Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
zadne pruziny
Originál zaslal Paul-c
[B]Mam to tak jak si prejes. Dneska to zkusim odmerit. Mam ale plnou nadrz, takze to bude hadam tak o 2-3cm niz. Ozvu se.
Tak jsem ti to zmeril. Vzdalenost nejvyssiho bodu polomeru lemu od zeme je cca. 63 cm. Mam pneu 215/45/17, tzn, ze vyska pneu je 45% z 215 mm , coz dela zhruba 6 cm od okraje rafku a 4 cm uvnitr.Kdyz pouzijes napr. 235/45/17, vyska pneu od rafku bude zhruba 7 cm a 4 cm v rafku.
chlapi,velmi pekne vam dakujem. mne ale je v podstate jedno ci 4-dver alebo coupe,pretoze ja si kludne kupim pruziny aj na 4-dver.ja potrebujem zadok dvihnut a preto musim dat vyzsie a tvrdsie pruziny aby som mohol povolit tlmice.ved niektori si urcite v brne vsimli ako som mal ten zadok.moje pruziny su sice nizke ale su aj makke(teda na moj vkus)
JFK-prosim odmeraj to aj ty ak mozes.dik
JFK-prosim odmeraj to aj ty ak mozes.dik
Originál zaslal Kriznik
[B]me bylo receno ze :
delsi pruziny = mekke
kratsi pruziny = tvrde
nevim co je na tom pravdy
ale smysl to dava![]()
Myslim si, ze to neni az tak pravda. Zalezi hlavne na tom, jaky mas sklon a mnozstvi zavitu pruziny a take jejich tloustku. Kdyz auto snizujes a davas tam sportovni pruziny,tak maji nahore a dole mene zavitu a uprostred vice-jsou tzv. progresivni a jsou tudiz tvrdsi. Naopak kdyz chces auto polozit a mit ho stale mekke,
staci zariznout seriove pruziny napr. o jeden zavit. Auto si sedne, ale je stale mekke.
Original zaslal Kriznik
me bylo receno ze :
delsi pruziny = mekke
kratsi pruziny = tvrde
nevim co je na tom pravdy
ale smysl to dava![]()
Nesmysl.
Kdyz jsou ze stejneho dratu a stejne vinute tak jsou stejne tvrde.
Kratsi musi byt tvrdsi, jinac se dramaticky snizi nosnost vozidla.
Proto urezavat seriovky je volovina.
To je pravda, ze to je volovina. Nikdo taky neradil, aby rezal seriove pruziny. Ja jenom tvrdim, ze neni tvrdost pruziny dana delkou.Kdyz jsem mel Escorta, tak mi pred prodejem praskla vzadu cervena pruzina. Abych nemusel kupovat novou, tak jsem tu druhou taky sundal a seriz seriovky. Auto bylo snizeny jako s cervenyma, jenom se nechovalo tak jak by melo. Bylo vzadu mekci. Ale to je logicky.
Originál zaslal negativ
[B]chlapi,velmi pekne vam dakujem. mne ale je v podstate jedno ci 4-dver alebo coupe,pretoze ja si kludne kupim pruziny aj na 4-dver.ja potrebujem zadok dvihnut a preto musim dat vyzsie a tvrdsie pruziny aby som mohol povolit tlmice.ved niektori si urcite v brne vsimli ako som mal ten zadok.moje pruziny su sice nizke ale su aj makke(teda na moj vkus)
JFK-prosim odmeraj to aj ty ak mozes.dik
Podivej se, jestli nemas jednu pruzinu prasklou. Mel jsem taky ten problem. Jinak jestli se ti to zda mekky, tak porid cervene pruziny. Pocitej ale s tim, ze to budes mit trochu niz. Moc ale
never tomu, ze se ti podari sehnat delsi pruziny a uz vubec ne, ze delsi budou tvrdsi. Jinak zvednout zadek se da tak, ze si nechas ze silonu vyfrezovat misku pod pruzinu. Zvednes to podle tloustky silonu, maximalne vsak, kolik ti dovoli tlumic.
takze aby som to objasnil.ja mam na aute original od vyroby cervene M-technic pruziny.original to bolo pekne polozene pri zemi a nebolo to tvrde.lenze ja som musel mat nieco lepsie a tak som dal 2cm podlozky a KONI sport tlmice.podlozky spravili to,ze auto trochu kleslo a tlmice to strasne stvrdili,ale len na tlmenie a nie na pruzenie.tie pruziny su natolko makke,ze nechaju koleso prepruzit natolko,ze tlmic ide na doraz a tak sa stalo,ze sa ten tlmic vytrhol s karoserie.taktiez mi vadi,ze je guma schovana v blatniku. zaver:potrebujem dat ine pruziny ,ktore su oproti originalu znizene menej ako moje a su tvrdsie aby auto zostalo vyssie a aby som mohol povolit tlmice na makksie.