dlouho... takze ono se to nakonec vykompenzuje
a co ti mam povidat... zeptej se doma, jak krasne se vyndaval takovej priblblej vzduchovej filtr a kdyz uz sme u tech nakladnejch oprav... tak bud rad ze sem tehda zachranil tu rozvodovku na xdrive za 40k... takze ono je to uuuplne jedno jakej srac si koupis... ta vec ti bud extremne poslouzi ... (jako zatim vsechny moje 7er) ... a nebo te proste zrujnuje.. jak to tady tak ctu Je to jen o tom dobre to koupit... dobre to umet servisovat.. a nebejt trotl... pak muzes jezdit 7er klidne 5 let a nezanecha to na tobe zadne vaznejsi nasledky

ps: a to samozatmivaci zrcatko pro vas za rozumnejsi cenu je prakticky nesehnatelne... na e65 bych jich za tretinu sehnal uz armadu... takze... zapomen s e60
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#642 Příspěvek od Filozof »

JaraX : mohu souhlasit stím co je tu psáno ALE !!!

Pokud budu měnit spotřebák na E39 a E65 tak ceny jsou uplně jinde ....
Vím že porovnávám auta o jeden řád od sebe a 5er starší kousek ale prostě tlumič za 2k a kotouče za 1,5k na 7er nové neseženu na 5er v pohodě.

Je pravda že když koupím za 250k 7er ve výbavě po velkém SERVISU tak třeba mohu pár let jenom jezdit. To uznávám.
Ale jak si při koupi chceš všechno ověřit ?
Karoserii , motor dejme tomu .... ale podvozek, ohmatávat čepy a zjištovat stáří gum na ramenech a možnost nájezdu ... tlumiče kterej jeden stojí jak píšete 17000kč tak nedej bože měnit dva. za 34000kč a ktomu pár prkotin a 50-60k je hned v čudu.

Pokud bych bydlel vedle jaraxe nebo snejka asi bych šel do 7er jistě by mi vybral 7er po velkém servisu kde bych jezdil a tankoval jen palivo a měnil oleje... a pokud by tomu tak nebylo tak bych to sním probral kde se stala chyba ....

Nikdo se nenajde s cenama za poslední 2 roky jak servisuje ?
WITT
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: stř 09.05.2007 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

#643 Příspěvek od WITT »

Taky by me potesilo, kdyby nekdo napsal servis za posledni roky, nebo celkovy ..
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#644 Příspěvek od hurvajs77 »

už se ani JaraXovi nedivím, že je nasraný. Prostě tu plácáte nesmysle a nemáte šajnu o ceně provozu E65...

Nevím na kolik vyjdou normální tlumiče, ale EDC nedělá nikdo jiný než BMW a jeden stojí cca 17-18tis (předek). Možná nějaké noname a ne EDC seženeš za pár drobných, netuším. Třeba já, pokud něco měním, tak za originál. Za zadní brzdy (kotouče, destičky, sondy, práce) jsem teď dal asi 12tis, nevím přesně.

Ale laskavě nesrovnávejte udržbu 5er a 7er. Stejně tak neříkejte, že 7er je jen nafouklá 5er. Kdo nejel v 7er, stejně to nepochopí. Měl jsem E61 a je to fakt katastrofa. Hnusný interiér, vzhled korejského / čínského auta. Ale než jsem koupil 7er, myslel jsem si že je to luxus...

P.S.: pro zajímavost, kupoval jsem na E65 samozatmavovací zpětné zrcátko - cena tuším 230EUR bez DPH.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
jacob
Registrovaný
Příspěvky: 622
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#645 Příspěvek od jacob »

já servisuji 7er pouze v autorizáku - z čas. důvodů, potřebuji prostě spontálně navštívit servis a nechat tam na počkání udělat vše co potřebuji. Na auta jsem poměrně puntíčkář, takže když vidím problém i detail, hned ho řeším.

