Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Věčný boj Dieslu s Benzínem :-)

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#1 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Nasel sem na webu tuhle prupovidku a prisla mi docela vystizna.



"Oto, tohle uz jsem probiral tolikrat s tolika lidmi .... Je jedno, jaky ma motor kroutak, protoze P(vykon)= (MK (kroutak) * otacky)/9549, takze rozhodujici je pouze vykon. Kroutak jenom rika, jaky bude mit vykonova krivka prubeh. Kdybych byl prudic, tak reknu, ze muj stary 2.0 mel 100kW (coz mel) a to TDCI by udelal (asi jak kdy a jak ktere) . Na kroutaku si zakladaji hlavne TDIckari a vetsina z nich vubec netusi, co to vlastne je, hlavne ze je to velke cislo (ti sami lide taky udavaji vykon sveho auta v konich, ze stejneho duvodu). Je to jenom o tom, jaky maximalni vykon motoru v zavislosti na prevodech muzes mit na kolech. Ja jsem si ted chvilku hral s temi par udaji, ktere o techhle motorech mam a vyslo mi, ze jejich vykonova charakteristika po "uprave" prevodovkou je prakticky shodna, tzn, pokud budes ten benzin tocit az do otacek maximalniho vykonu, tak mu TDCI proste nemuze ujet a samozrejme i naopak, ten benzin neujede tomu TDCI. Kdyz si TDCI patricne zprevoduju , tak bude mit 96 kw pri 6000 ot a 62.2 kW pri 2840 ot, zatimco benzin 2.0 ma 100 kW pri 6000 ot a 75,4 kW pri 4000 ot. - udelej si z toho zjednoduseny linearni graf a zjistis, ze ty cary prakticky lezi na sobe a tedy pri stejnych relativnich otackach ty motory budou mit prakticky shodny vykon."


Co myslite?
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10

#2 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

Hehe, ja myslim ze je to kokot... Uz podle te druhe vety... :)
N54 PWR
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#3 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Fakt je, ze vo tom vim hovno ( proto tahle diskuze) ale to co je tam napsany, vcetne druhy vety, mi dava docela smysl. Ty to snad vidis jinak? ... Ehmm .. cekal sem ze se ozves zrovna ty :D
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od RuDoSh »

Originál zaslal LOPOLO
[B]Fakt je, ze vo tom vim hovno ( proto tahle diskuze) ale to co je tam napsany, vcetne druhy vety, mi dava docela smysl. Ty to snad vidis jinak? ... Ehmm .. cekal sem ze se ozves zrovna ty :D


vim hovno, smysl mi to dava, ale jak to je ve skutecnosti? Kazdy ma svou pravdu a za tu se bude hadat, takze se stejne zas nic nedozvim ;-)
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#5 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

kazdy ma svou pravdu? :D :D Picovina hodna studenta filozoficky fakulty :D .. me zajima co nejobjektivnejsi popis skutecnosti.
Bombarder
Registrovaný
Příspěvky: 2111
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Bombarder »

to je snad jasne, to se bere na stredni ve fyzice. ale je to kazdopadne pravda. jsem zvedavy co na to majitele brutalne vytunenych TD, radoby TDi.

vidim, ze uz me par lidi predelo, tak v tom pripade by me zajimalo. proc to je kokotina..
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od RuDoSh »

Originál zaslal LOPOLO
[B]kazdy ma svou pravdu? :D :D Picovina hodna studenta filozoficky fakulty :D .. me zajima co nejobjektivnejsi popis skutecnosti.


hehe :ucta: :ucta: :ucta: tak me jeste nikdo nikdy nenazval :D
mam horecku (nebo flashback) ci co....jsem uplne mimo......no ale chtel jsem tim rict ze kazdy tady napise jinou picovinu, kteriou mu rekl ten nejlepsi mechanik a za tim si bude stat..... uz me chapes? :)
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#8 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

chapu .. pak jeste existuje neco jako argument a dukaz :D
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od RuDoSh »

a ten dukaz se da sehnat kde? ;) Tyhle "teorie" jsou celkem spatne dakazatelne ne?
Shrek
Registrovaný
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Shrek »

Ten člověk má částečně pravdu. Nejdůležitější parametr je výkon a ten vzorec je správně. U dieselů je stejně ten "obrovský" krou?ák utopen v těžkých převodech (jinak byste, "dík" omezenému rozsahu otáček, museli mít 10-ti stupňovou převodovku, abyste mohli mít stejný stálý převod jako benzín). Moderní diesel má použitelné spektrum otáček od 1500-4500, benzín jde ještě o 1500 otáček nahoru (nemusí řešit žádný problém s rychlostí hoření nafty).

