Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Věčný boj Dieslu s Benzínem :-)
Nasel sem na webu tuhle prupovidku a prisla mi docela vystizna.
"Oto, tohle uz jsem probiral tolikrat s tolika lidmi .... Je jedno, jaky ma motor kroutak, protoze P(vykon)= (MK (kroutak) * otacky)/9549, takze rozhodujici je pouze vykon. Kroutak jenom rika, jaky bude mit vykonova krivka prubeh. Kdybych byl prudic, tak reknu, ze muj stary 2.0 mel 100kW (coz mel) a to TDCI by udelal (asi jak kdy a jak ktere) . Na kroutaku si zakladaji hlavne TDIckari a vetsina z nich vubec netusi, co to vlastne je, hlavne ze je to velke cislo (ti sami lide taky udavaji vykon sveho auta v konich, ze stejneho duvodu). Je to jenom o tom, jaky maximalni vykon motoru v zavislosti na prevodech muzes mit na kolech. Ja jsem si ted chvilku hral s temi par udaji, ktere o techhle motorech mam a vyslo mi, ze jejich vykonova charakteristika po "uprave" prevodovkou je prakticky shodna, tzn, pokud budes ten benzin tocit az do otacek maximalniho vykonu, tak mu TDCI proste nemuze ujet a samozrejme i naopak, ten benzin neujede tomu TDCI. Kdyz si TDCI patricne zprevoduju , tak bude mit 96 kw pri 6000 ot a 62.2 kW pri 2840 ot, zatimco benzin 2.0 ma 100 kW pri 6000 ot a 75,4 kW pri 4000 ot. - udelej si z toho zjednoduseny linearni graf a zjistis, ze ty cary prakticky lezi na sobe a tedy pri stejnych relativnich otackach ty motory budou mit prakticky shodny vykon."
Co myslite?
"Oto, tohle uz jsem probiral tolikrat s tolika lidmi .... Je jedno, jaky ma motor kroutak, protoze P(vykon)= (MK (kroutak) * otacky)/9549, takze rozhodujici je pouze vykon. Kroutak jenom rika, jaky bude mit vykonova krivka prubeh. Kdybych byl prudic, tak reknu, ze muj stary 2.0 mel 100kW (coz mel) a to TDCI by udelal (asi jak kdy a jak ktere) . Na kroutaku si zakladaji hlavne TDIckari a vetsina z nich vubec netusi, co to vlastne je, hlavne ze je to velke cislo (ti sami lide taky udavaji vykon sveho auta v konich, ze stejneho duvodu). Je to jenom o tom, jaky maximalni vykon motoru v zavislosti na prevodech muzes mit na kolech. Ja jsem si ted chvilku hral s temi par udaji, ktere o techhle motorech mam a vyslo mi, ze jejich vykonova charakteristika po "uprave" prevodovkou je prakticky shodna, tzn, pokud budes ten benzin tocit az do otacek maximalniho vykonu, tak mu TDCI proste nemuze ujet a samozrejme i naopak, ten benzin neujede tomu TDCI. Kdyz si TDCI patricne zprevoduju , tak bude mit 96 kw pri 6000 ot a 62.2 kW pri 2840 ot, zatimco benzin 2.0 ma 100 kW pri 6000 ot a 75,4 kW pri 4000 ot. - udelej si z toho zjednoduseny linearni graf a zjistis, ze ty cary prakticky lezi na sobe a tedy pri stejnych relativnich otackach ty motory budou mit prakticky shodny vykon."
Co myslite?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9986
- Registrován: ned 20.04.2003 00:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Originál zaslal LOPOLO
[B]Fakt je, ze vo tom vim hovno ( proto tahle diskuze) ale to co je tam napsany, vcetne druhy vety, mi dava docela smysl. Ty to snad vidis jinak? ... Ehmm .. cekal sem ze se ozves zrovna ty![]()
vim hovno, smysl mi to dava, ale jak to je ve skutecnosti? Kazdy ma svou pravdu a za tu se bude hadat, takze se stejne zas nic nedozvim

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9986
- Registrován: ned 20.04.2003 00:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Originál zaslal LOPOLO
[B]kazdy ma svou pravdu?![]()
Picovina hodna studenta filozoficky fakulty
.. me zajima co nejobjektivnejsi popis skutecnosti.
hehe :ucta: :ucta: :ucta: tak me jeste nikdo nikdy nenazval

mam horecku (nebo flashback) ci co....jsem uplne mimo......no ale chtel jsem tim rict ze kazdy tady napise jinou picovinu, kteriou mu rekl ten nejlepsi mechanik a za tim si bude stat..... uz me chapes?