Za rok servisu - a to jsem kupoval 7er e65 poface s nájezdem 140 000 km - netknuté auto jsem utratil 56 000 Kč. Najel jsem nějakých 37 000 km. Měnili se všechny kotoulče, 2x přední a zadní brzdní destičky, oleje, všemožné filtry, různé kraviny, žárovky (2x přední angel eyes - tam se musí sundavat celý nárazník pokaždé).

Pokud udělám nějaký přehled:

1) 56 000 Kč běžný autorizovaný servis / 1 rok
2) 40 000 Kč cca - nové letní gumy
3) 50 000 Kč upgrade laku, leštění, lakování, celoroční vosk, leštění svítilen a nějaké další opravy podběhů, výměna chrom lišt, mlhovek, bmw emblémů apod.
4) 26 000 Kč havárko a povinny

a asi nejdražší byly pohonny hmoty, tam to vidim na nějakých 160 000 Kč za rok, jezdím 750i a nejsem fanouškem LPG - to se tam z výroby ani nedávalo, takže nevím kde se to dá koupit :-)))))))))))))))

Pokud chce mít někdo pěknou sedmu, tak doporučuji na to mít bokem slušný budget. Samozřejmě z toho, co jsem vypisoval se dá spostu věcí dělat jinak - servis bokem, jeté gumy, lpg a pod. Dá se na nečem ušetřit, ale na autě je to pak vidět.

napsal jsem opravdu hrubý odhad, toho základního a potřebného. Auto jsem kupoval ve velice dobrém stavu, kdyby bylo v horším, tak se dostaneme na jiné sumy, protože bych jakoukoliv závadu hned řešil. Nepočítal jsem kraviny jako koupě zimních gum a ALu za 30 000, repase letních ALU, nutnost jako antiradar a antilaser :-)))))))

přikládám video, ať se zároveň pochlubím když už jsem se tu tak rozepsal :-)))) http://www.youtube.com/watch?v=WDZWuLRSpKQ
jacob
Registrovaný
Příspěvky: 622
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#646 Příspěvek od jacob »

jinak co se týká mého názoru rozdílu mezi 7er a 5er - e65 vs e60 obě auta jsem měl / mám déle jak rok. Tak z osobní zkušenosti mohu říct, že pětka je (bez urážky aktuálních majitel) úplně jinde a znovu bych si jí nekoupil :-) jednak tam není pořádný motor a jednakje to nějaké lacinější a tomu konec konců odpovídá i cena koupě nových vozidel.

Proto pokud kupuji jeté BMW, pak nechápu pro mě osobně volbu 5er, když se prodává za totožné peníze jako 7er - pokud k tomu mám své konkrétní specifika.

přesto má na některých místech 5er výhody a to třeba při sportovnější jízdě, kterou někdy z chutí dostanu. 7čka je tank a na horách s tím trpím - těším se u budoucí na x drive. Drifty na sněhu taky nic moc s tim. 5er na tohle byla lepší, ale 95% jízdy tyhle blbosti nedělám, takže se přikláním k 7er.

Samozřejmě se najde člověk, který prostě nechce 7er, protože se mu třeba nevejde ani do garáže - to je obrovský problém třeba longu, mě se nevejde na délku :D a nemůžu si ho koupit, protože auto patří do garáže ne na ulici :-)
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#647 Příspěvek od hurvajs77 »

No konečně, a já si už myslel, že jsem sám, kdo se o 7er. To auto si to zaslouží, možná to stojí víc než servis pochcávky. Těší mě i stejný názor na LPG... :D

Jinak klobouk dolů, fakt jedna z parádních E65. Už jsem smekal, když jsi řešil tu ExpressLakovnu.