Jo a "obrovský" krou?ák se vyskytuje u turbodieselů jen díky přeplňování, když se podíváte na nepřeplňované SDI nebo 1.9 D, je vám hned jasné, kolik uhodilo.
Bombarder
Registrovaný
Příspěvky: 2111
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Bombarder »

ne castecne, ale uplnou pravdu !
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10

#12 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

Originál zaslal LOPOLO
[B]Fakt je, ze vo tom vim hovno ( proto tahle diskuze) ale to co je tam napsany, vcetne druhy vety, mi dava docela smysl. Ty to snad vidis jinak? ... Ehmm .. cekal sem ze se ozves zrovna ty :D


Dava ti ta druha veta smysl? V tom pripade ti musi davat smysl i to ze kdyby tvoje kara mela 193koni a 100Nm tak pojede stejne?! Vim ze jsi to cekal proto jsem ti chtel udelat radost... :)
N54 PWR
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od RuDoSh »

tak a ted se tady resi dve veci..... kroutak diesel vs benzin s cim souhlasim a pak stejne motory s jinym kroutakem.....to ma zas pravsu lukas ne? :)
Shrek
Registrovaný
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Shrek »

Originál zaslal Bombarder
[B]ne castecne, ale uplnou pravdu !

IMNSHO nesmyslná a nelogická se mi zdá být tahle věta "Kroutak jenom rika, jaky bude mit vykonova krivka prubeh." Třeba je to jen špatná formulace a myšlenka byla dobrá.
Shrek
Registrovaný
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Shrek »

Originál zaslal Lukas H.
[B]Dava ti ta druha veta smysl? V tom pripade ti musi davat smysl i to ze kdyby tvoje kara mela 193koni a 100Nm tak pojede stejne?! Vim ze jsi to cekal proto jsem ti chtel udelat radost... :)

Jistěže by jela stejně (důležitý je výkon). Musela by být patřičně zpřevodovaná, protože tech 192 koní a 100 Nm, to odhaduju na maximální otáčky tak 11000.
Analogie by byla: vymontovat M52 328i a nasadit příslušně zpřevodovaný motor 1300 ccm z Hayabusy :) )
Bombarder
Registrovaný
Příspěvky: 2111
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Bombarder »

A JAK DOPADL SPRINT LOPOLO VS LUKAS H?
Shrek
Registrovaný
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Shrek »

Originál zaslal Bombarder
[B]A JAK DOPADL SPRINT LOPOLO VS LUKAS H?

Lopolík má 192 koní, Lukáš 160 koní a musí při tom často řadit. Co chceš řešit? :)
Bombarder
Registrovaný
Příspěvky: 2111
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Bombarder »

NO, ZE TU PORAD VYSKAKOVAL, ZE LOPOLA NEBO NAJKOU 325i UDELA. TAK JEN PROTO.
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#19 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Originál zaslal Lukas H.
[B]Dava ti ta druha veta smysl? V tom pripade ti musi davat smysl i to ze kdyby tvoje kara mela 193koni a 100Nm tak pojede stejne?! Vim ze jsi to cekal proto jsem ti chtel udelat radost... :)


OK, reknu ti jak si to vykladam. Takovej motor, o kterym pises v aute asi neexistuje a nebo by pak musel tocit strasnejch tisic otacek. Pak ano, ve finale pojede stejne rychle ( pokud ho budes tocit abys mel dostatek vykonu v danou chvili).
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#20 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Originál zaslal Shrek
[B]Ten člověk má částečně pravdu. Nejdůležitější parametr je výkon a ten vzorec je správně. U dieselů je stejně ten "obrovský" krou?ák utopen v těžkých převodech (jinak byste, "dík" omezenému rozsahu otáček, museli mít 10-ti stupňovou převodovku, abyste mohli mít stejný stálý převod jako benzín). Moderní diesel má použitelné spektrum otáček od 1500-4500, benzín jde ještě o 1500 otáček nahoru (nemusí řešit žádný problém s rychlostí hoření nafty).

Jo a "obrovský" krou?ák se vyskytuje u turbodieselů jen díky přeplňování, když se podíváte na nepřeplňované SDI nebo 1.9 D, je vám hned jasné, kolik uhodilo.


Pokud je spravne ten vzorec, pak je spravne pravdepodobne vsechno co napsal. V tom pripade je kroutak .. lepe receno jeho prubeh klicova hodnota pro vykon v danym poctu votacek ale nic vic. Vykon je to, o co vzdy jde. Takhle to chapu ja.
Odpovědět