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 763
- Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ten člověk má částečně pravdu. Nejdůležitější parametr je výkon a ten vzorec je správně. U dieselů je stejně ten "obrovský" krou?ák utopen v těžkých převodech (jinak byste, "dík" omezenému rozsahu otáček, museli mít 10-ti stupňovou převodovku, abyste mohli mít stejný stálý převod jako benzín). Moderní diesel má použitelné spektrum otáček od 1500-4500, benzín jde ještě o 1500 otáček nahoru (nemusí řešit žádný problém s rychlostí hoření nafty).
Jo a "obrovský" krou?ák se vyskytuje u turbodieselů jen díky přeplňování, když se podíváte na nepřeplňované SDI nebo 1.9 D, je vám hned jasné, kolik uhodilo.
Jo a "obrovský" krou?ák se vyskytuje u turbodieselů jen díky přeplňování, když se podíváte na nepřeplňované SDI nebo 1.9 D, je vám hned jasné, kolik uhodilo.
Originál zaslal LOPOLO
[B]Fakt je, ze vo tom vim hovno ( proto tahle diskuze) ale to co je tam napsany, vcetne druhy vety, mi dava docela smysl. Ty to snad vidis jinak? ... Ehmm .. cekal sem ze se ozves zrovna ty![]()
Dava ti ta druha veta smysl? V tom pripade ti musi davat smysl i to ze kdyby tvoje kara mela 193koni a 100Nm tak pojede stejne?! Vim ze jsi to cekal proto jsem ti chtel udelat radost...

N54 PWR
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 763
- Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Originál zaslal Lukas H.
[B]Dava ti ta druha veta smysl? V tom pripade ti musi davat smysl i to ze kdyby tvoje kara mela 193koni a 100Nm tak pojede stejne?! Vim ze jsi to cekal proto jsem ti chtel udelat radost...![]()
Jistěže by jela stejně (důležitý je výkon). Musela by být patřičně zpřevodovaná, protože tech 192 koní a 100 Nm, to odhaduju na maximální otáčky tak 11000.
Analogie by byla: vymontovat M52 328i a nasadit příslušně zpřevodovaný motor 1300 ccm z Hayabusy

Originál zaslal Lukas H.
[B]Dava ti ta druha veta smysl? V tom pripade ti musi davat smysl i to ze kdyby tvoje kara mela 193koni a 100Nm tak pojede stejne?! Vim ze jsi to cekal proto jsem ti chtel udelat radost...![]()
OK, reknu ti jak si to vykladam. Takovej motor, o kterym pises v aute asi neexistuje a nebo by pak musel tocit strasnejch tisic otacek. Pak ano, ve finale pojede stejne rychle ( pokud ho budes tocit abys mel dostatek vykonu v danou chvili).
Originál zaslal Shrek
[B]Ten člověk má částečně pravdu. Nejdůležitější parametr je výkon a ten vzorec je správně. U dieselů je stejně ten "obrovský" krou?ák utopen v těžkých převodech (jinak byste, "dík" omezenému rozsahu otáček, museli mít 10-ti stupňovou převodovku, abyste mohli mít stejný stálý převod jako benzín). Moderní diesel má použitelné spektrum otáček od 1500-4500, benzín jde ještě o 1500 otáček nahoru (nemusí řešit žádný problém s rychlostí hoření nafty).
Jo a "obrovský" krou?ák se vyskytuje u turbodieselů jen díky přeplňování, když se podíváte na nepřeplňované SDI nebo 1.9 D, je vám hned jasné, kolik uhodilo.
Pokud je spravne ten vzorec, pak je spravne pravdepodobne vsechno co napsal. V tom pripade je kroutak .. lepe receno jeho prubeh klicova hodnota pro vykon v danym poctu votacek ale nic vic. Vykon je to, o co vzdy jde. Takhle to chapu ja.