Jinak ty chrom lišty jsi měnil všechny? Já bych docela rád vyměnil ty co zvenčí na dveřích a udělal upgrade na chrom lišty v nárazíku.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
jacob
Registrovaný
Příspěvky: 622
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#648 Příspěvek od jacob »

no o express lakovně mě ani nemluv, ani nevim jak mě to tenkrát napadlo, musel jsem byt na houbičkách nebo neivm, nechal jsem se zmanipulovat a věřil jsem - blbost prostě na entou, ale vše se zdárně opravilo :-)

lišty jsem neměnil úplně všechny, jen vepředu a v zádu. ALe hele, jsou ti nějaké nekvalitní - bylo kupovano origo. Hned zase zajdou po nějaké době, ani to nemá cenu. Kvalitní jsou jen kolem oken, asi jiný materiál, nějak jsem to do detailu nebádal.
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#649 Příspěvek od hurvajs77 »

jacob píše:...ALe hele, jsou ti nějaké nekvalitní - bylo kupovano origo. Hned zase zajdou po nějaké době, ani to nemá cenu. Kvalitní jsou jen kolem oken, asi jiný materiál, nějak jsem to do detailu nebádal.
Hmm, to neslyším rád. Už mám na své straně tu venkonví skoro odchromovanou...
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
atimen
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: sob 08.12.2007 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#650 Příspěvek od atimen »

pořád se tady mele nafta/benzin/lpg a E65/E60

Co se týče E60 vs E65 viděl bych to na podobno jako u E39 vs E38 ...

začnu reakcí na poslední žhavé téma.....Měl jsem E38 které jsem se snažil dat maximální péči , s tím,že jsem měl a mám rád tužší auta a sportovní jízdu , bohužel moje E38 neměla EDC a tak jsem po měsíci přemýšlení šel do komplet Bilstein B6 a k tomu HR pružiny ....auto se ve předu snížilo o -30 takže bylo tak akorát vůči zadku , příjemně ztvrdlo a na 19" kolech jsem byl schopnej opakovaně projet v Brně pisáreckej tunel rychleji než E46 330ci (gumy contiky SC2) které v druhé zatáčce tunelu který je jako had ...(nájezd je pravotočivá která se mění na utahující se levotočivou která se pak mění v táhlou pravotočivou a výjezd ven ) začlo blikat ASC (cca 120-130 dle toho kolik se podařilo vytáhnout před nájezdem do tunelu) , sedma nic ....prostě kamarád co jel za mnou v E46 330ci jen kroutil hlavou protože před tunelem byl těsně zamnou a za tunelem byl dobrých 20m a v zatáčkách jen řekl, že se mě sedma nahnula a zase vrátila do roviny a že on měl co dělat bo už letěl skoro bokem ... takže né vždy váha je na škodu, samozřejmě na měřeným úseku je co nejnižší váha zásadním požadavkem ale prostě nevím proč srovnávat sedmu v nějakých parametrech co se týče sportovnosti ....srovnával bych to trošku jiným pohledem .

Podíval bych se na to tímto stylem ...mám tedy bohužel v tomto případě E66 která je na tom ještě hůř co se týče váhy než E65 , mám DD i EDC na origo 19" kolech a na komfort je to asi tak 10x pohodlnější než E38 s origo bez edc tlumičema a na sport je to snad ještě tužší než E38 s bilstein B6 a HR pružinama .
Dokud jsem si E66 nepořídil , netušil jsem , že mezi těmi dvěma EDC režimy je takový rozdíl ....no ale dobře ,to jen trochu zkušeností po koupi E66 .
Myslím si ,že bych teď ten tunel projel hodně srovnatelně jako tenkrát s E38 (bohužel chvíli čekám až se s E66 sžiji neboť E66 s EDC a DD je trochu nezvyk a nepotřebuji ji rozstřelit ...na to tu jsou jiní ) , za pár měsíců třeba zkusím zase s kamarádem a jeho 330ci párkrát tunel projet a jak se mě bude držet ...jen trochu údajů:

E46 330ci , 170KW a váha 1405kg tzn. 0,121Kw/Kg
E38 740iA 210KW a váha 2100kg tzn. 0,1Kw/Kg
E66 745Li 245KW a váha 2300kg tzn. 0,107Kw/Kg + EDC + DD
E60 545i 245KW a váha 1705kg tzn. 0,143Kw/Kg
E65 760i 321KW a váha 2180kg tzn. 0.147Kw/Kg

tím bych chtěl říct ,že sedma může soupeřit i s odost lehčím autem a chtěl bych popravdě vidět jak by se ta 545i poprala s tím úsekem v tunelu (bez edc a DD ale třeba se sport podvozkem) když E46 už bliká ASC a letí bokem skoro ....a jako aby se dalo o 545i říct ,že je nějak výrazně lepší , to by E66 a E46 musela totálně v tom tunelu zmizet abych aspoň mohl říct , kurwa , to jede jako prase ...nemyslím si ,že se toto stane ....toto přijde až s E60 M5 ale to je jiná kategorie ...

ale proč toto všechno dělat ? není lepší mít na to pohled typu ...ano sedma je těžší ....luxusnější ...pohodlnější .... a potřebuje systémy jako EDC a DD aby byla srovnatelná s 545i která je tvrdá jako prase o proti E65 , není tam místo a výbavy je v drtivé většině po skromnu ? tzn. co je lepší ? E65/E66 s EDC +DD co má řekněme 90% jízdních vlastností jako E60 545i (ano E60 545i je LEPŠÍ) ale má výbavu až do prdele , pohodlí o kterým se E60 může tak leda zdát nebo mít těch 10% jízdních vlastnosti na víc o proti E65/E66 ale nemít to ostatní co E65/E66 v drtivé většina o proti E60 má.
Kdo těch 10% využije (na klubu tak možná 10-15 lidí) ? ten kdo ano , nekoupí si na využití těch 10% 545i ale M5 nebo M3 a je to hodně o řidiči aby vůbec využil 80% z 545i (bo jsou lidi co ten tunel v Brně projedou bokem v podobné rychlosti ) takže drtivá většina majitelů 545i prostě ani nedosáhne na limit 545i ať už kvůli strachu nebo ,že prostě nejsou blázni.

V normální sportovní jízdě je prostě E65/E66 s EDC a DD tak podobná 545i
,že nemá smysl mít E60 545i zvlášť když E60 545i je tak kurewsky nesmyslně předražená a většinou v sociálu , že za tu cenu je E65 760i která si myslím, že bude trochu jinde o proti 545i.

Ano , při koupi nového auta je rozdíl jestli 5e nebo 7er ale když je 7er o 1/3 levnější a s neporovnatelnou výbavou ? Poměr cena/výkon je jasně pro 7er ....a kdo chce sport koupí M3 kdo chce komfort koupí 7er kdo chce polosport bez výbavy koupí 5er aby mohl říkat ,že má sportovnější auto než 7er a vybavenější než 3er .

tím nechci hanit E60 , bezesporu je to pěkné auto a pro někoho kdo má malou garáž a E65 by tam nezavřel nebo si myslí ,že mu pomůže rozdíl v délce při parkování (E65 504 cm a E60 484 cm) je to dobré auto které může v jistých situacích poskytnout sportovnější pocit než E65/E66 ale kdo tento o něco sportovnější pocit potřebuje , když jsou všude tak rozmrdaný silnice a v 7er jsou tak příjemný komforty sedačky s masážema,Logic 7 a na okruhu je i 545i na hovno
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00

#651 Příspěvek od chip »

Prosímtě e46 s e60 podvozkově vůbec nesrovnávej. Ten je kilometry jinde. Navíc si troufnu říct, že e46 není tak vyvážená jako e60.
atimen
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: sob 08.12.2007 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#652 Příspěvek od atimen »

proč by ne ? náražel jsi na váhu mezi E60 a E65 , pozvozkově taky nejsou stejný a spoustu lidí narážělo na to , že si s E65 neužiješ sportovní jízdu ...dále taky ,že polovina výbavy u 7er je zbytečná...
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00

#653 Příspěvek od chip »

O váze jsem nepsal ani čárku. Přečti si můj post ještě jednou :wink: . Podvozkově k sobě má samozřejmě mnohem blíže e60 a e65 - technicky jsou totožné. Než e60 a e46....

Pro bližší detaily doporučuji k prostudování:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E61/T ... ion_strut/

http://bmwfans.info/parts/catalog/E61/T ... uspension/

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... _wishbone/

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... uspension/
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#654 Příspěvek od JaraX »

aha, takže vlastně vlastně chipova E60komrdka je lepší než M3 CSL E46 a čip je vypraska jak nic, protože má v ETK lepší podvozek
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00

#655 Příspěvek od chip »

Rychlejší než CSL je jen e65 s DD protože se míň naklání, no to je snad všem jasný ne :lol:
atimen
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: sob 08.12.2007 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#656 Příspěvek od atimen »

Chipe , E60 a E46 jsem srovnával kvůli tomu ,že se naráželo na to ,že váha je vždy špatně tak jsem narážel na to ,že s E38 jsem projel usek rychleji než borec s lehčí E46 a ano , E60 je blíž podvozkově k E65 tak jako E39 k E38 :)
Veselac
Registrovaný
Příspěvky: 191
Registrován: ned 23.04.2006 00:00

#657 Příspěvek od Veselac »

zdar všem

jezdím pravidelně s objema. Jak s e60 530d, tak s e66 750iL. Takže snad srovnání někomu pomůže...

nerad to říkám, protože prostě e60 miluju ale jak už tady bylo jednou psáno e65 je prostě o několik tříd výše. Někdy mi přijde, že jde o nový model :-)

podvozek:
- pětka je obratnější ale to je tak všechno. Sedma je tak pohodlná, že už těžko sednu do něčeho jiného. A pokud se přepne do sportovního módu, tak se pětce přibližuje.

Interiér:
- asi nikdo nečekal nic jiného ale sedma je prostě kvalitativně jinde, i když třeba dle mého je A8 v interiéru lepší. Už jen to odizolování od okolního hluku. Mám dvojitá skla a slyšet dovnitř je snad jen sanitka nebo náklaďák a to ještě slabě. Důležité je ale koupit e65 s co největší výbavou, protože pak to postrádá smysl

vzhled:
- mě se líbí obě a myslím, že Bangl předběhl svou dobu. Taková A6 a A8 už zestárly a tyhle Baga nic. Dokonce e66 se mi líbí víc než F01, která se až příliš podobá nové pětce, což u auta za 4mil. je neodpustitelné

výběr:
- podle mě je nesmysl přemýšlet nad tím, že bych si sedmu koupil protože je stejně drahá jako e60. Provoz je 2x dražší, takže tuhle myšlenku zapuďte. Určitě Vás nezrujnuje ale údržba je prostě dražší

já jsem volil e66 v co největší výbavě a nelituju. Je to mazec... :-)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#658 Příspěvek od JaraX »

proč ti přijde udržba E60 levnější jak E65?
xmen201
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: ned 15.12.2013 01:00

#659 Příspěvek od xmen201 »

Zajimave je ze typek ktery si vybiral mezi A8 a 7 dal dotaz na audi foru ktera je pohodlnejsi a pry A8 je super a 7 tvrda jako prase.....chapu zaujatost audi fanatiku ale zajimala by mne zkusenost nezaujateho cloveka ktery mnel obe auta.....nejlepe rok u obou 2006....a ten servis by mne taky zajimal jestli je levnejsi u E60 nebo E65..............?Jinak ten typek nakonec koupil BMW...... :D
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#660 Příspěvek od zzeli »

Ahoj, jeste jsem tohle vlakno cely necetl (prokousal jsem se teprve e38 vs e39 :D ), tak nevim jestli odpovedi nejsou nekde uvnitr, ale na prehledu na prvni strane to nevidim.
Jak je to s vyfukem e60 vs e65...je to vzdy nerez nebo jsou nejake vyjimky?
Jak je to se sklapenim zadnich sedacek?
Jak je to s podvozkem, co ma hlinik a jak to vydrzi?

Edit:
Jak velky jsou palivovy nadrze?
V pripade plynu namisto rezervy kolik se da do e60 vs e65 nacpat?
Jak je to s vyhrivanym celnim sklem? Jak to funguje a ktere modely ho maji?

Diky
Odpovědět